Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 22-03-11, 22:19   #3196
21UKS

Stage 5
 
21UKS's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,173
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by maxmartinez View Post
salut, cu tot respectul, dar eu sunt contra farurilor fara lupa cu xenon si de ce zic asta : normal ca nu stau sa ma uit in farurile celor care vin din sens opus, dar cand vine unu cu asa ceva, automat "se face lumina in jurul rau"
eu chiar era sa o patesc nasol, app d loganuri...pe un drum cu 1 banda pe sens si treceri de pietoni din 100 in 100m, din fata hopa loganul, subit "i'm blinded" si ce crezi? era sa dau peste unu pe trecere ca pur si simplu nu l-am mai vazut..fara sa am viteza mare (30/h), noroc cu ala ca nu a sarit sa treaca in graba ca eram pe el...nu stiu daca la bmwuri bat la fel in toate directiile, dar la logan sigur bat ca dreaq.
poate ai dreptate...si mie mi s-a intamplat sa ma orbeasca cei din fata si uneori nici nu am vazut ce masina a fost, dar totdeauna ma gandesc ca este un inconstient care si-a umblat singur la faruri si nu a auzit niciodata ca astea se mai si regleaza (chiar si fara sa umbli la ele cred ca este recomandat sa verifici treaba asta din cand in cand). dar cum am mai zis asta se intampla si inainte de a aparea xenonul, pe care multi nu il vor ptr a vedea mai bine soseaua si ptr "a da bine pe masina" de asta nici nu-i intereseaza pe unde bat farurile lor.....
21UKS is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 22:29   #3197
21UKS

Stage 5
 
21UKS's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,173
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

acum daca nu v-ati suparat prea tare pe mine... ce parere aveti de acest model de xenon??? este cel mai ieftin ce l-am gasit la o cautare sumara....
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	kit%20xenon%20%20(2)[1].jpg
Views:	42
Size:	32.1 KB
ID:	1930848  
21UKS is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 22:36   #3198
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

singurul lucru de cate te pot asigura este ca pretul este direct proportional cu calitatea.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 22:56   #3199
sharkylete
BMW Driver

Stage 5
 
sharkylete's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,810
Member of:
[BMW]
Question ???

Am si eu o intrebare:

Care pot fi cauzele limitarii unui motor in 6cil la 5500 RPM ?! cand el normal se limiteaza la 7000 cel putin daca nu mai sus!

De tinut cont ca el trage perfect normal si in mintile lui pana in 5500 RPM!

Astept un raspuns (adica eu astept o rezolvare ) cat mai curand!
Multumesc anticipat!

Numai bine!
__________________
--- --- --- --- ---
The revenge is a meal best served COLD !
--- --- --- --- ---
@
sharkylete is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 23:41   #3200
VN23TDR

Stage 5
 
VN23TDR's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,048
Wink Re: ???

Quote:
Originally Posted by sharkylete View Post
Am si eu o intrebare:

Care pot fi cauzele limitarii unui motor in 6cil la 5500 RPM ?! cand el normal se limiteaza la 7000 cel putin daca nu mai sus!

De tinut cont ca el trage perfect normal si in mintile lui pana in 5500 RPM!

Astept un raspuns (adica eu astept o rezolvare ) cat mai curand!
Multumesc anticipat!

Numai bine!

Salut.

Am intalnit problema la un 2.3 M52. Avea catalizatorul infundat.. daca apasai brusc pedala de acceleratie, se tura foarte greu si sugruma undeva la 5000 - 5500 rpm. Daca accelerai usor, treptat reusea cateodata sa treaca de pragul asta. Dupa ce s-a eliminat catalizatorul problema a disparut. Nu stiu daca asta e problema ta , dar ia-o in calcul.

Noroc
__________________
VN23TDR is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 00:13   #3201
sharkylete
BMW Driver

Stage 5
 
sharkylete's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,810
Member of:
[BMW]
Arrow Re: ???

Quote:
Originally Posted by VN23TDR View Post
Salut.

Am intalnit problema la un 2.3 M52. Avea catalizatorul infundat.. daca apasai brusc pedala de acceleratie, se tura foarte greu si sugruma undeva la 5000 - 5500 rpm. Daca accelerai usor, treptat reusea cateodata sa treaca de pragul asta. Dupa ce s-a eliminat catalizatorul problema a disparut. Nu stiu daca asta e problema ta , dar ia-o in calcul.

Noroc
Multumesc pt raspunsul promt dar nu este cel corect pt ca evacuarea este schimbata cu una de M3(serpi si intermediara) care sunt bune si de la intermediara este pusa de inox!
Deci trebe sa fie alta buba!

