Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 20-08-10, 17:52   #2956
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Benzina sau motorina ?

ba observ,dar am dat un exemplu concret.sunt sigur ca cei mai multi romani cumpara E36 si Golf 3 si nu Audi RS4
Aici e vorba de majoritate nu minoritate,si de benzina vs Diesel.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 20-08-10, 18:03   #2957
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Benzina sau motorina ?

golf3diesel, inteleg ca ti-ai luat g3 pe motorina da' nu inteleg de ce te inversunezi asa sa ne convingi ca e mai bun ca un gti? sau incerci sa te convingi singur de asta? asta e, n-ai avut bani de gti, nu e nici o rusine, da' nu incerca sa ne convingi ca snt strugurii acrii, doar ca nu ajungi tu la ei.. avem o varsta totusi..
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 20-08-10, 18:18   #2958
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Hai mai sa va impac eu pe toti:
Eu prefer motorul cu turbina din 2 motive covarsitor de importante pt mine:
-simplitatea => fiabilitatea
-merge cu orice lichid care arde: motorina, benzina, metanol, etanol, tuica, votca, fotoghin, diluant, etc...
Acest tip de motoare mai au si alte calitati precum ca-s foarte usoare, au sunet de avion, au transmisia simpla.
Singurele probleme cu ele sunt ca necesita materiale scumpe(rezistente la temperaturi mari) si consumul e mai mare ca la un ciclu otto pt ca randamentul termic e putin mai mic(cam cu 10-15% mai mic), dar se pot face mai multe chestii la un automobil fatza de un avion pt a ridica randamentul si a scadea consumul mai ales ca nu are nevoie de atata putere ca si un avion.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 20-08-10, 18:22   #2959
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu am zis niciodata ca e mai BUN TDI decat GTI,decat ca e mai RENTABIL pentru noi romanii.
Am fost in BV la Bran si m-a intors pe Transfagarasan..mers treptele 1-2-3 maxim..in mod normal consumul trebuia sa fie mare la cum s-a mers.Am facut toata autostrada cu 130 kmh constant la dus si intors.Mers destul de sportiv cu urcat in 3000-3500 relativ des(daca se poate spune asta la 68 cai)Asta cu Ford Fiesta TDCi 1.4. 2 persoane si destule bagaje..consum scos:4,8 %.Eu zic ca e bine


@Gixxer:motorul cu turbina este mai putin fiabil decat cel aspirat ex-un SDI e mai fiabil decat un TDI.Ma rog daca este exploatata cum trebuie masinina,cat mai putin mers subturat etc nu ar trebui sa faca fite turbina.

LE:@mistreku:aveam bani de Golf 2 GTI(iesea tot la 2500euro )..care mi-l doream foarte mult.Problema este intretinerea si benzina

Last edited by golf3diesel; 20-08-10 at 18:32.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 20-08-10, 22:07   #2960
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
golf3diesel, inteleg ca ti-ai luat g3 pe motorina da' nu inteleg de ce te inversunezi asa sa ne convingi ca e mai bun ca un gti? sau incerci sa te convingi singur de asta? asta e, n-ai avut bani de gti, nu e nici o rusine, da' nu incerca sa ne convingi ca snt strugurii acrii, doar ca nu ajungi tu la ei.. avem o varsta totusi..
Daca stau bine sa ma gandesc probabil e mai scump un Tdi clasic de pe G3 decat un Gti.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 20-08-10, 22:13   #2961
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Benzina sau motorina ?

da..TDIurile cu 4 usi au valoare bunicica la revanzare :P indiferent ca e Polo,Golf,Passat sau Octavia..
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 21-08-10, 20:11   #2962
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by golf3diesel View Post

@Gixxer:motorul cu turbina este mai putin fiabil decat cel aspirat ex-un SDI e mai fiabil decat un TDI.Ma rog daca este exploatata cum trebuie masinina,cat mai putin mers subturat etc nu ar trebui sa faca fite turbina.
Ai inteles total gresit ce am vrut sa spun..... ia mai citeste o data si macar in timpul asta uita ca ar exista numai motoare MAI cu pistoane(si mai ales 4T diesel dupa cum vad)....mai exista si alte tipuri de motoare....da-i pe google "Y2k motorcycle" macar

Cat despre TDI vs SDI, pot sa iti spun ca, practic sunt la fel de fiabile, atata ca la TDI schimbi uleiul mai des, dir prop cu varianta de putere aleasa(la ala de 131cai la un 6000km iar la cel de 105 la 7000km de ex pe cand la SDI pe la 10k) .....si pana la urma ce?, daca se duce turbina la un TDI(ca aia se duce prima daca nu schimbi la timp uleiul) devine SDI totusi

Last edited by Gixer; 21-08-10 at 20:18.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-10, 22:24   #2963
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Benzina sau motorina ?

@Gixxer tu iti cumperi motocicleta cu motor de elicopter in fiecare zi? pe circuit depasesti toti adversarii pe curbe? Sau ii prajesti la start?
Daca se duce turbina la TDi te costa destul de mult sa o schimbi..
Sunt de acord ca un motor pe benzina aspirat,exploatat corespunzator e suficient de fiabil.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 21-08-10, 22:49   #2964
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Cat despre TDI vs SDI, pot sa iti spun ca, practic sunt la fel de fiabile, atata ca la TDI schimbi uleiul mai des, dir prop cu varianta de putere aleasa(la ala de 131cai la un 6000km iar la cel de 105 la 7000km de ex pe cand la SDI pe la 10k) .....si pana la urma ce?, daca se duce turbina la un TDI(ca aia se duce prima daca nu schimbi la timp uleiul) devine SDI totusi
MAN, fara suparare...dar dai niste DUME pe aici de imi vine sa ma intreb daca tu chiar crezi ceea ce spui. Pana la urma tot masina e oricare dintre ele, unii fanatici schimba uleiul la Dacia 1310 la 5.000 altii puneau fostul M30 o data la 2ani, nu stiu daca mai este si acum M30. Unii pun la oltcit 5w30 cel mai tare, altii se multumesc cu texaco 15w40.
De unde ideea asta ca daca o masina are 131Cp atunci trebuie sa schimbi uleiul la 6.000? iar daca are ceva mai putini merge lasat mai mult

Iar la faza cu turbina... chiar m-am amuzat. Am auzit de turbine care au dus lejer 200.000 iar altele la 120.000 au fost schimbate. Nu cred ca in ziua de azi mai exista persoane-in afara de manelisti, cocalari si inaptzi- care sa puna in masini ulei total inadecvat sau sa il lase 25.000km
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 21-08-10, 22:52   #2965
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Benzina sau motorina ?

@lord wader..dar daca cineva cumpara o masina Sh(cu multi kilometrii chiar daca cele din vitan au km "putini") si se trezeste peste un timp ca ii cade turbina..iar respectivul a schimbat uleiul si filtrele la timp,dupa ce a cumparat-o si nu are nici o vina...nu toata lumea isi cumpara masini noi.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 22-08-10, 19:21   #2966
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
MAN, fara suparare...dar dai niste DUME pe aici de imi vine sa ma intreb daca tu chiar crezi ceea ce spui. Pana la urma tot masina e oricare dintre ele, unii fanatici schimba uleiul la Dacia 1310 la 5.000 altii puneau fostul M30 o data la 2ani, nu stiu daca mai este si acum M30. Unii pun la oltcit 5w30 cel mai tare, altii se multumesc cu texaco 15w40.
De unde ideea asta ca daca o masina are 131Cp atunci trebuie sa schimbi uleiul la 6.000? iar daca are ceva mai putini merge lasat mai mult

Iar la faza cu turbina... chiar m-am amuzat. Am auzit de turbine care au dus lejer 200.000 iar altele la 120.000 au fost schimbate. Nu cred ca in ziua de azi mai exista persoane-in afara de manelisti, cocalari si inaptzi- care sa puna in masini ulei total inadecvat sau sa il lase 25.000km
Tu poti schimba la 50mii uleiu fara stres pt ca tu bagi "dintr-ala bun si orijinal" Te intreb totusi de ce crezi ca le cade turbina cel mai des la tdi-urile de 131cai?? Si-ti mai spun ceva, intra pe un forum moto(daca nu ai cunoscuti motociclisti) si intreaba la cati km schimbi uleiul la o motocicleta de 600cc de ex Yamaha R6 de 120Cp ca sa fi sigur ca nu o sa ai probleme cu motorul mult timp? Iti voi spune eu: la 2500-3000km sau in fiecare sezon daca nu realizezi km; iar la un motor tot de 600 dar numai de 80Cp(Suzuki Bandit) poti schimba lejer si numai la 5000km. Din partea mea, puteti sa schimbati si la Subaru WRX STi la acelas interval ca la Sdi si ca la cobra de 3000 si numai 88 cai, ca dora si mecanicii tre sa traiasca nu?

Quote:
Originally Posted by golf3diesel View Post
@Gixxer tu iti cumperi motocicleta cu motor de elicopter in fiecare zi? pe circuit depasesti toti adversarii pe curbe? Sau ii prajesti la start?

Daca se duce turbina la TDi te costa destul de mult sa o schimbi..
Sunt de acord ca un motor pe benzina aspirat,exploatat corespunzator e suficient de fiabil.
Funny raspuns, daaar, mai exista si alte metode prin care gazele de evacuare sa nu mai treaca de 200-300grC, mai ingreuneaza atelajul, dar la o masina de 1.5T ce mai conteaza 500kg in plus
O turbina noua de TDi sare de 1000E, deci......ai de recuperat 1000L diferenta fatza de benzinar numai de la distractia asta, adica vo 40-50mii km Benzinare aspirate am vazut si cu 400-500 mii km si inca merg onorabil. La fel ca si la diesel totul e ca, consumabilele sa le fie schimbate la timp....
Quote:
Originally Posted by golf3diesel View Post
@lord wader..dar daca cineva cumpara o masina Sh(cu multi kilometrii chiar daca cele din vitan au km "putini") si se trezeste peste un timp ca ii cade turbina..iar respectivul a schimbat uleiul si filtrele la timp,dupa ce a cumparat-o si nu are nici o vina...nu toata lumea isi cumpara masini noi.
Pai asta din cauza ca si samsarul si si el face la fel cum spune @lord wader si anume ca schimba uleiul ca la dacii adica la 10mii km parca a-ti fi comunisti in uniforma. Astfel poti sa-i pui si dura-lube + meta-bond ca dupa 4-5 schimburi iti trebuie turbina....

Nush daca multa lume s-a prins de o faza pe care eu da, si v-o impartasesc si voua, iar daca ma credeti bine, daca nu si mai bine, si anume constructorul cand da termenul de schimb al uleiului la un motor defapt ii da fiabilitatea maxima in km, pt ca stie ca, nimeni nu o sa schimbe mult mai repede uleiul
Treaba verificata pe o masina noua cu 30mii km la bord facuti in Ro, la care e dat de carte 8000km, iar de la 5500km de exploatare medie motorul avea vibratii mai mari, plus ca, deja si arata la culoare si mirosea ca unul care trebuia neaparat schimbat.

Last edited by Gixer; 22-08-10 at 19:37.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 22-08-10, 20:27   #2967
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Tu poti schimba la................................sea ca unul care trebuia neaparat schimbat.
Uleiul se schimba in functie de motor si exploatare.

La o motocicleta este normal sa schimbi uleiul mai des, pentru ca masjoritatea sunt niste motoare de performanta si turatie - 600 cmc 120 CP

La Subaru STI la un mers linistit poti sa schimbi uleiul fara probleme la 10 k de km (dar de ce sa-ti mai iei STI? )), dar la un mers sportiv schimbul de ulei nu ar trebui sa sara de 6000 de km.

La un TDI de 131 de CP normal nu ai de ce sa schimbi uleiul inainte de 10 km daca mergi linistit.

Un mare motiv de cedare al turbinelor tine de nestiinta soferilor de a exploata un motor cu turbina in sensul ca indiferent de tipul de motor tubo dar mai ales la motoarele sportive dupa un mers normal si mai ales dupa un mers sportiv, la oprire, motorului trebuie lasat 2-3 minute la relanti pentru a raci turbina.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 22-08-10, 20:50   #2968
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Un mare motiv de cedare al turbinelor tine de nestiinta soferilor de a exploata un motor cu turbina in sensul ca indiferent de tipul de motor tubo dar mai ales la motoarele sportive dupa un mers normal si mai ales dupa un mers sportiv, la oprire, motorului trebuie lasat 2-3 minute la relanti pentru a raci turbina.
Si nu se poate raci si cu motorul oprit? Intreb si eu, chiar nu ma pricep la turbine Adica p-asta n-am mai auzit-o, si ma gandeam ce explicatie are... si ce implicatii daca nu se procedeaza astfel mai sus mentionat.
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 22-08-10, 21:00   #2969
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Benzina sau motorina ?

pai daca motorul este oprit turbina nu mai are ungere...alta greseala ar fi sa opresti motorul cu alta turatia decat cea de ralanti..desi nu am turbo cu geometrie variabila dupa ce dau forja la tdi il las 2 minute sa se raceasca,intre timp opresc radioul,iau ce e de luat din masina etc.

Last edited by golf3diesel; 22-08-10 at 21:02.
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 22-08-10, 21:23   #2970
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by golf3diesel View Post
pai daca motorul este oprit turbina nu mai are ungere...alta greseala ar fi sa opresti motorul cu alta turatia decat cea de ralanti..desi nu am turbo cu geometrie variabila dupa ce dau forja la tdi il las 2 minute sa se raceasca,intre timp opresc radioul,iau ce e de luat din masina etc.
Defapt tu racesti turbo prin uleiul care il raceste cand trece prin acesta(pt ca ulei trece prin turbo tot timpul, chiar si cand e la relanti motorul si turbina nu se invarte) .....practic tu cobori temperatura turbinei de la cateva sute de grade C aproape de cea a uleiului, si anume un 120grC

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Uleiul se schimba in functie de motor si exploatare.

La o motocicleta este normal sa schimbi uleiul mai des, pentru ca masjoritatea sunt niste motoare de performanta si turatie - 600 cmc 120 CP

La Subaru STI la un mers linistit poti sa schimbi uleiul fara probleme la 10 k de km (dar de ce sa-ti mai iei STI? )), dar la un mers sportiv schimbul de ulei nu ar trebui sa sara de 6000 de km.
La un TDI de 131 de CP normal nu ai de ce sa schimbi uleiul inainte de 10 km daca mergi linistit.

Un mare motiv de cedare al turbinelor tine de nestiinta soferilor de a exploata un motor cu turbina in sensul ca indiferent de tipul de motor tubo dar mai ales la motoarele sportive dupa un mers normal si mai ales dupa un mers sportiv, la oprire, motorului trebuie lasat 2-3 minute la relanti pentru a raci turbina.
Intr-adevar, uleiul se mai schimba si in fct de exploatare, adica daca stii ca i-ai cam dat la motor ture, o faci ceva mai repede decat trebuie.

Intr-adevar, la motociclete e mai acuta treaba.....m-am uitat la uleiul de la FZR-ul meu (care are "numai" 150Cp/L fatza de cei 200 a lui R6) si la un mers sustinut da nici chiar race dupa nici 1000km de la schimb deja arata ca unul de masina pe benzina(2.0i de 150cai de ex) la 3000km!!! Anu asta mai apuc sa fac max 1500km dupa estimarile mele, astfel in primavara garantat tre schimbat!

Asta-i, depinde cati Cp din aia maximi folosesti in principiu.......daca la passatu ala folosesti numai 50-60 fara variatii mari in medie ca mergi la consum, poti astepta lejer pana la 10mii.....oricum parerea mea e ca, chiar daca nu-i faci intr-un an, uleiul tot trebuie schimbat mai ales la astfel de motoare....

Eu dupa ce merg mai sustinut sau chiar race, intotdeauna si la moatoare 2T si la 4T si diesel si benzina lasam macar 20-30sec la relanti motorul inainte de a-l opri.
Gixer is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -