08-03-11, 21:50
|
#91
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI
Etapa nr: 3. Schleiz (DDR) 1983
ture circuit: 12 = 91,573 km
Cel mai rapid tur : Tomasek 3:18.9 = 138.118 km/h
la Start 22 masini la Finis 18 masini
Clasificare echipe natiuni:
1. UdSSR
2. Ungarn
3. Bulgarien
4. Rumänien
Clasificare dupa 22 de ture: Turisme Grupa A - 1300ccm
1./DQ (6) Petr Krejbich /CSSR /Lada /40:20.2 = 136.212 km/h
2./DQ (7) Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada MTX /40:20.8
3./DQ (5) Ladislaw Bares /CSSR /Lada /40:46.6
-
-
14. (15) Nicu Grigoras /Rum /Dacia 42:56.0
16. (22) Stefan Jancovici /Rum /Dacia 43:16.9
DNF (1  Viktor Nicoara /Rum /Dacia *
*Cursa de la Schleiz (DDR) are ceva aparte, si anume ca pilotii alearga si iau startul in aceasi cursa pt 2 evenimente, Cupa Pacii si Prieteniei si concomitent Cupa DDR Meisterschaft TW(Tourenwagen)
Analizand cazul lui Nicoara care sa clasat pe locul 18 in Cupa DDR, si in CPP nu a reusit sa ajunga la Finis....Cupa DDR are mai putine ture(  de circuit coparativ cu CPP (12)...
Fiecare tara care organizeaza CPP tine concomitent si o CUPA proprie la care se pot inscrie si pilotii straini, in 1983 pilotii romani au ales DDR din cate am observat...
www.puru.de
__________________
SOLENZA FT / Resita
|
|
|
08-03-11, 21:58
|
#92
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
CUPA PACII si PRIETENIEI
Etapa nr: 3. Schleiz (DDR) 1983
ture circuit: 12 = 91,573 km
Cel mai rapid tur : Tomasek 3:18.9 = 138.118 km/h
la Start 22 masini la Finis 18 masini
Clasificare echipe natiuni:
1. UdSSR
2. Ungarn
3. Bulgarien
4. Rumänien
Clasificare dupa 22 de ture: Turisme Grupa A - 1300ccm
1./DQ (6) Petr Krejbich /CSSR /Lada /40:20.2 = 136.212 km/h
2./DQ (7) Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada MTX /40:20.8
3./DQ (5) Ladislaw Bares /CSSR /Lada /40:46.6
-
-
14. (15) Nicu Grigoras /Rum /Dacia 42:56.0
16. (22) Stefan Jancovici /Rum /Dacia 43:16.9
DNF (1  Viktor Nicoara /Rum /Dacia *
*Cursa de la Schleiz (DDR) are ceva aparte, si anume ca pilotii alearga si iau startul in aceasi cursa pt 2 evenimente, Cupa Pacii si Prieteniei si concomitent Cupa DDR Meisterschaft TW(Tourenwagen)
Analizand cazul lui Nicoara care sa clasat pe locul 18 in Cupa DDR, si in CPP nu a reusit sa ajunga la Finis....Cupa DDR are mai putine ture(  de circuit coparativ cu CPP (12)...
Fiecare tara care organizeaza CPP tine concomitent si o CUPA proprie la care se pot inscrie si pilotii straini, in 1983 pilotii romani au ales DDR din cate am observat...
www.puru.de
|
e de discutat pt ca se bagau si piloti hors-concours si ei nu punctau dar era pasiunea "sa se dea" alaturi de noi...oricum din ce imi aduc aminte in 1986 la schleitz romania a iesit pe locul 2 la natiuni....trebuie sa ma mai documentez dar la easter au terminat 3 din 4 adica si eu  si am saltat punctajul...oricum circuitul era mai lung si din cauza asta erau mai putine ture...la resita la CPP 85 vlastimil tomasek a mers pe o skoda 120 si avea analizor de gaze cu senzorul in capul esapamentului si cu digital la bord...tare masina
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 08-03-11 at 22:06.
|
|
|
08-03-11, 22:15
|
#93
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by FED express
Am ramas placut surprins la rasfoirea paginilor acestui topic.Ca un iubitor de vechi, si mai ales de automobile si sport cu motor ce se practica mai demult, tin sa va felicit si sa va multumesc pentru lectia aceasta de istorie care pur si simplu ati predat-o.
Acum cateva zile am dat peste o carte interesanta la biblioteca: Raliuri Automobilistice, din '83.Dumitru Lazar este autorul.In carte se mentioneaza si patriciparea romanilor la raliuri internationale, daca doriti ceva anume ce s-ar putea sa gasesc in carte, cu cea mai mare placere va ofer informatia.
|
te salut FED express, ma bucur ca ai interes pt istoria auto sportiva din Romania, si ca urmaresti acest topic, iar cartea pe care o detii ar fi interesanta pt https://forum.4tuning.ro/585-raliuri-...a/page-16.html
un topic asemanator cu acesta dar exclusiv dedicat pt Raliu, in acest topic noi vorbim despre pilotii Vitezisti ai Romaniei, piloti care nu prea agreeau noroiul si probele prafuite dintr-un campionat de raliu, nu vreau sa iti tin o lectie dar e diferenta mare intre aceste 2 discipline atat in stilul de pilotaj cat si in prepararea masinilor.
Dar despre asta cel mai in masura poate sa iti relateze cornel1955 Cornel Bibiri, de ce el a preferat asfaltul si viteza in schimbul prafului, noroaielor si derapajele spectaculoase dintr-un raliu
|
|
|
08-03-11, 22:23
|
#94
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
.oricum din ce imi aduc aminte in 1986 la schleitz romania a iesit pe locul 2 la natiuni....trebuie sa ma mai documentez dar la easter au terminat 3 din 4 adica si eu  si am saltat punctajul..
|
Sa termin cu 1983 si ajung si acolo  oricum din 1984 am mai multe date si chiar poze multe si surpriza e ca incep sa zbarnaie si Formulele Easter romanesti in clasamentele esteuropene
|
|
|
08-03-11, 22:39
|
#95
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by nelutz69
Sa termin cu 1983 si ajung si acolo  oricum din 1984 am mai multe date si chiar poze multe si surpriza e ca incep sa zbarnaie si Formulele Easter romanesti in clasamentele esteuropene 
|
hai ca vroiam sa ma culc ca moshii  dar ma bucur ca e animatie mare pe acest topic si sper nelutzu ca vor mai apare si alte fosile auto ca mine...intradevar nu imi plac raliurile...imi plac circuite sau vtm unde te concentrezi la maxim cu puls 130 sau mai mare si dai tot ce poti in timpul cel mai scurt...mi se pare ca formula 3 este valabila si la noi si cei cu bani isi pot cumpara asa ceva de dincolo....personal imi place fiat 600 cu kawasaki de 1000 cmc...bomba pe roti !!! https://www.youtube.com/watch?v=0vD3i...eature=related enjoy !!!
Last edited by cornel1955; 08-03-11 at 22:44.
|
|
|
08-03-11, 23:11
|
#96
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI
Etapa nr: 4. Poznan (Polen) 28.8.1983
ture circuit: 22 = 89,860 km, 4,085 km/ tur
Spectatori prezenti record: 12.000
*o sa revin asupra acestui post pt ca nu am gasit date suficiente in aceasta perioada pt pilotii romani.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
CUPA PACII si PRIETENIEI
Etapa nr: 5. Albena (Bulgarien) 18.9.1983
ture circuit: 30 , 3.1 km/ tur
La Start 21 masini, la Finis 14
Clasare echipe natiuni:
1. CSSR
2. UdSSR
3. Rumänien
4. Bulgarien
5. Ungarn
Clasificare dupa 30 de ture: Turisme Grupa A - 1300ccm
1. Petr Samohyl /CSSR /Skoda 120RS /1:00:38.30
2. Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada /1:00:38.76
3. Juri Kacai /CSSR /WAS /1:00:59.96
-
-
7. Stefan Jancovici /Rum /Dacia /1:01:30.73
12. Ursu Burebista /Rum /Dacia / - 1 tur
Punctaj general final CPP 1983
Clasificare echipe:
1. UdSSR 618
2. Bulgarien 503
3. CSSR 490
4. Ungarn 410
5. DDR 251
6. Rumänien 232
7. Polen

Clasificare piloti:
16. Viktor Nicoara /Rum /73 puncte
17. Stefan Jancovici /Rum /70 puncte
19. Nicu Grigoras /Rum /68 puncte
27. Ursu Burebista /Rum /33 puncte
38. Constantin Zarnescu /Rum /25 puncte
www.puru.de
|
|
|
09-03-11, 00:20
|
#97
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984
1984 aduce in scena CPP si Romania ca organizator pt aceasta cupa internationala,
astfel se mareste si numarul de etape, 6 in total...
Tot in 1984 Romania aliniaza la startul acestei Cupe CPP si monoposturile romanesti de Formula Easter, iar echipa de turisme Gr A se mareste
Grupa A2 - Autoturisme
101 – Nicu Grigoras, Romania, Dacia
102 – Stefan Jancovic, Romania, Dacia
103 – Victor Nicoara, Romania, Dacia
104 - B Ursu, Romania, Dacia
105 - Silviu Dinu, Romania, Dacia
108 - Werner Hirschvogel Dacia
110 – Gheorghe Preoteasa, Romania, Dacia
Grupa E - Formula EASTER
111 – Eugen Peteanu, Romania, GT (Resita)
112 - Bibiri Cornel , Romania, ( Bucuresti)
114 - Mircea Ponta, Romania, (Resita)
115 – Tiberiu Gedeon, Romania, GT (Resita)
116 - Dorian Igescu, Romania, GT ( Bucuresti)
118 – Wilhelm Kulpinski, Romania, GT ( Oradea)
"Cupa Pacii si Prieteniei" - Campionat de Viteza pe Circuit intre tarile Est Europene
Pe teritoriul RSR Romania sa tinut pe parcursul a 5 ani...
....in anii 1984, 1985,1986,1988 si 1989...o data la Galati si de 4 ori la Resita...
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984
|1 Most |2 Kielce |3 Riga |4 Schleiz |5 Resita |6 Albena |
|
|
|
09-03-11, 00:30
|
#98
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984 / 1
Etapa nr: 1. Most (CSSR) 6.5.1984
Ture circuit: 20
Turisme Gr A 1300ccm,
1.Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada /44:00.94
2.Aleksej Grigoriew /UdSSR /WAS /44:06.87
3.Zdenek Nemec /CSSR /Lada /44:25.62
-
-
8. Viktor Nicoara /Rum /Dacia
9. Stefan Jancovici /Rum /Dacia
DNF Nicu Grigoras /Rum /Dacia / turul. 14
DNF Constantin Zarnescu /Rum /Dacia /turul. 4
Clasament echipe:
1. CSSR
2. UdSSR
3. DDR
4. Bulgarien
5. Rumänien
|
|
|
09-03-11, 00:41
|
#99
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984 / 2
Etapa nr: 2. Kielce (Polen) 26.-27. Mai 1984
Ture circuit: 23 x 4,16km / tur
Turisme Gr A 1300ccm
1. Aleksej Grigoriew /UdSSR /WAS /51:25.1 = 111.65 km/h
2. Juri Serov /UdSSR /WAS /51:27.6
3. Peter Samohyl /CSSR /Lada /51:51.4
-
-
10. Stefan Jancovici /Rum / Dacia
13. Victor Nicoara /Rum /Dacia
DQ Nicu Grigoras /Rum /Dacia turul. 18
Cel mai rapid tur : Grigoriew 113.28 km/h (turul. 9)

Clasament echipe:
1. UdSSR
2. CSSR
3. Bulgarien
4. DDR
5. Rumänien
..........................
|
|
|
09-03-11, 01:06
|
#100
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984 / 3
Etapa nr: 3. Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
Ture circuit: 26 = 95,212km, 3,662 km, Bikernieki
Turisme Gr A 1300ccm
1. Juri Serow /UdSSR /WAS 2105 /44:40.7 = 127.86 km/h
2. Juri Kacai /UdSSR /WAS 2105 /45:00.2
3. Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada 21011 /45:04.6
-
-
6. Nicu Grigoreas /Rum. /Dacia /46:04.2
18. Victor Nicoara /Rum /Dacia /(<80%)
DNS Werner Hirschvogel /Rum /Dacia
# 101 - Nicu Grigooras / Romania / Dacia 1300 / Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
# 102 – Stefan Jancovic, Romania, Dacia 1300 / Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
# 103 – Victor Nicoara, Romania, Dacia 1300 / Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
# 108 – Werner Hirschvogel, Romania, Dacia 1300 / Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
www.puru.de www.ussr-autosport.ru & Alexey Rogachev
Last edited by nelutz69; 09-03-11 at 01:10.
|
|
|
09-03-11, 01:50
|
#101
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984 / 3
Etapa nr: 3. Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
# 108 – Werner Hirschvogel, Romania, Dacia 1300 / Riga (UdSSR) 2.-3. Juni 1984
|
|
|
09-03-11, 02:10
|
#102
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984 / 4
Etapa nr: 4. Schleiz (DDR) 5.8.1984
Ture circuit : 12 = 91,572 km,
Record : 150-180.000 Spectatori

Turisme Grupa A 1300ccm, Start 28 masini - Finis 23 masini
1. (1)Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada /46:06.6 = 117.459km/h
2. (6)Guergui Peternejtschev /Bulgarien /Lada MTX /46:17.0
3. (9)Juri Kacai /UdSSR /WAS /46:17.3
-
-
18. (19)Werner Hirschvogel /Rum /Dacia /49:18.8
DNF(18.)Stefan Jancovici /Rum /Dacia / turul. 10
DNF(15)Vitor Nicoara /Rum /Dacia /turul. 3
Cel mai rapid: Isensee in 3:43.0 = 123.191 km/h

Clasament echipe:
1. CSSR
2. UdSSR
3. DDR
4. Bulgarien
5. Rumänien
|
|
|
09-03-11, 03:02
|
#103
|
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 966
Member of: [DAEWOO] [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
CUPA PACII si PRIETENIEI 1984 / 5
Etapa nr: 5. Resita (Rumänien) 1984
Circuit Stradal
Lungime traseu : 3,300 km
Turisme Gr A
1. Aleksej Grigoriew /UdSSR /WAS /52:54.6
2. Petr Samohyl CSSR /Skoda /120LS /53:14.6
3. Vlastimil Tomasek /CSSR /Lada /53:17.8
4. Nicu Grigoras /Rum. /Dacia
-
7. Victor Nicoara /Rum. /Dacia
12. Constantin Zarnescu /Rum. /Dacia
17. Stefan Jancovici /Rum. /Dacia
'Cel mai rapid tur : Grigoriev 104.51 km/h
Clasament echipe: Turisme GR A
1. CSSR
2. Rumänien
3. DDR
-. UdSSR
5. Bulgarien
Formel Easter1300ccm
1. Jiri Vesely /CSSR /RAF 80 /47:00.9
2. Jiri Cerva /CSSR /MTX 1-06 /47:22.0
3. Ulli Melkus /DDR /MT 77-2 /47:24.0
-
-
13. Wilhelm Kulpinsky /Rum / GT
DNF Tiberiu Ghedeon /Rum / GT
DNF Eugen Peteanu /Rum / GT
DNF Constantin Cherghel /Rum / GT
DNF Tiberiu Ciurciu /Rum /GT
Cel mai rapid tur: Ji. Vesely 117.65 km/h
'maine voi mai pune poze de la Resita, trebuie doar sa identific anii/perioada exacta, sant sa nu fac vrei prostie
Va urma,,,,,,,
Last edited by nelutz69; 09-03-11 at 03:08.
|
|
|
09-03-11, 15:44
|
#104
|
CITROEN Driver
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 3,172
Member of: [Freehand Design Usergroup] [Colectionar Machete] [4Rally] [CITROEN]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Dupa o discutie telefonica cu unchiul meu , am aflat cateva informatii suplimenatre de la el....Grupa la care concura era Grupa C , grupa in care a obtinut iar la inceputul carierei competitionale masina a fost culoarea galbena cu "livery" Castrol pe diagonala masinii si numar de concurs #134 , dupa care a avut un numar care incepea cu cifra 7 , aceeasi culoare a masinii , apoi #59 acelasi "livery" iar in ultimii ani , mai precis '88-'89 masina a fost rosie cu dungi negre si numar de concurs #24 . Activitatea competitionala a intrerupt-o dupa cursa de la Oradea din 1989 care a incheiat si istoria circuitelor de viteza din Romania in urma tragicului eveniment pe care nu vreau sa il mai reamintesc . L-am rugat pe Jan sa caute poze cu masina lui , este posibil sa mai gaseasca una sau doua si dupa ce mi le va trimete le voi urca pe forum  Totodata din ce mi-a spus el la A.S.Motorul Oradea au fost 4 piloti de Easter , unchiul meu fiind singurul care "alerga" pe Dacie in Grupa C . Daca are cineva informatii suplimentare si imagini il rog sa le posteze pe forum
__________________
Ardeau strabunele altare/Si ziua coborase-n berna/Treceau ostirile barbare/Peste cetatea mea eterna....
Ploua cu spaima si durere/Peste cetatea mea invinsa/Cadeau barbatii in tacere/Murea un zeu cu tampla ninsa.......
https://forum.4tuning.ro/201-masina-m...ia/page-5.html
|
|
|
09-03-11, 16:08
|
#105
|
Old School Cars
 Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
o am si eu cartea la loc de cinste si ma bucur ca mai exista oameni care mai detin asemenea carti de exceptie...BRAVO !!! si felicitari pt machete !
|
va multumesc! cartea este de la biblioteca din pacate.o sa incerc sa o cumpar.
Quote:
Originally Posted by nelutz69
te salut FED express, ma bucur ca ai interes pt istoria auto sportiva din Romania, si ca urmaresti acest topic, iar cartea pe care o detii ar fi interesanta pt https://forum.4tuning.ro/585-raliuri-...a/page-16.html
un topic asemanator cu acesta dar exclusiv dedicat pt Raliu, in acest topic noi vorbim despre pilotii Vitezisti ai Romaniei, piloti care nu prea agreeau noroiul si probele prafuite dintr-un campionat de raliu, nu vreau sa iti tin o lectie dar e diferenta mare intre aceste 2 discipline atat in stilul de pilotaj cat si in prepararea masinilor.
Dar despre asta cel mai in masura poate sa iti relateze cornel1955 Cornel Bibiri, de ce el a preferat asfaltul si viteza in schimbul prafului, noroaielor si derapajele spectaculoase dintr-un raliu 
|
Multumesc Nelutzu, ma pasioneaza tot ce tine de automobilism, si mai ales de istoria acestuia.acest thread este extraordinar, iar pozele parca spun o poveste.nu ma mai satur sa citesc si sa ma uit la poze.Mutlumim ca le impartastiti cu noi!
daca e mai ales ptr Vitezisti, cu atat mai bine! Voi ramane lipit de thread sa va citesc discutiile.Multumesc din nou!
|
|
|
|
|