Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 10-12-12, 03:23   #5296
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
A mea se tureaza pina la 4800 de ture, pt ca e aspirat. Alea care au turbo cred ca pina la 4000 de ture. Si nu conteaza ca e diesel sau ca e benzina, nici una n-are putere la 2000 de ture. Dieselu meu prinde putere de la 2500-2800. Benzinaru prinde putere de la 3000 - 3500. La 2000 de ture nici macar sa depasesti nu poti, indiferent ca e diesel sau benzina.
Apropo de forja, pai motoarele astea pe benzina, care au cai putere putina, daca-i tot dai 6000 de ture, o faci praf in citiva ani. Dar, de ex Bmw-u pe care l-am avut cu 140 de cai, pai aia n-o poti face praf, mai ales ca are doua axe cu came, poti sa-i dai 6000 de ture non stop. Benzinarele cu cai putere putina, nu rezista la forja. Benzinarele cu cai putere multa, alea-s facute sa reziste la forja. La diesel altfel sta treaba. De ex la Nisanu meu i-am dat 150-160 la ora incontinuu, si n-are nimica, nici nu-i miroase motoru. Dar la Golfu ( benzina ) pe care l-am avut, tot cu 75 de cai, cind i-am dat cu 150-160 la ora incontinuu, deja ia mirosit motoru a ars.
Am vazut Dacia aia, sau Logan, pe youtube, care mergea pina la 5500 de ture. Un diesel nu merge pina la 5500 de ture, ala cred ca era pe benzina. Saaaaauu, poate CDI-urile merg ca si benzinarele. cine stie.
Mai sus am cicit, cicaaa o ia pe urmele lui Franz, ma priviti de sus ha ? Baaaa, io va iau la bataie, va string de git. Nu ma provocati, ca stau slab cu nervii

esti criminal bravo franz,inca un baiat destept....pana si el stie ca nu merge dieselul pana la 5500 rpm....
apropo e bine ca nu ii miroase motorul la NISANU tau,dar a ce ar trebui sa miroasa??? a levantica???ca eu nu am vazut pana acum motor sa miroasa.....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 04:32   #5297
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Voi nu pricepeti ca turatia maxima a dieselului e coborata pentru eficienta? Tds-urile aveau turatia de putere maxima pe la 5000 rpm acum 20 de ani, credeti ca acum nu se mai poate sau ce? Dimpotriva s-ar putea si mai mult (dpdv tehnic) dar scurtand ciclul scade randamentul, asa ca se incetineste motorul si se creste boost-ul.

Franz ia tu un diesel modern de macar 100cp/tona sa vezi cum incepi depasirea si mai jos de 2000rpm.

Ar fi bine daca am putea sa nu mai privim asa ingust in cifre absolute - x rpm ci in raporte de la minim la maxim.
Majoritatea avem tendinta sa neu udam daca auzim de 8000rpm, dar daca purtiunea de cuplu bun incepe de la 6000, cam nasol, in viata de zi cu zi, mai bine sa ai cuplu de la 1500 la 3000
Daca se pun la punct cutiile cu variatie continua , turatia dieselului va scadea foarte mult, probabil sub 3000rpm, chiar si la cutie manuala jaguarul are modele cu puterea maxima 3500rpm iar daca va uitati la motorase mai maricele, pentru camion, cum ar fi asta:
http://www.ciar.org/ttk/mbt/engine.cat.c12.pdf
(primul exemplu pest care am dat), vedet un cuplu maxim la 1200, turatie maxima 2100 si o curba de putere destul de "plata"
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 11:52   #5298
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
vad ca si tu refuzi sa intelegi.....aici se vorbeste de masinii care le intalnesti la tot pasul adica un logan de 1.4 un opel de 1.6,un seat de 1.2.....care nu ai ce sa faci cu ele la 2000 rpm.....tu incepi sa dai exemple de masinii care sunt pe cale de disparitie sau in romania exista maxim 5......
Una din alea 5 o conduc aproape zilnic asa ca mi s-a parut firesc s-o dau ca exemplu. Cele de care vorbesti tu, intr-adevar, la turatie mica nu prea te ajuta
fasso is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 12:37   #5299
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Degeaba are 6000 pe bord daca iti taie alimentarea la 4500. Daca la diesel puterea maxima e la 4000 si redline la 4500, trebuie sa schimbi la 5000? Chiar daca dupa 4500 nu mai ai nici jumate din cai si cuplu? Trebuie sa schimbi la turatia potrivita ca sa iti cada in urmatoarea treapta aproape de turatia de putere maxima.
Parca @Sebastian scria acu cativa ani ca o masina ca sa fie exploatata la maxim, trebuie sa ai fisa dyno si sa stii turatia in care cade dupa fiecare schimbare, sa folosesti mereu plaja de putere cea mai ridicata.
De obicei dupa zona de putere maxima, scade drastic aceasta.
Corect.
Ca sa obtii maxim ar trebui sa depasesti putin turatia de putere maxima, dar cu cat e SI in functie de cutie nu doar de curba de cuplu.
Dar la majoritatea cutiilor treptele nu sunt "distantate" echilibrat, la mine de exemplu raportul 2/1, este de ~1.7, si ar trebui sa trec mai mult de 4000 dar intre 4/3 si 5/4 de ~1.3 iar intre 5/6 este si mai mic , sub 1.2. si ar trebui depsesc mai putin 4000rpm dar practic, daca nu vrei sa zmulgi ultima zecime de secunda schimbi la 4000 si gata.

Eu nu inteleg obsesia asta pentru turatie, turatia mare e necesara doar la aspirate pentru a obtine o putere mai mare la aceeasi capacitate, dar turatia scade eficienta motorului, cu cat turatia este mai mica cu atat gazele au mai mult timp de a se destinde in cilindru si de a ceda energie, cele mai eficiente motoare de lume functioneaza la turatii mici ~100rpm.
La turbo se incearca obtinerea unui compromis intre turatie si turbo cu tot ce reprezinta: presiune de supra-alimentare, temperatura gazelor de evacuare, marimea (si deci costul) turbocompresorului.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 12:48   #5300
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
nu se intampla nimic in film ...ii mai da de 10 ori asa si o sa ii sara turbina si nu ca este logan...dar asta se intampla ii dai o data de doua de trei,dar pana la urma tot o sa iti faca o gaura in capota....
si vorbim de masini stock nu de modificate.......
Omul a trecut de 100.000km, masina e din 2006 si asa a mers tot timpul. Singura modificare e un soft ce ii permite sa treaca de 5000 unde taie alimentarea, nici macar intercooler nu are fiind modelul de 65cai fara asa ceva, iar el nu a facut si aceasta adaugare Deci turbina aia nu are racire separata....
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 12:49   #5301
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Corect.
Ca sa obtii maxim ar trebui sa depasesti putin turatia de putere maxima, dar cu cat e SI in functie de cutie nu doar de curba de cuplu.
Dar la majoritatea cutiilor treptele nu sunt "distantate" echilibrat, la mine de exemplu raportul 2/1, este de ~1.7, si ar trebui sa trec mai mult de 4000 dar intre 4/3 si 5/4 de ~1.3 iar intre 5/6 este si mai mic , sub 1.2. si ar trebui depsesc mai putin 4000rpm dar practic, daca nu vrei sa zmulgi ultima zecime de secunda schimbi la 4000 si gata.

Eu nu inteleg obsesia asta pentru turatie, turatia mare e necesara doar la aspirate pentru a obtine o putere mai mare la aceeasi capacitate, dar turatia scade eficienta motorului, cu cat turatia este mai mica cu atat gazele au mai mult timp de a se destinde in cilindru si de a ceda energie, cele mai eficiente motoare de lume functioneaza la turatii mici ~100rpm.
La turbo se incearca obtinerea unui compromis intre turatie si turbo cu tot ce reprezinta: presiune de supra-alimentare, temperatura gazelor de evacuare, marimea (si deci costul) turbocompresorului.
Eu zic sa te plimb cu 535d sa vedem de ce o duc pana in 5000 rpm. Raspunsul este simplu - ca trage perfect liniar pana acolo, fara nici un fel de pierdere de putere.
Si la Celica era la fel, tragea foarte tare fara pierderi pana la rosu, adica la 8200 rpm.

Deci depinde enorm de la motor la motor - conceptie, soft, etajare trepte, etc..
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 12:49   #5302
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Intercoolerul nu are nici o legatura cu racirea turbinei.
Si daca este o turbina fara vnt poate sa ii dea mult si bine fara sa se strice.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 12:57   #5303
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Asa aveam impresia ca racind uleiul, turbina si motorul va functiona mai bine.
Dar daca tu zici atunci te cred, nu am studiat in detaliu niciodata.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 13:04   #5304
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Intercoolerul raceste aerul comprimat de turbina, marind eficienta acesteia.
Aerul mai rece introdus in motor permite introducerea de mai multa motorina si implicit obtinerea de mai multi cai. Asta e teoria in mare.Dezavantajele sunt costul IC-ului si al traseului de aer din turbo in IC si din IC in admisie precum si o crestere a lagului.
Oricum si turbina fara vnt si lipsa IC-ului la Logan sunt din motive de reducere de costuri, nu ca nu ar putea motorul sa mearga si cu 80-90cp cu aceeasi fiabilitate.
Costul redus de achizitie trebuie scos din astfel de chestii.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 15:10   #5305
costynel23

Stock
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 2
Thumbs up Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Am inteles ca masinile astea noi ( de diesel vorbesc ), sint la fel de rapide ca si benzinarele, si ca consuma putin. Da cum ramine cu piesele mai scumpe la diesel ? Eu cum am diesel, si mi se strica o piesa, atunci banii pe care i-am economisit la consum, o dau pe piese. Pai asta nu mii se pare o afacere buna. Pompa de inalta injectie, bujii, bateria, etc ...... De ex pompa de inalta injectie la diesel costa in jur de 1600 de euro. La un benzinar costa in jur de 200 de euro. Nu va deranjeaza treaba asta ? Pe mine ma deranjeaza. Cind trebe sa schimb bujiile la diesel, costa de 3 ori mai mult ca si la un benzinar. Cind trebe sa schimb bateria, costa de 2 ori mai mult ca si la un benzinar. din cauza ca are amperi mai multi. De asta nu vorbeste nimeni, numai de consum ? Pai daaa, daca tii masina citiva ani, si dupa aia o schimbi sau o vinzi, asa scapi de schimbatu pieselor. Da cine tine masina ( diesel ) pt el, ala ce face ? Se bucura de consum mai mic, mai ales cind i se duce o piesa serioasa. Atunci nu-i mai smecher cu consumu ala mic.
De modelele mai vechi, dieselu - cu cuplu mare si cu turbo cu tot, o ia in freza de la un benzinar - fara cuplu, fara turbo.
Buun, ..... piesele la diesel sint mai scumpe decit la un benzinar. Mai departe ...... - Cum ramine cu zgomotu motorului la diesel ? Nici asta nu va deranjeaza ?
Traim in secolul 21, degeaba. Cind dieselul o sa aiba piesele la fel de ieftine ca si la un benzinar, si cind zgomotul motorului la diesel o sa fie la fel de silentios ca si la un benzinar, atunci dieselul se poate considera superior benzinei. (poate peste 1 milion de ani). Pina atunci benzinaru e superior dieselului, ca e din anii 1900, ca e din 2012.
Generatia urmatoare va fi masina electrica : motor silentios, consum si mai mic, nu schimb de ulei, etc .... Asa ca dieselul e facut pt : tractoare, camioane, tiruri, vapoare, etc. ( masini si utilaje grele ) , care au nevoie de multa forta. Pt masini ? - benzina. Corect ? Corect. Amu mi-am adus aminte de un amic, avea un Mercedes C clase diesel din '98, si i sa dus pompa de inalta injectie. Reparatia cu schimb de ulei cu tot, la costat 1000 de euro. Cine ride la urma ? Asa de suparat era de numa, atunci nu sa bucurat ca-i consuma masina putin. )) Deci voi astia cu dieselul, nu va bucurati de consum, ca de vii se duce o piesa serioasa la el, o sa va cada rinjetu de pe fata, si nu o sa mai fiti asa de bucurosi atunci. Deci treceti inapoi la benzinare da repede ca si eu o sa trec cindva. ))


Eu unu vreau sa iti spun ca gresesti amarnic!!! Am facut calcule de exemplu la Logan 1,5 dci si Logan 1,6 mpi am Loganul diesel care am peste 300.000 km cu el si am bagat doar piese uzabile....cauciucuri ...capete de bara .... etc.. intelegi tu .. care trebuie schimbate fie ca e pe benzina fie ca e pe motorina. Consumul la diesel e in jur de 4,5 sau cel mult 5. Cea pe benzina are consum in jur de 8 poate chiar si mai mult in oras.... Intradevar e mai scump dieselul la piese dar se compenseaza prin consum si merge mult mai bine.... benzina cand da de greu cam moare.. dar dieselul niciodata!!! si dieselul e la fel de sprintena... uitate la un motor de minim 2 L diesel sa vezi cum pleaca ... de nu ti mai trebuie benzina. Eu unul sunt adeptul motoarelor Diesel dar RESPECT si pe adeptii benzinei....Happy Peace
costynel23 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 17:06   #5306
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Omul a trecut de 100.000km, masina e din 2006 si asa a mers tot timpul. Singura modificare e un soft ce ii permite sa treaca de 5000 unde taie alimentarea, nici macar intercooler nu are fiind modelul de 65cai fara asa ceva, iar el nu a facut si aceasta adaugare Deci turbina aia nu are racire separata....

hai ca iar incepem si sincer m-am saturat...ai vazut tu cu ochii tai ca in 100.000 km a mers numai asa?
a mai fost una in bucuresti b 85 mfc pentru cei care o stiu am mers si eu cu ea si tragea chiar bine,dar a schimbat la ambreiaje de s-a plictisit,prima data i-a cedat turbina,dupa care i-a topit un piston....si nu ajunsese la 100.000km...deci nu poti sa mergi numai asa cu masina sa ii dai numai 5000-5500,aceeasi poveste cu un 320 d,e46,150 cu soft are masina de 5 ani,acum 2 ani i-a pus soft,mergea cu ea numai kickdown,fiind automata.....de 3 luni e in service....vilbrochen,turbina,pistonul 3 topit etc......a terminat motorul
si bineinteles ca acum o sa spuneti ca a fost softul prost....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 17:12   #5307
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Piston topit la diesel???? ))
Asta chiar nu cred sa fie.
Oricum Maioneza nu cred ca a schimbat pistoane la loganul ala de care zici tu. mfc
Aia cu pistonul topit e valabil la masinile sensibile la raportul stoichiometric care oricum merg cu temperaturi mai mari pe pistoane.
La diesel in afara de presiuni d-alea de 3-4 bari in admisie sau hydrolock nu am auzit sa poata strica ceva pistoanele sau bielele.
Ma rog, presupunand ca proprietarul stie ca in motor trebuie sa existe ulei de uns si apa de racit.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 17:17   #5308
DEVIL's Style
BMW Driver

Stage 5
 
DEVIL's Style's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,476
Member of:
[BMW]
[Toyota]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Piston topit la diesel???? ))
Asta chiar nu cred sa fie.
Oricum Maioneza nu cred ca a schimbat pistoane la loganul ala de care zici tu. mfc
Aia cu pistonul topit e valabil la masinile sensibile la raportul stoichiometric care oricum merg cu temperaturi mai mari pe pistoane.
La diesel in afara de presiuni d-alea de 3-4 bari in admisie sau hydrolock nu am auzit sa poata strica ceva pistoanele sau bielele.
Ma rog, presupunand ca proprietarul stie ca in motor trebuie sa existe ulei de uns si apa de racit.

Am vazut si eu piston topit [ oarecum , ca nu era topit in adevaratul sens al cuvantului] , culmea tot la un 320d de 150 de cai resoftat...culmea nu softul a fost de vina .....ci exclusiv a modului de intretinere a motorului respectiv !... un furtun spart de pe la turbo , un wastegate mizerabil blocat si masina facea overboost ...etc etc... culmea proprietarul a fost avertizat si sa incapatanat sa le schimbe/curete rapid...rezultatul : turboul a facut overboost , galeria de admisie a rezistat , dar au cedat clapetele , au ajuns la 2 pistoane , unu arata ca si cum ai fi dat cu ciocanul si celalalt era oarecum topit...din cauza ca sa mers asa cu masina apoi
DEVIL's Style is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 18:30   #5309
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Piston topit la diesel???? ))
Asta chiar nu cred sa fie.
Oricum Maioneza nu cred ca a schimbat pistoane la loganul ala de care zici tu. mfc
Aia cu pistonul topit e valabil la masinile sensibile la raportul stoichiometric care oricum merg cu temperaturi mai mari pe pistoane.
La diesel in afara de presiuni d-alea de 3-4 bari in admisie sau hydrolock nu am auzit sa poata strica ceva pistoanele sau bielele.
Ma rog, presupunand ca proprietarul stie ca in motor trebuie sa existe ulei de uns si apa de racit.
frate daca el m-a mintit pe mine si eu te mint pe tine.....asa mi-a spus cand nu l-am mai vazut cu ea...a mers toata vara cu e 46 ala de ag visiniu XXX....l-am intrebat si asta mi-a spus ......
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 18:32   #5310
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by DEVIL's Style View Post
Am vazut si eu piston topit [ oarecum , ca nu era topit in adevaratul sens al cuvantului] , culmea tot la un 320d de 150 de cai resoftat...culmea nu softul a fost de vina .....ci exclusiv a modului de intretinere a motorului respectiv !... un furtun spart de pe la turbo , un wastegate mizerabil blocat si masina facea overboost ...etc etc... culmea proprietarul a fost avertizat si sa incapatanat sa le schimbe/curete rapid...rezultatul : turboul a facut overboost , galeria de admisie a rezistat , dar au cedat clapetele , au ajuns la 2 pistoane , unu arata ca si cum ai fi dat cu ciocanul si celalalt era oarecum topit...din cauza ca sa mers asa cu masina apoi
EXACT...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -