25-08-11, 23:21
|
#1861
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
ARO a participat in Paris - Dakar, dar nu uzina nu a fost implicata.
Au fost echipaje ale importatoriilor de Aro din Franta.
Mecanica era motor CHRYSLER V8 de 5,6 litri de 250 CP in 84 si de 300 in 85 transmisie automatica cu 3 trepte si au castigat raliul faraonilor si raliul algeriei si posibil raliul atlas(tunisiei) dar romanii nu au avut vreo implicare in prepararea lor. lIar cei de la PORTARO s-au clasat pe locul 10 in PARIS-DAKAR 83 cu un echipaj francez.
echipaj `83
Jean-pierre KURRER / Pierre ZANONE - PORTARO au termina pe 10
Echipaj 1 - 1984-1985
Pilote : Gérard Sarrazin,France
Co-pilote : Gérard Trouble,France
Classement : Abandon
Echipaj 2 - 1984-1985
Pilote : Christian Avril,France
Co-pilote : Pierre Rousseau,France
Classement : Abandon
Last edited by ROAD EMPIRE; 25-08-11 at 23:31.
|
|
|
25-08-11, 23:30
|
#1862
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE
ARO a participat in Paris - Dakar, dar nu uzina nu a fost implicata.
Au fost echipaje ale importatoriilor de Aro din Franta.
Mecanica era motor CHRYSLER V8 de 5,6 litri de 250 CP in 84 si de 300 in 85 transmisie automatica cu 3 trepte si au castigat raliul faraonilor si raliul algeriei si posibil raliul atlas(tunisiei) dar romanii nu au avut vreo implicare in prepararea lor. lIar cei de la PORTARO s-au clasat pe locul 10 in PARIS-DAKAR 83 cu un echipaj francez.
Echipaj 1 - 1984-1985
Pilote : Gérard Sarrazin,France
Co-pilote : Gérard Trouble,France
Classement : Abandon
Echipaj 2 - 1984-1985
Pilote : Christian Avril,France
Co-pilote : Pierre Rousseau,France
Classement : Abandon
|
hehehee Salutare umbra Veche...cerceteaza arhiva '70-'80 din SPORT SI TEHNICA si ai sa vezi ca M-461 e poza pe prima pagina) ia spart pe toti dar tuningat cu alta motorizare...cu ce gavareai tu mai sus...din pacate nu mai am colectia ...concediu placut si sanatate maxima ca belele curg la noi !!!
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
Last edited by cornel1955; 25-08-11 at 23:33.
|
|
|
25-08-11, 23:48
|
#1863
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Multumesc !
ARO M 461 C - Zimbrul Carpatin
Primele competitii adevarate avand loc in data de 23 aprilie 1972, cand a fost castigat raliul de la Prato (Florenta) in fata a 66 de competitori si s-a obtinut un loc pe podium intr-o alta competitie organizata de la Roma (55 de echipaje participante). Un alt M, abia intors dintr-un raid in Himalaya de 25.000 km unde fusese utilizat de o expeditie stiintifica ceha, este inscris de Ion Irimia (cel care se ocupa in Cehoslovacia de garantii) fara nici o alta pregatire suplimentara, la startul autocross-ului de la Pardubice (primul autocross televizat in Cehoslovacia, pe care sa speram ca intr-o zi il vom putem vedea). A urmat continentul american, in S.U.A., la 4 iulie 1972, ARO M461 C participa la autocross-ul « Fii plajelor », organizat la Seaside Oregon si se impunea in fata a 59 de echipaje, la bordul sau fiind un pilot local, Hans Skacel (reprezentantul Volkswagen in America de Nord – director Riviera Motors, care un an mai tarziu s-a deplasat la Campulung pentru a preda personal trofeul castigat muncitorilor musceleni). Dupa cursa pilotul a declarat sec presei : “Prietenul meu m-a ascultat”.
mai castiga in 1970 Forest Rally (Belgia), 1973 Sons of Plaje (Oregon).
Cea mai impresionanta aventura la bordul unui ARO M461 C a avut loc in anul 1971 si a fost efectuata de un grup de cercetatori stiintifici romani. Organizat sub egida O.N.U. raidul transafrican a fost asistat tehnic din partea firmei ARO de inginerul Ion Cataranciuc, seful atelierului de prototipuri, astazi presedinte de onoare al ARO M461 CLUB ROMANIA. La raid a participat si pilotul de incercari Costica Ludu, fiind utilizate trei vehicule de productie romanesca : un ARO M461 C si doua autoutilitare TV care foloseau aceeasi platforma tehnica. ARO-ul M461 C tracta o remorca construita pe sasiu, plecandu-se de la partea posterioara a unui ARO 240 remorca cantarea impreuna cu incarcatura peste o tona. Protapul scurt si inaltimea mare au facut alaturi de drumurile rele ca remorca (botezate « remorca de tip ARO ») sa se rastoarne si sa se infunde in nisip de cateva ori pe parcursul raidului. Automobilul ARO M461 C, varianta civila, caroserie de culoare alb 40, purta numarul de inmatriculare 1-AG-3907 si a suferit o serie de preparari minore inainte de plecarea in raid : dubla instalatie de filtrare si racire a uleiului, intarirea si modificarea traversei spate a sasiului cat si a carligului de remorcare (cel original permitea tractarea doar a 800 kg), aparatori pentru faruri, suporti suplimentari de canistre. In plus remorca era dotata cu un rezervor de 90 de litri. Expeditia avea ca scop colectarea de date si materiale pentru completarea mostrelor muzeelor romanesti de stiinte ale naturii. Automobilul a fost echipat cu anvelope « Danubiana ». Traseul a insumat 20.507 km si a strabatut douasprezece state : Senegal, Mali, Burkina Fasso, Niger, Nigeria, Camerun, Ciad, Republica Africana Centrala, Zair, Ruanda, Uganda, Kenya, de la portul Dakar la cel din Mombasa (Oceanul Indian). Masina s-a comportat foarte bine fiind inlocuite urmatoarele repere : set de fise, doua curele de ventilator, sase camere de aer (la un total de 32 de pene de cauciuc). Defectiuni : pierderea lichidului de frana ca urmare a sectionarii unei conducte, ruperea suportului unei oglinzi, exterioare, arderea unui bec de semnalizare. Dupa acest raid au fost adoptate o serie de modificari la toate modelele din productia de serie fiind imbunatatite scaunele si reproiectat sistemul de prindere a conductelor pe sasiu. Mai trebuie spus ca spre sfarsitul raidului reprezentantii firmei ARO au cedat din piesele de rezerva petrolistilor romani care utilizau in Africa exclusiv automobile ARO M461 C, un gest frumos a caruit « nota de plata » a venit din pacate in tara cand contravaloarea lor a fost imputata celor doi angajari ARO participanti la aceasta extraordinara aventura.
|
|
|
27-08-11, 17:34
|
#1864
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Mihai Marinescu a obţinut primul podium din carieră în Formula 2, după ce a terminat pe locul trei cursa de astazi de pe circuitul Red Bull Ring din Austria.
sursa: automarket
|
|
|
27-08-11, 18:25
|
#1865
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Când au început circuitele în România?
Bravo lui şi celor care îl susţin (Colina Motors-Dodo PIŢIGOI!
|
|
|
27-08-11, 21:12
|
#1866
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Bravoo lui Mihai Marinescu ! E in ascensiune de la cursa la cursa !
Iata alaturi de Lucien Hora si Christian Nistoran, pe Ovidiu Zaberca, fiul lui Nicoale Zaberca ( in foto 2).
Ovidiu s-a stabilit in Australia, dar a dus cu el pasiunea tatalui, si acolo, este lider in campionatul de drift cu un Mitsubishi evo 7.
Fiins in concediu in tara a venit si la Baia Mare. Inca un roman departe de tara si protagonist al unui sport mult indragit.
Fii atent , Cornele, ca sunt si pentru tine postate aici
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top  infomarbr@gmail.com
|
|
|
28-08-11, 17:48
|
#1867
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Mihai Marinescu a repetat la indigo prestaţia foarte bună de sâmbătă şi în a doua manşă a etapei de Formula 2 de pe circuitul Red Bull Ring, al doilea podium în acest weekend. Felicitari !!!!!!!
|
|
|
28-08-11, 18:05
|
#1868
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Bravoo lui Mihai Marinescu ! E in ascensiune de la cursa la cursa !
Iata alaturi de Lucien Hora si Christian Nistoran, pe Ovidiu Zaberca, fiul lui Nicoale Zaberca ( in foto 2).
Ovidiu s-a stabilit in Australia, dar a dus cu el pasiunea tatalui, si acolo, este lider in campionatul de drift cu un Mitsubishi evo 7.
Fiins in concediu in tara a venit si la Baia Mare. Inca un roman departe de tara si protagonist al unui sport mult indragit.
Fii atent , Cornele, ca sunt si pentru tine postate aici 
|
Trebuie specifcat faptul ca Ovidiu este un pilot romana foarte bun cu rezultate remarcabile in Australia.
|
|
|
28-08-11, 21:59
|
#1869
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu
Bravoo lui Mihai Marinescu ! E in ascensiune de la cursa la cursa !
Iata alaturi de Lucien Hora si Christian Nistoran, pe Ovidiu Zaberca, fiul lui Nicoale Zaberca ( in foto 2).
Ovidiu s-a stabilit in Australia, dar a dus cu el pasiunea tatalui, si acolo, este lider in campionatul de drift cu un Mitsubishi evo 7.
Fiins in concediu in tara a venit si la Baia Mare. Inca un roman departe de tara si protagonist al unui sport mult indragit.
Fii atent , Cornele, ca sunt si pentru tine postate aici 
|
ai tu Vali sistemul tau de a ma provoca...in mod frumos si gentil...sunt uimit si multzam fain de ce am vazut si DE REZULTATELE lui Mihai dar cel mai mult ca lam vazut in poza pe prietenul meu si fost coleg de club Nicu Zaberca caruia ii doresc SANATATE si pt fiul lui numai succese...HAI BA NICULE...BOSOROGULE IESI SI TU PE AICI CA NU TE IMPUSCA NIMENI...2 VORBE DE ALE TALE SI POT SA MOR FERICIT  )...SI SA IASA SI MARTALOGU' DE PETEANU CA VIN PESTE VOI LA RESITZA  ) SI VA IA DRACU'...ADICA IO !!!...mutumesc pt poze Vali...chiar ca mai scos din papuci acum (tot in sensul bun)
Last edited by cornel1955; 28-08-11 at 22:07.
|
|
|
28-08-11, 22:24
|
#1870
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
|
Re: Când au început circuitele în România?
si INTREBARE DE BARAJ...CINE STIE AL CUI BAIAT ESTE MIHAI MARINESCU ??? hai sa vedem raspunsul  ) ca si tasu' mia fost prieten...
|
|
|
28-08-11, 23:54
|
#1871
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
si INTREBARE DE BARAJ...CINE STIE AL CUI BAIAT ESTE MIHAI MARINESCU ??? hai sa vedem raspunsul  ) ca si tasu' mia fost prieten...
|
Bogdan Gabriel Marinescu
|
|
|
29-08-11, 08:23
|
#1872
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
si INTREBARE DE BARAJ...CINE STIE AL CUI BAIAT ESTE MIHAI MARINESCU ??? hai sa vedem raspunsul  ) ca si tasu' mia fost prieten...
|
Si pustiul a facut o frumoasa prestatie in karting cativa ani !
|
|
|
29-08-11, 08:31
|
#1873
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
ai tu Vali sistemul tau de a ma provoca...in mod frumos si gentil...sunt uimit si multzam fain de ce am vazut si DE REZULTATELE lui Mihai dar cel mai mult ca lam vazut in poza pe prietenul meu si fost coleg de club Nicu Zaberca caruia ii doresc SANATATE si pt fiul lui numai succese...HAI BA NICULE...BOSOROGULE IESI SI TU PE AICI CA NU TE IMPUSCA NIMENI...2 VORBE DE ALE TALE SI POT SA MOR FERICIT  )...SI SA IASA SI MARTALOGU' DE PETEANU CA VIN PESTE VOI LA RESITZA  ) SI VA IA DRACU'...ADICA IO !!!...mutumesc pt poze Vali...chiar ca mai scos din papuci acum (tot in sensul bun)
|
Ne vedem la etapele de CNVC, ( adica eu si N.Z.), si doar la sfarsit cand se asteapta rezultatele si validarea lor. In rest el este tacut, face parte din staful tehnic al echipei resitene, unde este multa treaba de facut si sub coordonarea lui Lucien, in stand .......nu ai timp sa respiri  . Acolo, la final, la o bautura racoritoare  ne amintim patanii, si vb f. frumos de colegii lui ( fosti !!).
Si tot acolo se pun/ spun lucruri tehnice de moment f.f.f.f interesante: jocuri, reglaje, adaptari de piese, modificari mici cu efecte spectaculoase, se analizeaza/calculeaza punctele distribuite in etapa...
|
|
|
29-08-11, 18:48
|
#1874
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Când au început circuitele în România?
Quote:
Originally Posted by cornel1955
Vali esti un nemernic simpatic de aceea nu ma pot supara pe tine    ...din toata lista prezentata am retinut printre multe nume mari pe Mihai Alexandrescu de la poli-Buc care am o stima deosebita pt el...modest si pilot calculat...asa trebuie sa fie toti pilotii....al doilea Stefan Gherasim care a fost un pion pe tabla de sah si nea ajiutat f mult...vrei mai multe nume din lista ??? sa vezi ce valori am avut ????
|
Dupa brosura prezentata la postarea 1734, si comentariul lui Cornel  mi-am propus , si va informez ca am reusit, sa-l aducem " la raport " pe d-l Stefan Gherasim.
Chiar astazi m-am regasit cu dansul si am depanat pe-o banca cateva clipe cu frumoase amintiri. STOP, STATI !!!!
Desigur, da, cum se putea !!!!   nu v-am uitat !! I-am " imprumutat" cateva poze, pe care le voi aranja/scana/ amesteca spre a le pune pe monitoarele voastre.
Pe scurt, cand a sosit domnia sa la ACR Galati, nu se intampla nimic in automobilism, intr-un oras cu potential. Era in 1977 si pe malul Dunarii era liniste.
Alaturi, in amonte, la 20 km, la Braila era deja o activitate materializata intr-un circuit de viteza, etapa de campionat national, intr-un raliu bilateral romano-bulgar, si cate un concurs local, era o activitate a comisiei destul de bine dezvoltata.
Din pasiune, dar si din concurenta sportiva binecunoscuta cu patima si in box, si in fotbal, etc..etc in cativa ani a reusit:
- circuitul de viteza etapa in campionat national
- raliul Covurlui ...ajunsa etapa de B in campionat
- un bilateral Galati- Gabrovo ( BG)
- 5 cluburi- asociatii sportive cu 18 automobile de concurs
si nu in ultimul rand , cel mai interesant
- Circuitul kartodrom in jurul caruia s-a dezvoltat o echipa de mini campioni, iar pista, de 1020 m s-a omologat international prin desfasurarea a 5 editii de campionat Cupa Pacii si Prieteniei !!!
si sa mai adaugam
- Un prin raliu cu automobile de epoca evocand 80 de ani de la startul unui raliu in 1906 din Galati ce l-ar fi avut la start ( atunci ) pe Valentin Bibescu ( aici etare Road cu amintirile....)
si...
si...
povestea continua, dar venim si cu poze, curand 
Si povestea cu Stefan Gherasim continua....
|
|
|
29-08-11, 20:14
|
#1875
|
Dacia Driver
 Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Când au început circuitele în România?
La inceputul lui 1970 Bibi Ursu si Vlad Zaharia, debut la Raliul Bucureştiului numit şi "Raliul nopţii".
|
|
|
|
|