Quote:
Originally Posted by _anaconda_
Exista vreun test intre S si noul A8 unde Audi-ul ia bataie si nu stiu eu de el sau e o simpla presupunere ?
|
Un test Automarket:
Automarket a realizat o comparatie intre noul Audi A8 si principalii adversari ai sai din segment. Am analizat dimensiunile, motorizarile de top, interioarele si performantele oferite de aceste modele de lux pentru a va prezenta oferta fiecarui constructor in parte pe acest segment.
Producatorul din Ingolstadt a prezentat noul A8 la Miami. Acesta a ajuns la cea de-a treia generatie si vine pe piata cu un design care imbina sportivitatea si eleganta. Fiind vorba de modele de lux, Mercedes-Benz, BMW si Lexus au un cuvant greu de spus in acest domeniu, fiecare constructor oferind cate un model de top in aceasta competitie la nivel inalt. De remarcat ar fi faptul ca producatorii germani domina acest clasament, existand un singur competitor japonez pe acest segment.
DESIGN: [1-2. Audi A8, BMW Seria 7 (4 puncte); 3. Mercedes S-Klasse (2 puncte); 4. Lexus LS (1 punct)]
Audi A8 prezinta un design interesant, care aliniaza modelul din Ingolstadt pe aceeasi linie cu BMW Seria 7, in fata liniilor ceva mai clasice ale lui Mercedes-Benz S-Klasse. Lexus LS urmeaza celelalte modele in acest clasament cu un design ceva mai "cuminte".
INTERIOR:
Ampatament: [1. Seria 7 (4 puncte); 2. S-Klasse (3 puncte); 3. A8 (2 puncte); 4. LS (1 punct)]
Portbagaj: [1. S-Klasse (4 punct); 2. A8 (3 puncte); 3. Seria 7 (2 puncte); 4. LS (1 punct)]
Habitaclul noului Audi A8 prezinta varful de lance al design-ului oferit de producatorul din Ingolstadt si ofera numeroase artificii tehnologice clientilor Audi. Rivalii lui A8 ofera si ei un design specific clasei de lux si numeroase elemente hi-tech la interior, astfel ca, pentru a putea cuantifica si pune intr-un clasament interioarele, ne vom catre spatiul oferit pasagerilor si bagajelor acestora. In lipsa unei versiuni cu ampatament marit a lui Audi A8, vom compara doar versiunile echivalente ale rivalilor sai. Astfel, Audi A8 are un ampatament de 2.992 milimetri, in timp ce BMW Seria 7 se afla pe primul loc prin cei 3.076 mm. Mercedes-Benz S-Klasse vine pe locul al doilea, cu 3.035 milimetri. Lexus LS are cel mai mic ampatament din segment, cu o valoare de 2.976 mm. Spatiul oferit de portbagaj este capitolul cel mai slab pentru Lexus, care ofera doar 330 de litri, in timp ce Mercedes S-Klasse este liderul segmentului, cu 560 de litri. Autdi A8 ofera 510 litri la nivelul portbagajului, pe cand BMW Seria 7 ajunge pe locul trei cu 500 de litri. Capacitatea portbagajului nu este schimbata de marirea ampatamentului, aceasta identica si pentru versiunile cu ampatament marit ale rivalilor lui Audi A8. In cazul versiunilor cu ampatament marit, BMW detine locul 1 la acest capitol, cu 3.216 mm, fata de 3.165 ai lui Mercedes S-Klasse si 3.090 mm oferiti de Lexus LS.
PRET:
Pret de pornire: [1. Seria 7 (4 puncte); 2. S-Klasse (3 puncte); 3. LS (2 puncte); 4. A8 (1 punct)]
Preturi versiuni comparabile: [1. LS (4 puncte); 2. A8 (3 puncte); 3. Seria 7 (2 puncte); 4. S-Klasse (1 punct)]
Pretul noului Audi A8 nu a fost inca dezvaluit, astfel ca vom apela la preturile anuntate pentru Germania pentru a realiza un clasament de acest tip. BMW ofera ca baza un propulsor diesel de 245 CP si 540 Nm la 75.089 euro, cu toate taxele incluse. Mercedes-Benz ofera de asemenea un diesel cu sase cilindri, de data aceasta fiind vorba insa de un motor care ofera 235 CP si 540 Nm si care are un pret cu foarte putin mai ridicat: 75.149 de euro cu toate taxele incluse. Versiunea entry-level a lui Lexus LS are un pret de pornire de 85.198 de euro in Romania cu toate taxele incluse si este reprezentata de un motor pe benzina care ofera 381 CP si 493 Nm. In sfarsit, motorizarea versiunii de baza a lui Audi A8 va fi in momentul lansarii un V8 4.2 litri FSI de 372 CP care costa 89.300 de euro (in Germania). Evident, la data intrarii pe piata a motoarelor TDI V6 de 204 si 150 de cai putere, pretul de baza al lui A8 va cobori sensibil.
Pentru a ne face o idee legata de nivelul de pret al celor patru modele in functie motorizarile care pot fi comparate, recurgem la o analiza mai adanca a stuatiei. Potrivit Audi, noul A8 va costa 89.300 de euro in Germania in cazul versiunii V8 FSI de 4.2 litri. Putem sa comparam noul model cu versiunea Lexus LS 460 (85.198 de euro), cu BMW 750i (91.868 de euro, dar 26 CP si 107 Nm in plus) si cu Mercedes S-Klasse S500 (97.104 de euro).
MOTORIZARI:
Diversitate: [1. S-Klasse (4 puncte); 2. Seria 7 (3 puncte); 3. A8 (2 puncte); 4. LS (1 punct)]
Dimensiuni: [1. Audi A8 (4 puncte); 2. Seria 7 (3 puncte); 3. S-Klasse (2 puncte); 4. LS (1 punct)]
Gama Audi A8 va fi disponibila cu trei motorizari TDI si una FSI. Dintre cele patru versiuni de motorizare oferite alaturi de A8, doua sunt V8-uri, iar celelalte doua sunt reprezentate de un propulsor V6 TDI disponibil in doua versiuni de putere. BMW ofera Seria 7 F01 cu trei motorizari diesel si patru unitati pe benzina. Exista chiar si o versiune hibrida a lui BMW Seria 7, dar aceasta nu este inca disponibila in Romania. Mercedes-Benz S-Klasse este disponibil alaturi de trei motorizari diesel si patru unitati pe benzina, pe langa cele doua versiuni de performanta S63 AMG, respectiv S65 AMG. mai mult, Mercedes S-Klasse este disponibil si intr-o versiune hibrida pe piata din Romania. Lexus LS are cea mai restransa gama de motorizari din acest segment: o unitate pe benzina si una hibrida.
Excluzand versiunile AMG ale lui Mercedes-Benz S-Klasse, cel mai puternic motor il are BMW 760 Li, care ofera 544 CP si 750 Nm. Pe locul doi vine Mercedes S600L, care este echipat cu un propulsor de 517 CP si 830 Nm. Locul trei este ocupat de Lexus LS 600h, care beneficiaza de un tren de propulsie hibrid si ofera 394 CP si 520 Nm. Audi A8 este ultimul clasat la acest capitol, varful gamei avand deocamdata, pana la prezentarea noului S8, 372 CP si 445 Nm.
DIMENSIUNI [1. Audi A8 (4 puncte); 2. Seria 7 (3 puncte); 3. S-Klasse (2 puncte); 4. LS (1 punct)]
Audi A8 este cel mai lung si cel mai lat model din segmentul sau, avand o lungime de 5.137 milimetri si o latime de 1.949 mm. Desigur, aceasta afirmatie este valabila doar daca excludem versiunile cu ampatament marit, deoarece Audi A8 nu este disponibil inca intr-o asemenea versiune de caroserie. Cel mai inalt model din acest segment este Lexus LS.
PERFORMANTE: [ 1-2. BMW 760Li si Mercedes S600 L (4 puncte); 3. A8 (2 puncte); 4. LS (1 punct)]
Cele mai rapide modele la acceleratia 0-100 km/h sunt BMW Seria 7 si Mercedes-Benz S-Klasse. In versiunile 760Li, respectiv S600 L, acestea pot accelera de la 0 la 100 km/h in doar 4.6 secunde. Evident, excludem din calcul versiunile de performanta ale lui S-Klasse, S 65 AMG, fiind mai rapid la sprintul 0-100: 4.4 secunde. Versiunea de top a lui Audi A8 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.7 secunde, in timp ce Lexus LS 600h are nevoie de 6.3 secunde pentru a realiza aceasta performanta. Toate modelele din aceasta comparatie au viteza maxima limitata la 250 km/h.
CONCLUZII
Un calcul simplu al tuturor clasamentelor care au putut fi realizate la doar o zi dupa lansarea lui Audi A8 scoate in fata un top dominat fara drept de apel de modelele germane ale segmentului. Departajarea primelor trei pozitii a fost facuta clar, calculul criteriilor analizate de Automarket scotand in fata suprematia lui Seria 7 in segmentul premium de lux. Evident, clasamentul nu este unul final, lansarea viitoarelor versiuni diesel de baza ale lui A8 urmand sa urce foarte probabil modelului Audi mai aproape de S-Klasse. In plus, daca luam in calcul si versiunile AMG ale lui S-Klasse, modelul Mercedes urca putin in clasament.
Clasament final:
1. BMW Seria 7 (30 puncte)
2. Mercedes S-Klasse (26)
3. Audi A8 (22)
4. Lexus LS (14)