Inca o data multumesc pt ajutor!
Numai bine!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0282.JPG
Views:	78
Size:	1.97 MB
ID:	1931059  
sharkylete is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 02:17   #3202
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: ???

Quote:
Originally Posted by sharkylete View Post
Am si eu o intrebare:

Care pot fi cauzele limitarii unui motor in 6cil la 5500 RPM ?! cand el normal se limiteaza la 7000 cel putin daca nu mai sus!

De tinut cont ca el trage perfect normal si in mintile lui pana in 5500 RPM!

Astept un raspuns (adica eu astept o rezolvare ) cat mai curand!
Multumesc anticipat!

Numai bine!
Nu. In mod normal se va limita pe la 6700-6800. Si pt cultura ta generala, 2.0 dezvolta puterea maxima la 5900 RPM. Deci dupa 6000 ii dai degeaba. Iti mai intra si limitarea si ramai 3 masini in urma. Nu va inteleg pe voi ai mai "raceri" care vreti sa schimbati in 7000 cand motorul are climaxul in 6000.

si inca cv: nu cumva ai schimbat ceasurile?

Last edited by rdy4ever; 23-03-11 at 02:25.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 02:38   #3203
sprinter
BMW Driver

Stage 5
 
sprinter's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of:
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Vezi ca la axe sus , pe chiuloasa ai un sezor de axe... verifica-l pe ala, daca nu pe cel de jos de la vibrochen.

@rdy... el a avut 6 cilindrii pe masina din totdeauna daca nu ma insel, deci problema nu este de la ceasuri, in cel mai rau caz daca avea ceasuri de 4 cilindrii, turometru ajungea la 9000 de ture pe 6 cilindrii. la 5900 ai cuplu maxim... caii ii ai cateva ture mai sus, de asta ai nevoie de ultimile ture, eu spre ex am soft pe 2.0 si limitare la 7200... nu ai idee cat de mult ma ajuta turele alea extra care mi le a dat softu.
__________________

BMW Motorsport

Tractiunea spate e la fel de periculoasa pe cat de prost, ingamfat si dornic de afirmare este soferul...
sprinter is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 03:02   #3204
rdy4ever

Stage 5
 
rdy4ever's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

@sprinter
nup... cuplul maxim e la 4700 rpm iar puterea max la 5900. cel putin la 2.0 stock. la cel softat nu stiu cum stau cifrele. mie imi limiteaza undeva pe la 6800 rpm. de cateva ori m-a lasat pana pe la 6900, 6950. alte ori mi-a taiat la 6700. cred ca depinde de mai multi factori. am avut ocazia de mai multe ori sa imi intre limitarea, dar nu la vreo liniuta sau ceva de genul (in astfel de cazuri schimb pe la 6300, pt motorul meu stock e optim, pt a ramane in plaja de putere si dupa upgradare). Bine, nu ca a-si face prea des liniute. Pe praful asta deja merg economic, la consum, nu mai imi pun mintea cu toti idiotii pe la semafoare. Limitarea in cazul meu intervine doar la nervi.
rdy4ever is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 03:20   #3205
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: ???

Quote:
Originally Posted by sharkylete View Post
Am si eu o intrebare:

Care pot fi cauzele limitarii unui motor in 6cil la 5500 RPM ?! cand el normal se limiteaza la 7000 cel putin daca nu mai sus!

De tinut cont ca el trage perfect normal si in mintile lui pana in 5500 RPM!

Astept un raspuns (adica eu astept o rezolvare ) cat mai curand!
Multumesc anticipat!

Numai bine!
Vezi senzorul de viteza de pe grup. Sanse mari sa fie vinovatul



Referitor la puterea maxima, tot in jur de 5900 e si la 325 si la 328. Si nici cu soft nu se schimba nimic, tot acolo va fi puterea maxima. Cu evacuarea libera si admisie de aer rece mai urci 100 sau cel mult 200 de ture.

Tre' alte axe pt putere mai sus.
__________________
From WTF to DIY to OMG
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 03:25   #3206
sprinter
BMW Driver

Stage 5
 
sprinter's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of:
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by rdy4ever View Post
@sprinter
nup... cuplul maxim e la 4700 rpm iar puterea max la 5900. cel putin la 2.0 stock. la cel softat nu stiu cum stau cifrele. mie imi limiteaza undeva pe la 6800 rpm. de cateva ori m-a lasat pana pe la 6900, 6950. alte ori mi-a taiat la 6700. cred ca depinde de mai multi factori. am avut ocazia de mai multe ori sa imi intre limitarea, dar nu la vreo liniuta sau ceva de genul (in astfel de cazuri schimb pe la 6300, pt motorul meu stock e optim, pt a ramane in plaja de putere si dupa upgradare). Bine, nu ca a-si face prea des liniute. Pe praful asta deja merg economic, la consum, nu mai imi pun mintea cu toti idiotii pe la semafoare. Limitarea in cazul meu intervine doar la nervi.
Da intr adevar cuplu e la 4700 si caii la 5900, my bad. 2.0 limiteaza la 6680 sau 6860 rpm parca nu mai tin minte exact, cel putin acolo e limitarea din soft restul cred ca sunt erori de turometru la tine.

Acum conteaza si turele pe care cazi in momentul in care ai schimbat treapta, intotdeauna cand schimbi aproape de limitare, o sa ti cada pe ture unde ai putere (ai si cai si cuplu, dispusi pe o plaja liniara, fara scaderi majore de putere) Daca schimbi treapta pe la 5000 unde ai cuplu maxim, in loc sa il exploatezi, pici pe ture mai mici ~3000 unde motorul e mort, din cauza ca in zona aia de turatie motorul nu are cuplu de loc.
sprinter is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 03:33   #3207
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

e cu du-te vino si asta cu cazutu'n ture. pt ca cu cat urci mai mult peste punctul de putere maxima, cu atat iti scad caii. si scad considerabil, nu cu 5 cai. daca la 5900 ai 150 de cai, sa zicem, la 6500 poti sa ai 130. si daca insisti, si te duci si mai sus cu puterea, o sa ai si mai putin, gen 120. deci ce iei pe pere dai pe mere. cel mai bn pui un dif mai scurt daca vrei sa cazi pe cuplu.
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 03:41   #3208
sprinter
BMW Driver

Stage 5
 
sprinter's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of:
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by mistreku View Post
e cu du-te vino si asta cu cazutu'n ture. pt ca cu cat urci mai mult peste punctul de putere maxima, cu atat iti scad caii. si scad considerabil, nu cu 5 cai. daca la 5900 ai 150 de cai, sa zicem, la 6500 poti sa ai 130. si daca insisti, si te duci si mai sus cu puterea, o sa ai si mai putin, gen 120. deci ce iei pe pere dai pe mere. cel mai bn pui un dif mai scurt daca vrei sa cazi pe cuplu.
Depinde si de softul masinii respective, la bmw, nu cred ca e atat de drastica scaderea... iar la un soft facut de o firma care se respecta, garantat nu o sa ai discrepante asa mari, mai ales daca softul respectiv e "performance orientated".

Treaba cu diferentialul este discutabila, intr adevar cu diferentialul scurt castigi cuplu, dar renunti la viteza finala mare. Stau si citesc diverse topicuri de pe 4 tuning, unde toti isi cumpara diferentiale cat mai scrute, sa traga masina, sa rupa la linii... da la nici unu pe topic nu am vazut un calcul, banal, teoretic de viteza pe fiecare treapta, de viteza finala, un calcul sa vada si ei cate trepte schimba pe 402, daca e mai eficient sa termine pe capat de 4 sau sa schimbe a 5 a. s.a.m.d.

@ later edit: Nu cred ca e cu dute vino, treaba cu cazutul pe ture.... nu stiu pe nimeni care sa dispuna de 8000 de ture (exemplu ipotetic) sa schimbe fiecare treapta la 6000 (ca acolo are caii cei mai multi) si sa scoata un timp mai bun decat daca ar schimba pe ultimile ture, asta daca vorbim strict de linii. Ca daca vorbim de etape de vtm datele problemei se schimba 100%, abia acolo nu e necesar sa schimbi pe ultimile ture & trebuie sa te adaptezi in plaja de cuplu a motorului, ca altfel e mort.

Last edited by sprinter; 23-03-11 at 03:45.
sprinter is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 10:25   #3209
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by sprinter View Post
Depinde si de softul masinii respective, la bmw, nu cred ca e atat de drastica scaderea... iar la un soft facut de o firma care se respecta, garantat nu o sa ai discrepante asa mari, mai ales daca softul respectiv e "performance orientated".

Treaba cu diferentialul este discutabila, intr adevar cu diferentialul scurt castigi cuplu, dar renunti la viteza finala mare. Stau si citesc diverse topicuri de pe 4 tuning, unde toti isi cumpara diferentiale cat mai scrute, sa traga masina, sa rupa la linii... da la nici unu pe topic nu am vazut un calcul, banal, teoretic de viteza pe fiecare treapta, de viteza finala, un calcul sa vada si ei cate trepte schimba pe 402, daca e mai eficient sa termine pe capat de 4 sau sa schimbe a 5 a. s.a.m.d.

@ later edit: Nu cred ca e cu dute vino, treaba cu cazutul pe ture.... nu stiu pe nimeni care sa dispuna de 8000 de ture (exemplu ipotetic) sa schimbe fiecare treapta la 6000 (ca acolo are caii cei mai multi) si sa scoata un timp mai bun decat daca ar schimba pe ultimile ture, asta daca vorbim strict de linii. Ca daca vorbim de etape de vtm datele problemei se schimba 100%, abia acolo nu e necesar sa schimbi pe ultimile ture & trebuie sa te adaptezi in plaja de cuplu a motorului, ca altfel e mort.
Softul nu face absolut nici o diferenta in ceea ce priveste varful de putere in functie de ture. Limita la care ai puterea maxima e fizica, nu tine de soft. Indiferent de firma care ti-a facut softul, puterea maxima o sa o ai la aceleasi ture. Doar ca o sa ai mai multi cai acolo. Cum ziceam, mai creste cu 150-200 de ture (adica o sa o ai la 6100 aprox) cu o evacuare si filtru sport. Poate cu inca 200 de ture daca pui si clapete de M.

Legat de exemplul ipotetic, nu stiu nici o masina care sa aiba 8000 de ture (la propriu, adica masina chiar sa se tureze 8000 de ture) si sa aiba puterea max@6000. Daca are puterea max la 6000, probabil o sa aiba 7000 pe bord si limitata (din soft) la 6500. Si daca ar fi, eu pun pariu ca ar scoate timpi mai buni schimband la 6000 decat la 8000.

Legat de pierderile de putere dupa varf, iti spun sigur ca asa evolueaza. Scad drastic peste varful ala, pt ca motorul nu mai face fata cu aerul. Cum ziceam, trebuie alte axe, alte supape, arcuri, admisie ca sa urci cu puterea maxima in raport cu turele.

Cel mai elocvent exemplu, uita-te pe graficul asta, la linia rosie (de 209 cai). Admisie stock si evac libera. Cifrele vin asa: 209.9bhp@5900, 200bhp@6250, 190bhp@6500. Nu am grafic cu masina turata pana la 7000, dar am vazut cum sta. la 7000 mai are 170bhp. Daca te uiti cum descreste puterea dupa varf, e o cadere constanta, fara fluctuatii. Daca continui linia aia descrescatoare, o sa vezi ca pe acolo coboara indreptul 7000-ului, la 170. Deci pe plaja de 500rpm ai pierdere de 20 de cai. Daca te-ai ambitiona sa schimbi la 7000rpm (ca sa cazi in ture mai bune dupa schimbarea treptei) ai pierde 40 (!!) bhp. Nu mai zic de exemplul cu 8000 de ture ca e imposibil, nu se va tura in veci pana acolo. Si daca s-ar tura, ai avea probabil 120bhp.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	BHP vs BHP II.JPG
Views:	66
Size:	783.9 KB
ID:	1931429  
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 10:49   #3210
maxmartinez

Stage 5
 
maxmartinez's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by sprinter View Post
Depinde si de softul masinii respective, la bmw, nu cred ca e atat de drastica scaderea... iar la un soft facut de o firma care se respecta, garantat nu o sa ai discrepante asa mari, mai ales daca softul respectiv e "performance orientated".

Treaba cu diferentialul este discutabila, intr adevar cu diferentialul scurt castigi cuplu, dar renunti la viteza finala mare. Stau si citesc diverse topicuri de pe 4 tuning, unde toti isi cumpara diferentiale cat mai scrute, sa traga masina, sa rupa la linii... da la nici unu pe topic nu am vazut un calcul, banal, teoretic de viteza pe fiecare treapta, de viteza finala, un calcul sa vada si ei cate trepte schimba pe 402, daca e mai eficient sa termine pe capat de 4 sau sa schimbe a 5 a. s.a.m.d.

@ later edit: Nu cred ca e cu dute vino, treaba cu cazutul pe ture.... nu stiu pe nimeni care sa dispuna de 8000 de ture (exemplu ipotetic) sa schimbe fiecare treapta la 6000 (ca acolo are caii cei mai multi) si sa scoata un timp mai bun decat daca ar schimba pe ultimile ture, asta daca vorbim strict de linii. Ca daca vorbim de etape de vtm datele problemei se schimba 100%, abia acolo nu e necesar sa schimbi pe ultimile ture & trebuie sa te adaptezi in plaja de cuplu a motorului, ca altfel e mort.
salut, aici poti calcula viteza max pe fiecare treapta, in functie de raportul treptelor cutiei, rap diff, roti si RPM.doar ca e in mile.
http://www.bokchoys.com/differential...calculator.htm

sau aici, downloadezi aplicatia...e presetata ptr cutii de 850, dar poti introduce si tu rapoartele ptr cutia ta/dif/roti/rpm.
http://www.e31.net/GearSpeed_e.html
__________________
maxmartinez is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -