Mersi pentru aprecieri. Bineînţeles că afară ai condiţii mai bune dar acelea au fost fotografii provizorii, deoarece n-am avut timp să merg afară pentru asta.
II
Astăzi voi prezenta o machetă fabricată de un producător nu foarte deosebit, dar care este destul de veche şi destul de rară pe aceasta culoare, plus că dă foarte bine in colecţia mea
şi am o slăbiciune pentru model. Este vorba de un
Mercedes-Benz 500SL 1/18 fabricat de
Maisto, pe culoare
neagră.
Câteva detalii despre maşină:
Mercedes-Benz R129 a fost produs din 1989 până în 2001. Modelul a fost vândut dub numele de "clasa SL". R129 a înlocuit R107 în 1989 şi a fost la rândul său înlocuit de R230 în 2001. În total au fost fabricate 213,089 de exemplare.
Modelul avea la bază platforma scurtată a W124-ului şi facilita multe dotări noi la vremea lui, cum ar fi suspensia controlată electronic (dotare opţională), şi o bară aparent ascunsă care se ridica automat în cazul unui accident în care vehiculul era răsturnat
(bară prezentă şi la machetă). Numărul de dotări de bază era mare, printre care se găseau şi geamurile, scaunele, oglinzile electrice şi acoperişul detaşabil pentru versiunea roadster.
Modelul 500SL lansat în 1989, cântărea 1880 kilograme.
Motorul pus pe 500SL era un M119 de 5.0 litri DOHC V8 cu 32 valve şi o putere impresionantă de 322 cai putere la 5500 rpm.
Modelul a ajuns în atenţia publicului când Prinţesa Diana de Wales şi-a vândut Jaguarul XJS pentru a-şi cumpăra un Mercedes-Benz 500SL coupe vişiniu, ea fiind primul membru al familiei regale care a folosit o maşină străină. Această întâmplare a stârnit o adevărată furtună mass media deoarece toţi membrii familiei regale au condus până atunci maşini englezeşti. Până la urmă aceasta a fost nevoită să îşi schimbe maşina, iar
500SL-ul ei a fost returnat companiei Mercedes-Benz care a expus-o în muzeul Mercedes-Benz .
Cam atât despre maşlină, nu are rost să detaliez inovaţiile de pe facelift-uri deoarece macheta este model 1989 şi cred că am zis destule.
Despre machetă:
Macheta nu este una foarte dotată, cel mai neplăcut aspect fiind după gusturile mele faptul că farurile şi stopurile prezintă nituri, în rest este foarte ok, interiorul are detalii decente, scaunele sunt chiar reglabile (unghiul de înclinare), ştergătorul este mobil şi bara pentru siguranţă în cazul răsturinării este mobilă (fotografia 6). Prezintă arcuri şi pe faţă şi pe spate, ceva care personal îmi place mult şi nişte jante superbe. Cel mai frumos lucru la această machetă mi se pare vopseaua perlată care arată bestial, şi care din câte am auzit ar fi şi ceva puţin mai rar întâlnit printre 500SL-urile produse de Maisto. Direcţia este destul de solidă.
Ca şi planuri de viitor, probabil macheta va fi mochetată, scaunele îmbrăcate în piele neagră sau întoarsă, potbagajul va fi mochetat, şi cam atât.
Aştept păreri...
P.S.: Sper că nu deranjez pe nimeni cu ultimele trei fotografii, dar sunt singurele făcute la lumină naturală şi nu am apucat să-i fac doar ei separat.