Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 18-07-09, 19:24   #661
valy_leo

Stage 3
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 80
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valyhunter View Post
tu uita-te daca iti porneste ventilatorul cand dai drumul la clima. daca iti porneste verifica compresorul
Tocmai ca am fost la un service specializat pe aer conditionat si acolo au ajuns la concluzia ca nu merge ventilatorul...si se vede cu ochiul liber ca nu merge...se odihneste si el...! ma dispera!!
valy_leo is offline   Reply With Quote
Old 18-07-09, 20:15   #662
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valy_leo View Post
Tocmai ca am fost la un service specializat pe aer conditionat si acolo au ajuns la concluzia ca nu merge ventilatorul...si se vede cu ochiul liber ca nu merge...se odihneste si el...! ma dispera!!
Ca sa fii sigur ca-i el si nu altceva pana la el cred ca trebuie sa-l conectezi direct. Neplacut si s-ar putea sa te arzi la degete. Cu grija.
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 18-07-09, 20:28   #663
valy_leo

Stage 3
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 80
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Ca sa fii sigur ca-i el si nu altceva pana la el cred ca trebuie sa-l conectezi direct. Neplacut si s-ar putea sa te arzi la degete. Cu grija.

La modelul cu facelift cum pot oare sa-l pun pe direct...unde am acces la fire? Si daca se invarte inseamna ca trebuie sa schimb doar rezistenta???
valy_leo is offline   Reply With Quote
Old 18-07-09, 20:41   #664
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valy_leo View Post
La modelul cu facelift cum pot oare sa-l pun pe direct...unde am acces la fire? Si daca se invarte inseamna ca trebuie sa schimb doar rezistenta???
Ca sa ai acces direct la firele de pe motor trebuie data jos fusta din fata.
Daca se invarte scapi cu rezistenta. Mai e posibil sa fie vreun releu defect.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 18-07-09, 20:42   #665
valy_leo

Stage 3
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 80
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Ca sa ai acces direct la firele de pe motor trebuie data jos fusta din fata.
Daca se invarte scapi cu rezistenta. Mai e posibil sa fie vreun releu defect.
adica trebuie sa dau jos tot spoilerul fata???Auuuu..e cam aiurea!! S-au doar scutul la motor?
valy_leo is offline   Reply With Quote
Old 18-07-09, 20:56   #666
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valy_leo View Post
adica trebuie sa dau jos tot spoilerul fata???Auuuu..e cam aiurea!! S-au doar scutul la motor?
Ar fi prea ieftin sa scapi cu scutul
Nu am umblat acolo, dar din ce am "ciupit" de pe la englezi se pare ca da. Ar trebui sa arunci o privire pe forumurile lor.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 19-07-09, 05:24   #667
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Vali incearca sa nu mai te gandesti ca este mai comlicata "problema".

1. daca faci mai multe teste cu clima pornita FARA SA ITI MEARGA VENTILATORUL BUSESTI SIGUR SI INSTALATIA (plesneste vro` conducta) SI COMPRESORUL DACA NU DECUPLEAZA RELEU DE SIGURANTA LA TIMP...si atunci nu scade costul reparatiei....

Presiunea creste de aproape 10 ori fata de cat este normal....asta arata si pe aparat cand a trebuit sa opresti clima urgent.......plus ca cred ca nu iti funtioneaza nici supapa de siguranta (de supra presiune) daca are asa ceva

2. COMPRESORUL (am scris si mai devreme) A FOST TESTAT CU APARATUL DE INCARCAT NU IL MAI BANUITI FUNCTIONEAZA OK

3.a fost verificat si releul care da comanda la ventilator merge....

4.poate nu m-am exprimat "corect", instalatia de aer de la rover 75 este o instalatie care merge sub presiune MARE si de aceea are nevoie OBLIGATORIU sa mearga ventilatorul, nu are nici o importanta daca masina merge sau sta....

....daca aveti curiozitatea sa va uitati prin manualul de service roverul are cam 3 radiatoare in fata (cdti)....si unul pe spate )..si foloseste defapt 2 pentru aer....

Nu mai intru in detalii ce face fiecare dar este o instalatie complicata si destul de fiabila daca functioneaza toate componentele

Pe direct se poate pune si fara sa dai jos TOATA "FATA"....bara, faruri, scut, etc ...dar trebuie demontata cutia cu sigurante de la motor....conexiunile se fac undeva pe spate.....trebuie sa fii un pic mai mult electrician.....
Am pus si o poza cam cum arata dat jos....eu m-am coplicat..
Daca nu ai cel putin 2 capre pe care sa stea masina nu poti da scutul jos...
Si nu cred ca ai acces... am si o poza cum arata fara fata..


Vali ai rabdare pana iei ventilatoru si iti rezolvi problema.
Daca nu era verificata de baieti care se pricep continuam cu "speculatiile"....asa nu se pune problema.
daca pe caldura asta dupa 20 min de mers cu masina nu merge ventilatorul .....inseamna ca este defect sigur.

Se rezolva chiar daca acum te "deranjaza" tare...

M.
PS.

workaholic_ro....................Ca sa ai acces direct la firele de pe motor trebuie data jos fusta din fata.
Daca se invarte scapi cu rezistenta. Mai e posibil sa fie vreun releu defect.



este modelul nou (2005) nu are rezistenta (sau nu imi aduc eu aminte bine)are 3 viteze.....are rele in cutiuta...alea nu se duc se duce bobinajul, carbunii....de la ventilator
releele sigurantele si comanda au fost verificate.....merg

....ceva info...

M47R
Cooling fan operation on Rover 75 is controlled by the Engine Control Module (ECM). The ECM determines cooling fan operation with the help of information received from the Engine Coolant Temperature (ECT) sensor, and the air conditioning trinary switch (if fitted). The ECM delivers a pulse width modulated (PWM) signal to the cooling fan assembly. The frequency of this signal is determined by engine coolant temperature, and determines whether the cooling fans operate at low, medium, or high speed

If air conditioning is requested, the cooling fans automatically start operating at low speed. If a subsequent request is made for a higher fan speed (i.e. the engine temperature has risen) this higher fan speed request will always override the lower fan speed request.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1000306.jpg
Views:	190
Size:	361.9 KB
ID:	1012257   Click image for larger version

Name:	81146ed4dfa01be4.jpg
Views:	222
Size:	441.9 KB
ID:	1012258  
__________________
ROVER MG Club Romania
Club Rover MG Romania - DIAGNOZA ELECTRONICA PENTRU POSESORII DE ROVER MG - CU TESTER ORIGINAL REPREZENTANTA T4 Testbook, si tot ce mai tine de rover/mg... rovermgclubro@gmail.com
Intalnirea Nationala Rover MG Club Romania 2018 - 08, 09, 10 iunie 2018 !!! - data limita inscriere 15 mai 2018 ! – locuri limitate
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 19-07-09, 09:06   #668
valy_leo

Stage 3
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 80
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
Vali incearca sa nu mai te gandesti ca este mai comlicata "problema".

1. daca faci mai multe teste cu clima pornita FARA SA ITI MEARGA VENTILATORUL BUSESTI SIGUR SI INSTALATIA (plesneste vro` conducta) SI COMPRESORUL DACA NU DECUPLEAZA RELEU DE SIGURANTA LA TIMP...si atunci nu scade costul reparatiei....

Presiunea creste de aproape 10 ori fata de cat este normal....asta arata si pe aparat cand a trebuit sa opresti clima urgent.......plus ca cred ca nu iti funtioneaza nici supapa de siguranta (de supra presiune) daca are asa ceva

2. COMPRESORUL (am scris si mai devreme) A FOST TESTAT CU APARATUL DE INCARCAT NU IL MAI BANUITI FUNCTIONEAZA OK

3.a fost verificat si releul care da comanda la ventilator merge....

4.poate nu m-am exprimat "corect", instalatia de aer de la rover 75 este o instalatie care merge sub presiune MARE si de aceea are nevoie OBLIGATORIU sa mearga ventilatorul, nu are nici o importanta daca masina merge sau sta....

....daca aveti curiozitatea sa va uitati prin manualul de service roverul are cam 3 radiatoare in fata (cdti)....si unul pe spate )..si foloseste defapt 2 pentru aer....

Nu mai intru in detalii ce face fiecare dar este o instalatie complicata si destul de fiabila daca functioneaza toate componentele

Pe direct se poate pune si fara sa dai jos TOATA "FATA"....bara, faruri, scut, etc ...dar trebuie demontata cutia cu sigurante de la motor....conexiunile se fac undeva pe spate.....trebuie sa fii un pic mai mult electrician.....
Am pus si o poza cam cum arata dat jos....eu m-am coplicat..
Daca nu ai cel putin 2 capre pe care sa stea masina nu poti da scutul jos...
Si nu cred ca ai acces... am si o poza cum arata fara fata..


Vali ai rabdare pana iei ventilatoru si iti rezolvi problema.
Daca nu era verificata de baieti care se pricep continuam cu "speculatiile"....asa nu se pune problema.
daca pe caldura asta dupa 20 min de mers cu masina nu merge ventilatorul .....inseamna ca este defect sigur.

Se rezolva chiar daca acum te "deranjaza" tare...

M.
PS.

workaholic_ro....................Ca sa ai acces direct la firele de pe motor trebuie data jos fusta din fata.
Daca se invarte scapi cu rezistenta. Mai e posibil sa fie vreun releu defect.



este modelul nou (2005) nu are rezistenta (sau nu imi aduc eu aminte bine)are 3 viteze.....are rele in cutiuta...alea nu se duc se duce bobinajul, carbunii....de la ventilator
releele sigurantele si comanda au fost verificate.....merg

....ceva info...

M47R
Cooling fan operation on Rover 75 is controlled by the Engine Control Module (ECM). The ECM determines cooling fan operation with the help of information received from the Engine Coolant Temperature (ECT) sensor, and the air conditioning trinary switch (if fitted). The ECM delivers a pulse width modulated (PWM) signal to the cooling fan assembly. The frequency of this signal is determined by engine coolant temperature, and determines whether the cooling fans operate at low, medium, or high speed

If air conditioning is requested, the cooling fans automatically start operating at low speed. If a subsequent request is made for a higher fan speed (i.e. the engine temperature has risen) this higher fan speed request will always override the lower fan speed request.
Mersi mult Marcell...e de laudat intentia tuturor celor care incearca sa ma ajute cu un sfat...si le multumesc...o sa cumpar acest ventilator cu tot ce mai e pe langa el...pana atunci stau si eu si imi pun o intrebare...cum de nu mi se urca apa cand sunt in traficul aglomerat daca nu merge acest ventilator?
valy_leo is offline   Reply With Quote
Old 19-07-09, 09:33   #669
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

sunt 2 variante:

1. daca nu merge si ai mers mai mult de 30 min pe caldura mare aglomeratie..etc....va incepe brusc sa creasca si sa fiarba...la td asa am inteles ca este ...mai brusc.....la a mea sta tot la jumate...dar se aude daca merge ventilatorul ..numai cu capota ridicata...de` izolare buna

2. sau poate merge turatia mare pentru racire...si in principiu trebuie sa se vada auda....si atunci nu este o problema cu racirea motorului numai a aerului

..treapta 1 la ventilator este numai si numai pentru aer conditionat...
daca nu face fata trece la o treapta superioara de viteza...
..oricum ventilatorul tau nu merge pentru aerul conditionat....si chiar daca merge pentru motor nu este ok.....tot nu ai aer din cauza lui

in principiu cand a facut scurt la releu trebuia sa ia un impuls..sa se invarta un pic....asta la test

Deci daca ai un drum azi maine mai lung prin buc si este mai aglomerat inaite sa opresti motorul ridica capota si vezi daca merge ventilatorul...alta varianta mai simpla nu ai....
M.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 19-07-09, 11:37   #670
ShNiddY

Stage 2
 
ShNiddY's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 25
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

trebuie sa schimb pivotii de la brate si nu se poate decat schimbat bratul complet. asta m-ar costa cam 1200 lei + montat, stie cineva daca pot rezolva mai ieftin si unde..sunt din cluj
am gasit pe internet asa ceva Heavy Duty Bascula BMW E36 oare se potrivesc?
http://anunturi.*************/anunt~a...y~a-59473.html

Last edited by ShNiddY; 19-07-09 at 11:48.
ShNiddY is offline   Reply With Quote
Old 20-07-09, 13:19   #671
valyhunter

Stage 4
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 215
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by ShNiddY View Post
trebuie sa schimb pivotii de la brate si nu se poate decat schimbat bratul complet. asta m-ar costa cam 1200 lei + montat, stie cineva daca pot rezolva mai ieftin si unde..sunt din cluj
am gasit pe internet asa ceva Heavy Duty Bascula BMW E36 oare se potrivesc?
http://anunturi.*************/anunt~a...y~a-59473.html
gasesti pe ebay amandoua bratele cu 85 lire aici http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-MG-ZT...3%3A1|294%3A50
iar daca iti trebuiesc si suportii trapez le iei cu totul la 100 lire http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-M-G-Z...3%3A1|294%3A50
valyhunter is offline   Reply With Quote
Old 20-07-09, 23:54   #672
Maryus84

Stage 1
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 18
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Iar am patit-o,s a ridicat temperatura apei la maxim de s-a aprins becul rosu dar a si revenit imediat la normal,radiatorul sau conductele nu erau reci.Sa fie vreo eroare din calculator?
Maryus84 is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 09:41   #673
cvbv

Stage 2
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 38
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

salutare ,

stie cineva daca o rola de pe un intinzator curea alternator se poate schimba fara sa schimb tot intinzatorul ?
motor 1.8i . intinzatorul e cel din foto .
(la un magazin de piese mi-au spus 800 lei intinzatorul ...mi se pare cam mult si la mine problema e rola)

multumesc .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	a953_1.jpg
Views:	70
Size:	17.2 KB
ID:	1015123  
cvbv is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 10:30   #674
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by cvbv View Post
salutare ,

stie cineva daca o rola de pe un intinzator curea alternator se poate schimba fara sa schimb tot intinzatorul ?
motor 1.8i . intinzatorul e cel din foto .
(la un magazin de piese mi-au spus 800 lei intinzatorul ...mi se pare cam mult si la mine problema e rola)

multumesc .

La KV6 intinzatorul si rola de ghidare au in interior rulmenti STANDARD !!. Nu stiu daca e cazul si la 1.8, dar mari sanse sa fie asa. Daca poti sa scoti rulmentul te va costa vreo 20 de lei. Pune INA sau SKF. (originalul e INA)
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 10:34   #675
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by Maryus84 View Post
Iar am patit-o,s a ridicat temperatura apei la maxim de s-a aprins becul rosu dar a si revenit imediat la normal,radiatorul sau conductele nu erau reci.Sa fie vreo eroare din calculator?
Putin probabil. Poate fi un termostat blocat sau aer in instalatie. Senzorul masoara temperatura din motor nu din radiator. Nu te juca, riscul e sa prajesti garnitura de chiulasa.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -