Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 06-10-08, 18:29   #151
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

mie imi plac astia cu expresiile " frate.. la benzinara simti cum urca in turatii si iti creste inima in tine"

hellooooo.. noi vorbim de masini normale de zi cu zi.. (exemplu: 1.6 de la vw ) .. nu vorbim de supercaruri nene!

ce dracu sa creasca in tine ? , bagi blana picioru in acceleratie si stai si stai si stai.. si ajunge ea pe la 3500 rpm si dintr-odata vrum par par par.. pana la 6000rpm ! dar nah.. urca turatiile cu 1000 rpm mai sus decat diesel! conceptii frumoase aveti voi fratilor!

pai cand bagi picioru intr-un 1.9 / 2.0 TDI pai rupe tata! de la inceput la sfarsit masina aia tot urca in turatii SI SIMTI NENE ! e adevarat .. e zgomotoasa! .. e adevarat cheltui 100 ron mai mult la revizie.. wow!!!.. dar e adevarat , consumul de carburant ( la mers linistit in afara localitatii) este muuuuult mai bun decat cel al benzinarului!

eu personal .. pentru o masina de zi cu zi, as opta la orice ora pt un DIESEL.. mai ales TDI, pt ca este la alt nivel fata de FaSaItele alea de la vw.

zicea cineva : diesel = power benzina = speed..hopaaa iaca iara gresiram!.. din nou vorbim de masini normale. De cand un bezinar 1.6 aspirat are vmax mai mare ca al unui 1.9 tdi ?! tin sa te corectez nene; diesel = power + speed, benzina = silence , lazy-ass sprint
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 18:39   #152
Dennis_TL

Stage 5
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 389
Default Re: Benzina sau Motorina?

si un 1.4tsi face tot par-par? dar un colt 1.5 ? te asigur ca trage foarte bine un motor pe benzina de generatie noua (tsi, mivec, vtec etc) . ca tu ai mers cu 1.6 cu 102cp,8v sau 1.6 105cp si compari cu 1.9 105cp sau 2.0 140cp ... nu mi se pare justa comparatia. ia baga talpa intr-un lancer 1.8 143cp mivec benzinica...par-poc-trosc (asa face) si tdi urile sunt in spaaaaate rau cu fumu de rigoare dupa ele. degeaba ai 4103 posturi fara sa te jignesc. diesel= power la 2000 ture , benzina = nu neaparat silence, din contra la turatii e zgomotoasa dar nu ca un diesel, tractoras dar are suflu , urci in ture elegant, are o curba de cuplu uniforma , e mult mai placut de condus.
as alege un subaru diesel pe langa un vw benzina sau fiat sau alfa sau sau dar deja boxer diesel e altceva.
Dennis_TL is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 18:57   #153
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

comparatia se referea la 1.6 vs 1.9 tdi . Normal ca un 1.8 turbo e brutal ! .. normal ca si un 1.4TSI la 170 cp face el treaba acolo. Insa cu mivecul ala de 1.8 dupa lancer.. tin sa te anunt ca ii dau fum calumea! chiar acu cateva zile un brand new lancer a incercat el ceva la un semafor cu mine! .. cu toate ca am plecat tarziu.. l-am facut de intra in pamant de rusine! si un 2.0 tdi nu e "spectacular"
dolb is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 19:39   #154
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

uitativa la cifrele de acceleratie de la mitsubishi lancer X. dieselu de 2.0, care e de provenienta VW cu pompa-injector (alea care fac galagie mare) are 143 cp si ia suta in 10.4 sec. motoru de 1.8 pe benzina are 148 cp si ia suta in 11.3 sec. se stie ca dieselul poate accelera mai bine decat motoru pe benzina la viteze mai mari. deci trageti singuri concluzia. un diesel are nevoie de turbina pentru ca motorina foloseste foarte mult oxigen la ardere, mult mai mult decat benzina. a se observa ca in aer liber motorina face fum negru cand arde. asta din cauza lipsei de oxigen. de asemenea presiunea din turbo mai e folosita la aprindere. deci un diesel foloseste turbo mai eficient decat un otto. sa nu mai zic ca are avantajul de a merge pe combustibili alternativi.

Later: pentru masina de plimbare iti iei o barca comfortabila cu motor diesel. daca vrei distraCTIE iei o masina mica , usoara cu motor pe benzina. aici apare alt avantaj al diselului. daca ai masina incarcata motoru pe benzina trebuie sa il muncesti si tot se chinuie, pe cand motoru diesel merge fara probleme.

Last edited by DarkJEDI; 06-10-08 at 19:43.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 20:41   #155
Dennis_TL

Stage 5
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 389
Default Re: Benzina sau Motorina?

motorul diesel are cuplu imens fata de benzina de aceea in momentul in care mergi cu masina incarcata nu se simte foarte tare. tot datorita cuplului face fata cu brio consumatorilor precum climatizare fara sa dea de greu.
pana la urma e chestie de gusturi , eu conduc si dci (deci diesel) si benzina de pe coltul meu. am mai condus vw golf 5 cu benzina si diesel (sdi de 70cp) , seat altea(1.9 105cp), megane II(dci 85cp) , mcv (85cp), logan 1.6 8v, matiz, solenza 1.4mpi , fiat stilo 1.6 16v si 1.9jtd , cielo 1.5 8v(dar foarte putin ca sa imi fac o parere). personal apreciez benzina mai mult la drum lung asta daca esti dispus sa retrogradezi 1-2 trepte intr-o depasire , se poate conduce mai sportiv . pe de alta parte orice apasare pe pedala se penalizeaza serios la statia peco , la diesel nu e mare diferenta intre mers normal si mai agresiv din punctul asta de vedere.
normal ca un 2.0 tdi ofera mult mai mult decat un 1.6 benzina daca asta era comparatia. ce imi mai place la diesel ca urca mult la un chip tuning (cel putin 20%) pe cand la o benzina aspirata cu greu ajungi la un 10-15%.
pana la urma e chestie de gusturi , varsta si de ce nu e de luat in calcul si masina . e de neconceput un Mustang, Ferrari, Camaro,RX8,Evo,STi etc diesel.
eu am votat benzina , diesel cred ca este totusi viitorul datorita consumului si cum bine a subliniat DarkJEDI combustibililor alternativi.
p.s. filtru de motorina cristalizat, motorina congelata, bujii incandescente , turbina cu probleme datorita calitatii motorinei de la noi (asa zisa euro4) , astea sunt probleme destul de des intalnite la masinile diesel pe timp de iarna. la benzina nu ai problemele astea iarna.
Dennis_TL is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 20:49   #156
Fi@tz3l
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
Fi@tz3l's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 355
Member of:
[Fiat]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Smile Re: Benzina sau Motorina?

Daca stii de unde sa alimentezi fara "botezul" de apa nu ai nimic iarna. O baterie mare si buna si nu e sa nu porneasca. Asa poti sa bagi si in benzinare benzina de proasta calitate si nu porneste..sau abia abia ca pleci cu ea. Iarna prefer muult mai multun diesel. Ma ajuta sa ies de unde altii nu pot sa nici se miste.
Ps: diferenta de combustibil si proprietatile acestora nu vor lasa sa fie benzinarele cu dieselul la fel. Cresti tu un copil cu Sprite?evident ca lapticu il creste mai mare si mai tare(scuzati offtopicu)
Fi@tz3l is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 21:48   #157
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

oricum motorina s-a ieftinit iar pretul s-a stabilizat undeva la 4.22 ron.. si parca benzina era 3.8 ron.. deci mare afacere nu faci

Marea problema..( si vesnica de altfel ) este ca majoritatea baga la greu apa in carburanti! personal .. prefer rompetrol pt ca am un consum mai mic si masina trage mai bine! cat am avut motorina de la petrom am avut numai belele
dolb is offline   Reply With Quote
Old 06-10-08, 22:18   #158
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Hexer, nu vroiam sa spun ca un 1.6 tdci de exemplu ( cu 3.6 consum pe afara) e totuna cu 2.2.Ideea mea era doar ca pe sdi-uri motorina nu apuca sa arda, de acolo si fumul la greu pe care stiau sa-l scoata.Turbina accelereaza arderea (romaneste si primitiv spus e ca si cum ai tot sufla cu foalele in foc) si deci motorina aia care iesea nearsa pe esapament acum produce putere in plus.
Cat despre un diesel care sa ajunga la 7-8000 rpm, aia e clar ca niciodata, nu numai in privinta costurilor (materialelor), dar in momentul ala iar ne intoarcem la origini....motorina nu va mai apuca sa arda in intervalul foarte scurt de admisie-evacuare...deci ar fi degeaba.
Cat despre partea cealalata, da...la masini relativ normale dieselul e nice, cuplul la turatii joase da senzatie de putere mai mare (si dinamism) decat la aspirat (benzinar), impresie falsa insa de cele mai multe ori.Avand cuplul a turatie joasa, deci la viteza mica, normal ca inertia e mare (deci senzatia de bagat in scaun).La 70 la ora in tr a 4-a, un diesel poate fi in cuplu 1700rpm sau ceva de genul.De la viteza asta simti lipitul in scaun cand esti in cuplu.O benzinara in zona de cuplu (3700-4000rpm), cu tr a 4-a are peste 120, ce invingere a inertiei sa mai simti...acceleratia va fi liniara dar constanta.Apoi se uita ca la roata cuplul se cam egaleaza intre o benzinara si un diesel (rapoarte de demultiplicare mai mari la transmisie).In marea majoritate a cazurilor, minim 80%, la aceeasi cilindree, benzinarul are mai multi cai si date tehnice mai dinamice (0-100 si viteza maxima constructiva).
O alta eroare care se face frecvent este compararea reprizelor in aceeasi treapta de viteza (80-120 cu tr 4-a la ambele - caz in care clar dieselul e avantajat fata de un benzinar aspirat).Benzinara insa poate face lejer repriza in tr a 3-a si va scoate un timp cel putin la fel de bun, daca nu chiar va fi mai rapida.
@Aa, Hexer, apropo de masinile din WTCC...stiam totusi ca un BMW de acolo are cam 258cp (cam atat auzisem in comentariul unei curse, ce-i drept acum 2 sau 3 ani).Iar de anul trecut, tot de la urmarirea unei curse retin ca Seatul Leon TDI avea 280cp...ambele deci motoare de 2L.Posibil sa nu fie nici ce povesteau comentatorii toate "cu lapte".N-o fi un singur Miki Alexandrescu pe lume

Last edited by carutasu; 06-10-08 at 22:50.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 07-10-08, 17:18   #159
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

merge comparat 1.6 simplu cu 1.9 tdi?cam aberanta comparatia... e normal sa dea victorios tdi`ul
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 08:24   #160
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
Later: pentru masina de plimbare iti iei o barca comfortabila cu motor diesel. daca vrei distraCTIE iei o masina mica , usoara cu motor pe benzina. aici apare alt avantaj al diselului. daca ai masina incarcata motoru pe benzina trebuie sa il muncesti si tot se chinuie, pe cand motoru diesel merge fara probleme.
Dark, depinde.Motoarele mai mari, de minim 2.3-2.5litri deja au si ele suficient cuplu (benzinarele aspirate deci).330i de la bmw are 320Nm intre 2000 si 6500rpm.Cu rapoartele lungi de pe cutie, la roata obtine cuplu foarte comparabil cu 330d.Oricum e suficient sa traga bine orice.Bun, nu neg avantajele diesel (inclusiv faptul ca obtine usor un plus de putere la remap...la un aspirat e foarte optimist 15%...cam 8-10% e normal).

Last edited by carutasu; 08-10-08 at 08:29.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 16:31   #161
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Aa, si cred ca ar trebui facuta inca o precizare: cred ca in general e mai corect spus ca motoarele turbo au cuplu mai mare decat aspiratele, pentru ca un benzinar aspirat de exemplu are cuplu mai mare decat un sdi, iar un turbo benzinar poate produce cuplu urias.Un Evo 9 Fq340 de exemplu are cam 440Nm la 2 litri, si nu are 2 barr la turbina ca un turbo-diesel ( si cca 480Nm are MR400 tot la 2 litri).Se poate aminti si AMG-ul 65, care are 1000Nm.Deci si benzina poate.

Last edited by carutasu; 08-10-08 at 16:34.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 17:16   #162
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

poate daca i se mareste cursa pistonului si se micsoreaza alezaju. da un turbodiesel nu are 2 bari ci vreo 1-1.2 ceva de genu. aceeasi turbina pe benzina produce 0.8 bari. si alea la cati cai putere au sunt deja "BEEFED UP"
Ca sa facem o comparatie pe picior de egalitate sa luam motoarele de pe golf GT de 170 cp (1.4 bi-turbo si 2.0 TDI pd cu o singura turbina si geometrie variabila).

TDI:http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=154660
TFSI:http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=158664

Last edited by DarkJEDI; 08-10-08 at 17:27.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 18:37   #163
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

eu stiu ca 2.0 tdi are 2 barr iar 2.0 tdci are 1.8.Iar faptul ca si tu propui comparatie intre 1.4 tsi si 2.0 tdi cam spune totul.
Apoi nu bag mana in foc ca imi mai amintesc exact, dar 1.4 tsi nu e bi-turbo, ci are o turbina si un compresor.
Intrebarea fireasca pe care si-ar putea-o pune un spectator asa...de pe margine ar fi "dar daca comparam 2 litri cu 2 litri...ambele turbo?"

Last edited by carutasu; 08-10-08 at 18:46.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 08-10-08, 22:15   #164
CT-87-BGN

Stage 4
 
CT-87-BGN's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 200
Default Re: Benzina sau Motorina?

Daca am compara 2 litri ambele supraalimentate, sau 2 litri cu 2 litri ambele aspirate...ar iesi din anumite pcte de vedere motorul de benzina in avantaj. Dar exista nenumarate alte avantaje ale diesel-ului.
La capitolul fiabilitate stie toata lumea k in general motoarele diesel sunt mult mai durabile (am zis general pentru ca exista si exceptii la compararea dieselului de la o marca virgula cu benzina de la alta marca - logan dci vs Honda accord - dar in general dieselurile sunt mult mai durabile). E drept k nu stiu cati dintre noi mai ales tinerii tinem o masina mai mult de 100-200 de mii de km, dar aici vorbim teoretic.
La capitolul turatii. Diesel-ul are ture mai putine datorita faptului k motorina are nevoie de foarte mult oxigen sa arda. Deja la 4500 de ture numai arde toata motorina, de aici si fumul negru scos de diesel in sarcina (fum negru=motorina nearsa). Benzina are ture mai multe, iar daca i se pune turbina e normal ca face mai multa treaba decat diesel-ul cu turbo, logic pentru ca are ture mai multe. Si diesel-u daca ar putea avea 7000-8000 de ture ar fi tot la fel de puternic. La diesel fara turbo exact acelasi motiv. Neavand turbina care sa bage oxigen cat mai mult cu presiune in camera de ardere, motorina nu are destul oxigen si deci nu arde decat foarte putin si scoate tone de fum negru.
La capitolul consum...numai are rost sa vorbim...ca deja benzina fara turbo consuma mult, daca i se pune si turbo nu te mai intelegi cu ea. Si cred k totusi conteaza si latura economica, nu cred ca sunt atat de multi care nu se uita la bani.
La capitolul intretinere, e drept k la benzina costa mai putin, dar daca nu esti obligat de garantie sa te duci la reprezentanta si stii unde sa-ti faci revizia, nu depaseste 1 milion diferenta.
Sunt multe chestii, insa cel mai mult conteaza ce fel de motor ii place sa conduca soferului. Sincer pe mine putin ma intereseaza ca am 2.0 turbo diesel 150 de cai, cand alte masini au motoare de 1.8 140 de cai benzina fara turbo. Daca mie imi place sa conduc aceasta masina, pe asta o conduc si nu-mi voi cumpara niciodata benzina aia, desi am mers si cu multe benzine, multe din ele impresionandu-ma placut. Insa tot la diesel raman pentru ca prefer sa fac o depasire fara sa dau 14 inferioare si fara sa astept sa ajung la 5000 de ture sa traga si masina mea. Pot sa fac linistit depasirea plecand de la 1700-2000 de ture. La plecare de pe loc la semafor cand se pleaca incet pot sa plec doar din ambreiaj eliminand cat se poate frecarea dintre disc si placa. Nu k la benzina care trebuie accelerata la orice plecare (vorbim de motoare sub 3000 cc) sa chinui ambreiaju ala facandu-l sa patineze la ture multe.
Cat despre motorina cu apa, eu n-am avut niciodata probleme daca am stiut de unde sa bag.
__________________

2004 BMW 320d, 6gang Getriebe (150 PS)

EX : 2002 Opel Astra G Coupe 2.0 DTI (101 PS)
CT-87-BGN is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 00:32   #165
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Toata lumea in afara de mine ...nu mai e valabila comparatia intre benzinarele pe carburator, care se turau cat si cum le dadeai (sunt protejate de electronica mult acum) si sdi-ri, care normal ca tineau 3 sferturi de milion de km, pentru ca scoteau 130-140cp din 3 litri.
Si dieselul daca ar putea 7-8000 de ture....pai vezi..."daca"...ceea ce este imposibil, din motivul amintit, nu atat de la materialele care ar trebui folosite cat datorita faptului ca motorina nu ar mai arde.In schimb la acest capitol benzina aproape nu are limite.Ne putem gandi ca exista motoare turbo cu 500cp pe litru sau chiar mai mult (erau masini in circuitul LM care in calificari erau duse la 1500-2000cp din 3 litri.Apoi masinile de Formula 1 nu numai ca sunt benzinare, dar sunt aspirate si scot 850cp din 2400cc.Koeniggsegg e un alt exemplu (peste 1100cp din 4700cc).Sa nu spuneti ca nu ne referim la ele pentru ca titlul topicului e general ( "Benzina sau motorina").
A treia chestie este ca de multe ori, surprinyator poate, motoarele turbo consuma mai putin ca aspiratele, fiindu-le suficiente turatii mai mici datorita cuplului.
Ca si consum da...asta e fara indoiala atuul dieselului, dar nu are rost sa pretindem ca intram si pe teritoriul benzinei, si anume performanta.Un rapid exemplu dau cu un motor turbo relativ normal (Focus RS MK1, dus doar la 290cp) comparat, in celalalt link cu un motor cu 110% mai mare (4.2-ul de pe Audi A8 ).La 0-100 A8 o ia rau de tot, la 0-200 si mai rau, mult mai rau, iar de la 70 la 250 RS-ului ii ia jumate din timpul care ii trebuie lui A8 de la 100 la 250.Admit ca A8 e mult mai greu, dar are 350cp, awd si mai multi Nm (mult mai multi).Ca sa nu fiu inteles gresit, nici nu ma gandesc sa compar masinile, ci strict performanta.

http://de.youtube.com/watch?v=rMOqTMfMpIo

http://de.youtube.com/watch?v=NgecLXoC5Fg

http://de.youtube.com/watch?v=xvZuKG...eature=related

Primele 2 sunt deci cu A8, al treilea cu RS-ul.

Cat despre ambreiaj...pai la o accelerare mai liniara si la o intrare in cuplu la ture ceva mai inalte e ambreiajul menajat, pentru ca deja e "lansat", inertia e mai mica.Cei care fac chip-tuning puternic (urca un 1.9tdi de ex de la 115 la 150cp), si prin remapul respectiv se mai lateste si curba de cuplu, deci cuplul maxim va incepe de la 1600rpm in loc de 2000...ghici unde e riscul sa apara probleme...exact...la ambreiaj si la transmisie.
Ca sa inchei, eu urmeaza in curand sa iau un diesel.Asta pentru ca va urma sa fac cam 40k de km pe an.Deci am sa aleg Mondeo 2.2 tdci in loc de 2.5T.La 175cp si 400Nm este totusi o masina puternica, suficient de performanta, dar nu o sa pretind vreodata ca ar intra pe teritoriul lui Mondeo ST.Cu un cip tuning puternic si cu ceva mici modificari ar face vreo 220cp, cu care te-ai tine bine, dar asta ar fi cam limita, pe cand 2.5T-ul il poti duce fara probleme la 300cp (si cu tuning mai special mai sus, daca vrei).Dieselul are avantajele sale, dar performanta ramane atuul benzinei.
Apropo, imi puteti da un exemplu de diesel comparabil cu motorul aspirat de pe Honda S2000? Deci care sa scoata 120cp pe litru (S2000 are 240cp)?Care este primul dieselar care il egaleaza ca si cai?Din cate stiu 3.0tdi.

Last edited by carutasu; 09-10-08 at 01:22.
carutasu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -