Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 24-07-09, 10:51   #496
BMnWA

Stage 5
 
BMnWA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by wolverine View Post
nu ma duc
)) )
BMnWA is offline   Reply With Quote
Old 24-07-09, 11:18   #497
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by wolverine View Post
nu ma duc
daca nu te duci atunci te uiti in autodata ca ai acolo scheme si desene (poze nu sunt)
daca n-ai autodata atunci iti dau eu kit-ul de instalare
te costa o bere
cand o sa ma hotarasc sa ma apuc iar de baut bere
in alta ordine de idei
am o pisi 318IS
istorie : cumparata in Ianuarie de la jărmania mâncatz-ash
inmatriculata vreo 2 sau 3 luni mai tarziu la Romania
prima chestie : masina e fabricatie 92,recunoscuta de RAR ca Euro2 ( cine stie cunoaste )
a doua chestie : de cand am luat-o imi coboara si-mi urca geamurile in trepte
unii spun c-ar fi vorba de niste inele de pe motorase,etc,urmeaza s-o desfac si-acolo ca modulele de confort n-am putut sa le schimb ca nu gasesc modelula sta
a doua : inchiderea centralizata
cand inchid din cheie portierele prima data sare la loc,invart cheia a doua oara si se inchide
centralizata se face numai din portiere,din portbagaj nu
adica daca deschid portbagajul nu se deschid si usile
la fel daca inchid
dar daca deschid/inchid din usi se inchide/deschide portbagajul
chestiunea nr 3 : imi oscila la relantiu (foarte slab pe benzina,foarte pronuntat pe GPL) si parca mergea in 3 intre 1000 si 2000 si 4500 si 5000 cu detonatii in toba si motorul care bârâia
am descoperit ca desteptu' de neamt de la care-am luat masina a pus niste bujii BERU in 4 craci
mare greseala
NGK-urile originale in 2 craci sunt beton,orice altceva face figuri
de cand am schimbat bujiile nu mai baraie in turatii iar de oscilat un pic pe GPL cand dau drumu la clima.urmeaza bujii Denso Iridium (250 de lei setu de 4)
am clima de-aia cu butoane care se invart.butonul de temperatura din stanga (responsabil sa zicem cu partea soferului) comanda clima,cel din dreapta nu face nimic (adica nu schimba temperatura daca invart de el)
avand in vedere ca am fost (pentru vreo 2 ani) mecanic si imi plac masinile sunt fixist si aproape paranoic cu starea tehnica a masinii
adica daca bate ceva sau ceva nu e in regula (sau doar mi se pare) dunga la mecanic(i),fiindca am o gramada de prieteni mecanici (unul dintre ei foarte priceput la bmw-uri,cei din Craiova stiu de SLU)
saptamana asta i-am masurat (iar) compresia motorului.am gasit 8.5 la pistoanele 1 2 si 3 si 7 la pistonul 4
urmarea? saptamana viitoare (adica luni,cand ma intorc de la Voineasa) desfac motorul sa verific si sa refac daca e cazul scaunele la supape,planeitatea la chiuloasa,sa schimb ce e nevoie (nu cred ca o sa fie nevoie sa-l segmentez da nu e exclus ca n-am multa minte)
urmatoarea problema : trapa electrica.cand am venit cu masina in tzara a venit un prieten foarte bun de-al meu s-o vada si a crezut ca e ca la Opel,adica dai chestia de sub trapa in spate si vezi cerul.n-a fost asa si mi-a bagat chestia aia in mecanismul trapei.am scos-o dar facuta varza si in procesul de scoatere s-a si crapat ceva la rama trapei,aia de plastic.urmarea?se infiltreaza apa si mi se scurge pe langa stalpul din stanga.Solutie?schimbarea trapei.Cost? aproximativ 100 de euro.Cine plateste?cine-a stricat.
in rest masina e un pic jegoasa (scaunele si fetele mici de usi,alea tapitate) dar asta se rezolva cu o retapitare la un tapiter bun.
va spuneam mai sus ca sunt un pic maniac pe mecanica si siguranta masinii
cand am adus masina in tara (avand in vedere ca statuse ceva vreme pe-acolo) avea un joc mic la un pivot.i-am schimbat pe-amandoi ca e frumos simetrie.si bucsile de la bascula (bratul inferior)
si directia (toata)
si filtrele
ce vreau sa va spun de fapt : cand schimbati ceva pe la masina la articulatii ...puneti fratilor Lemforder.Asta e producatorul de piese originale bmw.Pentru 2-3 sute de mii in plus la un pivot ...zgarcitul mai rau pagubeste.
P.S. ma bucur c-am gasit threadul asta,ceva de genu' e si pe forumul romanesc bmw da' e slaba rau activitatea pe-acolo,n-ai cu cine
P.P.S. sunt curios cati ma injura ca am pus GPL pe bmw
__________________
mu˛
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 24-07-09, 11:29   #498
BMnWA

Stage 5
 
BMnWA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by sharpe View Post
daca nu te duci atunci te uiti in autodata ca ai acolo scheme si desene (poze nu sunt)
daca n-ai autodata atunci iti dau eu kit-ul de instalare
te costa o bere
cand o sa ma hotarasc sa ma apuc iar de baut bere
in alta ordine de idei
am o pisi 318IS
istorie : cumparata in Ianuarie de la jărmania mâncatz-ash
inmatriculata vreo 2 sau 3 luni mai tarziu la Romania
prima chestie : masina e fabricatie 92,recunoscuta de RAR ca Euro2 ( cine stie cunoaste )
a doua chestie : de cand am luat-o imi coboara si-mi urca geamurile in trepte
unii spun c-ar fi vorba de niste inele de pe motorase,etc,urmeaza s-o desfac si-acolo ca modulele de confort n-am putut sa le schimb ca nu gasesc modelula sta
a doua : inchiderea centralizata
cand inchid din cheie portierele prima data sare la loc,invart cheia a doua oara si se inchide
centralizata se face numai din portiere,din portbagaj nu
adica daca deschid portbagajul nu se deschid si usile
la fel daca inchid
dar daca deschid/inchid din usi se inchide/deschide portbagajul
chestiunea nr 3 : imi oscila la relantiu (foarte slab pe benzina,foarte pronuntat pe GPL) si parca mergea in 3 intre 1000 si 2000 si 4500 si 5000 cu detonatii in toba si motorul care bârâia
am descoperit ca desteptu' de neamt de la care-am luat masina a pus niste bujii BERU in 4 craci
mare greseala
NGK-urile originale in 2 craci sunt beton,orice altceva face figuri
de cand am schimbat bujiile nu mai baraie in turatii iar de oscilat un pic pe GPL cand dau drumu la clima.urmeaza bujii Denso Iridium (250 de lei setu de 4)
am clima de-aia cu butoane care se invart.butonul de temperatura din stanga (responsabil sa zicem cu partea soferului) comanda clima,cel din dreapta nu face nimic (adica nu schimba temperatura daca invart de el)
avand in vedere ca am fost (pentru vreo 2 ani) mecanic si imi plac masinile sunt fixist si aproape paranoic cu starea tehnica a masinii
adica daca bate ceva sau ceva nu e in regula (sau doar mi se pare) dunga la mecanic(i),fiindca am o gramada de prieteni mecanici (unul dintre ei foarte priceput la bmw-uri,cei din Craiova stiu de SLU)
saptamana asta i-am masurat (iar) compresia motorului.am gasit 8.5 la pistoanele 1 2 si 3 si 7 la pistonul 4
urmarea? saptamana viitoare (adica luni,cand ma intorc de la Voineasa) desfac motorul sa verific si sa refac daca e cazul scaunele la supape,planeitatea la chiuloasa,sa schimb ce e nevoie (nu cred ca o sa fie nevoie sa-l segmentez da nu e exclus ca n-am multa minte)
urmatoarea problema : trapa electrica.cand am venit cu masina in tzara a venit un prieten foarte bun de-al meu s-o vada si a crezut ca e ca la Opel,adica dai chestia de sub trapa in spate si vezi cerul.n-a fost asa si mi-a bagat chestia aia in mecanismul trapei.am scos-o dar facuta varza si in procesul de scoatere s-a si crapat ceva la rama trapei,aia de plastic.urmarea?se infiltreaza apa si mi se scurge pe langa stalpul din stanga.Solutie?schimbarea trapei.Cost? aproximativ 100 de euro.Cine plateste?cine-a stricat.
in rest masina e un pic jegoasa (scaunele si fetele mici de usi,alea tapitate) dar asta se rezolva cu o retapitare la un tapiter bun.
va spuneam mai sus ca sunt un pic maniac pe mecanica si siguranta masinii
cand am adus masina in tara (avand in vedere ca statuse ceva vreme pe-acolo) avea un joc mic la un pivot.i-am schimbat pe-amandoi ca e frumos simetrie.si bucsile de la bascula (bratul inferior)
si directia (toata)
si filtrele
ce vreau sa va spun de fapt : cand schimbati ceva pe la masina la articulatii ...puneti fratilor Lemforder.Asta e producatorul de piese originale bmw.Pentru 2-3 sute de mii in plus la un pivot ...zgarcitul mai rau pagubeste.
P.S. ma bucur c-am gasit threadul asta,ceva de genu' e si pe forumul romanesc bmw da' e slaba rau activitatea pe-acolo,n-ai cu cine
P.P.S. sunt curios cati ma injura ca am pus GPL pe bmw
) nu te injura nimeni daca bmw consuma ca 1.9tdi nu punea nimeni gpl ) asa ai luat-o sau ai pus in tara ? acuma trebuie sa ne dai si niste cifre de consum pe gpl
BMnWA is offline   Reply With Quote
Old 24-07-09, 12:34   #499
GOGU_VL
BMW Driver

Stage 5
 
GOGU_VL's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 5,383
Member of:
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Bine'ai venit printre noi.......sa zicem k in ultima vreme nu prea a fost miscare p'aici.....lumea in vacanta.....blablabla.
Dar omule.....ai scris nu gluma
Ziceai ceva de pivoti si busci Lemforder, eu unu' m'am saturat de ele, si'am luat pe original, mi'am skimbat mecanicu', deoarece cel veki n'a vrut sa'mi faca transplant de motor (1.6->2.0) m'am dus la altu, si'acu numai la asta nou ma duc, si'am facut comanda la el de 2 pivoti si 2 bielete, pret total BMW original 6mil lei veki.....omu se duce saptamanal in Germany la Bavaria si ia piese
Trapa......nu esti singuru cu probleme......a mea nu se ridica, doar se duce in spate......eu o gasisem completa undeva pe la 3mil lei, dar n'am luat'o.
GPL scz k rad, dar majoritatea cunostintelor mele, spun despre Bmw k e masina mai sportiva, mai de fuga, tu i'ai pus Gpl? In sfarsit, fiecare cu parerile lui, face ce vrea cu masina lui.
Stima E36
GOGU_VL is offline   Reply With Quote
Old 24-07-09, 14:49   #500
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by jm3k3rd3mik View Post
Bine'ai venit printre noi.......sa zicem k in ultima vreme nu prea a fost miscare p'aici.....lumea in vacanta.....blablabla.
Dar omule.....ai scris nu gluma
Ziceai ceva de pivoti si busci Lemforder, eu unu' m'am saturat de ele, si'am luat pe original, mi'am skimbat mecanicu', deoarece cel veki n'a vrut sa'mi faca transplant de motor (1.6->2.0) m'am dus la altu, si'acu numai la asta nou ma duc, si'am facut comanda la el de 2 pivoti si 2 bielete, pret total BMW original 6mil lei veki.....omu se duce saptamanal in Germany la Bavaria si ia piese
Trapa......nu esti singuru cu probleme......a mea nu se ridica, doar se duce in spate......eu o gasisem completa undeva pe la 3mil lei, dar n'am luat'o.
GPL scz k rad, dar majoritatea cunostintelor mele, spun despre Bmw k e masina mai sportiva, mai de fuga, tu i'ai pus Gpl? In sfarsit, fiecare cu parerile lui, face ce vrea cu masina lui.
Stima E36
Lemforder e producatorul ORIGINAL de piese pentru bmw
hai sa-ti explic o mica intamplare
din cauza faptului ca piesele "pe original" sunt scumpe lumea nu le mai cumpara si asa s-a ajuns la stocuri ramase de pe timpu' lu' Pazvante.Chestia care v-o spun acum e relatata de la cineva care lucreaza la un importator de piese auto (nu la un magazin de piese) si care are experienta si e si pasionat in domeniul BMW
mi-a spus ca la un moment dat le-au venit elemente de directie BMW pentru e36 pe care au descoperit ca fusese stearsa (adica polizata frumos si finut,dar se vedea) sigla BMW si inscrisul Original Part si ramasese Lemforder
intreaba orice mecanic bun (nu unu care vrea sa te rupa de bani) cine e producatorul oficial pentru BMW de articulatii si elemente de directie
acum sa revenim la a mea
GPL-ul l-am pus aici,instalatia e varful de gama de la OMVL,a facut ceva probleme rampa de injectoare dar s-a rezolvat prin schimbare
de consum ...nu pot sa spun multe fiindca cat a fost rampa de injectoare defecta s-au facut reglajele pe calculator dupa ureche si analizorul de gaze
orice instalatie secventiala are un autoreglaj care si-l face automat citind timpii de injectie de la injectoarele de pe benzina
in principiu consumul in oras pe GPL e undeva pe la 13-15 l/100km
hai sa zicem ca cel putin 60% din km astia sunt facuti cu clima pornita
in exterior....iar e cu cantec
am facut 1150 de km intr-o saptamana pe Craiova-Bucuresti-Constanta-Vama Veche-Constanta-Bucuresti-Craiova si am bagat gaz de 250 de lei in conditiile in care autostrazile le-am facut blana si cu clima pornita
ciudat...pe consumul instant imi da acelasi consum (10) si la 120 km/h si la 200 km/h.
dupa 200 km/h urca maxim la 11 consumul (pe gaz viteza maxima a fost 220Km/h)
mari diferente intre GPL si benzina nu prea sunt (ca si consum) ...hai acolo 1-2 litri in plus pe GPL
oricum de cand am pus instalatia de GPL nu dau mai putini bani la alimentat,merg mai multi km
cat despre sportivitatea de care spuneai mai devreme jm3k3rd3mik n-are nici o legatura cu GPL-ul
instalatiile secventiale GPL pastreaza acelasi mers al masinii
eu cand schimb din comutator de pe GPL pe benzina nu simt diferenta si invers la fel
iar la cat de usor se poate modifica ECU instalatiei de GPL pot chiar s-o fac sa traga mai bine pe GPL decat pe benzina (daca fac un cip la WPP ma costa 3 mil,daca umblu un pic la NordService la hartile de admisie nu ma costa nimic )
in rest.....toate bune si frumoase
sa-i vad acum consumul de exterior pe gaz,dupa ce i-am reusit setarile corecta si cu bujiile NGK schimbate alalteri
dupa care o sa pun bujii Denso Iridium cand o sa am bani de ele (250 RON set de 4 bucati) si cica s-ar vede(simti) o diferenta in sensul ca merge motorul mai bine cu alea(mai rotund) si s-ar simti si la consum (unii se lauda chiar cu un litru mai putin la suta de km consum)

Last edited by sharpe; 24-07-09 at 14:51.
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 24-07-09, 16:17   #501
wolverine

Stage 5
 
wolverine's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of:
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Sharpe ce bun ar fi programu ala daca mi l`ai da
wolverine is offline   Reply With Quote
Old 24-07-09, 17:13   #502
BMnWA

Stage 5
 
BMnWA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by wolverine View Post
Sharpe ce bun ar fi programu ala daca mi l`ai da
nu prea ai pretentii ) merge bine masina atunci, iar IS-ul este recunoscut ca un consumator ne-modest )
BMnWA is offline   Reply With Quote
Old 27-07-09, 12:32   #503
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by wolverine View Post
Sharpe ce bun ar fi programu ala daca mi l`ai da
da-mi pe pm id-ul tau de mess si rezolvam deseara
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 27-07-09, 15:14   #504
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

si...uitasem
am fost la Valcea week-end-ul asta si cred c-am scos consum mai mic de 10 in exterior cu ea
nu pot fi sigur fiindca am ajuns la Valcea cu jumate de rezervor de gaz si m-am invartit prin oras si prin imprejurimi (traiasca baietii de la Midnight,oameni de milioane) pana am terminat rezervorul,am bagat in Valcea adica am facut plinu' dupa care m-am dus pana la Voineasa (urcare facuta semi-sportiv pana la Voineasa ca eram copt de somn si daca o lasam mai moale adormeam leganat de toate curbele alea) si cand am ajuns in Craiova mai aveam aprins un beculet verde la butelie,butelia avand o capacitate reala de 34,5 litri
cred ca nu gresesc cand spun ca o sa fac 600 de km cu 70 de litri consum mixt
cand o sa fie gata ce-a mai ramas in butelie
dupa cum spuneam,saptamana asta ii desfac motorul sa vedem ce-i cu compresia aia jalnica (8,5 pe 3 pistoane si 7 pe pistonul 4)
o sa revin cu update-uri
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 27-07-09, 15:59   #505
adriano9

Stage 5
 
adriano9's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 807
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

ce bujii imi recomandati pt 318is ?
adriano9 is offline   Reply With Quote
Old 27-07-09, 19:45   #506
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by adriano9 View Post
ce bujii imi recomandati pt 318is ?
originale ...adica NGK
sa nu faci greseala sa pui BERU sau alte chestii ca au 4 electrozi de masa si etc ca e cea mai mare prostie
Daca vrei niste chestii super (250 RON setu) atunci iti recomand Denso Iridium
le aduce un tip din bucale pe comanda din State
Bujiile alea sunt excelente,n-am auzit pe nimeni sa se planga de ele si cum toata lumea se asteapta la lucruri gen motorul merge mai rotund,consum mai scazut,accelerare mai buna atunci inseamna ca nu inseala asteptarile
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 28-07-09, 14:30   #507
adriano9

Stage 5
 
adriano9's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 807
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

multumesc frumos,dinalea or fi atunci
adriano9 is offline   Reply With Quote
Old 28-07-09, 18:49   #508
BMnWA

Stage 5
 
BMnWA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

dar despre ngk platinum stie cineva ceva ?
BMnWA is offline   Reply With Quote
Old 01-08-09, 14:27   #509
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

Quote:
Originally Posted by BMnWA View Post
dar despre ngk platinum stie cineva ceva ?
sunt slabute....adica nu se merita banii in plus
Quote:
Originally Posted by Denso Website
Q. What makes Iridium better?
A. Until recently, platinum was considered the best material to use on the top of an electrode because of its durability. However, Iridium is 6 times harder, 8 times stronger, and has a melting point 1200 degrees higher than platinum. Put that into a harsh environment such as an engine piston chamber, and you have a spark plug that can resist wear much better than platinum. Additionally, the DENSO Iridium Power alloy is so durable; it allowed our engineers to produce the world’s smallest center electrode (.4mm) which reduces the voltage requirements, concentrating its sparking power. Also, its smaller size, combined with the tapered U-Groove ground electrode, allows more room for the flame kernel to develop and produce a more efficient combustion.
ori iei NGK pe original ori iei Iridium
interesant ca pentru 318IS nu s-au facut NGK Iridium,doar Denso Iridium are corespondent la codul de bujie

Last edited by sharpe; 01-08-09 at 14:32.
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 01-08-09, 15:03   #510
gyovannniy

Stage 3
 
gyovannniy's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 121
Default Re: Trucuri, secrete si info de care nu stiam despre E36

salut .am si eu un bmw e36,2,0 benzina,150cp,din 92,as vrea s stiu si eu doua lucruri.dak maputeti ajuta.1.dak ii pot pune gpl,cat consuma,(pe benzina cam 7% consuma),dak se merita,dak pateste ceva motorul eventual vreun service specializat care s mi/o monteze si 2,dak imi poate spune cineva ce grad de poluare am si cam cat ar costa incrierea.va multumesc mult si felicitari pt forum.
gyovannniy is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -