Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 10-05-11, 21:38   #1111
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Poate, dintre forumisti, ii convoaca cineva pe instructorii amintiti mai sus ai Scolii de soferi Ilioara la etapa organizata de Teo, duminica 15 mai in Militari- parking Carrefour. Multumesc pentru convocare
Sunt sigur ca nu vin acolo pt ca Teo isi manca de sub unghii ca nu se apropia de mine si nici unul din club (cu exceptia lui George Preotesa+ care lam batut la el acasa ...) la nici o cursa si oricum el " defila" pt femei nu pt pasiunea automobilistica...avea spirit de economie de piatza....iar sunt rautacios dar este adevarul...si cine vine cu argumente... nu are...pt ca dintre toti de la acest club eu am fost singurul selectat pe baza de rezultate in lotul national al romaniei in CPP-CPF... asa ca chestia cu indemanarea sa ma scuzati dar e treaba homosexualilor nu a barbatilor curselor de odinioara...
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 21:48   #1112
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Dar Lada, cine folosea Lada la noi?
Miam jurat sa nu mai vb cu tine...dar imi calc pe inima si iti voi da un raspuns cu conditia sa mentinem o ordine aici si fara diversiuni din partea ta si daca (cel mai destept cedeaza) imi dai poze cu Easterul pe care il detii si sunt sigur ca nu ai nici un Easter ...primul care a folosit motor de Lada 1300 a fost Gherghel de la Resita '82...dupa aia eu in '84 pe Easter conceptie proprie cu influentze Hlebovski (INMT)... dai o bere sau dai poze cu Easterul din parohia ta

Last edited by cornel1955; 10-05-11 at 21:56.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 21:49   #1113
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

daca tot a venit vorba

Anexez o parte din articolul "Skoda - Un "Veteran al constructiei de automobile din Cehoslovacia"" publicat in revista "Autoturism" nr 5 din 1975.

Citat:
"Uzinele Skoda au fost prezente in competitiile automobilistice inca din primii ani ai existentei lor, reputand nu de putine ori frumoase succese. Aceasta traditie este cultivate si astazi, atat prin participarea la intreceri a unor piloti oficiali ai uzinei, cat si prin construirea si comercializarea unor exemplare de sport.
Masinile special pentru competitii sunt Skoda 110L Rally L si Skoda 120 S. Primul deriva din modelul de seria 110L al carui motor este “impins” pana la 70CP. Skoda 120 S se realizeaza pe baza modelului 110LS, cilindrea motorului acestei masini a fost marit pana la 1172cc. Cei 64CP care se obtin permit autoturismului sa atinga 150km/h."

Si sa vezi ce a rezultat ulterior.........cu motoare preparate in Anglia !!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rgegerg.JPG
Views:	105
Size:	230.4 KB
ID:	1998812  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 21:59   #1114
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Miam jurat sa nu mai vb cu tine...dar imi calc pe inima si iti voi da un raspuns cu conditia sa mentinem o ordine aici si fara diversiuni din partea ta si daca (cel mai destept cedeaza) imi dai poze cu Easterul pe care il detii ...primul care a folosit motor de Lada 1300 a fost Gherghel de la Resita '82...dupa aia eu in '84 pe Easter conceptie proprie cu influentze Hlebovski (INMT)... dai o bere sau dai poze cu Easterul din parohia ta
Te rog mult, pentru ca nu suntem copii a nu te lasi influentat de unul si altul. Daca consideri ca este ok sa vorbim f bine, daca nu lafel de bine insa nu vad ce am avea de impartit, iar ca sa permitem altora sa scoata castanele din foc cu mainile noastre...
Cred ca este vorba de aceeasi pasiune si sunt unii care poate au alte treburi, dar asa cum bine ai observat ii ignor.
Stiu ca motoarele de Lada se faceau de capacitate mai mare decat cele de Dacia si permiteau puteri mai mari.
Deasemenea stiu ca Nicu Zaberca de la Resita pe care il cunosc personal a folosit in ultima perioada de circuit, un motor de lada 1600cc pe Dacia Sport.
Aici ar fi de precizat ca Ovidiu, fiul lui Nicu Zaberca performeaza in Australia avand locuri fruntase chiar un la cursele de circuit in sistem "time atack".
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 22:00   #1115
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
daca tot a venit vorba

Anexez o parte din articolul "Skoda - Un "Veteran al constructiei de automobile din Cehoslovacia"" publicat in revista "Autoturism" nr 5 din 1975.
Si sa vezi ce a rezultat ulterior.........cu motoare preparate in Anglia !!
pai era Skoda Coupe care era cu motorul de 120 L mai intzepat si cu o forma destul de reusita...comunismul la cehi era diferit de al nostru...ei puneau pretz pe CALITATE !!!
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 22:07   #1116
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Ei au avut masini de uzina la vanzare deja preparate.
Erau destul de scumpe dar si bune.
La noi cele de uzina nu existau la vanzare pentru nimeni indiferent de pret.
Sigur se puteau face dar nu era ceva cu certificarea de calitate a producatorului.
Aceasta Skoda coupe probabil este cea mai frumoasa caroserie sport din lagarul socialist. In Romania nu au fost comercializate.
Ulterior au scos modelele cu motor de 1300, asa zisele 130.
Trebuie remarcat si faptul ca eru masini proiectate de ei nu era licenta sau patent, ori copie cum era la Lada.
Dacia copia Renaultul, Moskvici copia motorul de BMW, Polonezul lafel ca Lada dar cu acte Fiatul, Oltciul-Citroen...
Tot la chehoslovaci pe vremea aia era si Tatra care lafel era de conceptie proprie.
Amintiti-va de echipajele de interventie rapida Nardi cu Tatra, mult mai doatate ca oricare asitenta de la noi de acum.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 22:11   #1117
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Stiu ca motoarele de Lada se faceau de capacitate mai mare decat cele de Dacia si permiteau puteri mai mari.
Deasemenea stiu ca Nicu Zaberca de la Resita pe care il cunosc personal a folosit in ultima perioada de circuit, un motor de lada 1600cc pe Dacia Sport.
.
erau la aceeasi capacitate dar fiabilitate maxima si putere Dacia 54 CP iar Lada 60 ....la Hungaroring si Riga '86 CPP am terminat singurul din lotul national pt ca era LADA 1300, iar Nicu Zaberca a baut multe cafele cu mine si am fost si colegi de club...nu te consider "copil" dar dami si mie ceva realizari ale tale pt ca acolo la avatar sicrie ca esti participant la curse....Doamne iartama dar nu te vad in lista din Germania unde am pus si noi umarul la info din romania ....Lumineazama ca sa pot vb cu tine si nu uita sami dai poze cu Easterul pe care il detii

Last edited by cornel1955; 10-05-11 at 22:16.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 22:20   #1118
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Eu sunt mult mai tinar decat voi. Nu am avut cum sa prin acele vremuri decat ca spectator. Mai multe despre mine in acea perioada iti pot spune oameni ca Nicu Zaberca, Nicu Izvernaru sau de acum Lucien Hora.
In ce cursele am participat si organizat multe curse de accelerare si la coasta m-am dat de cateva ori, orcum in aceste discutii nu poate fi vorba despre mine pentru ca circuitele au inceput cu mult inainte sa ma nasc eu.
Din vechea garda am avut onoarea sa-l cunosc pe nea Genu, mai tanar putin pe nea Cornel Caprita.
Apropo de motorele de Lada, aveati vreo legatura cu serviceul Fiat - Bujoreni, oricum era aproape de IDMS.
Nu as putea sa spun ca detin o masina formula E cum imi place mie sa-i zic, mai sunt parti din ea aruncate printr-o curte.
Am sa fac cateva poze, masina fiind facuta pe vremuri la Autobuzul-Bucuresti.

Last edited by SEBASTIAN; 10-05-11 at 22:22.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 22:37   #1119
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Din vechea garda am avut onoarea sa-l cunosc pe nea Genu, mai tanar putin pe nea Cornel Caprita.
Apropo de motorele de Lada, aveati vreo legatura cu serviceul Fiat - Bujoreni, oricum era aproape de IDMS.
Nu as putea sa spun ca detin o masina formula E cum imi place mie sa-i zic, mai sunt parti din ea aruncate printr-o curte.
Cornel Caprita avea un garaj pe o strada anexa din 1 mai si am fost la el de multe ori pt a prepara motorul diabolic de Lada 1300...tzeapa!!! nu spunea nimic si nu te ajuta cu nimic...sorry pt el dar sprijin am gasit la Marin Tiganu' , dezinteresat si mia oferit niste idei si solutii si trucuri la motorul de Lada care combinat cu carburatorul cadou de la Fane Iancovici+ , preparat de Traian Macarie si o axa cu came INMT de la Bibi Ursu, a scos o masina comparativ cu grupa C de pe vremuri...mai vrei info ????? cu service Bujoreni da...aveam legaturi stranse si zilnice

Last edited by cornel1955; 10-05-11 at 22:40.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 22:48   #1120
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Cornel Caprita avea un garaj pe o strada anexa din 1 mai si am fost la el de multe ori pt a prepara motorul diabolic de Lada 1300...tzeapa!!! nu spunea nimic si nu te ajuta cu nimic...sorry pt el dar sprijin am gasit la Marin Tiganu' , dezinteresat si mia oferit niste idei si solutii si trucuri la motorul de Lada care combinat cu carburatorul cadou de la Fane Iancovici+ , preparat de Traian Macarie si o axa cu came INMT de la Bibi Ursu, a scos o masina comparativ cu grupa C de pe vremuri...mai vrei info ????? cu service Bujoreni da...aveam legaturi stranse si zilnice
Apropos... ce au facut mari piloti care nici nu ma cunosteau atunci si mau ajutat , pt mine nu se poate uita...cel putzin eu...asta este sportivitate ...culbutorul Lada "preparat" de Marin Tiganu' si carburatorul Made in Traian Macarie daruit de Fane Iancovici stau la loc de cinste pe raft alaturi de cupele mele
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 23:09   #1121
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Eu sunt mult mai tinar decat voi. Nu am avut cum sa prin acele vremuri decat ca spectator. Mai multe despre mine in acea perioada iti pot spune oameni ca Nicu Zaberca, Nicu Izvernaru sau de acum Lucien Hora.
Pai cineva care a intervenit 3 pagini mai sus tea laudat ca ai avea niste realizari foarte mari si era un fel de avocat al tau...BAGA AICI...ACUM ...eu cel putin sunt receptiv la nou, dar sa fie totusi cu tenta de retro pt ca asta e specificul aici...NU SUPORT CUVANTUL TURBO SI CALCULATOR (auto) , iar "liniutzele"mi se par a fi facute cu scop financiar sau de niste handicapati care nu rezista psihic la 45 de minute de circuit adevarat
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-11, 00:51   #1122
faustino

Stage 5
 
faustino's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,141
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Sunt multe site-uri de cautat pt timpii lui Sebastian si nu stau sa caut...cine era pe traseu sau cine e interesat de actualul CNVC stie oricum ca Seby face timpi buni cu LOGANUL...adica o masina nu foarte fasneata.....
Nu sunt avocatul nimanui, dar observ si aici, din pacate ca si in viata reala, aceeasi mentalitate, ca numai in trecut s-au intamplat lucruri bune.....
In trecut nu erau multe masini cu care sa te bati, si batalia se ducea de cele mai multe ori intre masini de aceasi marca sau apropiate ca performante....in ziua de azi,sa scoti timpi mai buni sau apropiati cu alte masini mult mai puternice mie personal mi se pare o PERFORMANTA....
Si oricum mi se pare putin deplasat sa facem o comparatie intre atunci si acum, cand tehnica a avansat mult prea repede, si cuvintele TURBO si CALCULATOR, care pe atunci erau niste sf-uri, acum sunt impedios necesare
__________________
nu te pune cu prostu ca are mintea odihnita

Last edited by faustino; 11-05-11 at 00:54.
faustino is offline   Reply With Quote
Old 11-05-11, 00:58   #1123
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Ei au avut masini de uzina la vanzare deja preparate.
Erau destul de scumpe dar si bune.
La noi cele de uzina nu existau la vanzare pentru nimeni indiferent de pret.
Sigur se puteau face dar nu era ceva cu certificarea de calitate a producatorului.
Aceasta Skoda coupe probabil este cea mai frumoasa caroserie sport din lagarul socialist. In Romania nu au fost comercializate.
Ulterior au scos modelele cu motor de 1300, asa zisele 130.
Trebuie remarcat si faptul ca eru masini proiectate de ei nu era licenta sau patent, ori copie cum era la Lada.
Dacia copia Renaultul, Moskvici copia motorul de BMW, Polonezul lafel ca Lada dar cu acte Fiatul, Oltciul-Citroen...
Tot la chehoslovaci pe vremea aia era si Tatra care lafel era de conceptie proprie.
Amintiti-va de echipajele de interventie rapida Nardi cu Tatra, mult mai doatate ca oricare asitenta de la noi de acum.
Pai nu putem compara SKODA cu celelalte enumerate de tine.SKODA are o traditie si istorie de mai bine de 100 de ani in lumea auto, asa ca nu e loc de comparatie.
Daca tot e "retro" atunci va arat niste skode !

1 Prima Skoda are 105 ani
2 SKODA rapid
3 prima Octavia
4 Skoda Superb
5 Skoda care mie imi place la nebunie - Skoda 110 R
6 Skoda Sport 1949 Le Mans
7 Skoda supersport
8 Škoda 1101 OHC din 57`
9 Easter Škoda F3 din 64`
10 Vįclav Bobek st., ČSSR, Škoda F3, 3
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	104-Year-Old-Skoda-.jpg
Views:	42
Size:	53.5 KB
ID:	1999055   Click image for larger version

Name:	800px-Old_Skoda_Rapid_1.jpg
Views:	37
Size:	101.2 KB
ID:	1999056   Click image for larger version

Name:	4017291-lg.jpg
Views:	44
Size:	133.0 KB
ID:	1999057  

Click image for larger version

Name:	317922299_ff1dcb9800.jpg
Views:	48
Size:	183.6 KB
ID:	1999058   Click image for larger version

Name:	Skoda 110R.JPG
Views:	52
Size:	12.8 KB
ID:	1999059   Click image for larger version

Name:	960-grid-02-18-skoda-sport-1949.jpg
Views:	43
Size:	79.4 KB
ID:	1999073  

Click image for larger version

Name:	Škoda Super Sport, typ 724, ČSSR 1971.jpg
Views:	62
Size:	57.2 KB
ID:	1999074   Click image for larger version

Name:	ohc03.jpg
Views:	40
Size:	84.5 KB
ID:	1999075   Click image for larger version

Name:	skoda__f3_533807_51809.jpg
Views:	54
Size:	26.0 KB
ID:	1999076  

Click image for larger version

Name:	beforestart.jpg
Views:	39
Size:	38.4 KB
ID:	1999077  

Last edited by ROAD EMPIRE; 11-05-11 at 01:12.
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 11-05-11, 01:24   #1124
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Si ca tot suntem in ton cu Skoda, vrea sa va prezint "easterle"
F3 Skoda (1963), echipat cu un motor 1000, 90 de cp; viteza max a fost 210 kilometri pe oră, şi greutatea de 410 kg
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	14176la.jpg
Views:	44
Size:	218.4 KB
ID:	1999085   Click image for larger version

Name:	dew.jpg
Views:	57
Size:	12.8 KB
ID:	1999086   Click image for larger version

Name:	dq.jpg
Views:	71
Size:	12.7 KB
ID:	1999087  

Click image for larger version

Name:	efrew231.jpg
Views:	61
Size:	15.3 KB
ID:	1999088   Click image for larger version

Name:	skodaMTX1-01.jpg
Views:	48
Size:	25.0 KB
ID:	1999089   Click image for larger version

Name:	skodf3.jpg
Views:	45
Size:	26.0 KB
ID:	1999090  

Click image for larger version

Name:	wefew.JPG
Views:	35
Size:	14.8 KB
ID:	1999091  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 11-05-11, 06:48   #1125
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cānd au īnceput circuitele īn Romānia?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Pai cineva care a intervenit 3 pagini mai sus tea laudat ca ai avea niste realizari foarte mari si era un fel de avocat al tau...BAGA AICI...ACUM ...eu cel putin sunt receptiv la nou, dar sa fie totusi cu tenta de retro pt ca asta e specificul aici...NU SUPORT CUVANTUL TURBO SI CALCULATOR (auto) , iar "liniutzele"mi se par a fi facute cu scop financiar sau de niste handicapati care nu rezista psihic la 45 de minute de circuit adevarat
Nu trebuie sa fi atat de radical in ce priveste competitiile de accelerare.
Poate ca multi isi doresc mai mult insa posibilitatile de a avea o masina de curse veritabila sunt mici, iar locul unde sa te manifesti cu o maina de curse este practic inexistent.
Sunt fan circuit si imi plac la nebunie pe pista masinile de curse, poate ca mai putin formulele, pentru ca nu le simt apropiate de masnile de strada.
Cu toate astea din cauza posibilitatilor financiare si a situatiei generale in care ne aflam foarte multi pasionati recurg la simplele liniute.
Este un alt tip de sport care desi pare foarte simplu atunci cand vrei sa-l faci de performanta si-l cunosti iti dai seama ca nu e atat de simplu pe cat pare.
Am vazut foarte multi piloti licentiati care pe linile drepte nu stiu sa-si exploateze motorul asa cum trebuie.
Lafel ca altii sunt nostalgic al masinilor vechi, iar daca acum as avea posbilitatea sa optez nu as mai prepara o Dacia Logan ci un automobil istoric cu sharm. O optiune ar fi un Ford Capri.
Tinand cont totusi de lumea in care traim exploatez faptul ca masinile actuale sunt echipate cu ECU si unele cu turbo, modificand gestiunea lor electronica si obtinand rezultate excelente. Totul il facem in sediul Racing Code unde avem cleinti din motorsport cum ar fi Paul Andronic, Titi Aur, Bogdan Marisca si multi altii.

Domnul Caprita imi este de un real sprijin in tot ceea ce fac la motorul de Logan, atat ca sfaturi cat si ca prelucrari avand in zona Piata Domenii doua ateliere distincte ale aceluiasi service. Da intradevar este un tip mai special si nu-si pune la dispozitie cunostintele pentru toata lumea.

Quote:
Originally Posted by faustino View Post
Sunt multe site-uri de cautat pt timpii lui Sebastian si nu stau sa caut...cine era pe traseu sau cine e interesat de actualul CNVC stie oricum ca Seby face timpi buni cu LOGANUL...adica o masina nu foarte fasneata.....
Nu sunt avocatul nimanui, dar observ si aici, din pacate ca si in viata reala, aceeasi mentalitate, ca numai in trecut s-au intamplat lucruri bune.....
In trecut nu erau multe masini cu care sa te bati, si batalia se ducea de cele mai multe ori intre masini de aceasi marca sau apropiate ca performante....in ziua de azi,sa scoti timpi mai buni sau apropiati cu alte masini mult mai puternice mie personal mi se pare o PERFORMANTA....
Si oricum mi se pare putin deplasat sa facem o comparatie intre atunci si acum, cand tehnica a avansat mult prea repede, si cuvintele TURBO si CALCULATOR, care pe atunci erau niste sf-uri, acum sunt impedios necesare
Este adevarat tot ceea ce spui si intradevar sunt trasee unde am obtinut cel mai bun timp cu un Logan, intre masini similar idiferent de ce motor le echipa. In plus eu am o masa de 120Kg cu cca 50kg in plus fata de restul competitorilor. Cu siguranta daca ar fi fost un circuit diferenta ar fi fost si mai mare in favoarea mea.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -