Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER |
16-09-10, 13:37
|
#2176
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by scooby89
Uite ca acum am patit-o si eu...
Cand am vrut sa pornesc clima .. am observat ca baga cald.. nu raceste aerul..
Am observat ca nu mai porneste ventilatorul mare din fata., dar culmea ca nici compresorul nu mai cupleaza...( am fost sa verific daca mai am freon in instalatie,, si am).
Partea a 2-a .. am intrat in meniul de test sa vad temperatura apei... si am accelerat-o pe loc sa incerc sa ajung cu ea la 100.. ca mai facusem innainte si pornea ventilatorul la 99.. am ajuns si la 101 si ventilator este mort..
Apoi.. atunci cand pornesc clima si nu cupleaza nimic( ventilator, compresor) motorul simte un consumator ceva mai puternic, il simt ca da din greu ptr o secunda, fapt normal ca atunci cand porneam clima.. dar acel consum de unde este? cine l-ar putea face? sa fie ceva legat dew ventilator,, sa fie gripat? sau vreu carbune sarit..?
Am mai vb cu cineva ca daca compresorul nu simte ca ventilator nu porneste nici el nu cupleaza,..
Daaaaar.. eu am mai avut o problema asemanatoare...cand am luat masina compresorul cupla, dar ventilatorul nu.. avea un fir oxidat in mufa de sub cutia de sigurante...in fine.. dar atunci de ce cupla compresorul? ca am fost cu ea la tester de freon si crestea presionea fff mare in instalatie daca nu pornea ventilatorul....dar acum nu mai pleca nici compresorul...
Rover 75 2.0 Diesel
|
Fa un test prima data la ATC ECU(computerul de clima).Daca se simte schimbare de turatie la motor inseamna ca iti functioneaza comanda de la ATC ECU si ajunge pana la BCU(computerul de interior) si la ECM(computerul motorului).Ideea e ca nu-ti pleaca compresorul,ceea ce inseamna ca ori nu se alimenteaza compresorul,ori e dus,ori senzorul de presiune e defect(sper sa nu fie nevoie)...Oricum verifica si sigurantele din compartimentul motorului inainte(3 parca sunt pt clima si un releu).Vezi pinii S3,T3 si U3.
BR
Last edited by xchris; 16-09-10 at 13:56.
|
|
|
16-09-10, 19:38
|
#2177
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by xchris
Fa un test prima data la ATC ECU(computerul de clima).Daca se simte schimbare de turatie la motor inseamna ca iti functioneaza comanda de la ATC ECU si ajunge pana la BCU(computerul de interior) si la ECM(computerul motorului).Ideea e ca nu-ti pleaca compresorul,ceea ce inseamna ca ori nu se alimenteaza compresorul,ori e dus,ori senzorul de presiune e defect(sper sa nu fie nevoie)...Oricum verifica si sigurantele din compartimentul motorului inainte(3 parca sunt pt clima si un releu).Vezi pinii S3,T3 si U3.
BR
|
ms mult xchris... daaar... la mine nu porneste ventilatorul mare de la radiator ... nici macar cand ajunge motorul la 100 grade... eu as tinde sa cred ca se intampla ceva pe partea de ventilator si compresorul sa aiba protectie sa nu il bubui ... ca daca freonul nu este racit crap vreo teava/furtun.
|
|
|
16-09-10, 20:34
|
#2178
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by scooby89
ms mult xchris... daaar... la mine nu porneste ventilatorul mare de la radiator ... nici macar cand ajunge motorul la 100 grade... eu as tinde sa cred ca se intampla ceva pe partea de ventilator si compresorul sa aiba protectie sa nu il bubui ... ca daca freonul nu este racit crap vreo teava/furtun.
|
Posibil sa fie dus si ventilatorul...cei mai vechi sunt in masura sa te ajute cu partea asta,cei care au mai patit asta.Dar nu cred pt ca compresorul iti pleaca primul,apoi ventilatorul...iar modulul cu relee al ventilatorului nu are iesiri care sa ajunga la ECM ci numai iesiri.
Nu-ti crapa nimic daca compresorul nu este in functiune...Oricum verifica ECM ca ala iti comanda si ventilatorul in momentul in care vede ca dai drumul la clima.
Da jos capacele de plastic de sub capota ,langa stergatoare si verifica conectorii la ECU...sa nu fie oxidati sau alte cele...
BR
Last edited by xchris; 16-09-10 at 20:58.
Reason: Completari...
|
|
|
17-09-10, 09:53
|
#2179
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
mi-am adus aminte de patania unui amic...verifica mufele de la vebastos(sa nu fie oxidate) daca ai...
BR
|
|
|
17-09-10, 10:16
|
#2180
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by xchris
Posibil sa fie dus si ventilatorul...cei mai vechi sunt in masura sa te ajute cu partea asta,cei care au mai patit asta.Dar nu cred pt ca compresorul iti pleaca primul,apoi ventilatorul...iar modulul cu relee al ventilatorului nu are iesiri care sa ajunga la ECM ci numai iesiri.
Nu-ti crapa nimic daca compresorul nu este in functiune...Oricum verifica ECM ca ala iti comanda si ventilatorul in momentul in care vede ca dai drumul la clima.
Da jos capacele de plastic de sub capota ,langa stergatoare si verifica conectorii la ECU...sa nu fie oxidati sau alte cele...
BR
|
Gata.... rezolvat... siguranta lipsa... F4-15A
|
|
|
17-09-10, 10:18
|
#2181
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by scooby89
Gata.... rezolvat... siguranta lipsa... F4-15A
|
Bine ca a fost din sigurante
BR
|
|
|
17-09-10, 10:26
|
#2182
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by xchris
Bine ca a fost din sigurante
BR
|
am dat eu jos webasto acum cateva zile de l-am desfacut sa il curat ca nu mai pornea, scotea mult fum.. nu reusea sa aprinda motorina.. si am vrut sa ii scot siguranta dar in loc sa o scot pe aia de la webasto, am scos-o pe aia de la compresor/ventilator/si ce mai era pe acea siguranta..
app sti cumva cum pot porni webasto pe direct, cum il pot pacali?
|
|
|
17-09-10, 10:31
|
#2183
|
Stage 3
Join Date: Sep 2007
Posts: 123
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by scooby89
am dat eu jos webasto acum cateva zile de l-am desfacut sa il curat ca nu mai pornea, scotea mult fum.. nu reusea sa aprinda motorina.. si am vrut sa ii scot siguranta dar in loc sa o scot pe aia de la webasto, am scos-o pe aia de la compresor/ventilator/si ce mai era pe acea siguranta..
app sti cumva cum pot porni webasto pe direct, cum il pot pacali?
|
Sa studiez putin problema si te tin la curent...diesel-ul mi-e cam strain ca am benzina .Oricum nu cred ca e indicat sa-l pui pe direct...am sa vad.
BR
|
|
|
17-09-10, 18:10
|
#2184
|
Stage 3
Join Date: Sep 2010
Posts: 159
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
salut fratilor sunt cam nou pe aici am pus 2 probleme in legatura cu roverasul75 meu 1:imi da la diagnostic bord ca ar fi un senzor ko de la nivelul de combustibil.explic nu stiu cita motorina am in rezervor mereu imi joaca feste :acum plin peste o oprire rosu peste alta pjumate!stie cineva cum dau de acesti senzori si unde sunt amplasati? multumesc!
2:nu reusesc niciodata sa deschid cu cheia si nici sa o inchid .doar din telecomanda.stie cineva care ar fi problema?
3 :azi mam uitat mai atent la motor si dedesubt si am vazut ca sub farul stinga jos la radiator are o iesire un tub unde cred eu ca ar trebui sa vina un furtunas ceva o conducta care la indul ei ar trebui legata la alta bucata de mufa mai sub far nici nu stiu cum sa explic exact!problema este ca toata partea stinga de sub far este plina de ulei sau? nu stiu nici eu de aceea intreb? stie sa imi spuna cineva ceva? eventual daca nu ne intelegem pun si ceva foto!va multumesc !astept raspunsuri si sugestii!
|
|
|
17-09-10, 19:36
|
#2185
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by marius1100
1.SALUT.AM REUSIT SA GASESC PE BORD APROAPE ACELASI LUCRU CARE ESTE IN ACEST LINK. https://www.youtube.com/watch?v=2QAWUdGg2Pc
DIFERENTA ESTE CA IN ACEST LINK IN ECRANUL MARE DE PE BORD SCRIE PRIMADATA CONSUMUL SI APOI INTERVIN ACELE CULORI,IAR LA MINE INTRA DIRECT ACELE CULORI SI NU SCRIE NICI UN CONSUM.VREAU SA STIU DACA ESTE NORMAL SAU NU.
2.VREAU SA STIU IN MOMENTUL IN CARE TIN APASAT PE ACEL BUTON CARE DA KILOMETRAJUL LA 0 ,APARE PRIMADAT 1.0,1.1.....PANA LA 1.9.STIE CINEVA SA-MI SPUNA SI MIE CE INSEAMNA ACELE CIFRE CARE APAR LA FIECARE PUNCT,CA NU AM GASIT NICI IN CARTEA MASINII ACEST LUCRU.
3.AM FOST CU EA LA UN TESTER,LA UN PRIETEN ELECTRICIAN ,CARE LUCREAZA LA UN SERVICE.S-A CONECTAT LA MASINA ,A REUSIT SA VADA TOTUL ,FRANE ,AIRBAG,ETC.MAI PUTIN MOTORUL.NU II DA VOIE SA INTRE PE MOTOR.EL ZICEA CA ESTE POSIBIL SA FIE O SIGURANTA ANUME ARSA SI DIN ACEST MOTIV SA NU POATA INTRA.A MAI INTAMPINAT CINEVA ACEASTA PROBLEMA.MULTUMESC
|
computerul de bord era setat sa afiseze consumul si de aceea
daca citesti aici vei afla ce inseamna cifrele cu pricina
https://forum.4tuning.ro/432-zona-teh...stic-bord.html
Last edited by player1; 17-09-10 at 19:43.
|
|
|
17-09-10, 19:40
|
#2186
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by marius1100
MAI MI-A AJUNS UN ROVER 75,PT CEI CE SUNT INTERESATI.
DATE TEHNICE
Fabricatie: 2000, Data inmatricularii: 05/2000, 180,000 km, Transmisie: manuala, Putere: 120 CP (88 kW), Cilindree: 2000 cm³, Euro: euro3, diesel, albastru INDIGO METALIZAT, Numari de usi: 4/5, Tara de origine: Marea Britanie, Tara inmatricularii: MAREA BRITANIE.ACTELE MAI SUNT VALABILE 1 AN CU POSIBILITATEA PRELUNGIRII.MASINA ESTE INM.PE NUME DE ROMAN SI SE POT PRELUNGI FARA NICIO PROBLEMA.ABS, geamuri electrice, oglinzi electrice, jante aliaj, inchidere centralizata, alarma, 6 airbag, servo directie, imobilizator, volan dreapta, ESP,ABS, comenzi volan, cadru de protectie,parbriz incalzit,AER CONDITIONAT,COMPUTER BORD,SCAUNE INCALZITE,IMOBILIZATOR,CARLIG DE REMORCARE DETASABIL,MOTOR DE BMW,CONSUM 6%,2 CHEI COD,COMENZI VOLAN,COTIERE CENTRALE FATA+SPATE DIN PIELE,5 tetiere, covorase mocheta, linie crom geamuri, grila fata si manere usi, praguri aliaj inscriptionate Rover, aplicatii lemn pretios, deosebit de bine ingrijita,CARTE SERVICE ROVER (TOT CE S-A SCHIMBAT LA MASINA SA FACUT DOAR IN SERVISUL AUTORIZAT ROVER,TOTUL ESTE TRECUT IN CARTEA SERVICE.)NU BATE NIMIC,NU TRONCANE,NU A FOST LOVITA,ACCEPT ORICE TEST.MASINA ESTE VENITA DE 2 ZILE DIN ANGLIA.NU A RULAT IN TARA.MERITA VAZUTA.
PRET ------3200 NEGOCIABIL
CONTACT 0762076336 SAU MAIL MARIUS1100@YAHOO.COM
|
si cand te gandesti ca o imagine face cat o mie de cuvinte...
|
|
|
17-09-10, 20:11
|
#2187
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by scooby89
Uite ca acum am patit-o si eu...
Cand am vrut sa pornesc clima .. am observat ca baga cald.. nu raceste aerul..
Am observat ca nu mai porneste ventilatorul mare din fata., dar culmea ca nici compresorul nu mai cupleaza...( am fost sa verific daca mai am freon in instalatie,, si am).
Partea a 2-a .. am intrat in meniul de test sa vad temperatura apei... si am accelerat-o pe loc sa incerc sa ajung cu ea la 100.. ca mai facusem innainte si pornea ventilatorul la 99.. am ajuns si la 101 si ventilator este mort..
Apoi.. atunci cand pornesc clima si nu cupleaza nimic( ventilator, compresor) motorul simte un consumator ceva mai puternic, il simt ca da din greu ptr o secunda, fapt normal ca atunci cand porneam clima.. dar acel consum de unde este? cine l-ar putea face? sa fie ceva legat dew ventilator,, sa fie gripat? sau vreu carbune sarit..?
Am mai vb cu cineva ca daca compresorul nu simte ca ventilator nu porneste nici el nu cupleaza,..
Daaaaar.. eu am mai avut o problema asemanatoare...cand am luat masina compresorul cupla, dar ventilatorul nu.. avea un fir oxidat in mufa de sub cutia de sigurante...in fine.. dar atunci de ce cupla compresorul? ca am fost cu ea la tester de freon si crestea presionea fff mare in instalatie daca nu pornea ventilatorul....dar acum nu mai pleca nici compresorul...
Rover 75 2.0 Diesel
|
problema este ca intotdeauna exista "cineva" care si da gresit cu parerea ca romanul
ba unul zice ca e arsa o siguranta pe undeva deaia nu merge testerul , ba altul stie cu compresoarele si ventilatoarele fara sa se fi uitata vreodata la un 75, si ce e cel mai grav e ca nici nu s curiosi ca ar putea gresi si mai departe prin asta incurca omul. pur si simplu...
Last edited by player1; 17-09-10 at 20:19.
|
|
|
17-09-10, 20:31
|
#2188
|
Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by FREE73CONST2010
salut fratilor sunt cam nou pe aici am pus 2 probleme in legatura cu roverasul75 meu 1:imi da la diagnostic bord ca ar fi un senzor ko de la nivelul de combustibil.explic nu stiu cita motorina am in rezervor mereu imi joaca feste :acum plin peste o oprire rosu peste alta pjumate!stie cineva cum dau de acesti senzori si unde sunt amplasati? multumesc!
2:nu reusesc niciodata sa deschid cu cheia si nici sa o inchid .doar din telecomanda.stie cineva care ar fi problema?
3 :azi mam uitat mai atent la motor si dedesubt si am vazut ca sub farul stinga jos la radiator are o iesire un tub unde cred eu ca ar trebui sa vina un furtunas ceva o conducta care la indul ei ar trebui legata la alta bucata de mufa mai sub far nici nu stiu cum sa explic exact!problema este ca toata partea stinga de sub far este plina de ulei sau? nu stiu nici eu de aceea intreb? stie sa imi spuna cineva ceva? eventual daca nu ne intelegem pun si ceva foto!va multumesc !astept raspunsuri si sugestii!
|
cred ca cel mai bine ar fi sa atasezi vreo 2oua foto
|
|
|
17-09-10, 20:39
|
#2189
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by player1
problema este ca intotdeauna exista "cineva" care si da gresit cu parerea ca romanul
ba unul zice ca e arsa o siguranta pe undeva deaia nu merge testerul , ba altul stie cu compresoarele si ventilatoarele fara sa se fi uitata vreodata la un 75, si ce e cel mai grav e ca nici nu s curiosi ca ar putea gresi si mai departe prin asta incurca omul. pur si simplu...
|
pai .. cauza a fost a mea .. in loc sa scot siguranta de la webasto.. am scos-o pe cea de la compresor/ventilator/ si alte 2 functii( ce mai tinea ea)..
bine ca nu m-am dus pe la astia prin service, ca atunci gaseau prostul... )
|
|
|
17-09-10, 20:48
|
#2190
|
Stage 3
Join Date: Jun 2009
Posts: 147
|
Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile
Quote:
Originally Posted by xchris
Sa studiez putin problema si te tin la curent...diesel-ul mi-e cam strain ca am benzina .Oricum nu cred ca e indicat sa-l pui pe direct...am sa vad.
BR
|
Xchris... treaba ramane valabila. cum vrei tu.. ori te duci le iei si trimiti ramburs, ori iti trimit eu banii... cum doresti.. de luni incolo... ms.. si raman dator..
|
|
|
|
|