Vali incearca sa nu mai te gandesti ca este mai comlicata "problema"
.
1. daca faci mai multe teste cu clima pornita FARA SA ITI MEARGA VENTILATORUL BUSESTI SIGUR SI INSTALATIA (plesneste vro` conducta) SI COMPRESORUL DACA NU DECUPLEAZA RELEU DE SIGURANTA LA TIMP...si atunci nu scade costul reparatiei....
Presiunea creste de aproape 10 ori fata de cat este normal....asta arata si pe aparat cand a trebuit sa opresti clima urgent.......plus ca cred ca nu iti funtioneaza nici supapa de siguranta (de supra presiune) daca are asa ceva
2. COMPRESORUL (am scris si mai devreme)
A FOST TESTAT CU APARATUL DE INCARCAT NU IL MAI BANUITI
FUNCTIONEAZA OK
3.a fost verificat si releul care da comanda la ventilator merge....
4.poate nu m-am exprimat "corect", instalatia de aer de la rover 75 este o instalatie care merge sub presiune MARE si de aceea are nevoie OBLIGATORIU sa mearga ventilatorul, nu are nici o importanta daca masina merge sau sta....
....daca aveti curiozitatea sa va uitati prin manualul de service roverul are cam 3 radiatoare in fata (cdti)....si unul pe spate
)..si foloseste defapt 2 pentru aer....
Nu mai intru in detalii ce face fiecare dar este o instalatie complicata si destul de fiabila daca functioneaza toate componentele
Pe direct se poate pune si fara sa dai jos TOATA "FATA"....bara, faruri, scut, etc ...dar trebuie demontata cutia cu sigurante de la motor....conexiunile se fac undeva pe spate.....trebuie sa fii un pic mai mult electrician.....
Am pus si o poza cam cum arata dat jos....eu m-am coplicat..
Daca nu ai cel putin 2 capre pe care sa stea masina nu poti da scutul jos...
Si nu cred ca ai acces...
am si o poza cum arata fara fata..
Vali ai rabdare pana iei ventilatoru si iti rezolvi problema.
Daca nu era verificata de baieti care se pricep continuam cu "speculatiile"....asa nu se pune problema.
daca pe caldura asta dupa 20 min de mers cu masina nu merge ventilatorul .....inseamna ca este defect sigur.
Se rezolva chiar daca acum te "deranjaza" tare...
M.
PS.
workaholic_ro....................Ca sa ai acces direct la firele de pe motor trebuie data jos fusta din fata.
Daca se invarte scapi cu rezistenta. Mai e posibil sa fie vreun releu defect.
este modelul nou (2005) nu are rezistenta (sau nu imi aduc eu aminte bine)are 3 viteze.....are rele
in cutiuta...alea nu se duc se duce bobinajul, carbunii....de la ventilator
releele sigurantele si comanda au fost verificate.....merg
....ceva info...
M47R
Cooling fan operation on Rover 75 is controlled by the Engine Control Module (ECM). The ECM determines cooling fan operation with the help of information received from the Engine Coolant Temperature (ECT) sensor, and the air conditioning trinary switch (if fitted). The ECM delivers a pulse width modulated (PWM) signal to the cooling fan assembly. The frequency of this signal is determined by engine coolant temperature, and determines whether the cooling fans operate at low, medium, or high speed
If air conditioning is requested, the cooling fans automatically start operating at low speed. If a subsequent request is made for a higher fan speed (i.e. the engine temperature has risen) this higher fan speed request will always override the lower fan speed request.