VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
09-12-11, 16:19
|
#3736
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by turmentatu
daaa, sau 0.9 turbo , viitoarele de pe logan, nu stiu cum o sa poata soferii sa stapaneasca atatia cai
@bluey: totusi, un 3.0 d sau tdi are in jur de 180 cai, ceea ce nu gasesti pe toate drumurile in trafic. pe autostrada poti face legea cu o motorizare dasta.
vorbesc de realitate, nu de la un caz 1:1000 cand intalnesti nush ce racheta.
|
Un 3.0tdi generatia de pe acel Audi are 240cp
|
|
|
09-12-11, 16:37
|
#3737
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by steffan
alea de pe logan o sa fie bomba=))) o sa te sperii sa vezi ca au ajuns la stage 3 si au 150 cai =)))) sau se vor duce toti "sa mareasca presiunea in turbina" =))
|
de ce ar fi mai prejos un motor 0.9t sau 1.2 pus pe logan decat unul de 1.2 de la vw? puterea ar fi apropiata la 1.2 iar un logan are aproximativ aceeasi masa(kg) cat si un polo 1.2tsi sau chiar mai mica.
Informatia am gasit-o chiar pe acest site:
" Noile propulsoare turbo pe benzina vor avea capacitati intre 0.9 - 1.2 litri si vor produce intre 90 si 115 cai putere."
|
|
|
09-12-11, 17:17
|
#3738
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by steffan
ti-am explicat si de ce diferenta pare doar asa de mica...
referitor la duster, la 1.5 dci 110 cai consumul acela este enorm!!
|
Sunt convins ca in viata reala, mai ales dupa primii 50 de mii, nu e deloc mare consumul asta
|
|
|
09-12-11, 18:11
|
#3739
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by aleks
Sunt convins ca in viata reala, mai ales dupa primii 50 de mii, nu e deloc mare consumul asta
|
Nu stii ca ei vor 300cp si consum de 3?
Eu n-am vazut SUV sa consume de la 120km/h in sus ca un Golf. Ori Duster tot SUV e.
|
|
|
09-12-11, 18:55
|
#3740
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Benzina sau motorina ?
Nimeni nu zice sa consume ca golful dar parca semnificativ nici mai mult ca e46, e90, sau chiar e60 2.0d nu e chiar ok.
|
|
|
09-12-11, 20:02
|
#3741
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by RVL 2000
Nimeni nu zice sa consume ca golful dar parca semnificativ nici mai mult ca e46, e90, sau chiar e60 2.0d nu e chiar ok.
|
Totusi vorbim de un suv ieftin. Deci aerodinamica nu-i chiar intre cele mai bune. Plus 4x4 pe un 1.5. Eu zic ca suv-urile nu-s de luat drept etalon la capitolul consum.
|
|
|
09-12-11, 20:06
|
#3742
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Benzina sau motorina ?
Ce intelegeti voi prin consum de autostrada ? La 100, 130, 150 ? Daca e la 140-150 nu mi se pare asa mare pentru un SUV si 110 CP. Sau vreti consum de 5% la 150, iar la 80 sa ia 1% ? Adaugam un 2.5 urban (in Bucuresti) si e super...
Dacia vad ca declara 5.6% consum mediu la 1.5 110CP, 4x4 ceea ce este excelent. In general consumurile declarate de ei sunt destul de apropiate de realitate, deci un 6-6.5% consum mediu la un SUV e chiar acceptabil. Acum daca rulati la 80% din viteza maxima si va asteptati sa aveti consum foarte mic...
|
|
|
09-12-11, 20:25
|
#3743
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Eu ma gandeam la 110-130 km/h...
E totusi un motor mic, de 1500 cmc, pe o caroserie grea, inalta(conteaza si asta evident) si cu coeficient aerodinamic de caramida.
Ori comparatia cu e46 de 2000 de cmc nu e tocmai nimerita, e un motor cu un sfert mai mare care misca o masina mai prietenoasa cu vantul din faţa ei, la cam aceeasi greutate
|
|
|
09-12-11, 20:55
|
#3744
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Teste
La rularea pe autostradă, īn modul 4x2, am īnregistrat un consum de 8.5 litri la sută, īn condiţiile īn care am rulat cu o viteză de 130 km/h şi am efectuat o serie de depăşiri, fără să trecem cu mai mult de 15 km/h peste limita legală. La īntoarcere, am īnregistrat un consum de 7.5 litri rulānd cu o viteza de 120-140 km/h, dar mult mai constant
Cazul 9
Trafic: autostradă, foarte liber
număr pasageri: 1
bagaje: fără bagaje
aer condiţionat: oprit, geamurile īnchise
tracţiune: doar faţă, selectorul pe 2WD, drum uscat
stil de condus: normal, cuminte, īn limitele legale (viteză de maximum 140 km/h)
kilometri parcurşi: 61 km
consum mediu computer bord: 9,0 litri/100 km
Autostrada nu este nicidecum terenul predilect al modelului Dacia Duster, echipat cu motorul 1.5 dCi de 110 CP. Din nou, am īncercat să mă situez cāt mai aproape de situaţia optimistă: singur īn maşină, fără bagaje, cu aerul condiţionat oprit şi cu tracţiune doar pe puntea faţă. Accelerările şi decelerările cāt mai line, viteza maximă īn zona celor 130 km/h admişi.
Despre valoarea de 9,0 litri/100 km nu pot spune că mi se pare rezonabilă, dar, īn condiţiile date (şi după ce am văzut limitările la viteză mare pe şosea), o consider normală pentru motorul mic şi coeficientul aerodinamic slab (nivelul de zgomot la 140 km/h este foarte mare - de exemplu, volumul instalaţiei audio trebuie dat de la 15, la viteze de pānă la 100 km/h, la peste 25).
Cazul 10
Trafic: autostradă, foarte liber
număr pasageri: 2
bagaje: fără bagaje
aer condiţionat: pornit, geamurile īnchise
tracţiune: selectorul pe AUTO, drum uscat
stil de condus: alert, īn limitele legale (foarte rar viteza a ajuns la 150 km/h pe vitezometru)
kilometri parcurşi: 90 km
consum mediu computer bord: 9,1 litri/100 km
Chiar dacă avem aerul condiţionat pornit şi nu ne interesează prea mult economia de combustibil, consumul pe autostradă rămāne ridicat, dar nu creşte aşa de mult faţă de situaţia precedentă, maşina rămānānd foarte aproape de masa de 1,4 tone.
Se demonstrează, practic, limitele pe care aerodinamica şi motorul mic i le impun lui Duster la viteze mari. De menţionat că, īn ce priveşte manevrabilitatea şi stabilitatea, Duster nu are de suferit, comportāndu-se normal şi conferindu-ţi un sentiment suficient de bun de siguranţă şi control.
Cazul 11
Trafic: autostradă, relativ liber
număr pasageri: 4
bagaje: bagaje la jumătate din capacitatea portbagajului
aer condiţionat: pornit, geamurile īnchise
tracţiune: selectorul pe AUTO, drum umed, vreme ploioasă
stil de condus: foarte alert, īn general viteza maximă de 140-150 km/h, decelerări şi accelerări hotărāte
kilometri parcurşi: 105 km
consum mediu computer bord: 9,4 litri/100 km
Īn acest caz putem spune că ne-am apropiat destul de mult de situaţia cea mai pesimistă: maşina foarte īncărcată şi un stil de condus fără menajamente şi cu viteze mari. Din nou putem vorbi de un consum mare, dar surprinde diferenţa mică faţă de cazurile precedente, mai optimiste.
De asemenea, chiar dacă pe parcurs computerul de bord a arătat şi valori foarte apropiate de 10 litri/100 km, īn final vorbim de o valoare de aproape 9,5 litri/100 km. Ceea ce, sincer, este chiar o bilă albă pentru Duster, date fiind limitările acestui SUV īn ce priveşte utilizarea la viteze mari şi īntr-un regim alert.
Un drum pe autostrada Bucureşti - Constanţa, cu maşina plină şi portbagajul umplut pānă la refuz, ar trebui să īl facă pe proprietarul acestei versiuni Dacia Duster să se aştepte la un consum de 10 litri/100 km, īn condiţiile unui ritm alert, avānd aerul condiţionat pornit şi selectorul pe AUTO.
Un mare minus lipsa pilotului automat!!
__________________
|
|
|
10-12-11, 20:11
|
#3745
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by aleks
E totusi un motor mic, de 1500 cmc, pe o caroserie grea, inalta(conteaza si asta evident)
|
Saracul motor de 1.5 este de fapt un 1462cmc deci nici macar 1499cmc nu e. Prin evolutia lui inginerii francezi au ajuns de la 65CP la 110 si de la 160Nm la 240Nm. Dusterul nu e asa greu, un logan dci "full" PH1(1170-1200kg) cantareste aproape cat un Duster Dci 4x2 (1205kg). Cel 4x4 are aprope 1300kg.
|
|
|
10-12-11, 21:08
|
#3746
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of: [2 Roti] [PEUGEOT]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Asta vroiam eu sa spun, Dusterul are maxim 150 kg in plus fata de un Logan cu ~aceleasi dotari. Nu imi dau seama de unde ar putea proveni diferenta aceea de consum. Totusi, ~8-9% @ 130 km/h mi se pare cam mult pentru un 1.5 diesel, de generatie relativ noua...
|
|
|
10-12-11, 22:06
|
#3747
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Style in Motion]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by eMH
Asta vroiam eu sa spun, Dusterul are maxim 150 kg in plus fata de un Logan cu ~aceleasi dotari. Nu imi dau seama de unde ar putea proveni diferenta aceea de consum. Totusi, ~8-9% @ 130 km/h mi se pare cam mult pentru un 1.5 diesel, de generatie relativ noua...
|
Greutate in plus si rapoarte mai scurte ale cutiei cred ca de aici ar veni diferenta aia de cosum .Acum 3 saptm am facut un drum Bucuresti -Sibiu cu un Logan MCV de marfa ,la dus gol, la intoarcere incarcat ~400 kg, cam 8 % a fost consumu mediu .Masina are in talon 1295 kg .
|
|
|
10-12-11, 22:59
|
#3748
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,158
|
Re: Benzina sau motorina ?
Pe langa rapoartele mai scurte in cutie, si aerodinamica inrautateste consumul la viteze mari
|
|
|
11-12-11, 19:38
|
#3749
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Saracul motor de 1.5 este de fapt un 1462cmc deci nici macar 1499cmc nu e. Prin evolutia lui inginerii francezi au ajuns de la 65CP la 110 si de la 160Nm la 240Nm. Dusterul nu e asa greu, un logan dci "full" PH1(1170-1200kg) cantareste aproape cat un Duster Dci 4x2 (1205kg). Cel 4x4 are aprope 1300kg.
|
Asta fac toti producatorii cu motoarele turbo, nimeni nu le scoate pe piata din prima la adearatul lor potential.
Una peste alta destul de mare eu trebuie sa o alerg destul de tare, sa fie autostrada libera (si in Germania ) ca sa consum atat.
Cred ca un 1.9 -2.0d, nu neaparat mai puternic, ar fi bun pentru Duster cel putin la exterior.
Stiu ca suv-urile nu sunt facute pentru exterior dar culmea e ca eu tocmai pentru asta vreau suv, cel putin cat timp nu vor fi autostrazi pe traseele mele obisnuite, m-as simti mai bine in suv (nu la duster ma refer )
Asta e una din chestiile care imi place la td: ca pana la 90% din viteza maxima consumul nu creste exponential cu viteza cum e la otto -ci creste oarecum "liniar": mergi cu 100-120 consuma ~5, 160 ~7, 200 consuma ~10. Dupa 200 nu mai e rentabil cu un 2.0d, consumul creste mult pentru un castig mic de viteza.
Cum am mai spus chiar daca ajunge sa fie mai scump la oras, cat timp afara va fi mai ieftin, pentru mie n-are sens (dpdv financiar) sa trec inapoi la benizna aspirat, poate la un turbo, pentru performante.
|
|
|
12-12-11, 13:12
|
#3750
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: Benzina sau motorina ?
Eu in locul tau nu m-as complica, ar fi de nesuportat un drum asa lung frecvent. Cand fac un drum mai lung de 500km imi trebuie 2 zile sa ma refac
As merge pana la Cj si as lua de acolo avionul pana la Ct.
|
|
|
|
|