Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: AMG vs M vs RS
AMG 493 30.45%
M 759 46.88%
RS 367 22.67%
Voters: 1619. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 01-10-09, 09:09   #796
AppleOfAutoIndustry

Stage 1
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Idea e ca Audi e singurul producator din liga celor trei care ofera performante aproape maxime pe orice tip de vreme si cum spunea cineva mai sus, nu stiu cati isi cumpara masina doar pentru primavara si vara, ca la prima ploaie, zapada, mazga, clar se duc performantele pe apa sambetei in comparatie cu un bolid 4WD. Filozofia asta va fi castigatoare si pe termen lung, faptul ca iti poti permite sa mergi oriunde si oricand cu un RS in fata unui AMG sau M e clar un avantaj mai mare ca orice diferenta de putere sau acceleratii. Ca pur si simplu pe vreme proasta nu prea poti scoate mai nimic dintr-un RWD....
Atata timp cat romanasii sustin sus si tare ca bmw face cele mai bune motoare, de ce Audi produce motoare mai sus ca la BMW cu eficienta mai mare si o putere litrica mai mare pe motoare normal aspirate?!
BMW se plafoneaza cu M3-ul la 8400rot/min, Audi-ul la 8500rot/min, BMW la 105CP/L, Audi la 107CP/L, plus diferenta de 50NM peste cei 400Nm ai M3-ului. Iar in teste se va vedea clar ce inseamna asta in combinatie cu diferentialul spate inteligent care dpdv al sportivitatii spulbera orice LSD facut vreodata de BMW. Push it into corners.... Iar C63 nu intra in discutie pentru ca e sedan, cand va iesi RS5 Sportback (inlocuid RS4 sedan) atunci C63 va putea fi comparat corect, dar pana nu apare si E63 AMG Coupe nu se pot compara cele 3.
AppleOfAutoIndustry is offline   Reply With Quote
Old 01-10-09, 09:58   #797
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Corectă logica de mai sus cu 4wd, dacă am vorbi de maşini normale.
Tu porneşti de la premisa greşită, dar universal īntālnită īn Romānia, că īţi cumperi o maşină de genul ăla drept unică maşină, vară-iarnă, zi-noapte, muncă-plimbare, tot familionul numai cu o motorizată.
Astea nu-s maşini pentru oameni care-şi manāncă de sub unghii 5 ani să achite leasingul, astea-s jucării pentru oameni care-şi permit suplimentul numit RS, AMG, M, asta e problema, de mentalitate şi de diferenţă de cultură auto şi nu numai.
Tot melteanu', cānd īşi ia o maşină, nu-şi ia pe măsura nevoilor şi a bugetului, ci pe măsura orgoliului şi a grandomaniei din capul lui, şi de aia e nevoit să meargă cu ea şi pe troiene la minus 30 de grade şi vara la +30 tot cu aia, că atāt are.
Nu funcţionează deci teoria cu "iau RS că numai cu el merg iarna fără să mă duc īn şanţ", că nu-i nici autoutilitară nici jeepan, maşinile astea au alt scop principal, şi anume agilitatea, viteza şi rapiditatea, nu modul optim īn care pot căra cea mai mare cantitate de mobilă, cartofi şi neamuri īn acelaşi timp, din cel mai īndepărtat cătun al judeţului.

Last edited by aleks; 01-10-09 at 10:02.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 01-10-09, 12:36   #798
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: AMG vs. M vs. RS

si daca mergem mai departe am spune ca un Audi A4 2.5tdi e mai ok decat un Ferrari 458, ceea ce e adevarat daca ne gandim doar la aspectul practic, insa ce relevanta are pentru cel care isi poate achizitiona Ferrariul?
Iar la capitolul masini normale...exista 335i-uri sau 335d-uri si pe integrala.

Apropo de comparatia cp/litru, RS5 nu e twin-turbo?

Last edited by carutasu; 01-10-09 at 12:44.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 01-10-09, 12:56   #799
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Posibil sa fie, ar fi ideal . Desi se spune ca ar avea redline pe la 8500 RPM, asta insemnand aspirat de turatie. Twin Turbo ar fi cireasa de pe tort, la fel ca in cazul RS6 => o suma relativ mica de bani si scoti putere mult mai mare cu minim de efort. La un aspirat de genu' nu se poate face mare lucru decat cu investitii majore pe care putini le fac.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 01-10-09, 13:30   #800
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: AMG vs. M vs. RS

redline nu inseamna turatia la care are puterea maxima...de la rpm pentru Pmax mai poate avea destul pina la redline.Posibil sa fie si aspirat, dar peste tot, ceea ce am gasit, se vorbea de motor biturbo, cu un broost mic.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 01-10-09, 15:14   #801
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Evident dar totusi pentru un motor de serie twin turbo care ar avea PMax pe la 5500-6000 RPM ar fi mai probabil ca redline-ul sa fie pe la ~7000, oricum in niciun caz pe la 8500-8700. Motoarele aspirate de turatie se opresc pe acolo (RS4/M3/R, RS6 / Veyron / X5/6 M etc nici nu se apropie de 8500 :P.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 01-10-09, 16:53   #802
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: AMG vs. M vs. RS

e aspirat...am gasit si o sursa la nemti, e FSI.
Reintorcandu-ne totusi la raportul cp/litru, e posibil ca diferenta asta de 2cp/L (si chiar si acei 50Nm) sa fie exclusiv un plus de la ECU.Posibil ( nu pot sti, zic si eu ) ca daca le faci resoftare, M3 sa mai poata lua cca 30cp si vreo 40Nm, iar RS5 doar inca vreo 15cp (deci posibil ca motorul RS-ului sa fie putin mai aproape de limita pe care cele 2 motoare ar scoate-o fara modificari.
In orice caz, foarte posibil ca va fi viitorul lider al clasei, ramanand de vazut ce se intampla la replica M-ului ( si cand va veni).

Last edited by carutasu; 01-10-09 at 17:03.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 00:04   #803
CLM_Audi
Audi Driver

Stage 5
 
CLM_Audi's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 302
Member of:
[AUDI]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Momentan M e lider... dar RS4 nu se mai fabrica. Sunt curios la intrarea lui RS5 in scena cum vor sta lucrurile. Deocamdata RS-uri pe site-ul celor de la Audi sunt doar RS6 si TT-RS. Se pare ca pe langa 5, va mai fi si un RS3... ramane de vazut cand. Oricum chiar si S3 isi bate adversarii, poate pana nu scoate MB sau bmw altceva in clasa, nu se grabesc cu RS3-ul.

Legat de tractiunea quattro, trebuie sa recunoastem ca e un atu pentru o masina sport, chiar si in curbe, nu neaparat prin troiene de zapezi sau mai stiu eu ce ape, cum ziceti voi aici. S-a vazut clar ca la introducerea lui Audi S1 in anii 80, cu tractiunea quattro si-a batut toti adversarii. Cautati niste clipuri pe youtube sa vedeti cum sta in curbe masinuta aia. Automat ajuta in scoaterea timpilor mai buni, care e un obiectiv al masinilor sport, implicit ca si stabilitatea.
Cumparand o astfel de masina, automat o vei folosi pe mai multe tipuri de drumuri: autobahn, drum intins, serpentine, curbe, etc etc Ca sa nu mai vorbim ca la noi autobahn nu exista, si daca ai un RS/M/AMG nu prea ai f multe ocazii sa te bucuri de tot ce poate oferi masina aia. Nici nu a zis nimeni ca o cumperi doar fiindca iarna nu intri in sant, eventual se poate spune ca o cumperi si pentru ca... Oricum RS/M/AMG nu sunt doar masini de piste, si inevitabil pe langa autobahn sau drum intins cu 4 benzi, te mai intalnesti si cu serpentine, curbe, etc Asa ca logica 4wd o consider buna si la masini sport. Asta nu inseamna ca e obligatoriu sa o aiba, corect. Diferenta e ca RS-ul o are standard, de cand lumea.

Last edited by CLM_Audi; 02-10-09 at 00:06.
CLM_Audi is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 00:10   #804
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by CLM_Audi View Post
Nici nu a zis nimeni ca o cumperi doar fiindca iarna nu intri in sant, eventual se poate spune ca o cumperi si pentru ca...
Eşti mai proaspăt prin zonă, ai rămāne uimit
aleks is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 00:49   #805
CLM_Audi
Audi Driver

Stage 5
 
CLM_Audi's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 302
Member of:
[AUDI]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Inca o chestie pentru aceste comparatii. La Audi traditia era de a nu fabrica mai multe RS-uri deodata. S-a facut RS2, RS4, etc dar nu deodata. Acum se fac 2... se pare ca datorita concurentei Audi va renunta la aceasta "traditie", pentru a contra concurenta la diverse modele, insa pe unii fani nu ii prea incanta. In acest timp gamele M sau AMG cuprind mult mai multe modele. De exemplu MB are AMG pe G sau ML... in timp ce Q are doar S-Line. samd
CLM_Audi is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 11:51   #806
AppleOfAutoIndustry

Stage 1
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Ideea e ca producatorii acestor masini se gandesc intai la practicalitate si dupa la sport, pentru ca iau un model de clasa normal si il fac mult mai performant, agresiv, stabil si puternic. Dar tot un model practic trebuie sa fie daca nu e liga supercarurilor. Daca tot vorbeam de romani si nu numai, atunci cum se face ca sunt foarte multi care au doar o masina si acea masina e chiar un AMG, RS sau M. De ce?! Da e grandomanie, dar totusi cei care au asa ceva considera ca nu le trebuie alta masina, au putere, practicalitate si lux, e de ajuns.
Tu chiar ai impresia ca AMG/M/RS sunt facute sa fie a doua masina personala?!Unde scrie asta?Eram curios.
Uite spre exemplu sunt o gramada de S63 si S65AMG pe strada, multe CL-uri AMG, destule RS4 si o gramada de M-uri si da acei proprietari atat detin, alta masina n-au. Cunosc destui in aceasta "situatie", asa ca nu vad unde e buba?! Da costurile de combustibil si revizii sunt mult mai mari ca la masinile standard dar totusi cine isi permite asa ceva se gandeste sa o foloseasca zi de zi, luna de luna, an de an la fel indiferent de vreme, n-am auzit pe nimeni sa stea cu vreun bolid din liga celor trei cu ea in garaj ca ploua afara sau alte chestii. Asta e chiar aberatie. Cine naiba ar face asta?!
Da ce are?!Are garda la sol de 1cm?Sau cum sta treaba?! Da sunt si colectionari care la scot rar la "plimbare", dar cei mai multi o folosesc de fiecare data.
Am chiar o cunostiinta care are un RS4 si o foloseste zi de zi indiferent de zi si se tot gandea cum ar fi sa isi puna compresor, dar se gandea si la faptul ca masina o foloseste zi de zi si ca acel compresor MTM e foarte galagios, asta e cel putin unul din cazurile in care oamenii chiar au doar un RS/M/AMG....
AppleOfAutoIndustry is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 12:22   #807
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

M-ul, RS-ul sau AMG-ul nu sunt maşină de carat copii la şcoală şi murăturile de la piaţă.
Dacă ţie ţi se pare aberaţie treaba asta eu nu stau să te īnvăţ ABC-ul unei vieţi normale.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 13:57   #808
CLM_Audi
Audi Driver

Stage 5
 
CLM_Audi's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 302
Member of:
[AUDI]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Aceste modele sunt dezvoltate pe caroseriile unor modele de serie normala/de baza sa le zicem, adica pentru orice om. Sunt masini precum R8 sau SLR la care clar nu ai ce cauta cu bagaje, copii, etc. si se vede dupa look-ul masinii. Alea sunt clar masini "only sport". Insa la RS\AMG\M se urmareste sa ai o bestie de motor sub capota unei masini aparent ca toate celelalte. E clar ca nu trebuie pus accentul pe utilitati cum ar fi spatiu bagaje sau spatiu lux pt pasageri, insa multi opteaza intr-adevar sa aiba o masina cu look-ul si utilitatea uneia de serie de baza, pentru a o putea folosi si zi de zi, iar sub capota sa aiba ceva in plus.

Quote:
M-ul, RS-ul sau AMG-ul nu sunt maşină de carat copii la şcoală şi murăturile de la piaţă
adevarat, nu sunt pentru asa ceva, dar se poate daca apare vreo necesitate... in timp ce la un roadster... mai greu
CLM_Audi is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 14:33   #809
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by CLM_Audi View Post
adevarat, nu sunt pentru asa ceva, dar se poate daca apare vreo necesitate... in timp ce la un roadster... mai greu
Sigur, ăsta e plusul pe care-l oferă, şi e bine de luat īn considerare. Eu subliniam altceva: nu trebuie adus argumentul ăsta drept argument decisiv, atunci cānd vorbim la modul general, aşa cum o face PVD Trance sau cum şi-a redenumit clona.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 02-10-09, 17:01   #810
AppleOfAutoIndustry

Stage 1
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 19
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Atata timp cat sunt o groaza de oameni care isi cumpara doar o masina si acea masina e un AMG/RS/M, cu care isi duc copii la gradinita, merg la munte, fac cumparaturi la hypermarket etc. Au o caroserie normala dar putere nucleara, e simplu, chiar multa lume le foloseste zi de zi si cand au chef sa mearga mai tare le permite usor masina.
In aproape toate testele facute de reviste au punctat inclusiv practicalitatea si usurinta in folosire, iar ca ultim argument posibilitatea de al conduce zi de zi fara probleme. Ba chiar se impune acest lucru prin chiar si de producatori.
E simplu daca un om normal isi permite unul din cele 3 si prefera sa aiba o combinatie reusita de masina sport, practicalitate si siguranta, la dealer se duce special pt un AMG/RS/M si doar pt ele, fara sa tina cont de alte argumente. Am mai spus-o, sunt foarte multi oameni care detin asa ceva si le conduc zi de zi. E chiar un M3 E92 la mine in cartier care e folosit de proprietar tot timpul.
AppleOfAutoIndustry is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -