Quote:
Originally Posted by player1
nu mi dau seama despre ce gauri de prindere din plastic vorbesti
daca porneste cand pornesti clima si se opreste cand comuti pe "econ" sau o opresti atunci nu e stricat
|
ECT (Engine Coolant Temperature sensor) senzorul de temperatura al lichidului de racire (antigel) trimite informatia spre ECM (Engine Control Module) care o proceseaza iar la 100 de grade inchide circuitul elctroventilatorului dand comanda releului principal din cutia cu relee din compartimentul motorului acesta actionand relul de viteza 1 al ventilatorului
daca in modul diagnostic computerul iti recunoaste valoarea de 100 de grade, adica o afiseaza la un moment dat pe diplay ul din bord atunci problema ar putea fi oriunde pe circuitul dintre ECT si ECM sau dintre ECM si releul principal. pe circuitul dintre releul principal si electroventilator e exclus pt ca ai spus ca acesta porneste cand pornesti clima.
sunt aproape sigur ca nu ai inteles mare lucru dar e foarte mult de explicat si ce spun eu aici e doar o presupunere pt ca nu am masina in fata sa o pot verifica pas cu pas
am postat schema electrica cu niste explicatii:
am marcat senzorul de temperatura de la motor
ECM
releul principal
cutia cu relee alventilatorului
ventilatorul
cercurile rosii indica mufe de pe circuit care ar putea avea contact imperfect
linia mov care am facut o intentionat stramba pt anu fi confundata cu vreun conductor (fir electric) indica sensul informatiei de la senzor la ecm simai departe
daca ai inteles sau nu ceva spune mi
pe scurt, eu suspectez o intrerupere pecircuitul electricde la ECM la releul principal
as putea foarte bine gresi