Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 29-08-09, 17:06   #1411
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Tocmai ce am spus ceva referitor la cuplu. Diesel NU are avantaj la cuplu fata de benzina, TURBO are avantaj fata de aspirat.
nu te avanta in chestii pe care nu le cunosti in intregime! pe jumate ai dreptate... cuplul este dat de turbo, insa mai este un aspect! DIESEL ARE CUPLUL MAI DE JOS DECAT BENZINARUL ! De-aia este si preferat la camioane/tractari/tractoare, pt ca nu are nevoie de 90.000 rpm ca sa porneasca de pe loc
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:10   #1412
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nici benzina nu are nevoie de 90000 sa plece de pe loc. Uita-te la motoarele turbo bune benzina sa vezi de la ce turatie au cuplu maxim. Doar un pic mai mult ca la diesel (sau chiar la fel), nesemnificativ dar nu se termina la fel de repede cum incepe. Te tine 3000-3500-4000RPM, la diesel e dus de mult. In plus nu se plafoneaza la 4500RPM .

Maximum torque 650.0 Nm (479 ft·lb) (66.3 kgm)
@ 1500-6250 rpm

La RS6. Deci ai cuplu maxim pe o plaja de 4750RP, unele diesel nu au toata turatia atat, nici vorba de cuplu maxim sau alte nebunii .

335i are de la 1300 la 5000 RPM.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 29-08-09 at 17:15.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:16   #1413
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Benzina sau motorina ?

anaconda , tu faci comparatie intre un turbo diesel normal si un 2.0 tfsi sportiv , de top spui ca are cuplu mai mare . suna cam aiurea .

atunci camioane , tractoare ,locomotive, vapoare care au nevoie de cuplu trebuiau sa fie pe benzina ca au cuplu mai mare..dupa spusele tale
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:17   #1414
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Max. output in kW (hp) at 1/min 225 (306)/5,800
Max. torque in Nm at 1/min 400/1,200 - 5,000 rpm
noul motor 3.0 pe benzina cu o singura turbina
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:18   #1415
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Sunt pe motorina ca se pune accent foarte mare pe consum/eficacitate. E alta poveste acolo, nu prea are legatura cu masinile de strada asa ca mai bine ramanem la ele .

Daca un TIR consuma 30-40L motorina pe benzina deja nu mai era profitabil.

Golf GT are si el valente sport si 2TDI 170CP este in varianta mai puternica. In fine...

PS @ Adrian: desi BMW oficial a spus ca noul motor este superior aluia vechi eu tind sa cred ca biturbo-ul era mai ok ca asta doar ca mai scump de fabricat, in vremurile astea se aplica masuri de reducere a costurilor. Si la o remapare castigul era semnificativ la 3000cmc biturbo. Mai e si faptul ca alea au cuplu maxim pe o plaja de 400-600RPM si cutii in 8-14 trepte sa il exploateze. Cam cum ai face tu asta pe o masina ?

Last edited by _anaconda_; 29-08-09 at 17:24.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:22   #1416
coco.t

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default Re: Benzina sau motorina ?

mai ...deci haideti sa ne certam...:P mai .... daca tot veni vorba de cuplu .... cea mai buna demonstratie ca nu conteaza ff mult cuplul motor ar fi motoarele hibrid care cu un cuplu de 200 nm (MAXIM disponibil 9000 RPS) ia 100 km/h in 4.5 secunde.....cu un diesel nu poti lua suta sub 5 nici cu 1000 NM :> deci ..... procesati si vreau sa mai aud pareri
(CONCLUZIE: poti avea cuplu mai mic daca este disponibil pe 3000 rpm ... ca oricum iei un diesel cu cuplu mult mai mare dar distribuit pe o amarata de mie de rpm)
coco.t is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:31   #1417
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

anaconda...nu e vb numai de economie! Dar pur si simplu un benzinar nu poate trage asemenea greutati ( patineaza)..iti trebuie motor de 30.000 de cmc benzina ca sa poti trage 30 de tone, pe cand la diesel sta altfel problema.
dolb is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:39   #1418
tzatzichi

Stage 5
 
tzatzichi's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 500
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Sunt pe motorina ca se pune accent foarte mare pe consum/eficacitate. E alta poveste acolo, nu prea are legatura cu masinile de strada asa ca mai bine ramanem la ele .

Daca un TIR consuma 30-40L motorina pe benzina deja nu mai era profitabil.

Golf GT are si el valente sport si 2TDI 170CP este in varianta mai puternica. In fine...

PS @ Adrian: desi BMW oficial a spus ca noul motor este superior aluia vechi eu tind sa cred ca biturbo-ul era mai ok ca asta doar ca mai scump de fabricat, in vremurile astea se aplica masuri de reducere a costurilor. Si la o remapare castigul era semnificativ la 3000cmc biturbo. Mai e si faptul ca alea au cuplu maxim pe o plaja de 400-600RPM si cutii in 8-14 trepte sa il exploateze. Cam cum ai face tu asta pe o masina ?
parerea mea este ca aici se greseste...in sensul ca,daca bmw poate sa scoata aceeasi putere si aceleasi performante dintr-un motor cu 1 turbina de ce sa puna 2 atunci?? doar pt ca la noi se gandeste...la remapare dupa ce cumperi masina??? ei bine producatorii de masini nu se gandesc la asta din pacate...ei isi fac calculele,testele doar p masini stock.nimic impotriva remaparilor sau a tuningului,chiar si eu am facut si voi face asta,insa haideti sa ne gandim putin si la masinile stock..iar...sa aleg un exemplu aleatoriu...sa zicem o masina de clasa compacta cu tractiune fata..cam care e tatal lor dpdv al performantelor??? oare megane r26? asta ca sa nu mai vb de pret....evident daca dupa aceea vb si de remapari si softuri...meganul se cam duce in jos comparativ cu celelalte competitoare.stiu ca am fost cam offtopic insa am vrut sa intru putin in discutie cu anaconda
__________________
0011001100110011
tzatzichi is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 17:42   #1419
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
anaconda...nu e vb numai de economie! Dar pur si simplu un benzinar nu poate trage asemenea greutati ( patineaza)..iti trebuie motor de 30.000 de cmc benzina ca sa poti trage 30 de tone, pe cand la diesel sta altfel problema.
Asta de unde mai e ? . Daca ar fi constuit un motor de genu, facut pentru a trage, cu ale plaje de turatii, alte cutii si alte tampenii sa fii sigur ca ar trage mult si bine. In fine deja asta e offtopic si sincer nu ma incalzeste pe mine cu nimic de faptul ca un diesel trage 55 tone (TIR, 15 el + 40 incarcatura), aici vorbim de masini de strada, nu ?

PS @ Tzachi.

Poate scoate acelasi cuplu si aceeasi puter DAR cu un turbo mai mare / boost mai mare. Un biturbo desi ar avea ~ aceleasi performante, daca un turbo ar fi la RPM mai mic iar altul la RPM mai mare ar avea raspunsul mai bun (mai putin turbo lag), curba de putere/cuplu mai liniara si alte mici avantaje dar costul ar fi mai mare si probabil nu ar justifica aia.

PS: Ce legatura are R26 cu benzina vs motorina ?

Last edited by _anaconda_; 29-08-09 at 17:53.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 18:14   #1420
marm3_TDi_power
Skoda Driver

Stage 3
 
marm3_TDi_power's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 99
Member of:
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Deja o dati in diverse prieteni ) eu v-am zis...as alege benzina la orice ora PENTRU FORJAT,dar pt masina cu care MERGI cum se merge,dieselul cred ca e peste benzina are puterea la turatie mica si plaja nu e chiar 600 de ture,la mn trage de cand intra turbo la 1900 pana la 4200,apoi moare.2300 de turatii e destul de ok. cat despre liniute intre benzina si motorina uitati-va la asta ca s-ar putea sa nu mai comentati atat aiurea niste lucruri evidente... > https://www.youtube.com/watch?v=Zo987X-Au48 mi se pare un filmulet foarte on topic sa zic asa ) + k puterea si cuplul sunt DE POMANA daca n-ai o cutie buna. Week-end placut,ne vedem pe strazi :X
marm3_TDi_power is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 18:36   #1421
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
anaconda...nu e vb numai de economie! Dar pur si simplu un benzinar nu poate trage asemenea greutati ( patineaza)..iti trebuie motor de 30.000 de cmc benzina ca sa poti trage 30 de tone, pe cand la diesel sta altfel problema.
s-o crezi tu.... ce calcule ai facut tu pentru chestia asta?Un benzinar turbo de 3 litri de exemplu poate avea lejer 400+ cp si cca 600Nm, fiind ceva omologat, nefiind vorba de extreme tuning sau ceva de genul.Dimpotriva, un diesel trebuie sa aibe 4 litri sau ceva mai multicel pentru puterea aia.Audi A8 4.2TDI nu are 400cp...e departicel si are 600Nm...deci...
Garantat si un tir si un vapor merge foarte bine si pe benzina, dar exact consumul e problema principala.2000 de km de drum cu un Tir benzinar incarcat ar costa dublu (sau mai mult? ).
Crezi tu ca 65AMG nu se descurca cel putin la fel de bine cu avionul ala ca si Touaregul?
Una peste alta normal ca dieselul ramane sef in materie de tractat (sau cum spuneam, urcatul la deal, cand ai 5 oameni in masina si porcul in portbagaj).Dieselul va trage bine in conditiile astea, nu se va chinui (chiar si un motor de 2-2.2litri).Benzinarul aspirat nu ii va face fata in situatia asta in afara de un motor de capacitate mare (de la 3 litri in sus) sau un motor turbo.Si intr-un caz si in celalalt insa te va ciupi mai tare la buzunar.

Last edited by carutasu; 29-08-09 at 18:44.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 18:59   #1422
coco.t

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default Re: Benzina sau motorina ?

bai marm3_TDi_power tu ai idee ce vb ... un mercedes e klasse are cuplu maxim incepand de la 2000rpm pana pe la vreo 2700-3000....pe cand un volvo s40 t5 are cuplu maxim incepand cu 1500rpm.....pana spre 5000rpm.
iar la partea cu cutia ai cea mai mare dreptate
coco.t is offline   Reply With Quote
Old 30-08-09, 11:55   #1423
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

un motor pe benzina nu se descurca bine cu avionul si va zic dece: orice grup motor-transmisie e caracterizat de o marime ce se cheama forta sau efort tractiv. dupa cum va imaginati motorul diesel are o forta considerabil mai mare decat cel pe benzina si din cauza asta tinde sa poata trage greutati mai mari si sa accelereze mai repede la viteze ridicate. pe masura ce viteza creste ,forta tractiva scade invers proportional.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 30-08-09, 22:02   #1424
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

te referi ma gandesc la faptul ca motorul diesel prin constructia lui are cursa mai lunga, avand un raport de compresie mult mai mare...aici e interesant de sapat mai mult si de vazut care ar fi diferenta intre 300Nm scosi de benzinar ( turbo sa zicem, pe la 2000rpm etc) si 300Nm dezvoltati de un diesel (aceeasi capacitate, la aceeasi turatie...).Sau cum arata arborele cotit al Touaregului si al AMG-ului ar spune destul de multe.Interesant e si faptul ca un sdi nu dezvolta cuplu mai mare decat un benzinar aspirat.In general un sdi dezvolta pina la 70Nm pe litru (un benzinar aspirat merge pe 80-100).Si totusi spuneau multi ca Aro-urile pe motorina se catarau mai bine pe denivelari decat alea pe benzina.In cazul de fata e destul de clar ca e vorba de turatia la care se obtine cuplul.Daca comparam motoare turbo insa (care ambele dezvolta cuplul maxim tot tot la fel de jos), e putin mai complicat.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 30-08-09, 22:42   #1425
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
un motor pe benzina nu se descurca bine cu avionul si va zic dece: orice grup motor-transmisie e caracterizat de o marime ce se cheama forta sau efort tractiv. dupa cum va imaginati motorul diesel are o forta considerabil mai mare decat cel pe benzina si din cauza asta tinde sa poata trage greutati mai mari si sa accelereze mai repede la viteze ridicate. pe masura ce viteza creste ,forta tractiva scade invers proportional.
Poate imi explici si mie ce vrei sa spui, ca nimic nu inteleg.
motor benzina, avion, .....

Repet.
Cuplul si puterea sant inseparabile fiind legate prin urmatoarea formula :
P = C x Rpm / 7023
P = puterea in cai putere
Rpm = turatia in rotatii pe minut
C = cuplul in Nm
7023 = o constanta

Deci ele nu sant independente !

Din definitie se vede ca puterea este direct proportionala cu cuplul. Si ca nu poate exista putere fara cuplu.
Puterea este o marime indirecta. Nu putem masura direct puterea. Cu un dinamometru determinam cuplul pe care-l convertim in putere in functie de turatie conform formulei.

Dar cuplu fara turatie este = 0, iar pentru deplasare ai nevoie de putere nu cuplu.
Cuplul este o forta fixa, puterea este cuplul repetativ.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -