VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
12-09-08, 10:31
|
#91
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Re: Benzina sau motorina??
cel mai bun exemplu ar fi comparatia intre laguna 1 1.6 benzina 107 cp si laguna 1 1.9 dci 107 cp.am fost cum amandoua dar cea diesel e mult mai tare ca si cea pe benzina.alt exemplu ar intre un peugeot 306 1.8 benzina 120 cp si audi a4 1.9 tdi 131.la fel,dieselul e mai tare.dar ca si intretinere iesi mult mai ieftin cu benzina.
nu stiu daca a pomenit cineva dar audi are masina TDI in cursa de la le mans, si chiar castiga.seat are la fel in WTCC si e pe primul loc in clasament.dovada ca si dieselul poate fi sportiv.
__________________
|
|
|
12-09-08, 10:39
|
#92
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Benzina sau motorina??
da, dar stii macar care este motivul introducerii TDI-ului in le mans? rezistenta la 24h de munca grea...
si te rog, gaseste comparatii cu motoare pe benzina adevarate, nu un 1.8 de 120cp de acum x ani sau un 1.6 tot de generatie veche...
|
|
|
12-09-08, 10:42
|
#93
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,140
Member of: [RENAULT]
|
Re: Benzina sau motorina??
Quote:
Originally Posted by amphetamine
da, dar stii macar care este motivul introducerii TDI-ului in le mans? rezistenta la 24h de munca grea...
si te rog, gaseste comparatii cu motoare pe benzina adevarate, nu un 1.8 de 120cp de acum x ani sau un 1.6 tot de generatie veche...
|
as vrea,insa cum nu prea am fost cu un 1.8 t sau ceva de genul,nu stiu cum e.eu am dat cateva exemple nu am spus gata diesel rullz.mie imi place mai mult dieselul ca si benzina
|
|
|
12-09-08, 10:45
|
#94
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Benzina sau motorina??
nu vorbesc de 1.8T, vorbesc de exemplu de 1.8-ul i-VTEC de 140cp de la honda despre care s-a mai discutat... ala DA motor
|
|
|
12-09-08, 13:04
|
#95
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina??
Quote:
Originally Posted by Cristy65
cel mai bun exemplu ar fi comparatia intre laguna 1 1.6 benzina 107 cp si laguna 1 1.9 dci 107 cp.am fost cum amandoua dar cea diesel e mult mai tare ca si cea pe benzina.alt exemplu ar intre un peugeot 306 1.8 benzina 120 cp si audi a4 1.9 tdi 131.la fel,dieselul e mai tare.dar ca si intretinere iesi mult mai ieftin cu benzina.
nu stiu daca a pomenit cineva dar audi are masina TDI in cursa de la le mans, si chiar castiga.seat are la fel in WTCC si e pe primul loc in clasament.dovada ca si dieselul poate fi sportiv.
|
Dar stii k motorul TDi folosit de Audi beneficiaza de alt regulament, este bi-turbo, pe cand cele pe benzina pot avea maxim o turbina plus admisiile restrictionate? Iar in WTCC e la fel, motorul seat diesel are turbo pe cand benzina nu. Motorul diesel fara turbo este slab rau! Sa nu uitam k motoarele turbo din F1 aveau peste 1500 cp.. de aceea au fost interzise!
|
|
|
12-09-08, 13:08
|
#96
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Benzina sau motorina??
ca tot a venit vorba
aici facem comparatie diesel turbo vs benzina
diesel-ul aspirat este sub orice critica, si nu poate fi comparat poate decat cu motoare de 1.2 benzina
|
|
|
12-09-08, 14:04
|
#97
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina??
Dieselu foloseste aerul din turbina pentru compresie mai buna, pe langa oxigenul primit, pe cand un motor otto foloseste doar oxigenul pentru ardere.
|
|
|
21-09-08, 02:40
|
#98
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 589
|
Re: Benzina sau motorina??
Quote:
Originally Posted by steffan
Dar stii k motorul TDi folosit de Audi beneficiaza de alt regulament, este bi-turbo, pe cand cele pe benzina pot avea maxim o turbina plus admisiile restrictionate? Iar in WTCC e la fel, motorul seat diesel are turbo pe cand benzina nu. Motorul diesel fara turbo este slab rau! Sa nu uitam k motoarele turbo din F1 aveau peste 1500 cp.. de aceea au fost interzise!
|
ca o completare> in le mans dieselul este limitat la 5.500 cm, pe cand cele pe benzina la max 4000 cm, greutatea la diesel este mai mica cu ~100 kg, puterea mai mare la diesel cu 100 cp(parca nu sunt sigur)
avantajele dieselului oferite de catre arbitrii sunt imense, iar cei de la audi au profitat de ele, altfel nu ar fii avut succesul asta!
tet a tet diseselul nu are nici o sansa in fata benzinarului:
fara turbo...nici o panta de 6% nu urca dieselul.
turbo D vb turbo B, dieselul are avantajul cuplului, dar se risipeste repede.
mot pe B poate ajunge pana la 22.000 rot(lejer), dar limitate la 19.000 dintrun motor de 2.400 cm V8 la 90 grade>Vezi F1; Pe cand un mot D mai mult de max 5000 nu am auzit sa fii depasit
Dieselul are consumul mai mic, dar cu reviziile, piesele mai scumpe, ajung ca in final sa te ajunga mult mai scump ca un mot B, + daca nu ai motorina buna risti sa bagi bani in motor mai multi ca la casino(exagerand putin)!
daca faci f multi km, Doar atunci este mai rentabil, iar greutatea vehicolului sa depaseasa 1.8 t!
ca o paranteza, bmw 125(primul diesel care a dezvoltat mai mult de 100 cp/l) diesel 2.0 dezvolta 204 cp si avea consumul minim de 4.5 l/100 km la o viteza constanta de 90 km/h, doar cu soferul in masina!
__________________
audi a4 265 cp= bagaboanta mea>face autostrada- vanduta
bmw 325=amanta mea
Last edited by TURBOSS; 21-09-08 at 03:08.
|
|
|
21-09-08, 03:01
|
#99
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,595
Member of: [Hyundai]
|
Re: Benzina sau Motorina?
Vrei sa-mi zici mie ca motorul pe motorina este mai usor decat cel pe benzina?
Si ca turatia motorului(la masinile de la le mans)este limitata la 5500 pe motorina si 4000 pe benzina?cred ca ori sunt eu idiot...ori nu stii ce vorbesti...
De cand motorina are mai multe turatii decat benzina?
|
|
|
21-09-08, 03:10
|
#100
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 589
|
Re: Benzina sau Motorina?
UP UP citeste mai bine
|
|
|
21-09-08, 15:28
|
#101
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
|
Re: Benzina sau motorina??
Quote:
Originally Posted by TURBOSS
ca o completare> in le mans dieselul este limitat la 5.500 cm, pe cand cele pe benzina la max 4000 cm, greutatea la diesel este mai mica cu ~100 kg, puterea mai mare la diesel cu 100 cp(parca nu sunt sigur)
avantajele dieselului oferite de catre arbitrii sunt imense, iar cei de la audi au profitat de ele, altfel nu ar fii avut succesul asta!
tet a tet diseselul nu are nici o sansa in fata benzinarului:
fara turbo...nici o panta de 6% nu urca dieselul.
turbo D vb turbo B, dieselul are avantajul cuplului, dar se risipeste repede.
mot pe B poate ajunge pana la 22.000 rot(lejer), dar limitate la 19.000 dintrun motor de 2.400 cm V8 la 90 grade>Vezi F1; Pe cand un mot D mai mult de max 5000 nu am auzit sa fii depasit
Dieselul are consumul mai mic, dar cu reviziile, piesele mai scumpe, ajung ca in final sa te ajunga mult mai scump ca un mot B, + daca nu ai motorina buna risti sa bagi bani in motor mai multi ca la casino(exagerand putin)!
daca faci f multi km, Doar atunci este mai rentabil, iar greutatea vehicolului sa depaseasa 1.8 t!
ca o paranteza, bmw 125(primul diesel care a dezvoltat mai mult de 100 cp/l) diesel 2.0 dezvolta 204 cp si avea consumul minim de 4.5 l/100 km la o viteza constanta de 90 km/h, doar cu soferul in masina!
|
eu nu stiu de unde ai informatiile astea da esti cam departe de adevar . Un lucru important care ati uitat sa il aduceti in discutie e ca motorul diesel e mult mai GREU fata de cel pe benzina...constructia diselului fiind din otel iar benzina din aluminiu ... un lucru care conteaza foarte mult la distributia greutatii pe masina ...un motor de 1.9 tdi e cel putin cu 100kg mai greu ca si un 1.6 , 1.8 pe benzina si sa nu mai mentionez ca toata greutatea aia e pe fatza ... diferenta mare de greutate care o ai se simte foarte tare in curbe ..fatza are tendinta sa te traga in sant si face un balans foarte mare pe rotile din fata...e destul de greu distribui greutatea 50% 50% la masina cu un motor diesel de fatza(bmw se mai chinuie si a realizat 53% fata 47% spate pe seria 3 da a nu uitam ca pe spate e cu cardan si ajuta la greutate ca daca ar fi tractiune fatza nu reuseau ) pe cand la benzina e simplu .... un motor mic de 1.6 transversal montat in spatele rotilor viratoare si ai deja un centru de greutate foarte bun ! . Asta e unu dintre motive pt. care lumea nu se complica cu dieselul in competitii si nu neaparat ca nu duce in turatii , voi credeti ca daca urca numa pana in 3000 de ture ii slab ? pana urca un turbo diesel de la 2000 la 3000 de ture castiga multi kilometrii pe cand la benzina trebe sa ii dai 5000 ca sa ai aceeasi viteza . Un V8 benzina nu duce in turatie ca 8 in linie( tot benzina ) da in schimb v8 la 5000 de ture devolta o putere cat motoru in linie la 8000 . Alt caz in legatura cu turatiile e la mazda rx8 cu motorul rotativ care dezvolta 200 de cp la 10000 de ture sau ceva de genu..daca se pune la o liniuta cu o alta masina cu motor normal de 200 de cp ...nu ii da nici o sansa la mazda si poate sa dea turometru peste cap daca vrea si degeaba si asta o stiu de la posesori de rx8 . Turatiile is pentru motoare mici ...la un motor mare nu iti trebe 8000 de ture ca sa simti "adrenalina"
|
|
|
22-09-08, 20:13
|
#102
|
Stage 4
Join Date: Feb 2007
Posts: 200
|
Re: Benzina sau Motorina?
Ati zis voi k dieselul aspirat (fara turbo) este leshinat rau, ceea ce este f adevarat. Este la fel de adevarat k un motor de 1.6 benzina e mai ieftin la cumparare decat un motor de 2.0 diesel turbo la aceiasi cai, si consuma cu 3 litri in plus. Dar daca iei 2.0 benzina turbo si 2.0 diesel turbo ? Nu cumva deja cel pe benzina e mai scump ? E adevarat k are mai multi cai. Dar consuma enorm mai mult decat dieselul. Asta dak te gandesti la bani.
Si tot dak te gandesti la bani, reviziile sunt mai scumpe la diesel daca le faci la reprezentantza (e adevarat k dak ti-ai cumparat masina noua n-ai cum sa le faci altundeva, pentru k pierzi garantia). Daca te pricepi catusi de putin, iti poti face singur revizia. Eu am dat 3 mil pe filtre aer, motorina, ulei si polen, iar pe ulei am mai dat aproape 2 milioane. Le-am schimbat eu singur (distributia e pe lantz...oare de ce ashtia de la bmw fac majoritatea motoarelor pe lantz). Deci am dat 5 mil. (nu cred k la benzina costa mult mai putin...poate eventual maxim 1 mil in minus). Spuneti-mi si mie...dak ma duceam la Bavaria...cat plateam pe revizia asta ? Acum o sa sara cu gura pe mine multi care o sa-mi spuna k de-asta masinile noastre din RO sunt praf, pentru ca umblam noi in ele care suntem niste neavizati, iar afara aia toti fac reviziile la reprezentantza. Pai in primul rand afara sunt salarii, nu k la noi bataie de joc 2 mil pe luna, afara esti sigur k nu si-au batut joc de tine la reprezentantza lasandu-ti uleiul vechi in loc sa-l schimbe, si cate si mai cate. Iar eu sunt genul de om care nu ma bag undeva dak nu stiu. Am destule cunostinte incat sa fiu capabil sa-mi fac revizia singur. Plus k nu cred k cei de la reprezentantza stau si bibilesc la masina sa fie totul facut perfect asha cum fac eu, nu curatza uleiul vechi din paharul in care sta filtrul de ulei, etc... Eu am mai mare incredere sa-mi fac eu revizia si alte chestii pe care sunt capabil sa le fac, decat sa o duc la reprezentantza in RO sa-si bata aia joc de mine
Ati zis de Honda V-TEC 1.8t 140 bhp... Sunt de acord k ala e motor smecher. Dar vad k de altu n-ati avut de care sa ziceti. In schimb diesel sunt multe motoare smechere.
Benzina neaspirata la ture joase e puturoasa rau. Am mers cu 320i coupe nou 170 de cai, si am mers la 2 zile pe urma cu 320d coupe nou 177 cai. Sincer va spun...cand ma bagam intr-o depasire trebuia sa dau 2-3 inferioare k sa am fortza si sa o duc pana in x ture...pe cand la diesel era de ajuns o singura inferioara si deja nu-l mai vedeam p-ala in spate. Ce ma intereseaza k benzina trage la 5000 de ture exact k dieselu la 2500 ? Pentru placerea condusului ? Am avut si eu la inceput placerea asta. Dar pentru mine e placere mai mare sa conduc diesel turbo de peste 130 de cai. Acum fanii benzinei o sa-mi zica : "uite vezi, bmw a scos dintr-un motor 2.0 benzina nesupraalimentat (ne-turbo) toti atatzia cai k dintr-un 2.0 diesel supraalimentat (turbo)". Benzina merita sa-ti iei DOAR turbo !
Iar despre Le-Mans degeaba vorbim. Acolo sunt bagati enorm de multi bani. Noi aici discutam de masini pentru strazile noastre, nu de curse.
Quote:
Originally Posted by xxldan
Am lansat topicul asta si cu gandul ca vreau sa imi iau un audi A4(b5) ceva 1995-97 quattro-depinde de fonduri. Si au astea motorizari si de 1.6 benzina, dar si 1.9 tdi. Momentan am audi 100 2.6 benzina si imi place( https://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=8880,dar e mare consumul. M-a cucerit audi, si ma gandeam la ce sa ma bag-bezina sau motorina.
Stiti ceva de modelele astea? Ce ziceti?
|
Din cate stiu motorul de 1.6 din perioada aia a fost multi ani pus pe masini pana incoace spre 2005, singurele modificari fiind facute pentru catalizator (scuze dak gresesc cu ceva, dar eu asha stiu). Era SOHC. A existat si un motor audi DOHC care era tare rau, dar ala de care zici tu e SOHC. E bun motorul, e fiabil, dar nu te astepta sa traga prea tare. E puturos tare. Mai ales dak ai avut ditamai 2.6 . Eu ash alege 1.9tdi pentru ca macar sa simti ceva, deshi motoarele diesel de atunci de la audi erau cam puturoase chiar dak erau cu admisie fortzata. Dar nu cred k gasesti diesel cu putini kilometrii din anii aia.
Concluzia e simpla : Dak vrei sportivitate, trebuie motor benzina cu admisie fortzata. Decat motor mic benzina aspirat (cu admisie naturala), mai bine diesel turbo.
Repet, astea sunt parerile mele pe care doar mi le-am expus. Nu am dat in cap nimanui, si sper sa nu fi jignit pe cineva in nici un fel.
__________________
2004 BMW 320d, 6gang Getriebe (150 PS)
EX : 2002 Opel Astra G Coupe 2.0 DTI (101 PS)
Last edited by CT-87-BGN; 22-09-08 at 22:04.
|
|
|
22-09-08, 21:44
|
#103
|
Honda Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 450
Member of: [Honda]
|
Re: Benzina sau Motorina?
Dupa cateva masini intre ele si cateva diesel , de un an jumate imi am luat Honda civic 1.4 benzina 90 hp avea 242000 km care ma cam pus pe ganduri , acum are peste 310000 km , consum 8 litri oras si 5,8 pe autostrada la 130 continuu . De mai multe ori m am pus cu passat si golf tdi si de 130 hp ca de mirare au ramas in spate , turatia se limiteaza la 7500 si dupa ce motorul se incalzeste la temperatura care trebuie aproape zilnic si folosesc la turatia maxima in mai multe trepte... un diesel daca vine turat zilnic pana limita nu cred ca prea mult tine .... in fine ... concluzia din punctul meu de vedere este ca dieselul este puturos , galagios din punct de vedere ca in relantiu are zgomot fiecare motor diesel in cabina si tremura masina si in caz daca se strica este foooarte costisitor . Am votat benzina chiar daca consuma mai mult cu foarte putin, se recompenseaza din alte parti . si inca ceva ,dupa cate am vazut au aparut generatia noua de motoare de benzina care au cutie cu 7+1trepte ( ex Scirocco 160 hp ) care la viteze mari reduce foarte mult consumul de benzina .... bineinteles asta este doar parerea mea ,sunt sigur ca multi vad altfel lucrurile ....
|
|
|
22-09-08, 21:45
|
#104
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Benzina sau Motorina?
aspirat = non turbo
neaspirat = probabil turbo....deci tu le-ai cam incurcat
probabil vroiai sa zici BENZINA TURBO, daca nu, diesel turbo decat un motor mic pe benzina aspirat...
|
|
|
22-09-08, 21:58
|
#105
|
Stage 4
Join Date: Feb 2007
Posts: 200
|
Re: Benzina sau Motorina?
Quote:
Originally Posted by _anaconda_
aspirat = non turbo
neaspirat = probabil turbo....deci tu le-ai cam incurcat
probabil vroiai sa zici BENZINA TURBO, daca nu, diesel turbo decat un motor mic pe benzina aspirat...
|
Da, scuze, am corectat.
Aspirat = non turbo, cu admisie naturala, adik aspira aer natural, nu fortzat. Turbo exact invers, adik admisie fortzata produsa de catre turbina.
|
|
|
|
|