Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 27-09-08, 17:01   #136
xxldan

Stage 2
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 36
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
va rog sa respectati subiectul topicului, vorbiti despre motorina sau despre benzina, dar cu argumente, nu aduceti in discutie alte subiecte pentru ca umplu topicul inutil.
exista un poll in care puteti vota si ar fi de dorit sa argumentati pe forum alegerea de acolo
k. Ms pt notificare . Bafta
xxldan is offline   Reply With Quote
Old 28-09-08, 17:47   #137
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: Benzina sau Motorina?

Eu am facut o comparatie intre 1.9 tdi 131 cp si 1.8T 150cp pentru ca le-am condus si mi-am facut o parere .... daca vreti sa ma contraziceti , cel mai bine ar fi sa experimentati pe pielea voastra . Nu am favorizat dieselul aiurea pt. ca nici mie nu mi-a placut la inceput si nici acuma nu imi place mai mult ca benzina , dar , dupa ce am condus mai multe dieseluri si benzinare am devenit mai mult neutru din punctul asta de vedere . Un lucru care vreau sa il mai zic e ca audi 1.9 tdi avea 160.000 km si passatul 1.8T avea vreo 180.000..deci dieselul era inca tinerel da benzinaru saracu...cred ca ii lipseau vreo 20-30 cp si nu era defect motoru pt. ca am condus si benzinare noi cu 15.000 km si benzinare cu peste 100.000 km cu aceeasi motorizare si cai ! si pot sa zic ca e o diferenta destul de mare...motorul cel nou trage lejer pana in 6500 rpm pe cand un benzinar batran mai mult urla dupa 5000 si nu mai trage deloc . Daca va plac turatiile si demarajul va recomand benzinare sub 100.000 km daca is cu 4 pistoane ( motoarele pe benzina de la 6 pistoane in sus is mult mai durabile , mai ales in V ) . Nu degeaba e mai scumpa intretinerea la diesel .
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 12:54   #138
law53

Stage 4
 
law53's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
Default Re: Benzina sau Motorina?

la motorina nu imi place trancanitul neeuniform, fumul gros scos la o apasare sanatoasa de acceleratie si vibratiile oarecum mari.
+daca dai de o motorina "mesterita" merge ca toti dracii, pe cand la benzina de 88(datorita botezului cu apa din belsug) nu prea face mare deranj.

votat benzina.
__________________
bmw 530 & cali turbo+++
law53 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 21:32   #139
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

sunt putin offtopic.. deci benzina e mult mai avantajoasa.. dar daca e sa o luam asa notorul electric e cel mai tare

Last edited by aleks; 01-10-08 at 16:11.
steffan is offline   Reply With Quote
Old 01-10-08, 18:19   #140
law53

Stage 4
 
law53's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
sunt putin offtopic.. deci benzina e mult mai avantajoasa.. dar daca e sa o luam asa notorul electric e cel mai tare
da mot electirc are cuplu motor mereu la fel de la 0-8000(rot max) fiind constant.
law53 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-08, 13:23   #141
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau Motorina?

e o discutie foarte complexa si interesanta cu motoarele electrice, aveti dreptate, insa daca vreti sa faceti un topic separat pentru asta ar fi tare bine, ca sa nu bruiem discutia de aici
aleks is offline   Reply With Quote
Old 05-10-08, 14:45   #142
mercedes benz w123

Stage 2
 
mercedes benz w123's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 57
Default Re: Benzina sau Motorina?

Nu va pot contrazice eu sunt un copil ,voi aveti uni dintre voi carnet de ani de zile eu am deabea 15 ani si sunt mort dupa masini mai ales Mercedes .Imi place foarte mult viteza daca as ,alege dintre motorina si benzina as alege benzina pentru ca ar fuge mai tare ,mult mai tare dar din punct financiar deocamdata nu ma, gadesc la chestia asta pentru ca nustiu cum e cu salariu si sa platesti gaze,intretinere etc. .
mercedes benz w123 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-08, 19:15   #143
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: Benzina sau Motorina?

santem in anul 2008 si nu mai poti zice ca benzina e mai tare ca motorina ... lemans o arata si acuma si WTCC ----> http://www.sport365.ro/WTCC_Yvan_Mul...la-n71524.html

e greu sa ne obisnuim dar asta e .
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 05-10-08, 19:24   #144
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by lrazvani View Post
santem in anul 2008 si nu mai poti zice ca benzina e mai tare ca motorina ... lemans o arata si acuma si WTCC ----> http://www.sport365.ro/WTCC_Yvan_Mul...la-n71524.html

e greu sa ne obisnuim dar asta e .
Vezi ca in competitiile semnalate de tine exista niste limitari pentru echilibrarea performantelor, altfel dieselul nu ar avea absolut nici o sansa in fata bezinei.
Dieselul are sansa in varianta turbo vs benzina aspirat, asa poate fi chiar mai performant, dar turbo-diesel vs turbo-benzina nici o sansa.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 05-10-08, 19:44   #145
mercedes benz w123

Stage 2
 
mercedes benz w123's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 57
Default Re: Benzina sau Motorina?

GTR are dreptate motorina nare nicio sansa sa faca benzina .
mercedes benz w123 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-08, 21:08   #146
ceachi

Stage 5
 
ceachi's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 721
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Dieselul are sansa in varianta turbo vs benzina aspirat, asa poate fi chiar mai performant, dar turbo-diesel vs turbo-benzina nici o sansa.
Asata e si parerea mea!
ceachi is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 09:05   #147
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Vezi ca in competitiile semnalate de tine exista niste limitari pentru echilibrarea performantelor, altfel dieselul nu ar avea absolut nici o sansa in fata bezinei.
Dieselul are sansa in varianta turbo vs benzina aspirat, asa poate fi chiar mai performant, dar turbo-diesel vs turbo-benzina nici o sansa.
Oho, si ce limitari (la LM)...4000cc benzina, 5500 dieselul...1.5barr la turbina benzina, 2.96 avea Audi R10.In ALM la aceeasi cilindree dar presiunea nerestrictionata, benzinarele castiga.Unde pare ca incepe sa se impuna TDI este in WTCC.Pompat bine, TDI a scos 280cp din 2L, luptand cu motoare benzinare aspirate de aprox 250cp.Si totusi cateodata BMW-urile par mai rapide.Cand Seatul e in fata BMW-urile mi se pare ca preseaza, dar nu mai au suficienta forta sa depaseasca (una e sa fii putin mai rapid, alta e sa depasesti).In fine, e clar ca dieselul a evoluat foarte mult si are avantajele lui.Turbina ii da putere si cuplu fara crestere de consum.

Last edited by carutasu; 06-10-08 at 09:11.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 10:18   #148
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: Benzina sau Motorina?

daca va uitati bine la WTCC este pe undeva si seat leon TFSI...si e printre ultimii .
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 10:54   #149
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Oho, si ce limitari (la LM)...4000cc benzina, 5500 dieselul...1.5barr la turbina benzina, 2.96 avea Audi R10.In ALM la aceeasi cilindree dar presiunea nerestrictionata, benzinarele castiga.Unde pare ca incepe sa se impuna TDI este in WTCC.Pompat bine, TDI a scos 280cp din 2L, luptand cu motoare benzinare aspirate de aprox 250cp.Si totusi cateodata BMW-urile par mai rapide.Cand Seatul e in fata BMW-urile mi se pare ca preseaza, dar nu mai au suficienta forta sa depaseasca (una e sa fii putin mai rapid, alta e sa depasesti).
In primul rand sa nu uitam ca in WTCC aspiratele au peste 300 de cai (undeva la 320-330) la fel ca in BTCC. Cele diesel au undeva la 300 dar cu turbo cum era si mentionat. Nu sunt la limita, dar au destul de putin de urcat in putere din cauza pieselor mechanice, compresie mare si presiune in turbina relativ mare ca sa mearga de la turatie mai mica, dar sa faca putere setul de mare... Daca ar fi sa aiba si benzinarele turbo cu aceasi reguli cum sunt si cele diesel ar avea peste 400cai...incomparabil mai mult si mai rapid...

Quote:
In fine, e clar ca dieselul a evoluat foarte mult si are avantajele lui.Turbina ii da putere si cuplu fara crestere de consum.
Ma tai...cum poti produce mai multa putere fara conbustibil mai mult...daca imi spui iti rezolv un premiu nobel si traim faricit pana in batranete din milioanele de $...

Acum un pic mai serios, in principiu dieselul are eficienta mai mare in privinta arderii acesteia, mai ales calitatea si temperatura admisa, asta fiind undeval 15-20% mai buna decat in cazul benzinei (in functie de octan si cetan). Din cauza ca motorul merge cu autoaprindere si nu cu scantee trebue sa aiba compresie mare, de asta are si cumplu mai mare decat un benzinar. Dar in conditii normale de mers nu poate sa consume mai putin decat 20 pana la max 30% decat una pe benzina (luand un consum mix). In schim ca sa poate face 7-8000 rot/min o sa coste 3-4 ori decat una pe benzina, din cauza compresiei = costul materialelor necesare ca sa suporte.
Ca sa cresti puterea la un diesel e usor, pana la 100-120 cai / litru, dar de acolo costurile se ridica logaritmic, deci pentru inca putin ori faci sacrifici mari ori modificari substantiale si costuri extreme...(ori un motor nou de la 0, ori turbina intra peste 3500-4000 camd limitatorul e la 5000...imposibil de folosit)


Quote:
Originally Posted by lrazvani View Post
daca va uitati bine la WTCC este pe undeva si seat leon TFSI...si e printre ultimii .

Are 250 cai si 260Nm...11.1:1 e compresia...ce zici ce turbina au pus...mai mult de joaca e acolo ca e foarte mult restricti...

Last edited by Hexer; 06-10-08 at 10:59.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 18:06   #150
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: Benzina sau Motorina?

si-a luat un vecin un mondeo 2001 2.5i v6 170 cp....trage de rupe da consuma 11-12 inafara si 18-20 in oras..pai ala e consum ? ...pai nici nu stau sa ma gandesc la intretinerea unui 2.5 tdi 180 cp care consuma 10 litri mixt si merge si ala de rupe + cuplu care e dublu . La motoare mici mai e discutabila fiabilitatea da la motoare mari deja iesi mult mai bine cu dieselul si daca faci numa 15.000 km pe an .

Am vazut pe aici pe undeva ca se lanseaza ceva audi a4 concept e cu motor de 2.0 motorina si 120 cp...consum mixt 4 litri si face suta in 10.5 sec si atinge 208 km la ora ...ce iti trebe mai mult ?
lrazvani is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -