Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 23-07-09, 11:13   #1081
andreiuuu

Stage 3
 
andreiuuu's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Wink Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Evident ca regulamentele au fost pe parcurs deuvoltate pentru alte tipuri de masini.Cum ti se pare faptul ca unui diesel i se permite o cilindree de 5500cc si un turbo pressure de 3 bar, in timp ce benzinele sunt restrictionate la 4000cc si 1.5 bar?

Cat despre ultima propozitie....no comment.Sa amintesc doar in treacat de Formula 1, unde dieselul nu va avea acces vreodata, se vede ca si la masinile de serie viitorul nu e dieselul, nu asta e trendul, ci motoarele benzinare mici si medii ( dar mici in special) si de putere mare raportat la cilindree ( vezi viitoarele motoare BMW printre care un 1.8 turbo de cca 320cp).
Andreiuuu, de ce nu faci experienta asta si intre diesele?Adica sa-i dai A5-ului 3.0TDI sa consume cat un 1.5dci, ca sa nu mai poata duce cat duce.Fii consecvent.Ce are performanta cu economicitatea? ( mai ales in motorsport)
Nu ma refeream la economicitate.. desi in topicul asta putem vbii si despre avantajele consumului etc. Spuneam ca , daca in timp real s ar injecta acelasi combustibil ma refer la cantitate, dieselul ar putea obtine o performanta mai buna decat un motor pe benzina sa spunem de aceeasi cilindree si aceeasi turbina, la asta ma refeream. Exemplu ... audi a4 , compar 2 motoare 2.0 tfsi 2.0 tdi ambele quattro, de acelasi producator.. bine stiu ca urmeaza sa mi aduce ti multe contraziceri si alte chestii cum ar fi greutatea etc etc etc.. eu ma refer in mare sa intelege ti la ce vreau sa ma refer.. 2.0 tfsi :1520 kg 16 valves Compression ratio 9.60:1 210.9 PS 350.0 Nm 6.60 s Top speed 246 km/h Fuel consumption 10.0 .
2.0 tdi ul 1555 kg 16 valves Maximum power 170.3 PS Maximum torque 350.0 Nm Compression ratio 16.50:1 8.30 Top speed 228 km/h Fuel consumption 7.6Boon.. benzinarul bate dieselul.. dar.. daca am pune injectoare mai mari si am putea mari consumul la diesel sa fie tot de 10 in oras si bineinteles masina sa se foloseasca de el ,, eu zic ca.. ar fi oarecum egali.. Tin sa mentionez ca motorul diesel a fost inventat" dupa acela pe benzina si pe viitor eu cred ca o sa fie mai bun din toate punctele de vedere.
__________________
andreiuuu is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 11:19   #1082
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by andreiuuu View Post
Nu ma refeream la economicitate.. desi in topicul asta putem vbii si despre avantajele consumului etc. Spuneam ca , daca in timp real s ar injecta acelasi combustibil ma refer la cantitate, dieselul ar putea obtine o performanta mai buna decat un motor pe benzina sa spunem de aceeasi cilindree si aceeasi turbina, la asta ma refeream. Exemplu ... audi a4 , compar 2 motoare 2.0 tfsi 2.0 tdi ambele quattro, de acelasi producator.. bine stiu ca urmeaza sa mi aduce ti multe contraziceri si alte chestii cum ar fi greutatea etc etc etc.. eu ma refer in mare sa intelege ti la ce vreau sa ma refer.. 2.0 tfsi :1520 kg 16 valves Compression ratio 9.60:1 210.9 PS 350.0 Nm 6.60 s Top speed 246 km/h Fuel consumption 10.0 .
2.0 tdi ul 1555 kg 16 valves Maximum power 170.3 PS Maximum torque 350.0 Nm Compression ratio 16.50:1 8.30 Top speed 228 km/h Fuel consumption 7.6Boon.. benzinarul bate dieselul.. dar.. daca am pune injectoare mai mari si am putea mari consumul la diesel sa fie tot de 10 in oras si bineinteles masina sa se foloseasca de el ,, eu zic ca.. ar fi oarecum egali.. Tin sa mentionez ca motorul diesel a fost inventat" dupa acela pe benzina si pe viitor eu cred ca o sa fie mai bun din toate punctele de vedere.
Daca nu ma insel ca data de inventare dieselul precede motorul Otto.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 11:25   #1083
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Dupa cum ziceam.
Trebuie limitat dieselul la 1.5bar ca asa este limitata benzina???
nu ai inteles...regulamentul limiteaza benzina la 1.5bar (nu i se permite mai mult, asa cum a fost tot de regulament limitata la 4000cc, deci la o cilindree cu aproape 30% mai mica), nu ca asta ar fi maximul cat poate duce.
Si da, normal ca mi se pare corect sa se supuna toate aceluiasi regulament, iar daca celelalte nu fac fata, nu se baga.Nu pot pretinde unuia cu care fac intrecere de sprint sa-si taie din picioare sau sa ia un rucsac in spate, pentru ca el e mai inalt si are picioare mai bune pentru sprint, fuleu mai lung, etc.Nu ma tine, nu ma bag cu el...

Last edited by carutasu; 23-07-09 at 11:34.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 11:40   #1084
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cursa la care te referi tu este o cursa de anduranta mai mult. (LM)
Oricum Dieselul este mult avantajat la capitolul asta.
Cum ar fi daca ar trebui limitata capacitatea rezervorului???
bluey is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 12:07   #1085
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

daca dieselul e avantajat, de ce a fost restrictionata benzina?De ce nu i s-a permis si ei 5500cc si macar 2 bar?Ca doar i-ar fi fost tot aia dieselului...sau sa fi fost si dieselarele de 4000cc...

repet, ma leg strict de aspectul concursurilor de pista, s-a inceput cu asta.La masini de serie nu neg avantajele motorinarelor.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 12:15   #1086
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

La cursa la care va referiti voi motorina folsita nu are nici o legatura cu cea mai buna motorina de la pompa. Daca ar baga motorina de pompa in ea ar ceda motorul.
Si chiar si in competitii, un motor diesel chiar si cu turboalimentare nu poate scoate nici macar ce poate un aspirat la aceeasi capacitate, exe: F1 - 2.4l - > 800 CP si mai sunt si limitate.

Asa ca nu are rost sa comparam motoarele folosite acolo cu cele de strada.
Nu are rost sa vorbim de sportivitate diesel comparata cu sportivitate benzina, este clar, la aceeasi capacitate si cu acelasi sistem de alimentare nu are nici cea mai mica sansa. Dieselul insa iti poate oferii niste performante bune cu un consum foarte bun, asta este avantajul lui.
Personal cand vorbesc de performante chiar nu ma intereseaza consumul, altfel la alergatura multa sau drumuri foarte lungi consumul il iau in calcul.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)

Last edited by GTR; 23-07-09 at 12:19.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 12:17   #1087
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

in WTCC motoarele pe benzina sunt limitate la 9000RPM..TDI are restrictor de 26mm dar la un restrictor de 24 mm erau la coada plutonului..singrurul avantaj este cuplu motor care ii ajuta pe palierele de linii drepte dar masina sufera din cauza tractiunii fata si greutati mari a motorului TDI
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 23-07-09, 12:21   #1088
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pentru ca se cauta "ajutarea" combustibililor alternativi.
Este totusi o diferenta de 70 de ani in dezvoltarea motoarelor care trebuie recuperata intr-un fel.
Oamenii incep sa se mai uite si in alte directii.
Petrolul se pare ca e pe sfarsite si conceptiile gen V8 de 6 litri si 250cp cu un consum cat mai mare s-au ingropat de ceva timp.
Probabil nu dieselul va fi solutia pe viitor dar este un inceput.
Mai mult ca sigur vor mai aparea si alte versusuri de genul asta
Asteptam.
Masina electrica e limitata deocamdata de greutate si de capacitatile relativ mici de stocare a energiei.Dar tehnologia evolueaza.Si ca performante se pare ca nu va fi egalata de un motor cu pistoane prea curand.Indiferent ca este vorba de benzina sau diesel.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 03-08-09, 21:25   #1089
hiena

Stage 5
 
hiena's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 366
Default Re: Benzina sau motorina ?

Motorina. Eu am masina pe benzina,dar prefer motorina pt durata motorului si a consumului. Nu fac toata ziua "curse" ca sa am nevoie de putere mare..consider ca un motor 2.0 sau 2.5 diesel imi este suficient pt ce am nevoie..mai ales la raportul putere/cuplu
hiena is offline   Reply With Quote
Old 07-08-09, 22:05   #1090
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Chestia cu consumul este relativa. Daca faci 10-15000 km/an iesi in pierdere. Castigi putin la consum dar pierzi puternic la intetinere (cost revizie mai mare in general) si la cost de achzitie. Ca sa iesi pe plus intr-o perioada nu foarte mare trebuie sa parcurgi multi km anual, 40k +.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 07-08-09, 22:14   #1091
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Chestia cu consumul este relativa. Daca faci 10-15000 km/an iesi in pierdere. Castigi putin la consum dar pierzi puternic la intetinere (cost revizie mai mare in general) si la cost de achzitie. Ca sa iesi pe plus intr-o perioada nu foarte mare trebuie sa parcurgi multi km anual, 40k +.
Asta e valabil cand iei consumul de oras de la un diesel cu ceva mai multi cai si il compari cu consumul de autostrada al unei benzinare cu jumatate din acei cai.
Si daca vrei iti dau si exemple
bluey is offline   Reply With Quote
Old 07-08-09, 22:23   #1092
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

Compara consumul de oras sau de unde vrei tu al unui 320i si al unui 320d, demonstreaza ca la 10k de km pe an recuperezi repede ( 1,5-2 ani) diferentele de cost, de revizii, de piese, publica studiul asta "de fezabilitate" si garantat te imbogatesti daca ai dreptate.Aceeasi cilindree si cam acelasi numar de cai.
Apropo, chiar azi am avut un drum cu o cunostinta, am ajutat-o sa-si aduca niste piese de mobila, am avut 540km de facut in total (dus-intors), el pe microbuz, eu dupa el cu masina lui ( un BMW 116i ).Din cei 550km, cca 500 au fost pe autostrada.Dupa acest drum compul lui de bord mai arata ca mai are benzina disponibila pentru 273km (nu stiu, ma gandesc ca o fi facut plinul).
La un moment dat am mers prin localitate, mergeam constant cu 60km/h in tr a 4-a si compul de bord arata un consum momentan de 3,9-4,2%.Nu mai sunt nici benzinarele bas pe carburator, si diferenta de consum scade odata cu modelele mai noi.E totusi clar ca daca faci naveta, parcurgi multi km/an si te uiti la consum, iti trebuie diesel.Iar performantele, ca masini de strada, sunt suficiente ( nu se poate spune ca un 2.0tdi, tdci sau de care o fi nu trage bine...fara sa mai vorbim de motoare mai mari).

Last edited by carutasu; 07-08-09 at 22:33.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 08-08-09, 06:02   #1093
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Compara consumul de oras sau de unde vrei tu al unui 320i si al unui 320d, demonstreaza ca la 10k de km pe an recuperezi repede ( 1,5-2 ani) diferentele de cost, de revizii, de piese, publica studiul asta "de fezabilitate" si garantat te imbogatesti daca ai dreptate.Aceeasi cilindree si cam acelasi numar de cai.
Apropo, chiar azi am avut un drum cu o cunostinta, am ajutat-o sa-si aduca niste piese de mobila, am avut 540km de facut in total (dus-intors), el pe microbuz, eu dupa el cu masina lui ( un BMW 116i ).Din cei 550km, cca 500 au fost pe autostrada.Dupa acest drum compul lui de bord mai arata ca mai are benzina disponibila pentru 273km (nu stiu, ma gandesc ca o fi facut plinul).
La un moment dat am mers prin localitate, mergeam constant cu 60km/h in tr a 4-a si compul de bord arata un consum momentan de 3,9-4,2%.Nu mai sunt nici benzinarele bas pe carburator, si diferenta de consum scade odata cu modelele mai noi.E totusi clar ca daca faci naveta, parcurgi multi km/an si te uiti la consum, iti trebuie diesel.Iar performantele, ca masini de strada, sunt suficiente ( nu se poate spune ca un 2.0tdi, tdci sau de care o fi nu trage bine...fara sa mai vorbim de motoare mai mari).
316i e comparabil ca performante cu un logan dci.
Ai idee cati km face un logan dci cu un rezervor plin?
Dieselul are multe dezavantaje dar consumul cu siguranta nu este unul dintre ele
bluey is offline   Reply With Quote
Old 08-08-09, 08:07   #1094
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Fără pretenţii de studiu ştiinţific sau de mare precizie, pot să vă spun că un drum prin ţară pe care-l fac de destule ori, de 1500 de km dus-īntors, mă costă tot cam atāt şi cu dieselul şi cu benzinara.
Avem o ţară plină de sate, munţi, dealuri, curbe, sectoare foarte multe de drum unde alternezi vitezele mari cu viteza melcului, şi din păcate pentru mine eu prin ţara asta circul, nu dau doi bani găuriţi pe testele pe circuit şi pe media consumului pe autostradă, alea sunt excepţii, deşi ni le-am dori regulă....

Last edited by aleks; 08-08-09 at 09:21.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 08-08-09, 09:19   #1095
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Consumul se presupune a fi cel mai mare avantaj (si cam singurul notabil) al dizal-ului. Daca nici aici nu sta bine nu e prea roz situatia pentru el.

La capitolele astea sta mai prost ca o benzina:

- plaja de turatii
- sound
- cost de achizitie
- cost de intretinere
- posibilitati de tuning / performante

In cazul in care se parcurg putini KM diferenta de consum (care nu este uriasa intre 2 motorizari dizal-benzina de CP apropiati/cilindree asemanatoare) este anulata de revizie/cost de achizitie.

316i are performante similare cu Logan 1.6 16v (poate chiar mai slabe). Ca tot a venit vorba de Logan...

Un 1.6 16v are consum intre 6.4-6.8 (cu AC) asta cand e condus normal, nu schimbat in 4k RPM sau mers cu 140-150 pe autostrada. Un dCi cat consuma in conditii similare ? 5 litri ? Poate mai mult. Asta in conditiile in care la varianta de top ai 20CP in minus, performante vizibil mai slabe, zgomot mai nasol si cost de achizitie considerabil mai mare (cateva sute de euro, in jur de 800 euro parca era diferenta intre Logan Prestige 16v si dCi). In conditiile in care faci 10-15k anual si revizia costa ceva mai mult cei 800 euro ii recuperezi la pastele cailor, dupa ani buni. Pana iesi pe profit vizibil nici nu mai spun....deci ? Un alt avantaj dar care overall daca se pun in calcul toti posesorii este minuscul ar fi posibilitatea de upgrade la dizal cand vine vorba de bani putini si dizal-ul are turbo (si cam toate au) in timp ce o benzina turbo e mai rara, mai costisitoare deci in principiu se merge pe o aspirata unde o resoftare are un impact minim.

Last edited by _anaconda_; 08-08-09 at 09:22.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -