Quote:
Originally Posted by flower67
Salutare , fratilor ! Am si eu o problema.Am dat jos una din valvele VIS s-o curat , am pus-o la loc si nu merge cum trebuie motorul . Stie cineva cum se stabileste pozitia exacta a angrenajului melcat din interior ?Erau niste poze de montare/demontare a valvelor pe undeva,dar nu mai stiu unde .Cred ca le-a postat workaholic,pe care-l salut cu ocazia asta.
|
Salutare si tie floricel67!
Intrebarea e foarte frecventa mai pe toate forumurile, lumea le da jos si nu mai stie sa le puna inapoi. Cel mai simplu este sa le montezi cu cama in pozitia intermediara, adica nici un switch actionat. Pentru "balance" ai marcat un sector de cerc pe carcasa si o sageata pe ax pentru zona de lucru, pentru power n-ai cum gresi. Ai grija sa potrivesti si bratul (power), respectiv axul fluturelui (balance) in pozitiile corespunzatoare. Iti va servi si de verificare, sa vezi daca ai facut treaba corect.
Pune contactul (fara a porni motorul) si baga pe rand mufele. Vei auzi un bazait care iti spune ca ECU le-a parcat pe pozitia de repaus (deschis).
Lumea vorbeste despre deconectat bateria si alte manvevre de siguranta; e un sambure de adevar aici, dar singurul risc este ca ECU sa iti scrie in "log" un cod de eroare care poti sa-l stergi la urmatoarea testare sau sa-l ignori.
Motive ca motorul sa nu mearga bine pe partea de "VIS valves":
- nu ai etansat capacul si inghite aer fals;
- uleiul a intrat in micromotoare si nu mai merg sau sunt foarte lente;
- un motoras "intoxicat" cu ulei a "cerut" prea mult curent si a prajit un traseu de pe cablaj;
- ai lipituri reci la switch-urile de capat de cursa (foarte comuna problema); iti recomand sa dublezi conexiunile cu un conductor flexibil (vezi poza);
- microreleul de schimbare a sensului are contactele arse sau sudate (am o intreaga teorie de ce, nu insist acum)