VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce alegeti?
|
Benzina
|
|
1,359 |
68.98% |
Motorina
|
|
611 |
31.02% |
26-08-09, 10:56
|
#1351
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by carutasu
pai eu spuneam adinoeaori...daca arati date pe hartie, spuneti ca sunt date pe hartie, teorii, practica sta cateodata altfel.Cand vii cu practica spui ca nu e valabila.Si cand arati filme cu teste de reviste, Fifth Gear sau mai stiu ce, nici astea nu merg...ba ca nu se stie daca au fost aceleasi conditii, ba ca sunt subiectivi, ba ca testele si timpii pot fi manariti (se conduc masinile in asa fel incat sa iasa ce vor ei sa iasa) etc.Cateodata ne convin sursele, alteori nu.Dupa ce ne putem lua atunci?
LE:referitor la cuplu...daca spui ca el e important, nu puterea (si e mai important sa ai cuplu superior) as intreba urmatorul lucru: un diesel are cuplul maxim intre 1800 si cca 2600rpm (e un exemplu), iar puterea maxima pe la 3800-4000rpm.Daca un sofer de diesel se baga la liniute, ce zici, in ce interval schimba treapta?
|
O cutie te ajuta cand iti foloseste la maxim potentialul si configuratia motorului.
Ce am spus eu mai sus in legatura cu rapoarte scurte pentru liniute se aplica la masinile aspirate care au doar un varf de putere in zona de sus a turatiilor.
Cu ce il ajuta o cutie lunga daca masina pica 3000Rpm la o schimbare din 2 in 3 si masina are cu 60% mai putina putere acolo.
Carutasu , masina mea pica aproximativ 1500rpm la schimbarea de treapta si daca schimb in zona de putere maxima ma pica foarte aproape de zona de cuplu maxim.
Cred ca ma incanta mai mult daca pica 2000Rpm ca sa pot exploata mai bine curba aia de cuplu.
Si conform dyno-ului la 2000Rpm am peste 160cp adica nu ma plang de lipsa de putere.
Din punctul asta de vedere cam orice masina cu turbo primeste suficienta putere de jos ca sa nu se planga de rapoartele cutiei .
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies
The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
|
|
|
26-08-09, 11:56
|
#1352
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Benzina sau motorina ?
cuplu jos ajuta la distribuirea puterii pe o banda mai mare. dar nu e de importanta maxima. motoru electric produce cuplu maxim de la 0 rpm, dar nu produce putere acolo pt ca nu se invarte. un motor de formula 1 produce 900+ cp din 210 nm la turatie f mare. la fel si o motocicleta sau un wankel.
|
|
|
26-08-09, 12:10
|
#1353
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Re: Benzina sau motorina ?
cum spuneam, paracticantii ne pot lamuri mai bine cum e de preferat, daca e de dorit ca masina lor sa urce in 7000+ rpm si acolo sa schimbe ( si sa scada pe la 5000+ cand schimba) si totodata sa ajunga la 160 cu a treia, sau sa aiba intervale mai scurte.Ce-mi amintesc (daca bine...) , am vazut on-board cum se schimba la ST (Focus) de exemplu pe la 6500rpm si cade undeva pe la 4500, binisor deasupra varfului de cuplu maxim.
Tu ai diesel, inteleg.Daca schimbi la 4000 (in ipoteza unei liniute), pica undeva deasupra de 2000, nu?
|
|
|
26-08-09, 12:12
|
#1354
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by carutasu
cum spuneam, paracticantii ne pot lamuri mai bine cum e de preferat, daca e de dorit ca masina lor sa urce in 7000+ rpm si acolo sa schimbe ( si sa scada pe la 5000+ cand schimba) si totodata sa ajunga la 160 cu a treia, sau sa aiba intervale mai scurte.Ce-mi amintesc (daca bine...) , am vazut on-board cum se schimba la ST (Focus) de exemplu pe la 6500rpm si cade undeva pe la 4500, binisor deasupra varfului de cuplu maxim.
Tu ai diesel, inteleg.Daca schimbi la 4000 (in ipoteza unei liniute), pica undeva deasupra de 2000, nu?
|
Cam asa.
|
|
|
26-08-09, 14:11
|
#1355
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by bluey
O cutie te ajuta cand iti foloseste la maxim potentialul si configuratia motorului.
Ce am spus eu mai sus in legatura cu rapoarte scurte pentru liniute se aplica la masinile aspirate care au doar un varf de putere in zona de sus a turatiilor.
Cu ce il ajuta o cutie lunga daca masina pica 3000Rpm la o schimbare din 2 in 3 si masina are cu 60% mai putina putere acolo.
Carutasu , masina mea pica aproximativ 1500rpm la schimbarea de treapta si daca schimb in zona de putere maxima ma pica foarte aproape de zona de cuplu maxim.
Cred ca ma incanta mai mult daca pica 2000Rpm ca sa pot exploata mai bine curba aia de cuplu.
Si conform dyno-ului la 2000Rpm am peste 160cp adica nu ma plang de lipsa de putere.
Din punctul asta de vedere cam orice masina cu turbo primeste suficienta putere de jos ca sa nu se planga de rapoartele cutiei .
|
Repet si pentru tine:
hp = Nm of torque × rpm / 7023.5
Daca mai vrei detalii umareste articolele de mai jos.
http://www.e31.net/torque_e.html
http://www.upscale.utoronto.ca/PVB/H...ginePower.html
http://www.mustangsandmore.com/ubb/D...orqueVsHP.html
Deci puterea este esentiala la acceleratie nu cuplul.
Si uite o dovada in care 87 NM in plus (280 vs 193) sunt egali cu "0" la aceeasi putere - 200 CP.
VW Golf V GTI 197 HP; 280 NM; 1303 Kg; Power to Weight ratio 151.39 hp/tonne
vs
H Civic Type R 198 HP; 193 NM; 1355 Kg, Power to Weight ratio 146.47 hp/tonne
http://www.fastestlaps.com/car46040ec30a4d9.html
http://www.fastestlaps.com/car459bb03276e82.html
Asa ca sa terminam cu discutia cuplului cand este vorba de acceleratie pentru ca este irelevant.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution
BMW 535d(E60)- 2005
Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
|
|
|
26-08-09, 15:11
|
#1356
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Benzina sau motorina ?
Da, un diesel subturat merge beton. Turbo-ul adora subturarea .
Evident ca un benzinar merge la turatii mult mai mari, sa schimbi la 2500rpm si sa te vaieti ca nu are vlaga apoi sa zici ca un diesel trage mai bine este o buna dovada ca nu ai ce cauta la volan.
|
|
|
26-08-09, 15:14
|
#1357
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 500
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by MihaiL_P
mai mute avantaje are un diesel parerea mea. merge f bine si turat si subturata .. din cate am auzit eu cele p benzina merg in turatii mult mai mari , dar cred ca cu un reglaj se poate duce si dieseul... daca nu castiga la viteza .. castiga la consum , pierde in favaroare benzinarilor .. revizia! (((
|
cat de tare e...."din ce am auzit cele p benzina merg la turatii mai mari decat diesel"
|
|
|
26-08-09, 17:29
|
#1358
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of: [Moderators] [Design Team] [Virtual Tuning] [BMW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Legat de intretinerea mai scumpa la diesel:
A venit vremea sa-mi schimb filtrele si uleiul si de curios am vrut sa vad cu cat ieseam mai ieftin daca as fi avut masina pe benzina. Am luat preturile de pe "in garaj . ro" si am comparat 320d cu 318i ( pentru motor in 4 cilindrii ) si 320i ( pentru performante apropiate ). Per total la sfarsit 320d a iesit mai ieftin la piese. Puteti verifica si voi, am ales aceeasi firma producatoare pentru filtre ( bosch si febi ). La 320i intra si mai mult ulei pentru ca e in 6 pistoane.
Per total eu am iesit mai scump ca in testul de mai sus pentru ca am ales alta firma la filtre si nu le-am luat de pe net.
__________________
|
|
|
26-08-09, 17:37
|
#1359
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [4Tuning International] [VW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by xxdadixx
Legat de intretinerea mai scumpa la diesel:
A venit vremea sa-mi schimb filtrele si uleiul si de curios am vrut sa vad cu cat ieseam mai ieftin daca as fi avut masina pe benzina. Am luat preturile de pe "in garaj . ro" si am comparat 320d cu 318i ( pentru motor in 4 cilindrii ) si 320i ( pentru performante apropiate ). Per total la sfarsit 320d a iesit mai ieftin la piese. Puteti verifica si voi, am ales aceeasi firma producatoare pentru filtre ( bosch si febi ). La 320i intra si mai mult ulei pentru ca e in 6 pistoane.
Per total eu am iesit mai scump ca in testul de mai sus pentru ca am ales alta firma la filtre si nu le-am luat de pe net.
|
faza tare e ca acu CHIAR nu se mai merita benzina .. pt masina de zi cu zi.. deoarece este mai scumpa decat diesel-ul
|
|
|
26-08-09, 18:08
|
#1360
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by GTR
|
Din cate rezulta din formulele tale o masina care are cuplu mare la turatie mica va avea si ceva putere la acea turatie.
Poate puterea asta ajuta la acceleratie... nu ma pricep asa bine la formule dar o masina de 120cp la 9000rpm banuiesc ca va fi mult mai slaba decat o masina care are 110cp de la 3000 pana la 6500rpm.
Unde ziceai ca e golful ala V gti de 1300kg??
|
|
|
26-08-09, 18:09
|
#1361
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,304
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by dolb
faza tare e ca acu CHIAR nu se mai merita benzina .. pt masina de zi cu zi.. deoarece este mai scumpa decat diesel-ul
|
Pentru masini de zi cu zi, masini de facut treaba cu ele niciodata nu a meritat benzina, fii serios.
Acum cativa ani litrul de diesel era 50% din pretul benzinei, costa cat costa LPG-ul acum, intre timp producatorii au observat ca se cauta diesel din ce in ce mai mult si au inceput sa scumpeasca si masinile dar mai ales carburantul care tot ca acum 10 15 ani se fabrica, e un combustibil inferior motorina si ieftin de fabricat.
Chiar si asa, la preturile astea mari la carburanti dieselul ramane si a fost intotdeuna solutia economica indiferent ce abereaza unii si altii despre intretinere and stuff.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
|
|
|
26-08-09, 18:27
|
#1362
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [4Tuning International] [VW]
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by a3ds
Pentru masini de zi cu zi, masini de facut treaba cu ele niciodata nu a meritat benzina, fii serios.
Acum cativa ani litrul de diesel era 50% din pretul benzinei, costa cat costa LPG-ul acum, intre timp producatorii au observat ca se cauta diesel din ce in ce mai mult si au inceput sa scumpeasca si masinile dar mai ales carburantul care tot ca acum 10 15 ani se fabrica, e un combustibil inferior motorina si ieftin de fabricat.
Chiar si asa, la preturile astea mari la carburanti dieselul ramane si a fost intotdeuna solutia economica indiferent ce abereaza unii si altii despre intretinere and stuff.
|
atunci uita-te cu multe pagini in urma sa vezi cum este contrazisa teoria ta
|
|
|
26-08-09, 18:33
|
#1363
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 56
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by xxdadixx
Legat de intretinerea mai scumpa la diesel:
....... Per total la sfarsit 320d a iesit mai ieftin la piese. .....
|
In mod normal, reviziile la diesel sunt mai dese decat la benzina. Cel putin cu 33% mai mule, in functie de marca.
Sa intreb de injectoare? Un pret la diesel si unul la benzina? Doamne fereste sa pice vreunul la diesel ca s-a terminat. Am in familie si o benzina si un diesel...per total dieselul a fost mai scump de cand il am....pret achizitie, casco, revizii dese, aduc cheltuieli destul de mari si anuleaza imediat avantajul consumului care nici ala nu e extraordinar de mic.
In final fiecare alege ce vrea.
|
|
|
26-08-09, 19:13
|
#1364
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by dolb
atunci uita-te cu multe pagini in urma sa vezi cum este contrazisa teoria ta
|
Asta fiindca daca faci 10-15k km anual nu iti scoti banii dati pe masina prea repede deci e pointless. Asta la masini noi, ca asta este referinta nu cazane SH unde pretul oscileaza in functie de alti factori.
Mai e si chestia ca unii nu se uita la 5 lei pentru fiecare 1000KM si prefera un sound mai placut, o plaja de turatie mai mare si eventual performane mai bine in ciudat unui cost usor mai mare. Nu toti au ariciul in buzunar.
PS: De altfel ati putea compara pretul din reprezentante si sa faceti un cost pe 4 ani sa zicem. Cate revizii si ce schimbi la benzina vs diesel. Nu toti isi fac revizia in spatele casei / blocului...
|
|
|
26-08-09, 19:14
|
#1365
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
|
Re: Benzina sau motorina ?
Quote:
Originally Posted by bluey
Din cate rezulta din formulele tale o masina care are cuplu mare la turatie mica va avea si ceva putere la acea turatie.
Poate puterea asta ajuta la acceleratie... nu ma pricep asa bine la formule dar o masina de 120cp la 9000rpm banuiesc ca va fi mult mai slaba decat o masina care are 110cp de la 3000 pana la 6500rpm.
Unde ziceai ca e golful ala V gti de 1300kg??
|
Nu sunt formulele mele sunt formulele fizice.
Benuiesti prost, o masina de 120cp la 9000rpm poate sa faca o masina care are 110cp de la 3000 pana la 6500rpm (cu toate ca nu stiu vre-o masina de 110 CP) cu plaja asta de putere.
"Unde ziceai ca e golful ala V gti de 1300kg??"
Daca nu sti sa deschizi niste link-uri si sa citesti niste informatii nu este vina mea.
http://www.fastestlaps.com/car46040ec30a4d9.html
HONDA CIVIC TYPE R - Mass 1355 kilograms (2981 lbs)
Engine
Power 148 kw (198hp / 201 ps)
Torque 193 Nm (142 Lb-Ft)
Displacement 2.0 liters
Engine type Inline 4, 16v
Engine location Front
Max speed 145.7 miles/h (235 km/h)
0-100 km/h 6.76 seconds
0-160 km/h 15.9 seconds
0-200 km/h 29.9 seconds
http://www.fastestlaps.com/car459bb03276e82.html
Golf GTI Mk V Mass 1303 kilograms (2867 lbs)
Engine
Power 147 kw (197hp / 200 ps)
Torque 280 Nm (207 Lb-Ft)
Displacement 2 liters
Engine type Inline 4, Turbocharged
Engine location Front
Max speed 145.7 miles/h (235 km/h)
0-100 km/h 6.8 seconds
0-160 km/h 16.1 seconds
0-200 km/h 33.8 seconds
|
|
|
|
|