Quote:
Originally Posted by marian411
salut din nou la toata lumea..acum 4 luni am cumparat un rover 75, foarte incantat la vremea aceea...dar mi s-a intamplat urmatorul lucru...se ridica apa la 90 in nici un minut...iar in sarcina se duce in nici un km pe rosu. dupa cum ma asteptam intrucat si workaholic_ro(mersi pt raspunsuri) si mecanicii la care am fost au spus sigur ca e garnitura de chiuloasa.inainte de a se apuca de aceasta am schimbat diverse alte piese care ar fi putut fi o cauza mai mica a problemei mele...dar nimic. a venit timpul si am demontat pt a schimba garnitura, am cumparat si bolturi ca trb si alea schimbate si alte chestii...si SURPRIZA...NU ACEASTA ERA CAUzA...3 DIN CELE PATRU CAMASI au o inclinatie in fata de aproximativ 0,5 mm...mecanicul spune ca din cauza antigelului necorespunzator s-a mancat blocul motor(acesta fiind din aluminiu) sau suportul pe care stau camasile si pot sa arunc motorul asta...a incercat sa compenseze diferenta creata de inclinatie...nu stiu daca a reusit ca masina tot aceleasi simptome are...CE ESTE DE FACUT? alt bloc motor? alt motor?multumesc.
|
Imi par rau sincer sa aud povesti de-astea. Numai o curea de distributie rupta sau un motor inghetat suna mai rau.
Nu e primul caz de camasi montate lejer ("loose liners"), au constatat-o mai multi englezi, s-ar putea sa fie o chestie constructiva; ce nu pot sa-mi dau seama (aproape ca as refuza sa cred) e ca sunt inclinate. E prima data ca aud asa ceva, 1.8-ul e intradevar celebru pentru garnitura de chiulasa si as zice ca pacat ca nu e aia; din pacate trebuia desfacut oricum si ciudatenia se cere a fi remediata.
Antigelul trebuie sa fie OAT, de obicei roz, mai rar portocaliu,
daca pui altceva intradevar va coroda elementele din aliaje pe baza de aluminiu. (OAT in schimb e prietenos cu aluminiul si papa din aliajele pe baze de fier). Dar in mod normal ar fi trebuit sa cedeze radiatoarele care sunt cu pereti subtiri, inainte sa se vada ca ar fi atacat blocul.
In orice caz daca e albastru sau verde, 99% ca nu e OAT (exista rare exceptii la anumiti producatori).
Faptul ca ajunge la 90 de grade in mai putin de un minut e o alta ciudatenie, nici nu stiu ce sa zic, poate din cauza frecarilor excesive date de lipsa de aliniere (aici dau cu presupusul, nu cunosc precedente). Dupa ce am schimbat distributia am pornit motorul FARA lichid de racire si l-am lasat sa mearga putin, doar ca sa vad ca totul e ok inainte de a pune totul la loc. La urma era usor caldut, nici vorba de supraincalzire. E KV6 ce-i drept dar tot aluminiu etc. NU LUATI ASTA CA SFAT - E un lucru absolut INTERZIS.
Daca tot l-ai desfacut as zice sa incerci intai sa-l repari, nu te poate costa o avere sa rezolvi alinierile si sa depistezi pierderea de lichid (obligatoriu de gasit). Daca e imposibil sau prea scump as zice alt motor mai degraba decat alt bloc. Vreo 700 de lire la dezmembrari, daca ai noroc il ei la jumate. Il tii pe asta pentru piese de schimb sau vinzi bucatelele bune, mai sunt si alti baieti in necaz.
Daca reusesti sa-l repari pe asta fa rost de o garnitura de Land Rover Freelander sau si mai bine de Lotus Elise, dar asigura-te ca e exact modelul care se potriveste. Sunt de departe mai bune si aproape ca au eliminat raspanditul sindrom HGF.
Pune o intrebare si pe la englezi pe forumuri, povestea cu camasile ma depaseste, s-ar putea chiar sa se mire si ei.
Pentru curiozitatea mea personala: CUM au incercat sa compenseze nealinierile; ceva bricolaje cu distantiere pe dedesubt ?
Daca ai gasit un mecanic cooperant si "dezbumbat" la minte dispus sa "carpesca" blocul poate ar fi bine sa arunci o privire aici:
http://www.weicon.com/en/produkte/2k...stik-stahl.php
In Romania se vand la Parcon SRL:
http://www.parcon.ro/contact.php
Am fost azi pe la ei (am nevoie de niste rasini speciale), se pare ca nu au inca experienta dar sunt foarte cooperanti (cel putin cei din Cluj) si se vor stradui sa vada daca ceea ce vand ei te poate ajuta. Scumpe chimicalele dar pretul e o bagatela la problema ta. De la douazeci si ceva pana spre cincizeci de euro o juma' de kil.
Vezi in special WEIDLING C, WEICON F, Ceramic W si WEICON chit, dar neaparat roaga-i sa intrebe producatorul daca le recomanda pentru asa ceva. Neamtul va raspunde cu siguranta, e o chestie de orgoliu, nu de interes finaciar.
Succes!