Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 20-05-09, 17:24   #481
ionut24

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 794
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

ok..multumesc......si bujia incadescenta???ce tip....cate sunt??...nu radeti de mine dar imi cam prind urechile......
ionut24 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-09, 17:36   #482
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by valy_leo View Post
MUnca de catar ptr cine vrea sa munceasca, ptr ceilalti s-au descoperit si service-urile nu? (glumitza)
As zice ca cine se bazeaza pe ele nu-si ia un Rover sau un MG azi, pentru asta trebuie sa fie neaparat catar.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 20-05-09, 17:52   #483
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by ionut24 View Post
ok..multumesc......si bujia incadescenta???ce tip....cate sunt??...nu radeti de mine dar imi cam prind urechile......
Numai un tampit poate rade pentru ca cineva n-a invatat inca un lucru pe care nu ar fi trebuit obligatoriu sa il stie.
Una pe cilindru la M47R, dar nu-i neaparat o regula.
De ce nu arunci o privire pe eBay? Te mai lamuresti si de preturi.
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 20-05-09, 19:36   #484
cvbv

Stage 2
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 38
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Nu trebuie sa creasca, scade putin si revine la aceeasi valoare. Daca aproape se opreste e lenesa valva.
N-am un link, decat cu teorii gresite, niste baieti au considerat ca-i o bobina si au tratat stepper-ul ca atare.
Acum le trebuie unul nou.
Dar iti descriu procedura:
1. cumpara un spray de curatat carburatoare; e facut de Berkebile, se gaseste la statiile de benzina, e vreo 12-15 lei.
2. deconecteaza motorasul, scoate cele doua suruburi, da-l afara; ai grija sa nu pierzi O-ring-ul de etansare.
3. Nu misca ciupercuta din capat sub nici un motiv, nici afara nici inauntru, nici n-o roti; se distruge ori filetul ori ghidajele din interior care sunt din plastic. In spatele ciupercii este un tub metalic tinut de un arc; poti sa-l impingi putin spre motoras; curata tot ce vezi murdar cu spray-ul si o perie fina sau o carpa. Atentie, e toxic, fa operatiunea in aer liber.
4. Scoate suportul valvei, are doua suruburi Allen de 5 cred
(se mai numesc inbus la noi). Vezi sa nu rupi garnitura, daca s-a intamplat fa una din carton. Vei gasi ulei si calamina, curata tot.
5. Monteaza totul la loc in ordine inversa, conecteaza si cam asta e tot.
Nu-i nimic riscant si complicat in toata povestea, nu te speria.
Nu mai stiu ce motor ai, detaliile din procedura de mai sus sunt pentru V6, daca ai motor in 4 s-ar putea sa fie mici diferente constructive, dar valva lucreaza tot la fel.

Succes si spor si asteptam concluziile.
M-am apucat dar... "fara pusca" ! "Dracia" e prinsa in 4 suruburi inbus , doua sus pe care le-am dovedit...si doua jos pe care nu ...)
Scula cu care am incercat nu intra in spatiul acela foarte mic dintre motor si "pacient" . Maine ma inarmez serios cu o scula buna si reiau !
Si fac si poze ! (sper ca e ce trebuie ca nu prea vad ce se desface la ea , pare o bucata de plastic dintr-un singur corp ) . Pe maine.
cvbv is offline   Reply With Quote
Old 20-05-09, 21:25   #485
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

""MUnca de catar ptr cine vrea sa munceasca, ptr ceilalti s-au descoperit si service-urile nu? (glumitza) "" - valy_leo



Corect...(la glumita)......

...eu "NU VREAU"....dar nimic nu se compara cu un lucru facut cu/de mana ta la un Rover MG...

...din pacate am sapat pentru perioda in care se schimba bujiile la CDTi si nu am gasit.....eu o sa le schimb la 60.000 k

M.

ok..multumesc......si bujia incadescenta???ce tip....cate sunt??...nu radeti de mine dar imi cam prind urechile...... - ionut24

maine pun si modelul de bujie si poza
are 4 buc BERU - 65 ron bucata......
daca tot ii faci toaleta schimbale - este posibil sa fie placebo.....eu le-am schimbat....dar azi fiind f cald nici nu le a mai folosit...
..apropo de toaleta vezi si antigelul......
M.
__________________
ROVER MG Club Romania
Club Rover MG Romania - DIAGNOZA ELECTRONICA PENTRU POSESORII DE ROVER MG - CU TESTER ORIGINAL REPREZENTANTA T4 Testbook, si tot ce mai tine de rover/mg... rovermgclubro@gmail.com
Intalnirea Nationala Rover MG Club Romania 2018 - 08, 09, 10 iunie 2018 !!! - data limita inscriere 15 mai 2018 ! – locuri limitate

Last edited by marcellr; 20-05-09 at 21:36.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 06:29   #486
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Thumbs up Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

EGR cdti rov 75 - "toaleta"

se demonteaza ...nu mai insist....aveti ceva "inbusuri" 4 buc...si cateva coliere...

eu am bagat EGR in benzina, o noapte
atentie !!!
se introduce decat pana la supapa dar sa nu intre benzina pe "gaurica" si furtunas....sunt intr-o poza amandoua
....se imoaie destul de bine depunerea....
apoi cu muulta hartie igienica (calitate proasta) se sterge bine bine
nu folositi surubelnite sau alte chestii care pot zgaria locatia curatata pentru ca acolo se depun imediat "prostiute", EGR trebuie sa fie curatat cam la 60.000 km ...cred in RO....afara la 100.000 km.(daca nu aveti ce face puteti sa dati jos si furtunul gros care se prinde de EGR si coboara pe langa radiator....si acolo mai aveti ceva depuneri...1 ~2 kg )
daca dati jos si galeria folositi cu incredere un spray de curatat frane care degreseaza f bine.....pe urma clatiti ffff bine cu apa calda (eventual ceva detergent) sa nu ramana pe la garnituri ca le "mananca"


scuze ptr EGR meu care este cam turtit....
am inteles ca merge cel de BMW 320....deci o sa incerc sa il schimb (caut deja unul bun si `eftin)

M.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1000308.jpg
Views:	148
Size:	433.6 KB
ID:	928635   Click image for larger version

Name:	P1000310.jpg
Views:	117
Size:	417.1 KB
ID:	928636   Click image for larger version

Name:	P1000311.jpg
Views:	112
Size:	398.1 KB
ID:	928637  

Click image for larger version

Name:	P1000312.jpg
Views:	116
Size:	379.1 KB
ID:	928638   Click image for larger version

Name:	P1000313.jpg
Views:	114
Size:	290.5 KB
ID:	928639   Click image for larger version

Name:	P1000314.jpg
Views:	107
Size:	322.3 KB
ID:	928640  

marcellr is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 08:15   #487
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by cvbv View Post
(sper ca e ce trebuie ca nu prea vad ce se desface la ea , pare o bucata de plastic dintr-un singur corp ) . Pe maine.
N-ai nimic de desfacut, stepper-ul trebuie dat afara intreg si curatat numai "nasul". In mod normal are doua suruburi care il tin in bypass (chestia aia cu patru suruburi pe care n-ai reusit s-o iei jos). Poza e de la un Caterham care are acelasi tip de motor. Daca intre timp si-a bagat un economist nasul si au turnat bypass-ul si carcasa stepperului (care initial era metalica) dintr-o singura bucata vei avea acces pentru curatare doar prin orificiul lateral.

Edit: mda...m-am "search-uit" un pic si constat ca si-a bagat cineva coada si aici si au c****t o varianta constructiva "imbunatatita". Cea veche cu stepper demontabil, cea noua cu economie de doua suruburi. Tot motorul K, dar a doua poza e de la Lotus Elise

Si iar si iar edit: in final pun si poza de la KV6 unde se vede clar ce spuneam initial cand nu stiam ca vorbim de un 1.8.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IVAC.jpg
Views:	118
Size:	20.1 KB
ID:	928699   Click image for larger version

Name:	SteppermotorsLOW_LRG.jpg
Views:	93
Size:	40.0 KB
ID:	928710   Click image for larger version

Name:	7.JPG
Views:	116
Size:	45.4 KB
ID:	928717  


Last edited by workaholic_ro; 21-05-09 at 08:52.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 08:47   #488
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by marcellr View Post
eu am bagat EGR in benzina, o noapte
Recomand chestia asta pentru curatat orice tine de motor, de altfel am mai pomenit-o pe aici. De zece ori mai eficient decat benzina, curata de obicei instant si se gaseste la statiile de benzina. Ieftin. Atata doar ca e toxic, nu inspirati, nu beti, lucrati in aer liber.
(obiectul de langa tastatura e un injector Siemens de KV6 la care si-a facut treaba impecabil - la fel si la celelalte 5 )


Last edited by workaholic_ro; 21-05-09 at 08:50.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 09:13   #489
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

...la mine mai greu cu "in aer liber"....stau la etajul 9
si nu prea vreau sa ma prea expun cu lucrari la masina pe langa bloc....apar tot soiul de bagatori de seama....si nu ma lasa sa lucrez....

am reusit sa tin masina intr-un service 2 zile pentru un schimb de antigel ........(cu bunavointa specialistului de acolo..am mai schimbat si o bujie..mici detalii etc)..si cu ocazia asta am dat jos si galeria si egr-ul si le-am cosmetizat noaptea...am un program super incarcat..
o sa incerc si cu ce ai recomandat
eu am mai incercat si cu ceva asemanator , nemtesc (spray de degresat orice), si la pamantul de 2~3 mm pe care l-am gasit in galerie nu prea am fost multumit
..dupa ce l-am scos din benzina (egr) a iesit curat curat...mai putin partea superiora de langa supapa ...acolo nu a ajuns benzina.....si am curatat cu hartie igienica....care il lasa impecabil....si banuiesc ca este si cea mai ieftina solutie )
cand il iau pe celalat egr il curat cu ce ai recomandat....(la iarba verde ca a venit caldura...)

stima,
M.

Last edited by marcellr; 21-05-09 at 11:31.
marcellr is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 09:48   #490
sergo

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

workaholic...te rog spune-mi de ce motorul de la roverul meu nu merge rotund..Merge la ralanti turatia oscileaza putin si tremura putin si motorul...Am curatat si eu vis valves si nu au fost greu de montat inapoi...Trebuie doar putina atentie la pozitia clapetei,respectiv bratului la demontare...Am schimbat distributia la un mecanic din tunari...Scz daca nu pun numele lui sau tf dar nu l-am intrebat daca pot face asta...Costul cu tot cu piese si manopera a fost 1700 ron...
Masina este un benzinar V6 de 2000 cmc,automatic,din 2000...
Ms anticipat si sa ai o zi din cele mai bune...
sergo is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 10:44   #491
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sergo View Post
workaholic...te rog spune-mi de ce motorul de la roverul meu nu merge rotund..Merge la ralanti turatia oscileaza putin si tremura putin si motorul...Am curatat si eu vis valves si nu au fost greu de montat inapoi...Trebuie doar putina atentie la pozitia clapetei,respectiv bratului la demontare...Am schimbat distributia la un mecanic din tunari...Scz daca nu pun numele lui sau tf dar nu l-am intrebat daca pot face asta...Costul cu tot cu piese si manopera a fost 1700 ron...
Masina este un benzinar V6 de 2000 cmc,automatic,din 2000...
Ms anticipat si sa ai o zi din cele mai bune...
Daca a schimbat tot si a facut treaba bine pretul e mai mult decat corect, as zice mai degraba ieftin. Asta include:
- curea de distributie fata
- curele de distributie spate (2)
- pompa de apa
- intinzator
- rola de ghidare
- curea secundara (de alternator, directie, clima)
Eu as fi adaugat si un termostat, la varsta asta te poti astepta sa crape si bujii daca ai bine peste 100000, dar nu-l pot acuza ca n-a facut-o; nu au treaba cu distributia, era doar o scuteala de o manopera ulterioara.
Oscilatiile de turatie pot fi de la aer fals sau valva de ralenti; dar daca nu le-ai avut inainte nu as suspecta valva, poate doar aer fals, altminteri usor de depistat, de obicei se aude un sasait.
O punere la punct "pe langa" a distributiei poate sa dea o functionare cu balbe, dar e greu de identificat pe forum.
Sa incercam pe etape.
1. daca a lucrat cu trusa asta teoretic nu avea cum gresi, trebuie doar respectate instructiunile orbeste:

2. ziceam ca a folosit-o, atunci:
a) poate fi o problema la etansarea pompei de alimentare dar daca fenomenul e numai la ralenti cade
b) du-te la un tester si vezi daca n-ai un motor in 5 (intreruperi la aprindere)
3. daca n-a folosit trusa:
a) fara kit-ul specializat schimbarea distributiei la KV6 presupune o cunoastere a modului cum a fost gandita; cureaua e foarte lunga si cere un setup precis a pinioanelor din fata, nu ajunge sa pui cureaua noua pe pozitia celei vechi, se face un reglaj fin prin rotirea pinioanelor pe axele cu came; motivul - mici diferente de intindere care pe un metru de guma se simt, e curea totusi, nu lant.
b) daca a pus cureaua pur si simplu la loc pe numar de dinti, semne sau alte bazaconii atunci te-a costat mult; necazul e ca nu poti sa faci verificarea decat daca scoti capacele de protectie de la curelele din spate si tot ceea ce trebuie ca sa ajungi la ele.

Ar fi bine de stiut ce componente ti-a pus (ma intereseaza doar producatorul, nu codurile).
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 11:43   #492
sergo

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Daca a schimbat tot si a facut treaba bine pretul e mai mult decat corect, as zice mai degraba ieftin. Asta include:
- curea de distributie fata
- curele de distributie spate (2)
- pompa de apa
- intinzator
- rola de ghidare
- curea secundara (de alternator, directie, clima)
Eu as fi adaugat si un termostat, la varsta asta te poti astepta sa crape si bujii daca ai bine peste 100000, dar nu-l pot acuza ca n-a facut-o; nu au treaba cu distributia, era doar o scuteala de o manopera ulterioara.
Oscilatiile de turatie pot fi de la aer fals sau valva de ralenti; dar daca nu le-ai avut inainte nu as suspecta valva, poate doar aer fals, altminteri usor de depistat, de obicei se aude un sasait.
O punere la punct "pe langa" a distributiei poate sa dea o functionare cu balbe, dar e greu de identificat pe forum.
Sa incercam pe etape.
1. daca a lucrat cu trusa asta teoretic nu avea cum gresi, trebuie doar respectate instructiunile orbeste:

2. ziceam ca a folosit-o, atunci:
a) poate fi o problema la etansarea pompei de alimentare dar daca fenomenul e numai la ralenti cade
b) du-te la un tester si vezi daca n-ai un motor in 5 (intreruperi la aprindere)
3. daca n-a folosit trusa:
a) fara kit-ul specializat schimbarea distributiei la KV6 presupune o cunoastere a modului cum a fost gandita; cureaua e foarte lunga si cere un setup precis a pinioanelor din fata, nu ajunge sa pui cureaua noua pe pozitia celei vechi, se face un reglaj fin prin rotirea pinioanelor pe axele cu came; motivul - mici diferente de intindere care pe un metru de guma se simt, e curea totusi, nu lant.
b) daca a pus cureaua pur si simplu la loc pe numar de dinti, semne sau alte bazaconii atunci te-a costat mult; necazul e ca nu poti sa faci verificarea decat daca scoti capacele de protectie de la curelele din spate si tot ceea ce trebuie ca sa ajungi la ele.

Ar fi bine de stiut ce componente ti-a pus (ma intereseaza doar producatorul, nu codurile).
Nu-l suspectez ca nu a facut treaba buna pt ca lucreaza la un service Mercedes...Acolo fac si rover,mitsubishi si inca ceva..Mi-a spus ce dar nu mai stiu..Despre tremolo-ul asta nu are legatura cu distributia pt ca era dinainte..Se vede ca acul de la turometru oscileaza si tremura putin motorul...Dar asta se vede cind saltcapota...Nu tremura si caroseria...Presupun ca mai trebuie schimbat ceva,bujiile probabil...Sau mai tre sa curat oarece..Cine stie ?? De asta mai cer sfaturi..S-ar putea sa fie valva de ralanti..Poate ai o poza cu ea ca s-o localizez si curat..In rest ea trage bn ..Eu nu o prea folosesc decit in concedii ca in rest ma deplasez cu un Suzuki Ignis...Asa ca orice sfat este bn venit..Are cam 143000 km..
sergo is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 11:58   #493
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sergo View Post
Nu-l suspectez ca nu a facut treaba buna pt ca lucreaza la un service Mercedes...Acolo fac si rover,mitsubishi si inca ceva..Mi-a spus ce dar nu mai stiu..Despre tremolo-ul asta nu are legatura cu distributia pt ca era dinainte..Se vede ca acul de la turometru oscileaza si tremura putin motorul...Dar asta se vede cind saltcapota...Nu tremura si caroseria...Presupun ca mai trebuie schimbat ceva,bujiile probabil...Sau mai tre sa curat oarece..Cine stie ?? De asta mai cer sfaturi..S-ar putea sa fie valva de ralanti..Poate ai o poza cu ea ca s-o localizez si curat..In rest ea trage bn ..Eu nu o prea folosesc decit in concedii ca in rest ma deplasez cu un Suzuki Ignis...Asa ca orice sfat este bn venit..Are cam 143000 km..
Toata povestea cu valva, inclusiv poza, e mai sus in thread-ul asta. Doar "scroll up and read".
Dar motorul nu tremura din cauza ei, are doar variatii ciudate de turatie la ralenti.
Bujiile ar fi trebuit schimbate daca sunt cel originale. Du-te totusi la tester.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 12:40   #494
sergo

Stage 3
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 128
Default Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Toata povestea cu valva, inclusiv poza, e mai sus in thread-ul asta. Doar "scroll up and read".
Dar motorul nu tremura din cauza ei, are doar variatii ciudate de turatie la ralenti.
Bujiile ar fi trebuit schimbate daca sunt cel originale. Du-te totusi la tester.
Poate nu m-am exprimat corect...Motorul are un tremolo foarte mic iar acul turometrului nu sta pe loc ci oscileaza putin...Oricum ma duc in garaj si ma ocup de valva..Sa vad daca tre curatata...Despre bujiile cu iridium ce stii ?? Merita sa pun ?? Ce zici sa le comand pe ebay din Anglia ??Oricum acolo sunt de 3 ori mai ieftine..Cred ca ,cu tot cu transport nu ajung la pretul de aici...Si mai spune-mi de ce naiba consuma 20 % in oras ??Mi se pare putin cam mult chiar daca e automatic...
sergo is offline   Reply With Quote
Old 21-05-09, 14:57   #495
marcellr

Stage 5
 
marcellr's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 786
Arrow Re: pentru cei care aveti ROVER 75 sfaturi -probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sergo View Post
Poate nu m-am exprimat corect...Motorul are un tremolo foarte mic iar acul turometrului nu sta pe loc ci oscileaza putin...Oricum ma duc in garaj si ma ocup de valva..Sa vad daca tre curatata...Despre bujiile cu iridium ce stii ?? Merita sa pun ?? Ce zici sa le comand pe ebay din Anglia ??Oricum acolo sunt de 3 ori mai ieftine..Cred ca ,cu tot cu transport nu ajung la pretul de aici...Si mai spune-mi de ce naiba consuma 20 % in oras ??Mi se pare putin cam mult chiar daca e automatic...
Fuel consumption figures

URBAN EXTRA-URBAN COMBINED

.............................l/100km.......l/100km.........l/100km

1.8 petrol manual.........10.8..........6.1............7.8
1.8 petrol auto.............14.1.........7.8...........10.1
2.0 petrol manual..........13.5..........7...............9.4
2.0 petrol auto.............16.............8.3...........11.1
2.5 petrol manual..........14.............7.2............9.7
2.5 petrol auto.............16.9...........8.6...........11.6
2.0 diesel manual............7.6...........4.5.............5. 6 (asa am eu cdti real este oras 8.2...ora de varf clima on ..consum de Bucuresti......afara ...inca nu am apucat sa ii vad consumul )

20 cam mult .....cred ca ar trebui sa fie un 18 ....in Bucuresti

M.

Last edited by marcellr; 21-05-09 at 15:44.
marcellr is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -