Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 09-10-08, 14:22   #166
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau Motorina?

exista 2 L diesel cu ~100 CP / litru...si la comparatia A8 cu Ford-ul...e cam nonsens, poti compara alte masini de 4.2, nu o limuzina foarte grea, al carei target nu cred ca sunt neaparat performante impresionante...
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 15:02   #167
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

pai de aprox 100cp pe litru stiu ca sunt...dar tocmai de aici in sus e marea (marea de tot) problema.Cel mai puternic motor diesel stock este cel de pe BMW123D...102cp pe litru, este singurul care a spart bariera.Iar tunate nu cred ca o sa vedem cu 120cp/litru.
Pai astept alt exemplu de masina cu motor 4.2 tdi si cautam date si comparam cu RS-ul in cauza.Intr-un fel ai si tu dreptate, dar crede-ma ca am auzit destui cu formula "cu tdi-ul nu te pui, cuplul e cuplu".Totusi, desi A8-ul e masina mult mai grea decat cealalta sa nu ignoram cilindreea mai mult decat dubla, cei 70cp cu cate ramane in plus, cuplul de vreo 500Nm (sau cred ca e mai mult) si mai ales faptul ca de la 100 la 250km/h exista o diferenta de cca 38s).Daca se doreste putem compara si cu un evo, care bate pe la 1600kg, deci e substantial mai aproape ca si greutate.Tot diferente de zeci de secunde vor fi.Si nu am comparat nimic pe circuit, doar pe linie dreapta.
Repet inca o data...aici a fost vorba strict de performanta, nu compar cu masina in sine.
LE: Nu eu...ci intr-un fel Dark a ridicat mingea la fileu ..."sa luam un 1.4 tsi cu un 2.0 tdi, ca sa facem o comparatie pe picior de egalitate".

Last edited by carutasu; 09-10-08 at 15:15.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 16:18   #168
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau Motorina?

A5 3TDI este mai rapid decat A5 3.2 FSI

A8 4.2 TDI este mai rapid decat A8 4.2 FSI

asta e mai concludent, masinile fiind aceleasi, motorizari diferite.

Benzina turbo vs Diesel turbo nu e prea grozav, un 2 TFSI, sau 2 TURBO de pe Bertone condus foarte sportiv, consuma enorm, am prieteni cu Golf 5 GTI respectiv Bertone 2T, si stiu cam cum e, si un 2turbo benzina este si mai scump decat un 2 turbodiesel, mai apropiate din punct de vedere pret/performanta/consum este diesel turbo vs benzina aspirat cilindree apropiata, sau benzina turbo mai mica. Nu prea ma incalzeste ca aveau in F1 1000 CP pe litru, sau ca aspiratele 2.4 V8 au 8-900 CP, pe strada niciodata nu o sa fie asa ceva, deci este egal cu 0, conteaza lucruri cat mai apropiate de realitate, viata de zi cu zi

un film https://www.youtube.com/watch?v=Zo987X-Au48

2turbo benzina 240 CP vs 2turbo diesel ~200 CP, se descurca foarte bine dieselul : )

Last edited by _anaconda_; 09-10-08 at 16:25.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 20:45   #169
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Anaconda, nu prea merg exemplele care mi le-ai dat.3.2 fsi si 4.2 fsi sunt si aspirate si "lesinate" fata de ce pot motoarele alea cu adevarat.Gandeste-te ca pe R8 4.2fsi are 420cp si impinge masina ptr 0-100km/h in 4.5s ai la aprox 305km/h viteya maxima (e o masina care exista pe strazi, nu e de formula1)...performante la care 4.2tdi nu va putea visa niciodata.Ca sa bata cu 3 zecimi la demaraj si cu vreo 10km/h la viteza maxima, tdi-ul a trebuit sa vina cu un motor de 6 litri biturbo.Un 5 litri aspirat pe R8 l-ar face varza.
Iarasi expresia ta cu "egal zero" e mult mult prea mult, prea indrazneata.Ti/am dat exemple cum ca benzina are potential aproape nelimitat, pe cand dieselul este foarte limitat pe langa ea.
Iar exemple din viata de zi cu zi se pot da mii.Uite tu cauta si spune-mi care diesel, de ce capacitate si cu cati cai bate acel RS, care diesel bate o Honda S2000, care diesel bate un M3, care diesel bate un evo sau un wrx (hai, recunoaste ca sunt masini cat se poate de "pamantene", nu o sa-mi spui ca o masina pe care o poti achizitiona intre 20 si 40 de mii sunt fantasme cu pretentii de supercar).Pune deci bucata linga bucata...pe S2000 o bate cutare diesel, pe Subaru WR1 il bate cutare, pe M3 cutare...comparam cilindreea si numarul de turbine si vedem ce iese.
Hai sa n/o mai tot dam dupa gard...repet, dieselul are atuurile sale, dar nicidecum performanta nu e unul dintre ele.
@Zici ca pe strada nu o sa fie asa ceva???Nu cred ca crezi ce spui .Vrei sa spui ca pe strazi nu sunt masini de 4-5-600cp??Si astea te asigur ca toate sunt benzinare.Lumea a vrut sa se lege de partea de performanta, cand insa arati ca nu prea e loc, devenim selectivi si ii dam cu considerentele practice.Trebuie sa ne hotaram despre ce vorbim.
Apropo...cel mai puternic motor diesel din lume pe un automobil, din orice domeniu, este cel de 600cp de pe Audi R10 LM, care la cilindreea pe care o ies cam 108cp pe litru.Mai are si 1000Nm.Ai idee cate motoare benzinare au datele astea si nu e considerata mare sfarla.Cam ce cilindree ar trebui unui dieselar ca sa ajunga la datele tehnice ale CCXR-ului.

Last edited by carutasu; 09-10-08 at 20:55.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 23:25   #170
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

Intrun fel ai dreptate in altul nu. si anume ai zis bine ca benzina are potential mare , dar are alte limitari. benzina nu va avea aceeasi eficienta termica ca un diesel si nici acelasi cuplu. in cazul de fata fiind vorba de masini stock, pot zice ca cele doua motoare sunt cam pe picior de egalitate la performate,dar daca faci o lista de avantaje la fiecare vei constata ca dieselu are mai multe. si mai e o chestie. mai aprobat pe mine cand am zis ca dieselu are nevoie de mult aer si dupa aia zici sa comparam TD cu turbo benzina. nu merge. poti compara un biturbo diesel cu unu pe benzina turbo. saab 95 are 2.0 diesel 192 cp (bi-turbo). eu zic ca va face un golf GTI la demaraj in orice zi a saptamanii, care e tot 2.0 bi-turbo
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 23:52   #171
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau Motorina?

un saab 95 cu 195 cp sa faca un GTI de 200 cp? iti zic eu k in viata asta nu... iar golf are 2.0 TFSI (o turbina si un compresor deci nu e bi-turbo si simplu turbo)
si nu vad cum sa aiba un diesel mai multe avantaje decat benzina... are unele dar minore.
carutasu fac un update, cel mai puternic diesel din lume se afla pe Peugeot 908 HDI si are 5.5L V12 Bi-turbo si are 700-750 cp. Aceasta este o masina de competitie la Le Mans. O benzina aici are 4.0L aspirata si 700 cp insa sa nu uitam k are admisiile restrictionate si alte frane dastea... greutate suplimentara

Last edited by steffan; 09-10-08 at 23:57.
steffan is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 06:24   #172
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Pai Dark, iar vrei sa comparam un 2 litri diesel cu un 1.4 benzinar.Treci si tu macar mai sus putin, barem la 1.6 turbo benzinar.Un Fiesta ST, un Clio ST ....masini care fac suta in 6.5s.Sau cauta orice alt motor de 1.6 sau 1.8 turbo (hai, sa nu fie de aceeasi cilindree).
Se pare ca nu e clara o chestie.Faptul ca una din parti nu are sculele necesare nu e o scuza si un motiv de inventat carje si proteze ca sa aduci din condei situatia (cautam motoare doar aspirate ca si oponent, sau turbo mult mai mici, sau restrictii la tona).Pur si simplu nu pretinzi competitivitate si nu te bagi.Nu e o scuza ca motorina arde mai greu...e pur si simplu doar motivul in sine pentru care diesel nu va egala benzina ca performanta.Nu e o scuza ptr un halterofil de cat. plus 90 ca are genunchii mai putin flexibili decat concurentii sai, articulatiile nu sunt asa eficiente ca ale celorlalti etc....si pentru asta sa pretinda sa concureze "pe picior de egalitate" la categoria 80kg.Nu poti....nu concurezi, nu te bagi.Asa cum nici benzina nu poate concura diesel la consum si nu se cauta scuze si artificii pentru echivalare.Daca tu ma bati la sprint, nu e o scuza pentru mine ca "aaa, tu esti mai inalt, esti dotat genetic cu genunchi si gambe mai tari....deci ia pe tine niste blugi stramti si ia barem o pereche de saculeti cu nisip la picioare si-ti arat ca te bat.
Cat despre cuplu...povesteste-mi de un motor de 2 litri diesel cu 480Nm sau un motor diesel de 4.7L (fie 5 litri) cu 1200Nm si te cred.

Last edited by carutasu; 10-10-08 at 08:14.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 14:55   #173
BuzzYBalL

Stage 5
 
BuzzYBalL's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 804
Member of:
[Nissan]
Default Re: Benzina sau Motorina?

pot sa spun ca nu am avut rabdare sa citesc tot theardu dar din ce am citi am remarcat lipsa de experienta a unora care se plictisesc in fata calculatorului
mecanic vobind diesel nu foloseste clapa de acceleratie in cele mai multe cazuri principiul de baza fiind injectarea motorinei cu presiune in capul pistonului .......
exemplu : - Un diesel condus in forja prin oras este net superior unui benzinar d.p.d.v. al consumului
- un diesel are un culpu mult mai jos in ture decat un benzinar p
- un diesel merge la o turatie mult mai mica ....=> uzura a internelor mai putina
- la benzina spre exemplu accelerez sa prind un semafor pe verde ....masina pierde pentru ca se tureaza lin si constant iar cuplu max e mult mai sus decat la diesel
am observat ca lumea posteaza aici sa se laude cu al lui 1.6 fsi care este o fiara si mai stiu io cum ( pentru cesti baeti va recomand o saptamana prin bucuresti cu G4 1.9 TDi fie el ALH 90cp ) si pe urma ii invit la o discutie sincera nu bazata pe laude .....
am avut ocazia sa am pe mana cam 2 luni octavia 2 1.6 fsi ....si este foarte adevarat ca este foarte aproape ca consum de 1.9 tdi de la acelasi producator ca consum vorbesc dar cei care spun ca benzina este mai avantajoasa ca dieselu ori se lauda ori nu au condus un diesel cu turbo ( in acesta discutie nu luati in calcu producatorul Renault).......
concluziile ar trebui sa le trageti dupa ce conducet o perioada buna de timp si o alta masina decat masina lu taticu care nu am mai avut 1500 e sa puna la ea ca sa fie diesel si cauta acu in caru cu fan ca sa demonstreze ca benzinarul lui e mai rentabil ........
nu vreau sa supar pe nimeni dar asta e realitatea si mie mia luat mult timp sa ma conving de acest lucru .......
fie urban sau exurban dieselu este mai avantajos ; este foarte adevarat nu cu foarte mult
__________________
BuzzYBalL is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 17:05   #174
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

eu unul am invatat sa conduc pe diesel .. si imi este f f greu sa conduc o benzinara! stiu ca radeti.. dar e destul de dificil .. si aici ma refer la ambreiaj .. care cupleaza f f sus fata de cel de la diesel care cupleaza instant! ... prin urmare dieselul este si mai usor de condus, mai ales pt femeile carora li se opreste des motorul!
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 17:13   #175
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Da, aici e altceva...este pus ca factor principal rentabilitatea.Da, normal ca in trafic urban bara la bara e mai rentabil un diesel.Asta pentru ca poti avea 2 litri si 140cp care sa-ti pape 8.5%, in timp ce un benzinar de 2 kile si 140-150cp va merge pe 12.5-13 sigur (iarna si mai sigur).Afara iarasi te intereseaza o performanta decenta si eficienta la drum lung.Iarasi aici e destul de greu sa te bati cu un diesel.Sa ai un Focus 1.6 tdci de 110cp (astea le cunosc mai bine, nu ca ar fi singurele) si sa consume dupa datele tehnice 3.6 afara (fie mai mult, fie 4.6 dar tot putin este)...e ceva remarcabil.In acelasi timp e comod, ai cuplu la turatii joase, mesteci putin in zeama etc.
Sunt insa si benzinare (cele turbo) care au cuplu bun la turatii joase.S-a tot vorbit de acest 1.4 tsi care are 240Nm incepand de la 1600 rpm si are avantajul unei plaje de 3000 de ture.BMW 330i ca benzinar aspirat are 320Nm pe o plaja de 4500 de ture (si incepand de la 2000).Consumurile insa vor fi mai maricele...substantial cateodata.Pentru masini normale in majoritatea cazurilor poate fi mai eficient dieselul intr-adevar, oferind suficienta performanta in conditii de economicitate (putin impropriu spus, masinile mai "anormale" tin putin de alt capitol).Exista totusi o conditie de baza: sa faci suficient de multi km pe an.Deci la 25k + de km pe an...e clar ca e solutia cea mai nimerita.Este insa aiurea, oricine ce ar spune, sa-ti iei motorinar daca te duci cu el numai pina la servici in oras, apoi la piata si o data pe an in concediu.Mai exact spus, daca parcursul tau anual totalizeaza 8-10-15 mii de km pe an.

Last edited by carutasu; 10-10-08 at 17:18.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 22:28   #176
dogy_10
VW Driver

Stage 5
 
dogy_10's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,362
Member of:
[DACIA]
[RENAULT]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

si eu am invatat sa conduc pe diesel, e clar mai comod in traficul urban si la un drum lung, e clar ca iti da o senzatie de putere datorita cuplului si iar un foarte mare avantaj in traficul urban este frana de motor, la un diesel cand ai luat picorul de pe acceleratie se reduce imdeiat viteza, pe cand la benzinar trebuie sa lucrezi de fiecare data cu fana...deci pt trafic urban si daca vrei sa fi comod diesel, insa eu prefer benzina, pt ca este mai rafinata la condus, pt ca nu ma deranjeaza sa dau o treapta inferioara ca sa prind semaforu, pt ca parerea mea e ca e mult mai "fun" un benzinar daca vrei sa te distrezi.....iar faza cu cuplul la turatii joase sa cam pierdut pt ca au inceput sa apara motoare pe benzina turbo care se apropie de ce ofera dieselul, de ex 1.8 tfsi de la vag are 250nm incepand de la 1700, parerea mea ca acest motor este numai bun daca vrei un compromis intre confortul la condus si performanta si ca sa va convingeti cautati performantele de la skoda octavia rs tdi si octavia 1.8tsi......dieselul e numai bun pt suv-uri....
__________________
... fara bling bling .. fara pepsi cola pe parbriz
dogy_10 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 22:34   #177
dogy_10
VW Driver

Stage 5
 
dogy_10's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,362
Member of:
[DACIA]
[RENAULT]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

octavia rs tdi:
Maximum torque 350.0 Nm (258 ft·lb) (35.7 kgm)
@ 1800 rpm
0-100 km/h 8.50 s
Fuel consumption 7.7/4.5/5.7 l/100km urban/extra-urban/combined

octavia 1.8 tsi
Maximum torque 250.0 Nm (184 ft·lb) (25.5 kgm)
@ 1500-4200 rpm
0-100 km/h 8.60 s
Fuel consumption 10.4/6.0/7.6 l/100km urban/extra-urban/combined

doua masini comparabile dpdvd al performantelor, una 1.8 una 2.0
dogy_10 is offline   Reply With Quote
Old 11-10-08, 00:01   #178
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau Motorina?

Stock asa sunt.Dar din 1.8T-ul ala faci vreo 230cp fara probleme, alalalt...pe la 200 e limita.Apropo, in Germania s-a abandonat acest 2.0tdi 170cp.Are probleme mari de fiabilitate.Vor reveni cu un concept nou.
Apropo de frana de motor...cam ce cere un raliu...un regim de raliu (aici iarasi o referire la utilizarea nestradala, dar bun exemplu de fiabilitate).Accelerare foarte foarte rapida de la 80 la 160 sa zicem, frana la 100, frana de motor din 3 in 2 cand bagi bine de tot pe rosu motorul, ac de par pe la 50, accelerare puternica la 140-150, se repeta ciclul, ac de par, accelerare pina la 200 (care are loc repede), frana si frana de motor, totul pe distanta extrem de scurta, curba cutare luata la 120km pe ora.E un regim care ar face varza rapid orice diesel.
Faptul ca un motor turbo benzinar are la 1.8 doar circa 170cp, sau cel de pe ST la 2.5 un 225cp (ceea ce nu e deloc mult) nu inseamna ca astea nu pot mult mai mult.Au rezerva foarte mare pentru tuning....pentru cine doreste.BMW-ul 330i, aspirat, are aprox 260cp, iar cel de pe 335i, acelasi motor cu 2 turbine, care sunt insa practic adormite...ii dau doar 46cp in plus.Ce ar putea face alea insa remapate.....
Uite totusi un exemplu de 2 masini din aceeasi categorie....si pe meseriasu' l-a inselat cuplul dat la putere joasa...si a crezut ca Q

http://de.youtube.com/watch?v=5Fg1EhBB1PQ

Last edited by carutasu; 11-10-08 at 00:10.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 11-10-08, 00:05   #179
dogy_10
VW Driver

Stage 5
 
dogy_10's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,362
Member of:
[DACIA]
[RENAULT]
[VW]
Default Re: Benzina sau Motorina?

ideea e ca si stock performantele sunt aceleasi.....iar daca vb de tuning.....deja dieselul ramane in urma
dogy_10 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-08, 10:32   #180
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: Benzina sau Motorina?

nu mai aratati comparatia intre 535d si 545i in favoarea benzinarului ca ati perceput total gresit...motoru pe motorina de 3 litri 6 cilindri cu toate ca e biturbo , nu credeti ca era prea de tot daca chiar era mai bun ca si 4.5i v8?...oricum sa tinut foarte bine pt. vreo 90 de cai in minus fatza de benzinar....cand a aparut 535d avea doar 274cp si 545i vreo 360 ..deci asta da comparatie...tot ce am inteles e ca la 535d ii trebe un rival foarte puternic pe benzina sa il faca...si in nici un caz ca e slab .
lrazvani is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -