Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 01-04-09, 11:19   #931
stratus

Stage 3
 
stratus's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 81
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
e clar cat esti de cunoscator si tu. ia un megane sau logan 1.5 dci 85 cp si mergi cu 70 in a Va. uitete cat iti consuma. o sa vezi ca nu se misca deloc de la valoarea instanta de 2.1 / 100km. alta varianta: ia un motor de 1.6 constructie PSA/Ford si mergi cu 80 in ultima treapta. consumu variaza intre 1.8 si 2.2 daca nu le mananca lor cand merg cu masina atat nu are cum sa consume asa. astea sunt valori extreme (minime) pentru cat poate masina sa consume ,iar sa conduci economic trebuie sa fii un sofer f tehnic si priceput.
asa ca fapt divers: fordu meu imi ia in constanta 7.5-8 in mod normal, dar mam chinuit o perioada sa ii scot un consum cat mai mic posibil si am valoare minima de 5.8 in oras. atat a putut sa ia. alta data cand am mers pana la bucuresti, de data asta cu passat 1.9 tdi am scos un consum mediu de la cta la bucuresti de 4.8 pe computer , iar viteza pe autostrada era de 110 constant. asa ca nu vad ce vi se pare voua asa iesit din comun.
nu prea am inteles ce vrei sa spui dar sper ca nu incerci sa sustii un consum mediu de 1,8l/100km sau de 2,2l/100km
stratus is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 12:41   #932
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
https://www.youtube.com/watch?v=NMnRml-hX3g

De ce sa nu luam in considerare capodopera asta de 2.1 L ? ( eu tin minte ca erau 900..maxim 1000 cp ...nu 1200 ). Insa tin minte ca baietii astia facusera si un TDI sa ajunga pe acolo
Nu ai cum.Motivele le-a descris foarte bine si Dark Jedi.Benzina poate 1000cp din 2l pentru ca poate avea rpm foarte inalt (si la baza formulei de putere sta cuplul si numarul de rotatii.Nu ai cum sa faci un diesel de high rpm pentru ca ajunge sa se sparga in tandari din cauza inertie pieselor, si asta e motivul cel mai "orbete" ca sa zic asa.Chiar daca in 2270 vor ajunge materialele la acel nivel (materiale sinterizate sau orice), tot e imposibil.Pur si simplu motorina nu apuca sa arda, nu are cum.Poti sa-i pui si mori de vant nu numai turbine.Deci la un cuplu de cca 500Nm (ceea ce la 2L e ceva foarte special), dieselul ala ar trebui sa duca pina pe la 10000rpm (presupun, nu am calculat inca), ca sa aiba intre 800 si 1000cp.Cum un diesel nu se va duce niciodata mai sus de 4500 (si asta maxim, din motivele amintite), ti-ar trebui probabil cam 1200-1300Nm cuplu (probabil mai mult) ca sa ajungi tot pe la 900cp, pe acolo.Ma indoiesc ca va rezista la mai mult de o cheie (ori axul cotit, ori ambreiajul, ori transmisia...).Asta deci vorbind de un motor de 2Litri.Faimosul R10tdi Le Mans are 1100 sau 1200Nm din 5.5litri.Cred ca cel mai puternic diesel la data actuala (ca raport cp/l ) este Seat Leon TDI din WTCC, anume 280cp din 2l, deci 140cp/l.Erau masini in LM (benzinare) care in calificari auzisem ca scoteau pina la 2000cp din 2-2.5litri.La benzina insa se poate.

Last edited by carutasu; 01-04-09 at 12:46.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 12:45   #933
Atty 07

Stage 1
 
Atty 07's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default Re: Benzina sau motorina ?

pune pe o suprafata motorina,apoi benzina,le dai "scanteie" la amandoua : benzina mai ca explodeaza iar motorina parca e o lumanare....
Atty 07 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 12:48   #934
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

asta e si ideea.De-aia dieselul va fi intotdeauna mult mai limitat.Foarte bun deci pina la o anumita limita.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 12:50   #935
Atty 07

Stage 1
 
Atty 07's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default Re: Benzina sau motorina ?

de acord.diesel e doar pt economie daca e si aia...
Atty 07 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 13:31   #936
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Atty 07 View Post
pune pe o suprafata motorina,apoi benzina,le dai "scanteie" la amandoua : benzina mai ca explodeaza iar motorina parca e o lumanare....
ca bine zici! dar cred ca nu ai trecut pe la scoala in ultima vreme ... stii ce este aia o constanta?.. bun..dai foc la benzina..arde mai repede.. dar arde intr-o secunda si gata..s-a dus! ..motorina arde in 3 secunde dar e constanta.. mai tine o ora aprinsa!..intelegi ideea?
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 14:01   #937
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

pai dolb, cred ca a inteles ideea.E ceea ce spuneam mai sus, cum o dai si oricat ai incerca sa "stimulezi" motorul diesel peste o anumita limita (sa-i mai dai putere), nu mai merge, unul din principalele motive fiind tocmai faptul ca motorina arde lent, deci degeaba ai incerca sa-i dai motorului ture.Asta se reflecta ca avantaj la consum, dar nu la performanta.
si altcumva spus, capacitatea calorica a benzinei e superioara fata de a motorinei la kg, la litru insa iese mai bine motorina, 1 litru de motorina fiind mai greu.Si iarasi rezulta...un consum mai mic, litri mai putini arsi pe distanta x.
Tocmai asta a fost marea gaselnita prin turbo-diesel.La dieselurile fara turbo ramanea o gramada de motorina nearsa (iesea pe esapament).Turbina a ajutat motorul diesel sa arda acea motorina si sa obtina putere.Deci a obtinut putere substantial mai multa, ramanand in aceasi zona de consum.La benzina nu mai e asa.Benzina arde oricum bine si pe aspirat.Cu turbina mai ia ceva dar nu prea mult (daca vorbesti de acelasi consum...sa zicem deci de un fel de accelerare a arderii).Poti sa te duci deci la benzina cu cresterea de putere pina in pinzele albe cu turbina, dar cu crestere semnificativa de consum.Avantaje si dezavantaje...c-asa-i in tenis.

Last edited by carutasu; 01-04-09 at 14:12.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 16:09   #938
stratus

Stage 3
 
stratus's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 81
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by raman View Post
Ţăranul tot ţăran.. Spun ţăran cu conotaţia negativă, nu cea pozitivă care desemnează pe trăitorii la ţară care au acea înţelepciune proverbială. Deci se munceşte căruţaşu, prea mult, cu prea multă răbdare....
Pacat de aceste apelative gen "taran", fiecare are dreptul sa isi spuna parerea egal ca are sau nu dreptate! usor nu se scot 800 cp sau 1000cp din 2.0 l altfel toti cei cu puterea financiara de a aachizitiona un sti sau evo ar avea 800-1000cp
In toata aceasta teorie a conspiratiei mondiale (pt a argumenta un diesel vs benzina) cred ca ar trebui sa incepem cu criza petroliera de prin anii 60-70 si sa vedem care sunt conditiile socio-economice care au dus la aceasta si implicit la formarea OPEC-ului
Sustii un punct de vedere si incercisa explici de ce stau lucrurile asa respect asta deoarece unii fac afirmatii fara a motiva acele afirmatii si mai au pretentia de a fi si adevaruri absolute
In fine sa spunem ca suntem de acord cu tine si ca ai dreptate cu restrictionarea evolutiei mot pe benzina dar eu cred ca altele sunt motivele.Orice problema poate fi privita din cel putin 2 unghiuri. De exemplu ce ar insemna ca 80% din benzinarele care circula pe strada sa fie de minim 500cp?MACEL!!!!nu exista limite in competitii de exemplu poti sa ai 500 ,800 1000cp etc dar nu stiu daca face obiectul discutiei noastre daca ne referim la viata reala de zi cu zi pt ca acestea sunt extremele.
Deci de ce sa nu privim aceasta problema si din punct de vedere economic(combustibilii fosili nu sunt o sursa inepuizabila) si de ce nu ecologic(diesel mai ecologic decat benzina). Spui ca aceasta restictionare s a facut la "sugestia" fraierilor europeni de ce nu a inteligentilor si prevazatorilor europeni? sau daca asa zisele imperii sua rusia china fac legea in lume si dupa afirmatiile tale prefera benzina atunci cum naiba au reusit fraierii de europeni sa impuna diesel-ul ?sau ca diesel-ul sa ia un asemenea avant?CAnd faci referire la aceste state cred ca te bazezi strict pe puterea lor militara si uiti foarte usor de uk franta japonia germania. daca este sa o luam asa singurul stat la ora actuala care ar putea fi considerat"imperiu"este SUA deoarece are atat forta militara, economica cat si independendenta d.p.d.v. al resurselor restul intrunesc una sau doua din aceste conditii dar totusi ce inseamna asta atata timp cat pt a intra in irak de ex ai nevoie de acordul celorlalti doar pt a intra in aceea tara pe care daca ai vrea ai putea singur sa o stergi de pe harta? deci ce este sua singura?NIMIC! ce este rusia singura?NIMIC! ce este china singura? NIMIC!fara a mai spune ca pt a rezolva o problema nu vei avea acces la directorul companiei ci la subalterni.adevarata putere e a celui care sta in umbra nu a celui care executa(SUA)
incerci sa motivezi alegerea benzinei in detrimentul motorinei in cele 3 state (sua,china ,rusia) pe considerentul ca expunerea la noxele provenite de la motorina este cancerigena sau ma rog efectul este mai evident fata de aceiasi expunere la noxele benzinei si mai faci si trimitere la niste surse pe care chipurile noi nu suntem in stare sa le verificam dar tu ai facut o! imi vine greu sa cred faptul ca rusia si china se preocupa mai mult de sanatatea cetatenilor lor decat franta ,germania ,uk dar sa admitem ca ai dreptate , atunci vin si te intrebcare este unul dintre multitudinea de factori responsabili de efectul de sera si incalzirea globala?
De ce sa nu privim si ecologic problema ? se stie ca un benzinar emana mai mult monoxid de carbon decat un pacurar de ce? data fiind constructia acelor motoare.pt obtinerea lucrului mecanic util un benzinar foloseste comprimarea unui AMESTEC AER-BENZINA! molecule din acest amestec raman blocate in imperfectiunile peretilor cilindrilor ceea ce duce la o ardere incompleta admisia acestui amestec realizandu-se in momentul in care pistonul se afla in apropierea punctului mort inferior spre deosebire de diesel care foloseste tot o comprimare dar de data aceasta este vorba doar de AER!! admisia motorinei facandu-se de data aceasta cand pistonul se afla in apropierea punctului mort superior! din aceasta cauza un diesel polueaza mai putin decat un benzinar nepunand la socoteala faptul ca daca te deplasezi din A in B ai nevoie de mai putia motorina dacat benzina deci implicit vei polua mai butin.
Mi se pare nefondata afirmatia ca se incearca impunerea dieselului strict pe motivul existentei unor mari stocuri de motorina la ora actuala in lume(inf neprobata)si prin simplul fapt ca ,constructia unui motor diesel este mai complexa si duce la costuri mai ridicate de fabricatie vorbind de motoare normale nu extreme! Spui ca benzina este un combustibil superior motorinei. sunt de acord cu tine dar cu precizarea ca doar in anumite cazuri!!!!! sigur ca da ,daca vrei sa scoti din 2000cm3 1000cp si cuplu de 500nm sau mai mult vei folosi benzina pt ca atunci nu te vei uita la consum dar daca vei vrea sa pui un trailer dupa masina vei avea nevoie in primul rand de cuplu forta de tractiune si economie.nu spun ca asta nu se poate obtine si cu benzinarul dar aceasta implica modificari deci costuri suplimentare pe cand un motor diesel le ofera din constructie, adica de ce este mai mare cuplul la un diesel fata de un benzinar in mod normal?din cel putin 2 motive in primul rand rata compresiei la un diesel este mai mare decat la un benzinar si motorina dezvolta cu 15% mai multa energie decat benzina la aceiasi unitate de volum.
Iar vis a vis de incursiunea ta legata de istoria si inceputurile industrializarii de pe la 1800 si consumarea resurselor europei de vest SINGURELE RESURSE FARA DE CARE NU SE POATE VORBI DE EVOLUTIE sunt INTELIGENTA SI PERSEVERENTA norocul nostru ca sunt inepuizabile!!! A nu se uita ca toata aceasta evolutie sau revolutie tehnologica o datoram "fraierilor " de europeni adica "FRAIERILOR" de englezi ,nemti,francezi intr o proportie de cel putin 90%
referitor la contextul actual geo-politic tot inteligenta primeaza in fata resurselor naturale.
in concluzie intr-un anumit context benzina este superioara motorinei si invers deci alegi diesel sau benzina in functie de necesitatile personale si obiectivele vizate.
Spor la cai putere si economie de combustibil(dieselotto)
stratus is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 17:08   #939
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by raman View Post



Aici ai fost tare, nici tu nu le ştii... "si mai stiu io ce prescurtari exista" . I-am şi recomandat mai sus lui dolb să meargă un pic cu un taxi logan dci să vadă că e silenţios.
Imi poti da un motiv pentru care as fi nevoit sa stiu aceste prescurtari. Daca vrei pot spune toyota diesel, subaru diesel, ca e mai usor asa.

Dacia logan dci pe mine m-a surprins placut (cum se misca motorul). Asta daca nu se urca vreunu cu idei preconcepute si spune ca e un jaf ca n-are 1000 de cp. Unii ar mai trebui sa tina cont si pentru cine sunt facute masinile. Ca de aia ajungem de multe ori la discutii contradictorii, ca noi comparam benzina de pe un wrc cu mpi de pe logan. Sau tdi de la turisme cu tdi de la kia.

NOTA EXPLICATIVA: (numele marcilor ca exemplu intamplator)
__________________


De ce sa-ti iei audi????? Cand exista ALFA ROMEO
si pentru ca n-am avut bani nici de audi nici de Alfa Romeo, mi-am luat Peugeot.
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 18:08   #940
Atty 07

Stage 1
 
Atty 07's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 17
Default Re: Benzina sau motorina ?

da,ai dreptate,pentru cine e facuta masina si pentru ce v-a fi folosita....
Atty 07 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 19:20   #941
raman

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 49
Default Re: Benzina sau motorina ?

Stratus, ai citit măcar toate paginile thread-ului ca să vezi că se vorbea din punct de vedere tehnic şi că căruţaşu explicase pe toate părţile superioritatea benzinei şi a motorului otto, după care veneau iar şi iar aceiaşi inteligenţi cu acelaşi gen de mesaje, că dieselul poate cuplu jos şi benzinarul nu? Şi că audi le mans rupe tot? Şi acum ai venit şi tu cu alt mesaj ca şi mulţi alţii, "da, dar e mai ieftin". Este cineva care nu ştie asta, că ieşi mai ieftin cu dieselul? Simţeai nevoia să mai spui şi tu asta? Deci discuţia ajunsese repede tehnică. Fiecare poate să-şi spună părerea, dar totuşi este un forum, care are destinaţia să informeze, şi trebuie să aibă un anumit nivel, nu este un loc de refulări ale bucuriei unora "mamă da la diesel când am călcat-o s-a dus şi benzinaru' rămâne în urmă". Dacă îţi place aşa ceva, bănuiesc că sunt forumuri specializate (a nu se înţelege că te trimit eu undeva, că nu e forumul meu).

Quote:
dar nu stiu daca face obiectul discutiei noastre daca ne referim la viata reala de zi cu zi
Se cheamă threadul cumva "Motoare pe benzină sau pe motorină accesibile omului obişnuit" sau "motoare de zi cu zi" ? Dacă se chema aşa nu mai vorbea nimeni de performanţă.

Dacă tu ştii că CO2-ul încălzeşte planeta atunci ... Încălzirea o dă Soarele care şi-a intensificat activitatea, dar oficial se dă vina pe CO2 ca să nu se panicheze populaţia. Schimbări climatice se observă pe toate planetele sistemului solar, şi asta pentru că tot sistemul solar s-a apropiat şi va intra în curând într-o zonă încărcată energetic din galaxie(căutaţi pe net despre centura fotonică. Sunt poze pe site la Nasa, de ex). Tot CO2-ul emis de la începutul industrializării echivalează cu cel emis la o erupţie vulcanică majoră, cum au fost mai multe în istorie. Una în plus dacă mai era ar fi fost aceeaşi cantitate de CO2 chiar dacă trăiam în peşteri. Emisia de CO2 este un pretext pentru taxe.

Quote:
In fine sa spunem ca suntem de acord cu tine
Vorbeşti în numele mai multor persoane?

Quote:
De exemplu ce ar insemna ca 80% din benzinarele care circula pe strada sa fie de minim 500cp?MACEL!!!!
Ce relevanţă are asta cu discuţia teoretică despre limitarea dieselului şi a benzinarului?

Quote:
combustibilii fosili nu sunt o sursa inepuizabila
Aşa crezi tu, care accepţi manipularea, pretextele celor de sus când vor să schimbe o tehnologie.

Quote:
si de ce nu ecologic(diesel mai ecologic decat benzina)
În visele tale mai ecologic. Pulberea aia e f dăunătoare. Cu filtre de particule care să reţină toată pulberea poate, dar să reţină. Poate emisie de CO2 mai mică, care nu contează, e doar o găselniţă de a introduce taxe la fraieri.

Quote:
Spui ca aceasta restictionare s a facut la "sugestia" fraierilor europeni de ce nu a inteligentilor si prevazatorilor europeni?
Nu ai citit cu atenţie. La ordinul celorlalţi, care dictează peste Europa.

Quote:
sau daca asa zisele imperii sua rusia china fac legea in lume si dupa afirmatiile tale prefera benzina atunci cum naiba au reusit fraierii de europeni sa impuna diesel-ul ?sau ca diesel-ul sa ia un asemenea avant?
Chiar fac legea în lume. Nu ştii? Nu ai citit cu atenţie, a fost impus în Europa de ceilalţi. La fel cum ne-a fost nouă desfiinţat transportul de mărfuri feroviar, la fel cum se ia motorină proastă de la ruşi cu 14 mii şi se vopseşte cu aditivi şi coloranţi şi se vinde la staţii cu 40. Dacă tu preferi să stai cu ochii închişi, să crezi că trăieşti într-o lume cu principii, civilizată, e treaba ta.

Quote:
uiti foarte usor de uk franta japonia germania
În comparaţie cu cei 3 magnifici, uit uşor. Însă nu uit că UK e mână în mână cu SUA, Germania cu Rusia. Dar dacă tu vrei să crezi în visul frumos numit UE, transformat în coşmar, dacă urmăreşti un pic situaţia atât internă cât şi externă, eşti liber... însă e rău tare, şi se întrevede şi mai rău...

Quote:
dar totusi ce inseamna asta atata timp cat pt a intra in irak de ex ai nevoie de acordul celorlalti doar pt a intra in aceea tara pe care daca ai vrea ai putea singur sa o stergi de pe harta?
Sua nu are nevoie de acordul nimănui, are doar de elaborat un pretext pentru masele de oameni din ţările civilizate, şi le elaborează rapid: pt atacarea Vietnamului au spus că o barcă cu câţiva americani a fost atacată de nord-vietnamezi, iar în Afganistan şi Irak acum au demolat 3 clădiri. Însă în celelalte 2 incursiuni în Irak nu au avut nevoie, au intrat pur şi simplu, invocând nişte crime de-ale lui Saddam făcut când acesta era omul lor.

Quote:
deci ce este sua singura?NIMIC! ce este rusia singura?NIMIC! ce este china singura? NIMIC!
.............................

Quote:
A nu se uita ca toata aceasta evolutie sau revolutie tehnologica o datoram "fraierilor " de europeni adica "FRAIERILOR" de englezi ,nemti,francezi intr o proportie de cel putin 90%
Nu-i uita pe români, îi lauzi numai pe străini. Vezi cum prinde manipu larea? Românii au ff multe invenţii, dintre care majoritatea nici nu obţin patent, şi sunt furate de străini, care şi le adjudecă. Însă ce relevanţă are dacă astăzi SUA, China şi Rusia sunt mari puteri?

Îmi cer scuze pentru abaterea de la subiect, şi nu voi mai continua aceste discuţii, decât într-un thread separat.
raman is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 20:25   #942
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: Benzina sau motorina ?

Chiar daca te-ai indepartat de topic, este de luat in seama.
The_Mask is offline   Reply With Quote
Old 01-04-09, 20:43   #943
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Ok, am atâtea puncte în care nu sunt deacord cu tine încât prefer să tac şi să vă rog să ne întoarcem la subiectul nostru...
p.s.: ai dreptate, combustibilii fosili sunt inepuizabili, pământul e plat şi noi putem lua luna în mână, doar nu ne străduim suficient...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 07:17   #944
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: Benzina sau motorina ?

Startus, s-ar putea sa gresesc, dar e vb (cred) doar de CO2, nu de CO.Benzina nu arde mocnit, de obicei ce arde cu flacara "vie" emite CO2.Acuma cu CO2-ul asta...tam-tam-ul lui mie mi se pare o gogomanie.CO2 expiri si tu, si eu, si animalele.Este de departe cea mai putin toxica substanta care iese pe esapament.Sunt in schimb noxe emise de diesel, incomparabil mai nocive de care nu vorbeste nimeni.Apoi din cate s-a auzit, cica vulcanii de pe pamant emit de sute de ori mai mult CO2 decat toate masinile existente pe Terra si care vor fi fabricate de-acuma cine stie cati ani.Deci chestia cu "aaa, dar emite 153g CO2 nu 171"... e caraghioasa si dupa parerea mea are prea putina legatura cu politica de mediu.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 02-04-09, 08:42   #945
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Exista diesel dus la 8000Rpm dar este ineficient la turatii mari (nu ii explodeaza internele care surprinzator sunt muult mai rezistente decat la benzinare ).
Si exista 1.9Tdi de 433Cp care inseamna un pic mai mult de 140cp/l

https://www.youtube.com/watch?v=p0tdaYVl1Bg
bluey is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -