BMW a prezentat oficial in aceasta seara, dupa mai bine de doua luni de asteptare, cea de-a sasea generatie a lui Seria 5, unul dintre cele mai iubite modele din gama bavarezilor si masina care face legatura perfect intre popularul Seria 3 si luxosul Seria 7.
Noul Seria 5 este primul model al bavarezilor care scapa de adaptarea proprie a lui Chris Bangle la capitolul design exterior, BMW jucand de aceasta data cartea conformismului. Seria 5 revine astfel la liniile clasice, simple si elegante din era ante-Bangle, fiind considerat mai degraba un model care inglobeaza cu succes liniile fratelui mai mic Seria 3 si cele ale celui mai mare, Seria 7.
Noul Seria 5 are cel mai mare ampatament din segment (2968 de milimetri), reusind sa adauge 13 milimetri in plus pentru genunchii pasagerilor din spate. Schimbarile de design la nivelul plansei de bord se refera mai ales la amplasarea inspre sofer a consolei centrale si la aparitia unui monitor de dimensiuni apreciabile. O gaselnita interesanta a designerilor si inginerilor BMW - prezenta si pe recent lansatul Seria 5 GT - este monitorul digital al sistemului de climatizare. Acesta beneficiaza de tehnologia black panel, care il face sa para o piesa oarecare din designul bordului atunci cand este inactiv si un monitor in adevaratul sens al cuvantului atunci cand acesta se aprinde.
In ceea ce priveste motoarele de care dispune noul BMW Seria 5, bavarezii s-au oprit pentru momentul lansarii la sapte unitati, patru pe benzina si trei diesel. Cea mai interesanta dintre acestea - si una de la care BMW se asteapta la cel mai mare volum de vanzari - este 520d, cel mai economic Seria 5 construit vreodata de BMW. Vorbim de un consum de 5.0 litri/100 km si de emisii care coboara pana la 132 de grame CO2/km. 520d este acompaniat in linia de unitati diesel de motoarele turbo de 3.0 litri 525d si 530d, primul dezvoltand 204 CP, al doilea 245 CP.
In ceea ce priveste unitatile pe benzina, BMW le-a pregatit fanilor versiunile 523i, 528i si 535i, toate trei beneficiind de injectie directa. Daca primele doua sunt aspirate, 535i beneficiaza de aportul unei turbine care duce puterea maxima la 306 CP si este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 6.1 secunde. Varful de gama este insa 550i, versiune care beneficiaza de un motor V8 twin-turbo de 4.4 litri regasit si pe Seria 7. Acesta dezvolta 407 CP si 600 Nm.
La capitolul tinuta de drum, BMW va arunca in joc pe noul Seria 5 un sasiu cu patru trepte de setare a comportamentului dinamic - Comfort, Normal, Sport si Sport+, acestea urmand sa ii multumeasca pana si pe cei mai pretentiosi dintre clienti. Desi sasiul este cu 50% mai rigid, masa totala a modelului a crescut cu doar 15 kilograme in raport cu generatia anterioara. Din punct de vedere tehnologic, noul Seria 5 poate fi comandat impreuna cu o serie de pachete care vor usura viata la bord. Printre acestea se numara Park Assist System, Collision Warning cu Auto Brake sau un pachet de camere care iti ofera o pespectiva de 360 de grade a masinii.
Noul model va debuta in Romania in luna martie 2010.