Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
20-08-11, 16:40
|
#3811
|
Stage 5
Join Date: Oct 2010
Posts: 716
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by trafy-vr6
Pai cu cateva posturi in urma ai zis ca ai pornit masina, pana la urma ai pornit-o sau nu ?
|
Cand am zis NU SA MERS...m-am referit la faptul ca nu m-am deplasat cu ea.am pornit doar motorul.
|
|
|
20-08-11, 19:05
|
#3812
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Stie careva cu ce pot da vopseaua neagra de pe triple jos ? fara sa le matuiesc
|
|
|
20-08-11, 23:50
|
#3813
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,402
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by Sir 10
Cand am zis NU SA MERS...m-am referit la faptul ca nu m-am deplasat cu ea.am pornit doar motorul.
|
boss cand ai zis ca'' l ai dat jos si la i bagat in punga'' sa nu intre praf te ai referit la debitmetru? daca da cand l ai pus la loc fara carcasa de la filtru ia i bagat si mufa? ai strans si colierul(colierele) de la acel burduf care vine intre el si galeria de admisie? sa nu traga aer fals.
__________________
|
|
|
21-08-11, 09:31
|
#3814
|
Stage 5
Join Date: Oct 2010
Posts: 716
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by bebe no1
boss cand ai zis ca'' l ai dat jos si la i bagat in punga'' sa nu intre praf te ai referit la debitmetru? daca da cand l ai pus la loc fara carcasa de la filtru ia i bagat si mufa? ai strans si colierul(colierele) de la acel burduf care vine intre el si galeria de admisie? sa nu traga aer fals.
|
Debimetrul nu a fost desfacut,miscat de la locul lui,doar acele 4 suruburi din interior ale carcasei care se prinde de debimetru au fost desfacute si carcasa decat data jos...debimetrul este legat de motor in continuare iar punga este pusa la gura lui pt a nu intra praf.zilele astea iau carcasa si o pun sa vedem daca din cauza debimetrului sunt simptomele...
|
|
|
21-08-11, 17:12
|
#3815
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 8,001
Member of: [Moderators] [BMW] [DACIA] [VW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Am si eu nevoie de putin ajutor . Maine ma duc sa dau comanda de bujii , si nu stiu de care , am nevoie si de un set fise bujii ( am rupt o fisa ) . Am un e36 sedan , 318 i , 83 kw , distribuie curea . Ce bujii imi recomandati ? Si la ce pret gasesc fise noi ?
|
|
|
21-08-11, 20:35
|
#3816
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Eu as merge pe bujii NGK iar fise tot la fel. Eu am pe masina bujii BOSCH Super 4 si mi se par de....aruncat la gunoi
|
|
|
22-08-11, 00:02
|
#3817
|
Purtator cuvant MR Craiova
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of: [Midnight Racers] [BMW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by Daniel_Toa
Am si eu nevoie de putin ajutor . Maine ma duc sa dau comanda de bujii , si nu stiu de care , am nevoie si de un set fise bujii ( am rupt o fisa ) . Am un e36 sedan , 318 i , 83 kw , distribuie curea . Ce bujii imi recomandati ? Si la ce pret gasesc fise noi ?
|
NGK-uri recomand si eu (seria V-line e foarte buna)
fisele pune mana si gaseste-le de la dezmembrari,nu se compara nimic cu alea vechi ...nici calitativ nici ca pret (un set nou e undeva intre 250 si 450 RON,depinde de magazin si producator)
atentie,multe bujii vin "compatibile" adica trebuie verificata cu o lera distanta dintre electrozi, cea mai mica diferenta o sa ti se vada la "mersu motorului",consum,etc (nu se aplica la NGK-uri)
|
|
|
22-08-11, 08:02
|
#3818
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 8,001
Member of: [Moderators] [BMW] [DACIA] [VW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by sharpe
NGK-uri recomand si eu (seria V-line e foarte buna)
fisele pune mana si gaseste-le de la dezmembrari,nu se compara nimic cu alea vechi ...nici calitativ nici ca pret (un set nou e undeva intre 250 si 450 RON,depinde de magazin si producator)
atentie,multe bujii vin "compatibile" adica trebuie verificata cu o lera distanta dintre electrozi, cea mai mica diferenta o sa ti se vada la "mersu motorului",consum,etc (nu se aplica la NGK-uri)
|
La ora 9 ma duc in oras sa dau comanda , si voi da bujii NGK , pentru ca toti mi au zis de ele . Iar fisele , cand ma gandesc ca au o vechime de 14-15 ani, poate una - doua din ele nu lucreaza cum trebuie , etc .... si raman cu banii dati pe fise .
|
|
|
22-08-11, 09:20
|
#3819
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 203
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by Sir 10
Cand am zis NU SA MERS...m-am referit la faptul ca nu m-am deplasat cu ea.am pornit doar motorul.
|
Daca ai pornit motorul doar sa-l auzi nu s-a intamplat nimic...daca nu ai mers cu ea fara filtru nu are nimic...eu aveam fluctuatii la relanti adica nu-mi mergea motorul rotund fluctua fff putin si cand o porneam la cald imi fluctua f mult adica scadea la 400 ture si crestea la 1100 ...asta de 2-3 ori pana se stabiliza.... REZOLVAREA...am desfacut regulatorul de relanti si l-am spalat cu benzina (introduci benzina in el, astupi cu degetele gaurile si agiti) repeti de cateva ori pana nu mai iese negreala din el...apoi il lasi sa se scurga 5 min si daca aia a fost problema trebuie sa mearga brici.... daca tot asa face e posibil sa fie de la debitmetru (in cazul in care fluctuatiile se reduc dar nu in totalitate e posibil ca regulatorul sa fie bulit si sa necesite altul) spor la treaba!
__________________
Respect!Vand Xenon - www.km7.ro
|
|
|
22-08-11, 09:21
|
#3820
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 203
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by trafy-vr6
Stie careva cu ce pot da vopseaua neagra de pe triple jos ? fara sa le matuiesc
|
Incearca sa le polishezi e posibil sa scapi de vopsea si le faci si lucioase ca noi!
|
|
|
22-08-11, 09:25
|
#3821
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 203
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by Daniel_Toa
La ora 9 ma duc in oras sa dau comanda , si voi da bujii NGK , pentru ca toti mi au zis de ele . Iar fisele , cand ma gandesc ca au o vechime de 14-15 ani, poate una - doua din ele nu lucreaza cum trebuie , etc .... si raman cu banii dati pe fise .
|
Eu mi-am pus bujii BERU cu 4 electrozi pt ca nu am gasit NGK-uri pe stoc...(cu BERU vin Mercedes-urile echipate)....masina functioneaza perfect, sunt f multumit de ele!
|
|
|
22-08-11, 09:27
|
#3822
|
Stage 4
Join Date: Sep 2006
Posts: 203
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Am si eu o intrebare!
Cum dau jos bucata capitonata de la trapa? mi s-a bulit capitonajul si se vede f urat si vreau sa-i pun altul!Idee am ...adica banuiesc ca trebuie dat tot plafonul jos....dar alta metoda exista? Multumesc anticipat!
|
|
|
22-08-11, 11:46
|
#3823
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 8,001
Member of: [Moderators] [BMW] [DACIA] [VW]
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Am fost si am dat comanda de bujii si fise . La cat de suparat eram si trist , am uitat sa mai opresc si la semafor Am trecut pe rosu cu 5 km la ora mergeam asa usor usor , toti ma claxonau eu nimic mergeam pe drumu meu ingandurat Sa va spun si de ce eram asa suparat ? Pai am dat 396 lei pe bujii NGK foarte bune , si fisele CHAMPION . Vineri plec in concediu la munte ... din bugetul de 1.500 lei , 396 lei am dat pe prostii .
|
|
|
22-08-11, 13:55
|
#3824
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
macar acum ptr 50000km n o sa mai ai probleme cu aprinderea
ngk-urile n au fost mai mult de 30 una nu? fisele alea sunt scumpe ale dreaq, anu trecut parca am dat si eu vre o 300...
stiu cum te simti, abia ce imi schimbasem si eu prinderile ptr capota, si acum 3 zile s-a suit unu cu masina peste mine....vorba aia, s-o dus p..ii de suflet
__________________
|
|
|
22-08-11, 15:39
|
#3825
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36
Quote:
Originally Posted by eduard_1
Am si eu o intrebare!
Cum dau jos bucata capitonata de la trapa? mi s-a bulit capitonajul si se vede f urat si vreau sa-i pun altul!Idee am ...adica banuiesc ca trebuie dat tot plafonul jos....dar alta metoda exista? Multumesc anticipat!
|
Nici nu iti imaginezi ce te asteapta. iti sugerez sa iei un prieten la operatiunea asta, eu am fost singur si nici nu iti pot spune cat de greu e singur.
1. Dezechipezi plafonul: parasolare, manere, stalpi, aplice, plafoniere, chedere interioare (doar le tragi putin inapoi, nu le scoti de tot).
2. Dai jos plafonul, il scoti din masina (probabil pe locul 2 ca dificultate, o sa te chinui sa il scoti intr-o bucata pe usa din fata (nu stiu daca ai 2 sau 4 usi, la 2 ai usa mai lunga, deci ar fi relativ mai usor), insa dupa vreo 5 minute de chin vei reaiza ca iese doar indoit - in sensul brutal - (eu nu am gasit alta solutie din pacate, el oricum se indoaie in vreo 3 locuri sub propria greutate, daca tu resesti sa-l scoti din masina fara sa-l indoi, sa ne scri si noua cum ai facut-o - probabil in 2 persoane si 4 usi o fi mai usor, eu am fost singur in 2 usi). Insa chair daca il indoi, remontat si prins in toate suporturile nu se vor observa indoiturile (daca totusi nu se rupe si eventual daca e negru cu picatele albe - la ala e mai gros materialul, asa am eu).
3. Bun. Pui plafonul de-o parte (daca ai vreo boxa/subsol, curte - ar fi bine sa-l duci la loc ferit, pe afara rsiti sa ti-l ia vantul - am patit-o, sau sa treaca vreun caine sa ridice piciorul - cat p'aci s-o patesc si pe asta. Pt transport cel mai indicat e sa-l apuci de gaura trapei si sa-l ti pe diagonala, sa stea drept).
4. Demontezi trapa cu totul. Torx-uri, nu mai stiu exact dimensiunea, intervalul 30-55 parca. Tot torx-uri sunt parca si in celelalte parti (pe unde ai demontat mai devreme). Decuplezi furtunasele de scurgere (cate unul in fiecare colt, au coliere, apesi cu patentul pe ele si le tragi inafara). Vezi ca torx-urile motorasului nu trebuiesc scoase cu exceptia unuia care e mai pe centru si foarte lung. Ai scos toate suruburile dar nu te-ai atins inca de clemele din spate (lasi trapa sa se tina doar in buza din fata si clemele din spate). Am uitat sa mentionez dar e logic ca vei decupla toate mufele ce tin de trapa, aplice, etc.
Tu stai pe scaunul din fata, ajutorul tau pe bancheta (sau invers), ii zici sa apese clemele, moment in care daca nu se tine bine de trapa se va trezi cu ea in cap (si e al dracu de grea). Tinand de ea din fata, te dai jos din masina si o tragi afara, ideal e pe usa din spate (daca ai), ca sa nu zgarii volanul/bordul, se da si amicul tau jos si asezati trapa pe jos, pe o patura mai grosa, cu partea cu motorasul in jos, si partea exterioara in sus (de aici si nevoia paturii, sa nu nenorocesti vreun mecanism). Apoi tragi scutul (ceea ce vrei tu sa tapitezi) in partea opusa trapei (spate), el e pe niste sine de care e prins in vreo 10 torxuri. Scoti torxurile si mecanismul din stanga jos (mecanismul care asigura miscarea scutului inapoi in pozitia 2 a trapei. (App, daca in pozitia 2 a trapei - tilt - la tine scutul ramane pe loc in general si trebuie impins cu mana, atunci sa te uiti daca nu a iesit arcul din acea piesa, sau nu a iesit piesa cu totul de pe sina - la mine asta a fost situatia, se repara usor si fara batai de cap). Dupa ce ai scos toate suruburile, abia atunci vei putea scoate acest scut (sau tabla, cum vrei sa-i spui afara).
Acum vine partea nasoala... Daca nu vrei sa iti ploua in masina si sa gasesti gunoaie in ea si mai ales pt linistea ta sufleteasca, va trebui sa remontezi trapa (mai putin scutul), si inca sa-o montezi bine, nu la misto ca cine stie cum vine potoplul. Remontarea e inversul demontarii.
5. Tapitezi trapa, materialul il cumperi de la un magazin de textile sau dai jos panza actuala (dar cu grija), o bagi la masina de spalat, o calci dupa ce se usuca, cureti cu smirghel (o rindea electrica (cu talpa cu smirghel) ti-ar prinde bine), o degresezi, si lipesti foarte frumos totul cu prenadez pe care il intinzi cu o pensula. (eu am folosit MOMENT, la tub mare). Dupa asta trebuie sa lasi toata treaba la uscat 24h, altfel se va desprinde. DEci toata operatiunea iti va lua vreo 2-3 zile (daca speli si fostul material, 1 zi daca cumperi altul.)
Deci iti dai seama ca nu poti lasa masina fara trapa atat timp, decat daca ai garaj.
Deci toata operatiunea presupune 2 demontari/montari.
Stiu ca e cam ambigua descrierea dar la fel de ambigua e si operatiunea, si nu exista nici un DIY pe net in sensul asta.
Si, nu, nu exista alta varianta care sa nu presupuna demontarea trapei - scutul iese numai prin spate, parte la care nu exista acces cu trapa montata.
__________________
'07 e91 320i '92 e36 320i coupe
|
|
|
|
|