Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 22-06-10, 14:36   #1846
phunk3r

Stage 2
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
ca sa vezi temperatura antigelului faci un test de bord cum e explicat aici https://forum.4tuning.ro/432-zona-teh.../page-117.html iar pentru temperatura antigel ai functia 7.0
iar testul la clima este explicat aici https://forum.4tuning.ro/432-zona-teh...ml#post2492514
Mersi mult de tot! eu nu am computer de bord si asta sper sa ma ajute!
phunk3r is offline   Reply With Quote
Old 22-06-10, 16:09   #1847
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by phunk3r View Post
Multumesc mult pentru toate informatiile.

acele sunete sunt scoase numai cand pornesc aerul conditionat. am mersi aseara pana la Baicoi si am folosit aerul conditionat, tot nu a pornit ventilatorul, dar pentru ca am rulat cu viteza compresorul mi-a bagat aer rece, si nici zgomotele nu s-au mai auzit (eu banuiesc ca s-a racit pe cale naturala si d-aia. Acum masina este la aceeasi baieti care au mai umblat in ea si inca nu i-au dat de cap...

poti sa imi spui cum pot sa intru in acel diagnostic mode? banuiesc ca acolo pot sa vad temperatura reala a lichidului de racire?)
iti dau schema electrica de la ventilator , o scoti la imprimanta si da le o baietilor care nu i dau de capat explicandu le sa puna ventilatorul pe direct la baterie astfel:

daca ventilatorul e cu 3 viteze atunci
minusul (-) de la baterie pe negru
plusul (+) pe rosu, gri si violet pe rand pentru a verifica vitezele I II si III

daca nu merge nici asa atunci e de vina motorul sau carbunii (atasez o poza si cu carbunii)

daca ventilatorul e cu 2 viteze atunci are montata o rezistenta ca cea di poza si va trebui verificata rezistenta cu un aparat de masura sau pus ventilatorul pe direct la baterie (minusul pe negru si plusul pe maroniu de la mufele mari) daca nu merge atunci va trebui sa conectezi ventilatorul la baterie din cutia aia neagra de la relee. daca merge de la relee atunci e rezistenta de vina si trebuie schimbata, daca nu merge nici asa atunci e din nou suspect motorul sau carbunii si trebuie inlocuit(i)

daca ventilatorul porneste cand este pus pe direct dar nu porneste cand este pus normal in momentul in care ponesti aerul atunci defectiune e din alta parte, dar intai fa verificarea asta

spune mi te rog, baietii au spus ca ti au schimbat un releu din cutia aia neagra ? sper ca nu ti au luat banii pe el daca nu l au facut sa mearga...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	schema electrica ventilator rover 75 cdt.JPG
Views:	195
Size:	68.7 KB
ID:	1530058   Click image for larger version

Name:	Picture 015_1.JPG
Views:	287
Size:	343.4 KB
ID:	1530059   Click image for larger version

Name:	Picture 004.jpg
Views:	200
Size:	906.8 KB
ID:	1530061  

Click image for larger version

Name:	locatie rezistor.JPG
Views:	372
Size:	146.4 KB
ID:	1530062  
__________________
Vroomania: postează imagini cu mașinile tale, setează-ți alerte pentru documentele mașinii și multe altele - https://play.google.com/store/apps/d....vroomania.app

Last edited by player1; 22-06-10 at 16:17.
player1 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-10, 16:41   #1848
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

rectific, in legatura cu ultima poza :

daca ai rezistenta atunci ventilatorul este cu 2 viteze iar daca nu o ai atunci este cu 3 viteze (am gresit, imi cer scuze)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	locatie rezistor.JPG
Views:	153
Size:	146.0 KB
ID:	1530190  
player1 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-10, 16:51   #1849
phunk3r

Stage 2
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
iti dau schema electrica de la ventilator , o scoti la imprimanta si da le o baietilor care nu i dau de capat explicandu le sa puna ventilatorul pe direct la baterie astfel:

daca ventilatorul e cu 3 viteze atunci
minusul (-) de la baterie pe negru
plusul (+) pe rosu, gri si violet pe rand pentru a verifica vitezele I II si III

daca nu merge nici asa atunci e de vina motorul sau carbunii (atasez o poza si cu carbunii)

daca ventilatorul e cu 2 viteze atunci are montata o rezistenta ca cea di poza si va trebui verificata rezistenta cu un aparat de masura sau pus ventilatorul pe direct la baterie (minusul pe negru si plusul pe maroniu de la mufele mari) daca nu merge atunci va trebui sa conectezi ventilatorul la baterie din cutia aia neagra de la relee. daca merge de la relee atunci e rezistenta de vina si trebuie schimbata, daca nu merge nici asa atunci e din nou suspect motorul sau carbunii si trebuie inlocuit(i)

daca ventilatorul porneste cand este pus pe direct dar nu porneste cand este pus normal in momentul in care ponesti aerul atunci defectiune e din alta parte, dar intai fa verificarea asta

spune mi te rog, baietii au spus ca ti au schimbat un releu din cutia aia neagra ? sper ca nu ti au luat banii pe el daca nu l au facut sa mearga...
Mersi mult de tot! ideea este ca de cand a fost constatat acel releu ca fiind defect a fost schibat de vreo 3 ori... cum urmeaza, din cate am inteles eu acel releu era de 40A si initial a fost pus unul de vreo 25A ca sa pot sa merg un pic cu masina pana venea cel original (7 zile), acesta s-a topit lasand ventilatorul sa mearga incontinuu la turatie maxima(ca sa il opresc trebuia sa scot borna de pe baterie) pe urma a mai venit un releu care nu a fost bun si in final a venit unul, tot de la rover original dar de 70A si astia au spus ca asta e bun si ca e exact ce trebuie... Nu mi-au luat nici un ban pentru ca il cunosc pe directorul de acolo si pentru ca a durat atat mi l-au dat gratis...
inca ceva ce nu am inteles, ventilatorul meu este exact ca cel din poza pe care ai atasat-o, este cu 2 sau cu 3 viteze? se poate sa se fi stricat acea piesa?
phunk3r is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 09:41   #1850
phunk3r

Stage 2
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Player1, am uitat sa mai mentionez ceva, masina mea este cu clima, si eu nu mai am senzorul de temperatura exterioara in bara fata, eu cand m-am uitat, am vazut decat 2 fire pentru un senzor, si am inteles ca sunt 2, poti sa imi spui daca are vreo legatura si cum ar arata cei 2 senzori si cam pe unde sunt?
Multumesc anticipat!
phunk3r is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 13:32   #1851
daptzoanca

Stage 2
 
daptzoanca's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 31
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Help
Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna cum dau jos cureaua de transmisie si fulia de pe vibrochen la Rover 75 cdt ?
Pe unde am acces? Pe la roata dreapta se poate ? sau numa pe jos, pe la scut Nu de alta, dar nu asi mai vrea sa mai dau bani la mecanici astia de pe aici, k nu prea am incredere in ei.
daptzoanca is offline   Reply With Quote
Old 25-06-10, 08:51   #1852
phunk3r

Stage 2
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by phunk3r View Post
Player1, am uitat sa mai mentionez ceva, masina mea este cu clima, si eu nu mai am senzorul de temperatura exterioara in bara fata, eu cand m-am uitat, am vazut decat 2 fire pentru un senzor, si am inteles ca sunt 2, poti sa imi spui daca are vreo legatura si cum ar arata cei 2 senzori si cam pe unde sunt?
Multumesc anticipat!
UUPP !!!!!
phunk3r is offline   Reply With Quote
Old 25-06-10, 12:08   #1853
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by daptzoanca View Post
Help
Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna cum dau jos cureaua de transmisie si fulia de pe vibrochen la Rover 75 cdt ?
Pe unde am acces? Pe la roata dreapta se poate ? sau numa pe jos, pe la scut Nu de alta, dar nu asi mai vrea sa mai dau bani la mecanici astia de pe aici, k nu prea am incredere in ei.
se poate pe la roata din dreapta dar cred ca o sa ai nevoie de o scula speciala sa ti blocata rola intinzotoare in timp ce cu o cheie ii slabesti surubul
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ancilary belt.JPG
Views:	257
Size:	52.1 KB
ID:	1534978  
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-10, 12:09   #1854
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by phunk3r View Post
Mersi mult de tot! ideea este ca de cand a fost constatat acel releu ca fiind defect a fost schibat de vreo 3 ori... cum urmeaza, din cate am inteles eu acel releu era de 40A si initial a fost pus unul de vreo 25A ca sa pot sa merg un pic cu masina pana venea cel original (7 zile), acesta s-a topit lasand ventilatorul sa mearga incontinuu la turatie maxima(ca sa il opresc trebuia sa scot borna de pe baterie) pe urma a mai venit un releu care nu a fost bun si in final a venit unul, tot de la rover original dar de 70A si astia au spus ca asta e bun si ca e exact ce trebuie... Nu mi-au luat nici un ban pentru ca il cunosc pe directorul de acolo si pentru ca a durat atat mi l-au dat gratis...
inca ceva ce nu am inteles, ventilatorul meu este exact ca cel din poza pe care ai atasat-o, este cu 2 sau cu 3 viteze? se poate sa se fi stricat acea piesa?
daca ventilatorul tau are atasata pe grilaj rezistenta din poza de mai sus atunci e cu 2 viteze

daca ventilatorul merge doar pe viteza maxima atunci e posibil sa fie arsa rezistenta. eu am avut de a face cu rezistenta arsa si cu un releu defect deodata. care dintre relee l au inlocuit baietii, cel mare sau cel mic? (2- relee pt cel cu 2 viteze, 3 relee pt cel cu 3 viteze)

Last edited by player1; 25-06-10 at 12:31.
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-10, 12:25   #1855
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by phunk3r View Post
Player1, am uitat sa mai mentionez ceva, masina mea este cu clima, si eu nu mai am senzorul de temperatura exterioara in bara fata, eu cand m-am uitat, am vazut decat 2 fire pentru un senzor, si am inteles ca sunt 2, poti sa imi spui daca are vreo legatura si cum ar arata cei 2 senzori si cam pe unde sunt?
Multumesc anticipat!
cei doi senzori sunt pozitionati in partea din fata a masinii (unul e montat pe grilajul dintre farurile de ceata(AAT sensor -ambiant air temperature) iar celalat in spatele lui pe un suport montat pe conductele de la servodirectie care trec prin fata intercoolerului)

important e ca la pornirea a/c (climei) trebuie sa porneasca ventilatorul pe prima viteza (indiferent daca e cu 2 sau cu 3 viteze sau daca ai sau nu freon in instalatia de clima)

porneste sau nu porneste?

Last edited by player1; 25-06-10 at 12:30.
player1 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-10, 12:49   #1856
phunk3r

Stage 2
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 55
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
cei doi senzori sunt pozitionati in partea din fata a masinii (unul e montat pe grilajul dintre farurile de ceata(AAT sensor -ambiant air temperature) iar celalat in spatele lui pe un suport montat pe conductele de la servodirectie care trec prin fata intercoolerului)

important e ca la pornirea a/c (climei) trebuie sa porneasca ventilatorul pe prima viteza (indiferent daca e cu 2 sau cu 3 viteze sau daca ai sau nu freon in instalatia de clima)

porneste sau nu porneste?
NU PORNESTE! si eu stiu sigur ca nu mai am senzorul acela din bara fata! poate asta sa fie problema de nu imi porneste ventilatorul, in bord imi arata -30 de grade... pot sa verific senzorul de pe conductele de servo cumva? ideea este ca le-am gasit la un tip si vreau sa stiu daca sa cumpar doar pe cel din fata sau si pe cel de pe conducta?
mi le da la 30 de euro bucata, cum e pretul?
phunk3r is offline   Reply With Quote
Old 27-06-10, 01:50   #1857
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by phunk3r View Post
NU PORNESTE! si eu stiu sigur ca nu mai am senzorul acela din bara fata! poate asta sa fie problema de nu imi porneste ventilatorul, in bord imi arata -30 de grade... pot sa verific senzorul de pe conductele de servo cumva? ideea este ca le-am gasit la un tip si vreau sa stiu daca sa cumpar doar pe cel din fata sau si pe cel de pe conducta?
mi le da la 30 de euro bucata, cum e pretul?
cumpara l doar pe cel care lipseste.
pretul difera in functie de vanzator. incearca in mai multe parti pt un pret mai bun ( https://forum.4tuning.ro/432-zona-teh.../page-110.html )

nu senzorul e cauza

releu sau relee defecte
rezistenta arsa
carbuni consumati

pune l direct la baterie cum ti am explicat:

plusul pe maroniu la una dintre mufe (merge direct in motor si se schimba in rosu de la un moment dat) iar minusul pe mov sau negru la iesirea din relee ( daca e cu 2 viteze) intrarile in relee sun cu negru ambele (vin din mufa cealalta iar firul minus (negru) se desparte in doua intrand in cele doua relee. iesirea din relee pt viteza I e mov iar pt viteza doi e negru. acolo se pune minusul de la baterie pe rand la ambele)

tot nu m ai lamurit cu cate viteze e ca sa stiu despre ce vorbim mai precis
ai rezistenta cea din aluminiu atasata pe grilajul electroventilatorului?

pana acum am inteles ca nu porneste cand pornesti clima pe 16 grade
acum ma intereseaza cu cate viteze e si daca merge conectat direct la baterie ca sa stiu ce cauza mai putem elimina

Last edited by player1; 27-06-10 at 02:05.
player1 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-10, 10:59   #1858
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by phunk3r View Post
Player1, am uitat sa mai mentionez ceva, masina mea este cu clima, si eu nu mai am senzorul de temperatura exterioara in bara fata, eu cand m-am uitat, am vazut decat 2 fire pentru un senzor, si am inteles ca sunt 2, poti sa imi spui daca are vreo legatura si cum ar arata cei 2 senzori si cam pe unde sunt?
Multumesc anticipat!
Cumpara si pune-i senzorul pentru ca eu am patit ceva asemanator. A trebuit sa dau bara jos si am scos mufa de la senzor. Cand am pus bara la loc in bord imi arata -30 grade iar afara era o caldura de mureai. Am dat drumul la clima dar in loc de rece imi baga cald. Compresorul nu pleaca daca sunt temperaturi cu -
Cam in 2 ore si-a revenit la temperatura normala.
__________________
Invingator nu este acela care are masina cea mai rapida,ci acela care refuza sa piarda.
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 27-06-10, 19:02   #1859
adrianu00

Stock
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 4
Default

Salut.
Am o problema cu roverul meu (75, 2.0 V6). Dupa ultima vizita pe care am facut-o in service masina se zguduie foarte tare. da senzatia ca este foarte rigida, se simt toate denivelarile, indiferent de viteza. precizez ca la service i-am schimbat distributie, ulei, filtre, etc., dar nimic la roti. cei de acolo imi spun ca nu inteleg de la ce vine problema asta.
adrianu00 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-10, 20:37   #1860
mihaivladro

Stage 1
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 17
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Salut,

Am o problema la un rover 75 din 2000 benzina, de cand am schimbat caseta de directie, adica VINERI, azi, DUMINICA a inceput sa curga foarte multa apa de sub masina si dupa 10 km imi arata ca s-a incins motorul. Daca-i pun apa pocneste la motor acolo ceva, poc poc, condens mult, mai merg 10 km si iar aceeasi problema.

E grav?

Si daca exista prin bucuresti un service sa duc masina pentru un diagnostic, sa nu o mai duc la toti dobitocii care se uita la ea ca la aeronave si strica si mai mult la ea.
mihaivladro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -