Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
23-03-11, 11:02
|
#3211
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,810
Member of: [BMW]
|
Re: ???
Quote:
Originally Posted by rdy4ever
Nu. In mod normal se va limita pe la 6700-6800. Si pt cultura ta generala, 2.0 dezvolta puterea maxima la 5900 RPM. Deci dupa 6000 ii dai degeaba. Iti mai intra si limitarea si ramai 3 masini in urma. Nu va inteleg pe voi ai mai "raceri" care vreti sa schimbati in 7000 cand motorul are climaxul in 6000.
si inca cv: nu cumva ai schimbat ceasurile?
|
Incepusei bine.. si a trebuit sa te dai rotund sa dai cu mucii de asfalt!
Nu am intrebat cum da randament motoru sau altceva!
AM FOST CLAR, DE CE SE LIMITEAZA MAI DEVREME DECAT TREBUIE!!!
Si nu am zis ce motor e .. am spus ca e in 6! dar in fine!
Nu te-am intrebat unde e puterea maxima sau plm... nu am zis ca ma dau cu masina.. chiar nu sunt "racer" .. si chiar nu inteleg de ce trebe sa te dai u rotund si sa imi explici u mie pt "cultura" mea generala... cand puteai sa stai pe subiect si sa imi dai un raspuns la intrebare si chiar sa imi fi de folos!Nu explicatii inutile si sa te mai faci si de tot handelu!Daca chiar erai u un mare mahar si te aveai in ale motoarelor!Dar mi se pare ca ... :-j
Ceasurile nu au treaba! s-a probat!
Quote:
Originally Posted by sprinter
Vezi ca la axe sus , pe chiuloasa ai un sezor de axe... verifica-l pe ala, daca nu pe cel de jos de la vibrochen.
|
Sancs man! De ce nu mi-ai mai explicat si u ca poate daca aveam 1.8 is stiai problemele dar la 6 cil nu te bagi .... ))))
Quote:
Originally Posted by mistreku
Vezi senzorul de viteza de pe grup. Sanse mari sa fie vinovatul
|
Multumesc pt sfat!
Multumesc baieti, astazi o sa le incerc si va anunt!
Numai bine!
|
|
|
23-03-11, 11:59
|
#3212
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by mistreku
Softul nu face absolut nici o diferenta in ceea ce priveste varful de putere in functie de ture. Limita la care ai puterea maxima e fizica, nu tine de soft. Indiferent de firma care ti-a facut softul, puterea maxima o sa o ai la aceleasi ture. Doar ca o sa ai mai multi cai acolo. Cum ziceam, mai creste cu 150-200 de ture (adica o sa o ai la 6100 aprox) cu o evacuare si filtru sport. Poate cu inca 200 de ture daca pui si clapete de M.
Legat de exemplul ipotetic, nu stiu nici o masina care sa aiba 8000 de ture (la propriu, adica masina chiar sa se tureze 8000 de ture) si sa aiba puterea max@6000. Daca are puterea max la 6000, probabil o sa aiba 7000 pe bord si limitata (din soft) la 6500. Si daca ar fi, eu pun pariu ca ar scoate timpi mai buni schimband la 6000 decat la 8000.
Legat de pierderile de putere dupa varf, iti spun sigur ca asa evolueaza. Scad drastic peste varful ala, pt ca motorul nu mai face fata cu aerul. Cum ziceam, trebuie alte axe, alte supape, arcuri, admisie ca sa urci cu puterea maxima in raport cu turele.
Cel mai elocvent exemplu, uita-te pe graficul asta, la linia rosie (de 209 cai). Admisie stock si evac libera. Cifrele vin asa: 209.9bhp@5900, 200bhp@6250, 190bhp@6500. Nu am grafic cu masina turata pana la 7000, dar am vazut cum sta. la 7000 mai are 170bhp. Daca te uiti cum descreste puterea dupa varf, e o cadere constanta, fara fluctuatii. Daca continui linia aia descrescatoare, o sa vezi ca pe acolo coboara indreptul 7000-ului, la 170. Deci pe plaja de 500rpm ai pierdere de 20 de cai. Daca te-ai ambitiona sa schimbi la 7000rpm (ca sa cazi in ture mai bune dupa schimbarea treptei) ai pierde 40 (!!) bhp. Nu mai zic de exemplul cu 8000 de ture ca e imposibil, nu se va tura in veci pana acolo. Si daca s-ar tura, ai avea probabil 120bhp.
|
Exemplul ipotetic nu era legat de un motor anume, am zis ca limitarea din soft ar fi la 8000 , limitarea fizica fiind mult mai sus. daca vrei putem sa discutam pe motorul 2.5 ca tot avem fisa dyno de la tine si eliminam toate variabilele. Cat se poate de concret, eu nu cred ca tu scoti timpi mai buni pe 402 schimband unde ai tu puterea maxima, pentru simplul fapt ca pe plaja de turatii 3900 ~ 5900 beneficiezi de o putere totala mai mica decat pe plaja de turatii 5000 ~ 7000. Puterea maxima fizica la 3900 fiind destul de mica (drept dovada, graficul tau de dyno)
@maxmartinez: nu ai prins ce am vrut sa zic.
__________________
BMW Motorsport
Tractiunea spate e la fel de periculoasa pe cat de prost, ingamfat si dornic de afirmare este soferul...
|
|
|
23-03-11, 14:01
|
#3213
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by mistreku
Softul nu face absolut nici o diferenta in ceea ce priveste varful de putere in functie de ture. Limita la care ai puterea maxima e fizica, nu tine de soft. Indiferent de firma care ti-a facut softul, puterea maxima o sa o ai la aceleasi ture. Doar ca o sa ai mai multi cai acolo. Cum ziceam, mai creste cu 150-200 de ture (adica o sa o ai la 6100 aprox) cu o evacuare si filtru sport. Poate cu inca 200 de ture daca pui si clapete de M.
Legat de exemplul ipotetic, nu stiu nici o masina care sa aiba 8000 de ture (la propriu, adica masina chiar sa se tureze 8000 de ture) si sa aiba puterea max@6000. Daca are puterea max la 6000, probabil o sa aiba 7000 pe bord si limitata (din soft) la 6500. Si daca ar fi, eu pun pariu ca ar scoate timpi mai buni schimband la 6000 decat la 8000.
Legat de pierderile de putere dupa varf, iti spun sigur ca asa evolueaza. Scad drastic peste varful ala, pt ca motorul nu mai face fata cu aerul. Cum ziceam, trebuie alte axe, alte supape, arcuri, admisie ca sa urci cu puterea maxima in raport cu turele.
Cel mai elocvent exemplu, uita-te pe graficul asta, la linia rosie (de 209 cai). Admisie stock si evac libera. Cifrele vin asa: 209.9bhp@5900, 200bhp@6250, 190bhp@6500. Nu am grafic cu masina turata pana la 7000, dar am vazut cum sta. la 7000 mai are 170bhp. Daca te uiti cum descreste puterea dupa varf, e o cadere constanta, fara fluctuatii. Daca continui linia aia descrescatoare, o sa vezi ca pe acolo coboara indreptul 7000-ului, la 170. Deci pe plaja de 500rpm ai pierdere de 20 de cai. Daca te-ai ambitiona sa schimbi la 7000rpm (ca sa cazi in ture mai bune dupa schimbarea treptei) ai pierde 40 (!!) bhp. Nu mai zic de exemplul cu 8000 de ture ca e imposibil, nu se va tura in veci pana acolo. Si daca s-ar tura, ai avea probabil 120bhp.
|
eu iti dau dreptate, la M43-ulmeu am 150 NM la 3900 si 105 cp la 5500 cu redline la 6200. Dupa 4500-5000 acceleratia e fix p..a.
"Torque and acceleration
How fast a car accelerates depends exclusively on torque. It's the Newton-meters you feel in your back. Any car accelerates in any gear just as hard as the torque curve dictates. At the torque peak the car will accelerate most, at higher and lower rpm less. "
"As the table shows, much power is 'wasted' because of the ratio in high gears. That's why it is most important to stay in any gear as long as possible, and to do that you need the torque peak to be at high rpms. "
http://www.e31.net/torque_e.html
tot ce vreti despre cuplu, cai putere si acceleratie, daca aveti rabdare.
__________________
|
|
|
23-03-11, 14:02
|
#3214
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Stalpii din spate la sedan cum se dau jos ?
|
|
|
23-03-11, 14:16
|
#3215
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,048
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by trafy-vr6
Stalpii din spate la sedan cum se dau jos ?
|
Trage de ei ca au niste picioruse de plastic ce intra in niste gauri cu cleme de metal. Dai chederul la o parte si trage de el.. incearca intai in partea de sus.. Mare grija sa nu-i rupi piciorusele alea ca nu iti mai sta lipit dupa aia..
__________________
|
|
|
23-03-11, 14:20
|
#3216
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
nu trebuie sa dau spatarul de la bancheta jos ?
|
|
|
23-03-11, 14:52
|
#3217
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,048
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by trafy-vr6
nu trebuie sa dau spatarul de la bancheta jos ?
|
Merg si asa.. spatarul nu stiu daca tine .. mai degraba ar trebui sa dai haionul la o parte..vezi si tu ca nu mai stiu exact. Vezi in ce tine si da la o parte..
|
|
|
23-03-11, 15:41
|
#3218
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
multumesc frumos
|
|
|
23-03-11, 15:49
|
#3219
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by maxmartinez
eu iti dau dreptate, la M43-ulmeu am 150 NM la 3900 si 105 cp la 5500 cu redline la 6200. Dupa 4500-5000 acceleratia e fix p..a.
"Torque and acceleration
How fast a car accelerates depends exclusively on torque. It's the Newton-meters you feel in your back. Any car accelerates in any gear just as hard as the torque curve dictates. At the torque peak the car will accelerate most, at higher and lower rpm less. "
"As the table shows, much power is 'wasted' because of the ratio in high gears. That's why it is most important to stay in any gear as long as possible, and to do that you need the torque peak to be at high rpms. "
http://www.e31.net/torque_e.html
tot ce vreti despre cuplu, cai putere si acceleratie, daca aveti rabdare.
|
Nu te supara dar m43 e doar un blender mai puternic, am avut si vorbesc din experienta.
|
|
|
23-03-11, 16:25
|
#3220
|
Purtator cuvant MR Craiova
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of: [Midnight Racers] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sprinter
Nu te supara dar m43 e doar un blender mai puternic, am avut si vorbesc din experienta.
|
si ce legatura are cu subiectul in discutie?
nu poti sa accepti faptul ca altul are dreptate si cand apare cineva care-l aproba te apuci sa-l jignesti
mistreku vorbeste pe grafice,adica ti-a facut un desen si daca nici cand iti deseneaza cineva nu merge atunci e clar : ori esti retardat ori incapatanat
ce e in cazul tau?
principiul pe care-l discuta acum e FOARTE clar,pentru cine are bunavointa si nu incapatanare : in functie de TURATIA unui motor creste cuplul catre un varf,dupa care incepe sa scada cresterea aia exponential
ideal e ca atunci cand esti in VARFUL puterii sa schimbi pentru ca in viteza superioara o sa accelerezi iar exponential cu turatia pana atingi varful samd
daca tu continui sa accelerezi cu transmisia cuplata DUPA ce treci de varful respectiv de turatie atunci ritmul acceleratiei tale e mai slab,spre descrestere,cu alte cuvinte daca vrei sa iti pastrezi acceleratia,schimbi o viteza mai sus,asta fiind de fapt motivul pentru care a fost inventata cutia de viteze
faci un efort sa incerci sa intelegi ce am zis aici sau tre' sa-ti desenez si eu?
|
|
|
23-03-11, 16:25
|
#3221
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sprinter
Nu te supara dar m43 e doar un blender mai puternic, am avut si vorbesc din experienta.
|
nu te contrazic, ca asa e dar chestia legata de cuplu maxim si rpm cred ca se aplica tuturor motoarelor.cu cat cuplu maxim e la rot cat mai mari, cu atat mai bine.
|
|
|
23-03-11, 16:46
|
#3222
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sharpe
si ce legatura are cu subiectul in discutie?
nu poti sa accepti faptul ca altul are dreptate si cand apare cineva care-l aproba te apuci sa-l jignesti
mistreku vorbeste pe grafice,adica ti-a facut un desen si daca nici cand iti deseneaza cineva nu merge atunci e clar : ori esti retardat ori incapatanat
ce e in cazul tau?
principiul pe care-l discuta acum e FOARTE clar,pentru cine are bunavointa si nu incapatanare : in functie de TURATIA unui motor creste cuplul catre un varf,dupa care incepe sa scada cresterea aia exponential
ideal e ca atunci cand esti in VARFUL puterii sa schimbi pentru ca in viteza superioara o sa accelerezi iar exponential cu turatia pana atingi varful samd
daca tu continui sa accelerezi cu transmisia cuplata DUPA ce treci de varful respectiv de turatie atunci ritmul acceleratiei tale e mai slab,spre descrestere,cu alte cuvinte daca vrei sa iti pastrezi acceleratia,schimbi o viteza mai sus,asta fiind de fapt motivul pentru care a fost inventata cutia de viteze
faci un efort sa incerci sa intelegi ce am zis aici sau tre' sa-ti desenez si eu?
|
Cumetre... esti cu mult pe langa subiect, din cauza ca citesti doar 2 posturi din 100, nu m am obosit sa citesc ce ai aberat tu acolo. asa ca incheie subiectu.
Quote:
Originally Posted by maxmartinez
nu te contrazic, ca asa e dar chestia legata de cuplu maxim si rpm cred ca se aplica tuturor motoarelor.cu cat cuplu maxim e la rot cat mai mari, cu atat mai bine.
|
yep ... principiul e acelasi pentru toata gama, de la mic la mare
|
|
|
23-03-11, 17:33
|
#3223
|
Purtator cuvant MR Craiova
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of: [Midnight Racers] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sprinter
Cumetre... esti cu mult pe langa subiect, din cauza ca citesti doar 2 posturi din 100, nu m am obosit sa citesc ce ai aberat tu acolo. asa ca incheie subiectu.
yep ... principiul e acelasi pentru toata gama, de la mic la mare
|
pe langa faptu' ca te contazici singur inteleg ca nu ai nici capacitatea intelectuala sa intelegi ce ti-am scris
ok,ma retrag,de unde nu e nici Dumnezeu nu cere
|
|
|
23-03-11, 17:36
|
#3224
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sharpe
pe langa faptu' ca te contazici singur inteleg ca nu ai nici capacitatea intelectuala sa intelegi ce ti-am scris
ok,ma retrag,de unde nu e nici Dumnezeu nu cere
|
Din pacate pentru unii ca tine, o alaturare de cuvinte reprezinta un obstacol, nu o propozitie. te salut
|
|
|
24-03-11, 01:06
|
#3225
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: ???
Quote:
Originally Posted by sharkylete
Si nu am zis ce motor e .. am spus ca e in 6! dar in fine!
|
eh uite asa sunt eu mai paranormal si stiu ce ai sub capota. am gresit cumva si nu ai 2.0? oricum e irelevant, 2.5 are tot la 5900, 2.8 la 5300. Sau cumva te pomenesti ca ai vreun M3?
nu te inteleg de ce te aprinzi aiurea. am incercat sa iti dau un sfat, ce-i drept la modul mai dur, dar raspunsul tau denota ca am avut perfecta dreptate in parerea initiala pe care mi-am format-o asupra ta.
__________________
'07 e91 320i '92 e36 320i coupe
Last edited by rdy4ever; 24-03-11 at 01:11.
|
|
|
|
|