VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
24-02-09, 19:20
|
#691
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle
Iti dau exemplu 2 amici de-ai mei,unul cu vectra C 150 cai si unul cu golf variant de 130 cai. S-au dat la liniutza,cel cu golful a schimbat in banda de putere respectiv a terminat in treapta a 3-a la 100km/h,iar cel cu vectra i-a dat blana la prima si a doua treapta pana la 95~ km/h cand s-a trezit ca era pe punctul de a fi facut cu o jumate de metru.
|
te contrazici tu singur pe tine?
|
|
|
24-02-09, 19:24
|
#692
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by adrian78bmw
te contrazici tu singur pe tine?
|
nu ma contrazic cu nimic,vorbeam despre cat de prost trage o masina diesel la turatii mari. Adica un vectra de 150 cai turat era sa piarda in fatza unui variant de 130 cai cu treptele schimbate cum trebuie. . ...nu vad unde-i contrazicerea!
|
|
|
24-02-09, 19:26
|
#693
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle
nu ma contrazic cu nimic,vorbeam despre cat de prost trage o masina diesel la turatii mari. Adica un vectra de 150 cai turat era sa piarda in fatza unui variant de 130 cai cu treptele schimbate cum trebuie. . ...nu vad unde-i contrazicerea!
|
Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle
dieselul nu mai trage aproape deloc in ultima treime a benzii de acceleratie,insa odata cu turatia motorului mai castiga si cativa kilometrii in plus,benzinarul in schimb incepe sa traga tot mai mult pana la finalul benzii cand i se taie benzina. Aia 10 km pe care ii ai in plus la benzina ii obtii prin tras total, diferentza mare fatza de diesel la care iti vine sa te lipsesti de turatii si sa schimbi treapta. 10 km conteaza o gramada,poate k un diesel la turatie mare ii face intr-o secunda,fatza de o benzina care-i face intr-o fjumate sau mai putin.
Iti dau exemplu 2 amici de-ai mei,unul cu vectra C 150 cai si unul cu golf variant de 130 cai. S-au dat la liniutza,cel cu golful a schimbat in banda de putere respectiv a terminat in treapta a 3-a la 100km/h,iar cel cu vectra i-a dat blana la prima si a doua treapta pana la 95~ km/h cand s-a trezit ca era pe punctul de a fi facut cu o jumate de metru
__________________
|
|
|
24-02-09, 19:39
|
#694
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina?
deci,eu am spus in postul de mai devreme ca un diesel nu mai trage bine in ultima treime a benzii (adica dupa ce si-a iesit din banda de putere exemplu 3000 ture` nu mai trage,ci doar se intinde la drum in functie de turatii).Pana aici sper ca am fost destul de clar. Am dat si un exemplu : o masina mai puternica (150cai) dar cu un sofer care nu a schimbat cum trebuie treptele,respectiv turate, si o masina mai slabutza (130cai) dar la care soferul a schimbat cum trebuie,respectiv in banda de cuplu,sau scurte. Cel cu vectra era sa piarda trezindu-se cu variantul ca a venit brusc din urma. ...eu zic ca nu ma contrazic cu absolut nimic. Mai spun inca odata : degeaba prinzi 90 cu a doua in blana la diesel,ca timpul in care faci ultimii 10-15 km este mult mai lung decat timpul pe care il face un benzinar,.acelasi nr de kilometrii si de la aceeasi viteza
|
|
|
24-02-09, 20:17
|
#695
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle
deci,eu am spus in postul de mai devreme ca un diesel nu mai trage bine in ultima treime a benzii (adica dupa ce si-a iesit din banda de putere exemplu 3000 ture` nu mai trage,ci doar se intinde la drum in functie de turatii).Pana aici sper ca am fost destul de clar. Am dat si un exemplu : o masina mai puternica (150cai) dar cu un sofer care nu a schimbat cum trebuie treptele,respectiv turate, si o masina mai slabutza (130cai) dar la care soferul a schimbat cum trebuie,respectiv in banda de cuplu,sau scurte. Cel cu vectra era sa piarda trezindu-se cu variantul ca a venit brusc din urma. ...eu zic ca nu ma contrazic cu absolut nimic. Mai spun inca odata : degeaba prinzi 90 cu a doua in blana la diesel,ca timpul in care faci ultimii 10-15 km este mult mai lung decat timpul pe care il face un benzinar,.acelasi nr de kilometrii si de la aceeasi viteza
|
ultimii 10-15 km?pentru dzeu ce liniuta e aia?eu zic ca conteaza mult repriza 60-100km/h .rapoartele de transmisie si la ce turatie schimbi vitezele si cat de bun e soferu..
|
|
|
24-02-09, 21:16
|
#696
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina?
un diesel performat atinge 5000, deci ultima treime ar fi de la 3400 pana la 5000. eu sunt de parere ca acolo trage cel mai bine. un diesel ramane fara aer cand nu mai poate turbina sa bage presiune si asta de obicei vine putin dupa puterea maxima, unde este si indicat sa schimbi. ce turezi in plus e degeaba. golfu, chiar si variant e mai usor decat vecta si dupa mine PD urca mai repede in ture decat un CR. era normal sa se intample asa.
|
|
|
24-02-09, 21:23
|
#697
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of: [2 Roti] [4Rally] [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by DarkJEDI
un diesel performat atinge 5000, deci ultima treime ar fi de la 3400 pana la 5000. eu sunt de parere ca acolo trage cel mai bine. un diesel ramane fara aer cand nu mai poate turbina sa bage presiune si asta de obicei vine putin dupa puterea maxima, unde este si indicat sa schimbi. ce turezi in plus e degeaba. golfu, chiar si variant e mai usor decat vecta si dupa mine PD urca mai repede in ture decat un CR. era normal sa se intample asa.
|
o intrebare fara suparare:un diesel nu trage doar cat e curba de cuplu maxim?tinand cont ca dupa varfu maxim de cuplu acesta scade..sau se compenseaza cu cresterea puterii spre turatia maxima?
|
|
|
24-02-09, 21:26
|
#698
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina?
la cuplu maxim trage repede din cauza ca are o urcare abrupta a puterii, dupa aia creste liniar, dar mai usor si oricum produce destula de multa putere din cea disponibila si urca pana cand nu mai poate turbina baga presiune.
|
|
|
24-02-09, 22:12
|
#699
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by adrian78bmw
ultimii 10-15 km?pentru dzeu ce liniuta e aia?eu zic ca conteaza mult repriza 60-100km/h .rapoartele de transmisie si la ce turatie schimbi vitezele si cat de bun e soferu..
|
Ma refeream la 10-15km de la ceasurile din bord....nu la distantza
|
|
|
24-02-09, 22:28
|
#700
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by DarkJEDI
un diesel performat atinge 5000, deci ultima treime ar fi de la 3400 pana la 5000. eu sunt de parere ca acolo trage cel mai bine. un diesel ramane fara aer cand nu mai poate turbina sa bage presiune si asta de obicei vine putin dupa puterea maxima, unde este si indicat sa schimbi. ce turezi in plus e degeaba. golfu, chiar si variant e mai usor decat vecta si dupa mine PD urca mai repede in ture decat un CR. era normal sa se intample asa.
|
referitor la asta, eu am avut un 325TDS care avea ceasuri cu turatia ca la benzina (6500 taia motorina,7000 turatii maxime pe ceas) Masina asta tragea bine intre 2300-4800 ,de aici mai departe avand o pierdere enorma de putere,pur si simplu te iti dadea senzatia ca ti-a picat ambreiajul,dar continua sa se accelereze pana la 6500 cand ii taia benzina. La fel zice si un prieten cu GTS de 150 cai,in turatii peste momentul de cuplu,citez "e moarta"
|
|
|
24-02-09, 22:52
|
#701
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by scorpionreptyle
referitor la asta, eu am avut un 325TDS care avea ceasuri cu turatia ca la benzina (6500 taia motorina,7000 turatii maxime pe ceas) Masina asta tragea bine intre 2300-4800 ,de aici mai departe avand o pierdere enorma de putere,pur si simplu te iti dadea senzatia ca ti-a picat ambreiajul,dar continua sa se accelereze pana la 6500 cand ii taia benzina. La fel zice si un prieten cu GTS de 150 cai,in turatii peste momentul de cuplu,citez "e moarta"
|
pai lucrul asta se intampla la toate masinile, fie ele diesel sau benzina...daca ai trecut peste momentul de cuplu optim, toate pierd din putere...
|
|
|
24-02-09, 22:58
|
#702
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina?
Quote:
Originally Posted by fasso
pai lucrul asta se intampla la toate masinile, fie ele diesel sau benzina...daca ai trecut peste momentul de cuplu optim, toate pierd din putere...
|
teoretic si normal ca pierd,dar parca la benzina nu se simte ca la diesel,nu simti nici ca sofer prea mult,se vede si diferentza intre un diesel si o benzina la aceeasi cai putere.
|
|
|
24-02-09, 23:02
|
#703
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
|
Re: Benzina sau motorina?
da, aici e adevarat...dar de obicei la benzina nu simti atat de brusc pierderea din putere pentru ca ajung la turatii mai mari si automat, peste cuplul maxim (5600 rpm cum e la a mea, un exemplu), nu o mai poti tura decat maxim pana in 6500, deci cu aproape 1000 rmp in plus, asa ca nu ai timp sa simti pierderea din putere...
|
|
|
24-02-09, 23:08
|
#704
|
Stage 4
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of: [2 Roti]
|
Re: Benzina sau motorina?
perfecta dreptate,..concluzia ar fi ca turezi cam degeaba un diesel pentru a prinde viteza mai mare in trepte,nu faci altceva decat sa pierzi secunde si,dupa caz,sa repari pompe de injectie.
|
|
|
24-02-09, 23:21
|
#705
|
Stage 2
Join Date: Sep 2006
Posts: 63
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina?
Medie pe ~3000 km cu 4 oameni in masina plina de bagaje (dus intors Bucuresti - Viena - Salzburg) am avut cu ST-ul 9.5l/100KM, in tara a luat cu 10.5/100km medie si 8.5 l/100l/100km inafara tarii. Mers 130-200km/h.
E evident ca pe drumurile noastre de rahat consumul din cartea tehnica nu e cea si reala insa afara, unde nu stai dupa toate carutele, tirurile si ai 4 benzi pe sens, poti zice ca mergi normal.
In Bucuresti imi ia cam 16-17 dar am piciorul drept mai greu. De doua ori doar mi-a sarit de 20l/100KM, pe Valea Oltului - Voineasa respectiv Brasov - Cheia, medii orare >xxx km/h unde am lasat si vreun sfert de cauciucuri (cine stie cunoaste )
Am avut 3 masini diesel inainte de asta ca masini de serviciu si reprezinta un compromis bun pentru consum si cu reprize mai raide decat echivalentele pe benzuna aspirate (cu megane 1.5 dci aveam medie pe 45,000 km cam 6 L, mers extraurban in general, si cu C200 CDI pe 50,000 km cam 8.5, tragand de ele ca si cum erau furate ).
Concluzia mea e ca dieselurile sunt mai bune overall decat benzinarele echivalente pana intr-o anumita capacitate (2000cmc), mai departe senzatia de sportivitate e din ce in ce mai stearsa intrucat nu vezi motoare diesel mari pe masini usoare, mai mult pe limuzine greoaie. Pentru 95% dintre soferi un diesel e mai bun si in oras cat si inafara lui.
Majoritatea faceti comparatii intre momentul maxim (cuplu) respectiv putere la masini si in linie dreapta, din punctul meu de vedere e egal cu 0.
PS : nu uitati de poza atasata
__________________
Ford Focus ST facelift 2008
|
|
|
|
|