Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
24-12-08, 23:15
|
#106
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: Intrebari ax cu came
sa va prezint si eu problema mea...de cand am schimbat evacuarea care mai mult ca sigur este prea "libera" cand ajunge la 5500 rpm nu mai trage...vruiam sa va intreb daca masina isi pierde din putere pana la 5500 ture sau e aceiasi ca atunci cand avea evacuarea normala....imi cerc scuze de off`topic dar nu am gasit unde sa pun si eu intrebarea...
|
|
|
25-12-08, 03:19
|
#107
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
cuplul creste pana la 3500-4500(la benzinare), dupa care curba scade! Dar cand te duci la 6500 si ai schimbat o treapta superioara turatia scade cam pana la cuplul maxim, si atunci esti in forma maxima.
curbele de putere/nm de obicei ai o forma de U!
__________________
bmw 530 & cali turbo+++
|
|
|
25-12-08, 14:00
|
#108
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of: [Honda]
|
Re: Intrebari ax cu came
Prea libera inseamna k ti-ai marit evacuarea prea mult si ai pus o toba "sport" adik goala nu? sa-ti spun ce s-a intamplat: ai pierdut contracompresia..cum spunea cineva diametrul evacuarii trebuie kalculat..si neaparat cu o finala normala! pune o toba finala normala la evacuarea ta si ai sa vezi diferentza..
|
|
|
25-12-08, 14:09
|
#109
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of: [Honda]
|
Re: Intrebari ax cu came
si inka ceva referitor la axe..eu am un motor d 1.6l 16v d16a8 shadowro stie ce inseamna..si vreau sa stiti k avea 124 hp stock..si l-am reconditionat complet..adika am refacut vibrochenu cu cuzineti d cota 1, segmenti noi, am incarcat cu sudura partiile d langa supape dupa care le-am slefuit ptr crestere a compresiei, am marit admisia in chiloasa, am pus o volanta usurata, un regulator d presiune benzina, o pompa d benzina d 255 lph si vreau sa stiti k nu mai am frane ptr ce putere are motorul akum..
|
|
|
25-12-08, 16:53
|
#110
|
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,204
Member of: [BMW]
|
Re: Intrebari ax cu came
am inteles cum sta treaba...app se pot gasi carti de cumparat in limba romana in care sa fie totul despre motoare....poate chiar si despre tuning.
|
|
|
11-04-10, 00:33
|
#111
|
Stage 2
Join Date: Mar 2009
Posts: 56
|
Re: Intrebari ax cu came
Salutare baieti,
Am un audi 80 b4 tip motor ABT(2.0L) de 90cp si as vrea sa ii pun o axa cu came de la ABK(115CP) care este mai mare putin si nu stiu dak e bine ceea ce fac, pe langa asta as vrea sa cresc raportul de compresie alezand chiuloasa.
O parere de la voi ar fii tare de folos. Ce altceva as mai putea sa ii fac? am injectie mono-punct , sa renunt la ea si sa o trec pe carburatie, sa mai adaptez un turbo de 1.9TDI(1Z,90CP), dar cineva ma sfatuit sa decomprim motorul (nu stiu in ce consta decomprimarea motorului ).
Multumesc mult
__________________
Honda CRX ED9 137cp D16A9 - project
Honda EG3 75cp D13B2 - day by day
Rover 820ti 200cp 20T4 - second car
|
|
|
11-04-10, 08:45
|
#112
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Intrebari ax cu came
decomprimarea este inversul comprimarii,adica in loc sa planezi chiulasa,adaugi un surplus de material intre ea si bloc,practic cu o garnitura de chiulasa mai groasa in carne obtii asta
|
|
|
11-04-10, 21:48
|
#113
|
Stage 2
Join Date: Mar 2009
Posts: 56
|
Re: Intrebari ax cu came
Da la asta ma gandeam si eu, doar ca nu stiam daca mai cuprinde si altceva.
Oricum merci mult si mai astept pareri.
|
|
|
14-04-10, 09:53
|
#114
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by bere_audi80
Salutare baieti,
Am un audi 80 b4 tip motor ABT(2.0L) de 90cp si as vrea sa ii pun o axa cu came de la ABK(115CP) care este mai mare putin si nu stiu dak e bine ceea ce fac, pe langa asta as vrea sa cresc raportul de compresie alezand chiuloasa.
O parere de la voi ar fii tare de folos. Ce altceva as mai putea sa ii fac? am injectie mono-punct , sa renunt la ea si sa o trec pe carburatie, sa mai adaptez un turbo de 1.9TDI(1Z,90CP), dar cineva ma sfatuit sa decomprim motorul (nu stiu in ce consta decomprimarea motorului ).
Multumesc mult
|
Nu renunta la injectie pt carburatie mai ales daca vrei sa montezi un turbo; carburatoarele (din auzite) cica se regleaza mai greu cand vine vb de turbine. Turbina de diezel nu merge la benzina, turbina folosita de benzinare trebuie sa reziste la temperaturi mai mari de cat la diezel. Incearca sa montezi un compresor, mai putina bataie de cap, costuri mai mici dar nici cresterile de putere nu o sa fie asa de mari.
__________________
|
|
|
13-06-10, 13:24
|
#115
|
Stage 2
Join Date: Mar 2009
Posts: 50
|
Re: Intrebari ax cu came
o axa sport ptr un tddi 90HP Focus se paote gasi, si cati cai ar aduce ?
|
|
|
13-06-10, 13:35
|
#116
|
Stage 2
Join Date: Mar 2009
Posts: 50
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by Xdriver;15973HP 30
Fratilor...........eu am facut toate modificarile de care vorbiti voi pe un motor de opel de 2L, 8v 115cai si am scos din el in jur de 170 cai. Pot sa va zic ca este si fiabil.
PS. Nu te mai lauda cu laboratoarele de la Poli, ca si eu am terminat Autovehicule Rutiere si stiu cu ce se mananca.......
|
dintru motor de 66KW/90HP tddi de Focus ce se poate scoate, 1.8L, 8V???
|
|
|
13-06-10, 14:01
|
#117
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Intrebari ax cu came
Cu un CIP bine gandit, poti castiga pana la 30 CP.
|
|
|
14-06-10, 22:43
|
#118
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of: [Opel] [FORD]
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by focu25
o axa sport ptr un tddi 90HP Focus se paote gasi, si cati cai ar aduce ?
|
La diesel nu este necesar schimbarea axei cu came pt putere,o remapare creste puterea destul la un diesel,daca schimbi injectoarele sau decat capul...iarasi mai creste sa nu mai zic daca inlocuiesti si turbina,intercooler...sari de 200,dar asta presupune multe piese schimbate,manopera ,softul ,te duce ceva bani...
|
|
|
21-10-10, 20:40
|
#119
|
Stage 1
Join Date: Jun 2010
Posts: 11
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by Xdriver
Modificarile sunt urmatoarele: admisie modificata, pistoane, biele,si volanta usurate, ax came sport Schrick, CIP, chiulasa modificata, compresie marita, injectoare mai mari, regulator presiune sport, evacuare directa cu serpisori din inox.
Si eu as vrea sa fac un test dyno, dar....din pacate trebuie sa vand masina si nu mai vreau sa gbag bani in ea....
Ii dau dreptate lui Bobby, este un motor ff fiabil si chiar nu este slab, mai ales pt anii lui.....dovada fiind chiar si faptul ca s-a fabricat din `86 pana prin `93. Si nu uitati ca acelasi motor, in varianta GT avea 136 cai.
|
posesor al unui motor de 2000 cmc 8v si 115 stock de la opel, cel de 136 cai are un alt ax cu came si raportul de compresie cu 0,8 mai mare, are si un ecu diferit, ca nu are sonda lambda si difera parametrii la aprindere fata de cel de 115 cai, dar ce a pus Xdriver pe el e mult in comparatie cu ce au facut opel si au scos 136 cai. si eu am lustruit admisia acum un an si ceva, as vrea sa fac alta, dar lipsa de bani si de mesteri sudori si materiale. am marit raportul de compresie, la evacuare nu am umblat decat al niste restirctii in galeria originala si in chiulasa, poti sa ajuuti enorm motorul daca te pui sa lustruiesti si sa optimizezi fluxul pe aer pe acolo, daca bagi degetul in spate al scaunul de la supapa de admisie est eun prag enorm, la orice motor inainte sa pui axe cu came ar trebui intai optimizat fluxul de aer in motor si afara din motor, de acolo se castiga mult, supape lustruite pe spate, axe xu came su suprapunere(overlap) mai mare, galeria de evacuare trebuie gandita in asa fel incat sa nu iti dea caderi de cuplu. desi unii ar crede k mergi fara evacuare e cel ami liber traseu, nu e bine, un tub creeaza vid in spatele lui, si cum aerul are masa are inertie, intr-un tub aerul evacuat va creea vid in spatele lui si in momentul in care valvele se suprapun la deschidere aerul evacuat va trage dupa el aer proaspat in motor, la motoarele de curse, acest lucru duce la o eficienta volumetrica de peste 100%,asta la motoare aspirate, intr-adevar axele de turbo sunt diferite de cele de aspirate normal sau de cele cu compresor mecanic, la turbo epresiunea din evacuare, nu ai nevoie de suprapunere asa mare, daca ai suprapunere mare, presiunea din evacuare, care e mai mare decat cea din admisia va forta aerul evacuat inapoi in cilindru, nu vrem asta, la cele aspirate e nevoie de suprapunere mare, iar la cele cu compresor, trebuie lasate supape de admisie deschise cat ami mult, sa intre aer proaspat cu benzina ca nu poate sa faca rau :P, inainte de a schimba axul cu came ii sfatuiesc pe cei care vor sa faca asta sa analizeze inainte daca chiar au nevoie, daca ergi printr-un oras aglomerat, nu ai nevoie de un relanti care sa oscileze sau sa stea prea sus sa te omoare al consum, ca benzina nu e gratis, si degeaba ai potential de masian de raliu daca stai in coloana la semafor si ai loc 30 m sa accelerezi, peste 2 sec si ala cu trabantu ajunge langa tine.plus ca o modificare asa substantiala al motor, ax cu came, compresie, sau turbo trebuie insotita dupa mintea mea cu frane eventual suspense, ca al urma urmei cand accelerezi nu te grabeste nimeni, dar al franare s-ar putea o data sa fii nevoit sa franezi brusc si o sa ai viteza prea mare sunt putere prea mare pentru franele vechi.
toata stima pentru cei care posteaza si au habar despre ce vorbesc,( ma refer la ingineri si putinii care stiu cu ce se mananca motoarele de masini si masinile)
|
|
|
21-10-10, 21:19
|
#120
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by relu86
posesor al unui motor de 2000 cmc 8v si 115 stock de la opel, cel de 136 cai are un alt ax cu came si raportul de compresie cu 0,8 mai mare, are si un ecu diferit, ca nu are sonda lambda si difera parametrii la aprindere fata de cel de 115 cai, dar ce a pus Xdriver pe el e mult in comparatie cu ce au facut opel si au scos 136 cai. si eu am lustruit admisia acum un an si ceva, as vrea sa fac alta, dar lipsa de bani si de mesteri sudori si materiale. am marit raportul de compresie, la evacuare nu am umblat decat al niste restirctii in galeria originala si in chiulasa, poti sa ajuuti enorm motorul daca te pui sa lustruiesti si sa optimizezi fluxul pe aer pe acolo, daca bagi degetul in spate al scaunul de la supapa de admisie est eun prag enorm, la orice motor inainte sa pui axe cu came ar trebui intai optimizat fluxul de aer in motor si afara din motor, de acolo se castiga mult, supape lustruite pe spate, axe xu came su suprapunere(overlap) mai mare, galeria de evacuare trebuie gandita in asa fel incat sa nu iti dea caderi de cuplu. desi unii ar crede k mergi fara evacuare e cel ami liber traseu, nu e bine, un tub creeaza vid in spatele lui, si cum aerul are masa are inertie, intr-un tub aerul evacuat va creea vid in spatele lui si in momentul in care valvele se suprapun la deschidere aerul evacuat va trage dupa el aer proaspat in motor, la motoarele de curse, acest lucru duce la o eficienta volumetrica de peste 100%,asta la motoare aspirate, intr-adevar axele de turbo sunt diferite de cele de aspirate normal sau de cele cu compresor mecanic, la turbo epresiunea din evacuare, nu ai nevoie de suprapunere asa mare, daca ai suprapunere mare, presiunea din evacuare, care e mai mare decat cea din admisia va forta aerul evacuat inapoi in cilindru, nu vrem asta, la cele aspirate e nevoie de suprapunere mare, iar la cele cu compresor, trebuie lasate supape de admisie deschise cat ami mult, sa intre aer proaspat cu benzina ca nu poate sa faca rau :P, inainte de a schimba axul cu came ii sfatuiesc pe cei care vor sa faca asta sa analizeze inainte daca chiar au nevoie, daca ergi printr-un oras aglomerat, nu ai nevoie de un relanti care sa oscileze sau sa stea prea sus sa te omoare al consum, ca benzina nu e gratis, si degeaba ai potential de masian de raliu daca stai in coloana la semafor si ai loc 30 m sa accelerezi, peste 2 sec si ala cu trabantu ajunge langa tine.plus ca o modificare asa substantiala al motor, ax cu came, compresie, sau turbo trebuie insotita dupa mintea mea cu frane eventual suspense, ca al urma urmei cand accelerezi nu te grabeste nimeni, dar al franare s-ar putea o data sa fii nevoit sa franezi brusc si o sa ai viteza prea mare sunt putere prea mare pentru franele vechi.
toata stima pentru cei care posteaza si au habar despre ce vorbesc,( ma refer la ingineri si putinii care stiu cu ce se mananca motoarele de masini si masinile)
|
Ma tu esti nebun la kep???
Stii tu toate astea dar nu stii sa scrii?
|
|
|
|
|