Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 27-05-14, 18:08   #4366
DORU.T

Stage 1
 
DORU.T's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Maaare pacat daca a cumparat masina intreaga, oricat de degradata, si ulterior au disparut componente... Parca citisem undeva tot pe forumul asta de niste galerii Lada provenite de pe un Easter, sa fi fost cele de pe TG86? Sper totusi sa nu moara proiectul, desi pare ca a intrat intr-un soi de hibernare. Altii au stiut sa pastreze si merg si acum cu acele masini, noi romanii am dus la fier vechi tot ce am prins in mana... Nici macar date, fise de omologare pt masini autohtone nu mai gasesti decat la straini! Pacat.
Mașina a fost cumpărată perfect funcțională in anul 1993!!A fost un cadou de majorat,in acel an George a si participat cu ea la toate etapele de coasta! In anul 1994 a emigrat in Florida,din acest motiv mașina a rămas in garaj.Abia dupa 15 ani cand s-a întors in tara a încercat sa o reconditioneze la Prescom....restul povestirii l-am spus mai sus!
DORU.T is offline   Reply With Quote
Old 27-05-14, 19:02   #4367
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Doru,din pacate cei care au fost involvatzi in constructia lui TG86 nu mai sint printre noi,nu toti dar citiva,unul pe care pot sal recomand este Ernestin Simon,din Timisoara,Nelutu a vorbit cu el,daca treaba este seriosa mai pot vorbi si eu inca o data cu el,este unul care se pricepe,te rog sa ma crezi,eu il cunosc de mai bine de 40 de ani
pe mine ma interesat starea masini,asa cum a cumparato George din urmatorul motiv in 91 cind am plecat eu din tara am lasat masina cu remorca la garajul moto echipata astfe
motor Lada 1600 pentru Cornel 1607ccm motor patrat80x80
pompa de benzina electrica
cutia 5 trepte secventiala
delco cu aprinderea electronica posibilitatea de reglaj cu un buton curba de aprindere sau cum ii spune un "calculator" o cutie dreptunghiulara montata undeva in fatza bordului
pe tabla de bord ar fi trebuit sa fie undeva un canal cu 9 diode LED.3 galbene,3verzi,3 rosi indicau punctul cind trebuia sa schimbi viteze,diodele au fost si ele cuplate cu o cutie cu ceva electronica,montata linga cealalta
in camera dupa colt,in garajul moto am avut depozitate la plecarea mea,multe piese,roti,nu mai stiu exact,dar ce stiu exact au fost urmatoarele
un motor Lada 1300,cel pe care lam folosit la inceput modificat pe carter sec,pompa de ulei cu angrenaj si baia de ulei am avuto din DDR,restul a fost confectionat de mine,un motor de curent continu cu un regulator electronic 14 V,am vrut sal folosesc ca alternator,avea cam 60 -70 mm in diametru si cca 200mm lung,de undeva din aviatie
o cutie Dacia 5 trepte cu rapoarte modificate asta am vvrut sa o modific tot secvential plus diferential autoblocant nu a fost construit,dar planificat
un mic banc de proba pe care am incercat cu doua bobine de electromotor sa schimb vitezele cu 2 butoane totul electric
si slabiciunea mea un motor de motocicleta,175 ccm prototip cu drehschieber si cutie de viteza anexata era o slabiciune a mea
cam asta a fost cind am plecat,cindva in primavara 92 am telefonat cu tatal meu,care mia spus ca trebuie sa elibereze garajul,masina a duso pentru un timp,intrun garaj la un prieten,restul a ramas deocamdata acolo,eu iam spus sa caute un loc unde putem duce totul,chiria am platito eu ,pina cind a gasit ceva a trecut ceva vreme,el ma vizitat in 92 in Germania si cind sa intors in Romania,a cautat un client si asa a ajuns masina la George,dar se pare ca nu in starea in care am lasato eu pentru mine o ENIGMA
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-14, 21:11   #4368
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Ati incercat sa reglati carburatoarele cu dispozitivele din poza ?...eu le tin pt motociclete
cu vacumetre pe fiecare cilindru poti regla numai deschiderea simetrica a clapetelor la cele 4 carburi , dar daca vrei un reglaj profi al carburatiei trebuie pe un banc de probe cu un vacum egal pentru fiecare carburator si masori cantitatea de benzina purjata de jetaje. Problema intreruperilor in viraje era forta G care devenise destul de proeminenta la Eastere ( mai ales cu aparitia unor cauciucuri bune ,soft,cu aderenta mare ) , benzina se urca pe peretii camerelor de nivel constant si ori saracea amestecul ori il ineca la greu pe motor . O solutie era sa se puna carburatoarele inclinate pe galerii cu curgere inspre motor si mai rezolva din situatie cat de cat . De aceea in motoarele de race cele mai bune aspiratii sunt cele verticale si centrale pentru a nu mai aparea aceasta problema.
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 27-05-14, 21:19   #4369
DORU.T

Stage 1
 
DORU.T's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 11
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Miam dat seama...esti vulpoi batran ca si mine dar mai arunc si eu "momeli" poate se prinde ceva ...in proiectul cu Nelutu miam oferit sprijinul cu "priceperea" si chiar ma mutam temporar la Resita, dar nu sa finalizat nimic...pacat vroiam sa le demonstrez cum se poate face un Easter in 2 luni de zile...aveam si motorul de Lada 150 CP
Sunt cu George si citim impreuna postarile de pe forum.
Daca oferta mai este valabila si inca nu a-ti planificat concediul din vara asta,puteti sa-l petrceti la Resita!George locuieste la casa,este loc chiar si pentru o echipa de mecanici si in plus peste cateva saptamani o sa deschida si o gradina de vara!(casa este intr-o zona superba,inpadurita langa parcul zoo,cu curte mare,foisor).
Deci sunt toate premizele pentru un concediu de vis
Pentru rezervare puteti sa-l contactati direct pe George 0745.336.780
(locuieste singur in toata casa ...si nu are nici o rezervare pentru vara asta)

Vorbind mai serios masina in momentul de fata este la Sc Plastomet unde cadrul a fost sablat.Acolo ni se pun la dispozitie materiale,scule si meseriasi.Este nevoie doar de cineva ''priceput'' in reconstructia unui easter.
Credeti ca poate fi o provocare pentru d-voastra?
Invitatia este valabila si pentru domnul Tibi ,ar fi minunat sa putem reintregi o parte din vechea familie a automobilismului.
.....ce Easter ar iesi!!

Last edited by DORU.T; 27-05-14 at 21:31.
DORU.T is offline   Reply With Quote
Old 27-05-14, 22:03   #4370
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

ce pompa de benzina a fost montata?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-14, 08:56   #4371
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

John,tie iti sint inca un raspuns dator nu,cutia nu a mai fost sincronizata,a avut pinioane cu crabotzi si dinti dreptzi pentru mine modificarea CV vorbesc acuma numai de modificarea rapoartelor nu era nici un fel de problema,pot sa afirm sus si tare era de fapt rutina si asta din urmatorul motiv Werner cind a inceput cu automobilismul a modificat pentru inceput o CV 4 trepte,a calculat rapoartele de care avea nevoie,a desenat pinioanele confectionate la UCMR drumul a fost simplu daca ai meseriasi si prieteni strunjit pinioane din material cementabil ,danturare,cementare si calire Sam Haipl,rectificare interioara si gata in decursul timpului,am avut desena pentru foarte multe rapoarte,inclusiv CV 5 trepte,de fapt trebuia sa stii numai ce raport vrei,turatie,grup,roti ,alegeai desenul cu perechea de roti si la lucru in uzina,dura intre 5-7 zile si erau gata deci cu cutia nu mam prea facut ginduri
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-14, 11:43   #4372
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Merci, ma gandeam eu ca nu se pupa secvantiala cu sincroanele. Stiu ca la Resita se faceau pinioane si cutii, mai fa si acum daca mai poti...

Last edited by john17; 28-05-14 at 11:46.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-14, 12:59   #4373
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

daca se mai poate face ceva sau nu,nu stiu,dupa cum am intzeles uzina UCMR este ca si inexistenta,pe vremea mea erau cca18000 angajatzi,dar cea ce ma mira,am citit aici in forum,ca Lucian Hora a construit multe piese pentru Lola lui,este mai mult Made in Resita decit original,deci undeva trebuie sa existe ceva,nu cred ca acasa in bucatarie,probabil ca Nicu Zaberca stie mai mult,caci il vad in preajma lui Hora,poate ne lamureste,mat bucura
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-14, 13:29   #4374
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by DORU.T View Post
Sunt cu George si citim impreuna postarile de pe forum.
..................................................
...............
Credeti ca poate fi o provocare pentru d-voastra?
Invitatia este valabila si pentru domnul Tibi ,ar fi minunat sa putem reintregi o parte din vechea familie a automobilismului.
.....ce Easter ar iesi!!
O veste buna care cred va bucura destui pasionati de Formula Easter ...Daca nu imi placeau provocarile nu alergam la curse ....Din partea mea este OK (am si acordul nevestei ca tot nu mai are ce sa faca cu mine )si daca "face rezervare" si Ernestin atunci putem spune ca va iesi ceva traznet ...iar daca apare si Tibi nu vreau sa ma gandesc ce va iesi ...il voi contacta pe George pt amanunte...pana atunci 2 poze cu cei "cu rezervarea" : Ernestin si Moshu' Valea Domanului '89
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Ernestin89 resita.jpeg
Views:	49
Size:	146.4 KB
ID:	2990574   Click image for larger version

Name:	Last Easter.jpeg
Views:	54
Size:	1.61 MB
ID:	2990575  
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-14, 21:34   #4375
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Doru si George miar fi placut foarte mult sa fiu alaturi de voi,din pacate anul acesta nu merge,mai am citeva "restauratari personale" in fatza mea cea ce priveste sanatatea,pacatele tineretzi si virsta isi cer tributul,dar totul este spre bine,Cornel stie despre ce este vorba
Daca avetzi nevoie de ajutorul meu,stau la dispozitie,cu sfaturi,poate si ceva desene,daca am datele necesare poze,dimensiuni etc
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 10:19   #4376
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Dupa cum povestea John, a ajuns la mine o admisie pt orizontale, de la Resita, se spune ca au fost pe monopostul lui Werner H. O axa cu provenienta similara a ajuns la un alt prieten cu Lada, insa din cate stiu sta pe raft, nu e montata. Motorul monopostului de pe care provine a ajuns la fier vechi, deoarece a plouat in el, singurele piese recuperate sunt admisia (pt carb vertical), evacuarea, chiulasa cu axa, restul find irecuperabile. De remarcat cat de scurta este (~12 cm lungime totala) , inca am batai mari de cap cu pozitionarea si construirea unui colector de evacuare ( flanse taiate pe laser, sudate coturi de inox, etc). Am primit de la un domn la care cica ar fi ajuns monopostul poze cu esapamentul, la monopost era simplu, intrucat ieseau in lateral, foarte putin coborau in jos.

Ps: inca sunt in cautare de piese de Lada, "de curse" daca stiti ceva ponturi, nu ezitati .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	376416_487027101354210_1748796065_n.jpg
Views:	75
Size:	73.2 KB
ID:	2990981   Click image for larger version

Name:	601212_487027091354211_491202834_n.jpg
Views:	88
Size:	61.1 KB
ID:	2990982   Click image for larger version

Name:	1493133_659853734071545_1351135774_n.jpg
Views:	81
Size:	75.3 KB
ID:	2990983  

Click image for larger version

Name:	1528710_659853740738211_778032385_n.jpg
Views:	62
Size:	69.0 KB
ID:	2990984   Click image for larger version

Name:	1604637_659853827404869_6271393_n.jpg
Views:	52
Size:	40.2 KB
ID:	2990985  
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania

Last edited by k.lada; 29-05-14 at 10:26.
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 10:54   #4377
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

intrebare flansele de cauciuc au fost initial pe galerie sau leati montat ulterior?
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 12:28   #4378
racerVTM

Stage 5
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Ps: inca sunt in cautare de piese de Lada, "de curse" daca stiti ceva ponturi, nu ezitati .[/QUOTE]

mai bine gaseste un motor de fiat 132 ( supermirafiori ), la dezmebrari si il iei cu cateva sute de euro tot cu tot ce vrei si ai si chiuloasa crossflow ,cu doua axe cu came in cap ,unde te poti juca cu unghiurile de avans si pui carburatia ta pe el . Ce chiuloasa de LADA vad eu in pozele tale , este cam slab comprimata si nu faci mare lucru cu ea , orice pistoane ai pune in ea
racerVTM is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 15:05   #4379
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Thumbs up Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Doru si George miar fi placut foarte mult sa fiu alaturi de voi,din pacate anul acesta nu merge,mai am citeva "restauratari personale" in fatza mea cea ce priveste sanatatea,pacatele tineretzi si virsta isi cer tributul,dar totul este spre bine,Cornel stie despre ce este vorba
Daca avetzi nevoie de ajutorul meu,stau la dispozitie,cu sfaturi,poate si ceva desene,daca am datele necesare poze,dimensiuni etc
Tibi CAPUL SUS ! Stii ca un om cand imbatraneste are acumulata o experienta vasta dar si da in mintea copiilor ...deci suntem mai tineri ca pe vremuri si cu capul plin de idei ...chiar si sprijinul tau de la mare distanta va conta foarte mult desi daca ne vedeam toti acolo iesea un mic monstru pe 4 roti pe nume "TG 86 Redivivus"
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-14, 15:25   #4380
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by k.lada View Post
...................................
inca sunt in cautare de piese de Lada, "de curse" daca stiti ceva ponturi, nu ezitati .
Solutia adoptata de tine, fara suparare, este bine executata dar gresita...pai unde dracu' este flansa elastica ??? in situatia ta din poze carburatoarele intra in vibratie la turatii mari si poti merge la plimbare ...sorry,,,tiam explicat multe posturi in urma cum poti monta asa ceva fara probleme...cred ca nu ai citit ...si cu 4 cm in plus sau minus tot aia este...iti mai dau un indiciu de la un Kawa 600 din curte de la mine...la capatul celalalt stau in aer
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Photo-0055.jpg
Views:	65
Size:	229.4 KB
ID:	2991072   Click image for larger version

Name:	Photo-0056.jpg
Views:	53
Size:	305.8 KB
ID:	2991073  
cornel1955 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -