Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 06-11-08, 06:28   #211
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Omule, ia-le la aceeasi capacitate, nu la capacitati diferite.

Subaru Impretza WRX STI 2000 cmc - putere 286 CP - cuplu 343 NM
Subaru Forester 2.0X TD 2000 cmc - putere 147 CP - cuplu 350 NM

VW Golf GTI - putere 200 CP 2000 cmc - cuplu 280 NM
VW Golf TDI - putere 140 CP 2000 cmc - cuplu 330 NM

si exemplele pot continua.

Dupa cum observi, toate modelele au turbo, cele pe bezina foarte performante, cu puteri net superioare dar cuplu mai mic.

Mai studiaza si tu putin ca ai toate informatiile pe net.
Nu mi-ai citit bine postul...apare un "poate avea" cuplu pe care un diesel nu-l atinge, si sunt exemple si in partea cealalta.Ce motor diesel are 240Nm la 1.4L (cazul tsi-ului)?Evo Fq340 daca bine imi aduc aminte are 435Nm...ce motor diesel de 2.0 are cuplul asta?Nu mai vorbim ca aici comparam presiuni total diferite, un 2 bar de pe un tdi cu 0.8 sau ceva de genul asta pe benzinarele turbo (cazul WRX-ului).La aceeasi valoare la o benzinara, aia se duce la minim 400cp si un cuplu care bate catre 600Nm.Ajunge la acel cuplu un diesel de 2 litri cand zboara porcul, orice modificari ii faci.
Cat despre TDI140cp vs GTI da-mi voie sa ma indoiesc.Iata date de pe net...daca tot vorbim de ele

http://www.fastestlaps.com/index.php...=47c19df2cd2a0

Deci 6.8 vs 9.3, 2.5s diferenta pina la 100km/h, e enorm.Ce tuning iti trebuie la acel TDI ca sa recuperezi mormanul ala de timp...daca mai are si numai cip...sa fim seriosi.Nu dai mai mult de 0.8s jos din demaraj, iar v max (care ok, nu prea conteaza la liniuta) creste cu 8-12km/h.Luati ca referinta si 0-160km/h, e deja mult mai mare, deci diferenta creste mereu.
Iar pe de alta parte, cred ca era cel putin logic ca AMG-ul de exemplu nu-l compar cu 1.9tdi, ci cu orice diesel se vrea, cat de mare.Singurul care e pe acolo e R8TDI, pompat bine cu 2 turbine si cu 2.8barr, in timp ce AMG are 1bar.
Ok, o sa zici ca in general treaba sta cam cum ai aratat tu si pe de alta parte ca ne referim la masin stock, fara tuning, fara mariri de presiune la turbo etc.Asa o fi, dar eu zic ca ideea se poate intelege.

PS: S-ar putea (si asta apropo si de distantele de peste 100m) incerca comparatia cu un motor diesel muuuult mai puternic si bi-turbo, cel mai puternic motor diesel stock de fapt)

http://www.fastestlaps.com/index.php...=47015e522b44c

Desi demarajele sunt aprox egale, ba chiar la 123d e trecut cu o zecimme mai bun, pina la 160Km/h pierde mult deja, foarte mult.Deci...
Ambele sunt masini mici, usoare.Sper ca nu solicitati acum comparatia cu 120i, un aspirat cu un bi-turbo puternic pompat.

Last edited by carutasu; 06-11-08 at 09:52.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 16:15   #212
mad_NSL

Stage 1
 
mad_NSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 13
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: Benzina sau motorina??

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
De cat timp ai masina?
o am din 2000.... e skoda octavia 1.9tdi ...
mad_NSL is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 17:07   #213
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

daca ii pui cip pe 2.0 tdi de 140 il duci pana la cel putin 180 cp si 430 nm. mergi cu unul de genu si vedeti atunci daca gti e in stare de asa ceva. si ca informatie: golf gti 200 cp e bi-turbo (adica are si compresor volumetric) si accelereaza in 7.3 sec la 100. golf edition 30 are 230 cp si accelereaza in 6.8 secunde. golf gt tdi care are o singura turbina accelereaza in 7.8 secunde. do the math. daca vrei sa vezi ce poate un diesel bi-turbo uite-te la saab ce valori are. vreo 195 cp si 480 nm parca.din 2.0 l
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 17:36   #214
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Nu mi-ai citit bine postul...apare un "poate avea" cuplu pe care un diesel nu-l atinge, si sunt exemple si in partea cealalta.Ce motor diesel are 240Nm la 1.4L (cazul tsi-ului)?Evo Fq340 daca bine imi aduc aminte are 435Nm...ce motor diesel de 2.0 are cuplul asta?Nu mai vorbim ca aici comparam presiuni total diferite, un 2 bar de pe un tdi cu 0.8 sau ceva de genul asta pe benzinarele turbo (cazul WRX-ului).La aceeasi valoare la o benzinara, aia se duce la minim 400cp si un cuplu care bate catre 600Nm.Ajunge la acel cuplu un diesel de 2 litri cand zboara porcul, orice modificari ii faci.
Cat despre TDI140cp vs GTI da-mi voie sa ma indoiesc.Iata date de pe net...daca tot vorbim de ele

http://www.fastestlaps.com/index.php...=47c19df2cd2a0

Deci 6.8 vs 9.3, 2.5s diferenta pina la 100km/h, e enorm.Ce tuning iti trebuie la acel TDI ca sa recuperezi mormanul ala de timp...daca mai are si numai cip...sa fim seriosi.Nu dai mai mult de 0.8s jos din demaraj, iar v max (care ok, nu prea conteaza la liniuta) creste cu 8-12km/h.Luati ca referinta si 0-160km/h, e deja mult mai mare, deci diferenta creste mereu.
Iar pe de alta parte, cred ca era cel putin logic ca AMG-ul de exemplu nu-l compar cu 1.9tdi, ci cu orice diesel se vrea, cat de mare.Singurul care e pe acolo e R8TDI, pompat bine cu 2 turbine si cu 2.8barr, in timp ce AMG are 1bar.
Ok, o sa zici ca in general treaba sta cam cum ai aratat tu si pe de alta parte ca ne referim la masin stock, fara tuning, fara mariri de presiune la turbo etc.Asa o fi, dar eu zic ca ideea se poate intelege.

PS: S-ar putea (si asta apropo si de distantele de peste 100m) incerca comparatia cu un motor diesel muuuult mai puternic si bi-turbo, cel mai puternic motor diesel stock de fapt)

http://www.fastestlaps.com/index.php...=47015e522b44c

Desi demarajele sunt aprox egale, ba chiar la 123d e trecut cu o zecimme mai bun, pina la 160Km/h pierde mult deja, foarte mult.Deci...
Ambele sunt masini mici, usoare.Sper ca nu solicitati acum comparatia cu 120i, un aspirat cu un bi-turbo puternic pompat.
Ce vorbim noi si ce spui tu ))

Noi vorbeam de acc. 0-100 sau de cuplu ???
Schimbi tu subiectul si o intorci pe alta parte.
Evo Fq340 este o serie limitata tunata si daca vrei sa afli de un diesel de 2000 cmc cu cuplul ala vezi ca exista un Golf 1.9 tdi (Constantin Rusu VW Golf III TDI) care-i cam rupe gura lui Evo Fq340 si la performante si la cuplu.
Normal ca benzinarul obtine performante superioare diesel-ului (la liniute sau pe pista) si nu am negat asta nici in comentariile mele anterioare, dar aici pornise o discutie legate de performante in off-road unde motoarele nu necesita neaaparat tuning si unde dieselul ofera un avantaj prin marimea si plaja cuplului dezvoltat.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 18:06   #215
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
daca ii pui cip pe 2.0 tdi de 140 il duci pana la cel putin 180 cp si 430 nm. mergi cu unul de genu si vedeti atunci daca gti e in stare de asa ceva. si ca informatie: golf gti 200 cp e bi-turbo (adica are si compresor volumetric) si accelereaza in 7.3 sec la 100. golf edition 30 are 230 cp si accelereaza in 6.8 secunde. golf gt tdi care are o singura turbina accelereaza in 7.8 secunde. do the math. daca vrei sa vezi ce poate un diesel bi-turbo uite-te la saab ce valori are. vreo 195 cp si 480 nm parca.din 2.0 l
gandeste-te daca la 2.0 TDI gt de 170 cp ii faci chip cum o sa rupa masini cu aere de sportiva
dolb is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 18:13   #216
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
gandeste-te daca la 2.0 TDI gt de 170 cp ii faci chip cum o sa rupa masini cu aere de sportiva
E, uneori nu ajunge CIP-ul, asa si la benzinar poti sa pui CIP, avantajul major mi se pare consumul, la o putere de 150-200 CP sa poti scoate un consum mediu de >8 este un punct forte al dieselului. Daca vrei performanta mare insa, dieselul nu mi se pare o alegere.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 18:52   #217
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

In linkul respectiv e vorba de GTI nu de editon 3.0, se poate gasi acolo si al doilea.
Performanta orice s-ar zice (vorbind la modul "pina unde duce fiecare") ramane atuul benzinei.Intr-adevar, atuul dieselului ramane imbinarea unor performante bune cu consumul bun.
GTR, tocmai la cuplu am vrut sa ma refer, cu ce am gresit cand m-am referit la FQ340, e o editie omologata, ca si MR400...nu e o masina personalizata, tunata de cutare anume.Cu ce am gresit in comparatia AMG-R8 TDI?Pur si simplu asta vroiam sa spun ca in extrem, si ca performante si date tehnice benzina ajunge mai departe.Iar linkurile au fost apropo de faza cu "tdi 140cp cipat face gti-ul"...astea sunt doar barfe si datele arata clar asta.Nu inseamna asta insa ca nu-mi place merge un dieselar sau ca nu ii vad avantajele.Cum am inceput sa fac naveta zilnic cu serviciul (aproximativ 160km dus-intors) e clar ca in curand ma orientez pe un diesel si ma voi orienta de asemenea spre un motor care poate cat de cat cate ceva.Trebuie insa recunoscut ca in domeniul performantei are limitari destul de serioase fata de benzinare.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 19:49   #218
macaragiuecasto

Stage 1
 
macaragiuecasto's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 18
Default Re: Benzina sau Motorina?

eu optez pt benzina... trage altfel si poate asa m am obisnuit
macaragiuecasto is offline   Reply With Quote
Old 07-11-08, 00:47   #219
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
daca ii pui cip pe 2.0 tdi de 140 il duci pana la cel putin 180 cp si 430 nm. mergi cu unul de genu si vedeti atunci daca gti e in stare de asa ceva. si ca informatie: golf gti 200 cp e bi-turbo (adica are si compresor volumetric) si accelereaza in 7.3 sec la 100. golf edition 30 are 230 cp si accelereaza in 6.8 secunde. golf gt tdi care are o singura turbina accelereaza in 7.8 secunde. do the math. daca vrei sa vezi ce poate un diesel bi-turbo uite-te la saab ce valori are. vreo 195 cp si 480 nm parca.din 2.0 l

deci sa nu mor prost. gti`ul e bi turbo?
si nici faza cu compresor plus turbina se poate numi oto bi turbo...
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 07-11-08, 06:44   #220
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
daca ii pui cip pe 2.0 tdi de 140 il duci pana la cel putin 180 cp si 430 nm. mergi cu unul de genu si vedeti atunci daca gti e in stare de asa ceva. si ca informatie: golf gti 200 cp e bi-turbo (adica are si compresor volumetric) si accelereaza in 7.3 sec la 100. golf edition 30 are 230 cp si accelereaza in 6.8 secunde. golf gt tdi care are o singura turbina accelereaza in 7.8 secunde. do the math. daca vrei sa vezi ce poate un diesel bi-turbo uite-te la saab ce valori are. vreo 195 cp si 480 nm parca.din 2.0 l

Banui ca e o versiune upgrade la cel de aici http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=174559 , 0-100 in 8.5s.O comparatie cu o varianta combi ar fi asta
http://www.fastestlaps.com/index.php...=479ee468cdb55 iar cu 3.0 edition, ca sa nu mai fie confuzie, ar fi ceva de genul http://www.fastestlaps.com/index.php...=479ee468cdb55

Ok, fata de asta, cel mentionat de tine are 80Nm mai mult si 15cp.Cat recupereaza din diferenta mare existenta?
Revin cu ideea, pentru a nu fi inteles gresit, si mie imi place dieselul, off-road e avantajat, cel putin in majoritatea cazurilor, poate fugi bine cu un consum mic, e robust, ieftin in exploatare, dar nu are rost sa se emita pretentii de suprematii in la liniute, circuit sau mai stiu eu ce in fata benzinarelor.Sunt cazuri rare de dieseluri cu puteri si cuplu destul de mari care fac figuri frumusele la liniute, dar in acele masini s-a investit mult, au fost duse la limita, costul tuningului a fost mare.Este cazul si unui Mondeo Mk3, sunt destul de multe filmulete cu el pe youtube, are in jur de 200cp sau ceva peste (omul zice ca la volanta ar avea cam 230) si face multe masini la drag, printre care si ST-ul standard.Cu o investitie insa mult mai putin costisitoare ST-ul il duci unde celalalt nici nu viseaza.
Vorbind de motoare aspirate, cate dieseluri s-ar putea tine dupa niste aspirate veritabile, genul celor de pe Honda S2000 sau Acura Integra.
Asta deci vorbind strict in domeniul performantei (mari).Ca nu este neaparat un capitol nu stiu cat de practic pentru noi (faptul ca scoate 6s pe 0-100 fata de 8 ale celuilalt...ale dieselului...), ca ai si dincoace destula si cu cost mai mic (regasit in consum), ca dieselul este comod de condus, ca off-road dieselul in general e avantajat etc...asta e altceva.
In conditiile in care as face pina in 20k de km pe an as opta pentru benzina.Peste, diesel, clar.Daca as avea 80-100k sau mai binisor de investit intr-o masina (si sa-mi permit sa o intretin si sa o alimentez) categoric ar fi benzinara.Nu as da sub nici o forma un XJR de exemplu pe un A8 4.2 TDI.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 07-11-08, 09:13   #221
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

Quote:
Originally Posted by vacaroz View Post
deci sa nu mor prost. gti`ul e bi turbo?
si nici faza cu compresor plus turbina se poate numi oto bi turbo...
de gti nu stiu dar din cate auzisem 2.0 tdi ar fi un fel de biturbo ! nu chiar biturbo ci un turbo normal cu altul electric sau ceva de genu sorry if i'm wrong
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 07-11-08, 18:29   #222
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Benzina sau motorina??

Quote:
Originally Posted by mad_NSL View Post
o am din 2000.... e skoda octavia 1.9tdi ...
Cati ani ai? Ce varianta de motor ai pe ea? Cu ce te ocupi ?

Last edited by UNLORD; 07-11-08 at 18:33.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 10-11-08, 21:58   #223
MephistoBM

Stage 5
 
MephistoBM's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 878
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

strict on topic: heavens fuel 100% ... in loc sa aud sunetu ala de dizal, mai bine ma delectez cu sunetul lui d-zeu
diesel=satans fuel !
MephistoBM is offline   Reply With Quote
Old 11-11-08, 10:15   #224
Alex_55

Stage 5
 
Alex_55's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,234
Default Re: Benzina sau Motorina?

benzina !
Alex_55 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-08, 10:25   #225
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau Motorina?

motiveaza te rog...
aleks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -