VI,VII
Primele machete prezentate în 2011, să sperăm că anul acesta voi avea ce prezenta şi nu-mi voi dezamăgi cititorii.
După cum v-am promis, în această seară voi prezenta primele machete din colecţia mea 1:18. Este vorba de două machete produse de
Bburago Italy, şi anume:
Chervolet Corvette C1 1957 şi de un
Porsche 356 B 1961.
Prima dată le-am luat doar pentru că mi se păreau ieftine pentru nişte machete la această scară şi m-am gândit că lipsa parbrizelor nu va fi o problemă şi voi găsi eu ceva bun de înlocuit. După aceasta am mai pus eu ochii pe câteva machete care mi-au plăcut şi am luat 500SL-ul Maisto şi Grand Cherokee-ul Solido cu care am avut ocazia să particip la o întâlnire unde am văzut prima dată pe viu trei
AUTOart-uri şi un Kyosho, dar nişte modele după care nu mă omoram. Deja aceste două Bburago nu mi se mai păreau extraordinare, erau doar nişte machete simpatice, eram din ce în ce mai pretenţios. În final m-am hotărât să colecţionez machete premium şi am luat primul
AUTOart, dar din nou nu era o maşină care să-mi placă extrem de mult aşa că acum în iarnă am făcut un mare pas în colecţia mea (unul singur dar mare), mi-am luat primul Mercedes-Benz
AUTOart, şi încă un model care-mi plăcea mult. În urma ultimelei mele achiziţii m-am hotărât să rămân la Mercedes-uri 1:18 cât mai bine realizate, aşa că de acum în colo, în afară de această prezentare, sper să mai vedeţi doar o Toyota şi să termin cu joaca
.
Să trec la prezentat acum, câteva date despre maşini:
Chevrolet Corvette (C1) e prima generaţie de maşini sport produsă de divizia Chervolet a General Motors. Modelul a fost introdus în 1953 şi a fost produs până în 1962. Producţia
lui a fost puţin grăbită şi aşteptările au fost cam neîmplinite iar vânzările au fost rămas în urmă faţă de aşteptări. Odată cu apariţia versiunii din 1956 Chevrolet a intrat în lumea maşinilor sport. Aceasta dispunea de o cutie manuală în trei trepte, motorul V8 de 4.2 litri avea dezvolta de la 210 la 240 cai putere. .
Modelul din
1957 (cea reprezentată de macheta mea), era geamăna celei din 1956. Dispunea de cutie manuală în patru trepte iar capacitatea motorului a fost mărită la 4.6 litri, urmând ca acesta să dezvolte aproximativ 290 cai putere, fiind primul motor produs în serie ce dezvolta 1cp/pe inch cub.
Porsche 356 a fost prima maşină produsă în serie a companiei. Era o maşină uşoară sport în două uşi cu motorul plasat în spate şi tracţine pe roţile din spate disponibilă atât în variantă coupe cât şi convertible.
Citat tradus din
Porsche Boxster - The Complete Story de Gavin Farmer (pentru care-i mulţumesc cu această ocazie lui
2010).
"Pe 8 Iunie 1948 primul rod al acestor eforturi pentru maşinile sport a luat naştere - Porsche Type 356. Fuzelajul proiectat de Erwin Kommenda era atât minimalist cât şi elegant, cu influenţele unei forme aerodinamice. Era loc pentru două persoane şi imediat în spatele lor era un motor modificat de Porsche (capetele cilindrilor erau prevăzute cu nişte valve de evacuare mari şi avea o rată de copresie mai mare)." Motorul de 1.131 litri provenea de pe Volkswagen şi dezvolta 40 cai putere, suficient însă cât să împingă roadster-ul aerodinamic la 135 km/h.
În 1951, singuraticul Porsche 356 cu micul motor de 1.1 litri a terminat al doisprezecilea şi primul din clasa sa.
Porsche
356B Roadster înlocuit modelul "Cabriolet D". Motoarele disponibile de-a lungul timpului variau de la cel de 1.1 litri şi 40 cp la 2.0 l şi 130cp. Preţul pentru vânzare a Porsche-ului a fost aproximativ 4000$, care era de asemenea aproximativ preţul unui Cadillac nou. Astăzi preţurile lor variază de la 20 000$ la peste 100 000$.
În total au fost produse nici mai mult nici mai puţin de 76,313 de exemplare.
Machetele, sunt simpatice, executate decent, ambele dispun de roţi de rezervă, şi arată destul de bine, sunt destul de comune deci nu cred că impresionez pe cineva şi nu cred că este cineva destul de interesat ca să povestesc alte detalii. Din păcate acestea nu vor mai rămâne mult timp în colecţie. Fotografii afară n-am avut ocazia să fac pentru că au stat în vitrină din ziua în care-au ajuns în casă până acum.