Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 22-08-06, 16:18   #31
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Intrebari ax cu came

La Brasov, la turbomecanica sau ceva de genul asta. B-34-SGM a facut asta pentru un mecanism motor. Exisat un utilaj special care te anunta cat trebuie sa iei din contragreutaile arboreluui cotit (sau cat sa adaugi), dar eu inca nu am vazut cum arata.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 22-08-06, 18:41   #32
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Intrebari ax cu came

La Baneasa (peste drum de Romaero) fac echilibrari ale arborelui cotit impreuna cu volanta, din cate stiu eu

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 23-08-06, 01:25   #33
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
...
-de cate ori se inlocuiesc pistoanele, bielele sau vilbrochenul cu unele diferite de standard;
-de cate ori se inlocuiesc pistoanele, bielele sau vilbrochenul cu unele standard
~Nautilus

Vibrochenul nou este echilibrat din fabrica.
Pistoanele in set ,au echilibrarea maselor.Bielele la fel.
Deci pt. un motor uzual ce functioneaza in regim normal la 2500 rpm (diesel) si 3500 (benzina) nu vor fi probleme de echilibrari.La utilizari tip racing,altfel sta situatia.Sint curios si eu ,unde se echilibreaza in RO toate aceste elemente impreuna :vibrochen,biele,pistoane,volanta,montate pe un motor.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 23-08-06, 09:37   #34
Madalin Zolti
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by einstein1984 View Post
La Brasov, la turbomecanica sau ceva de genul asta. B-34-SGM a facut asta pentru un mecanism motor. Exisat un utilaj special care te anunta cat trebuie sa iei din contragreutaile arboreluui cotit (sau cat sa adaugi), dar eu inca nu am vazut cum arata.
ahaa, deci asa isi usura B 34 vibrochenu si bielele si pistoanele ))
e bine de stiut, apropo acuma la turbo care stie daca mai are si alea de mai sus usurate?
merci

Il rog pe SGM sa spuna aici daca chiar se merita usurate piesele, si daca tzine cu turbo dupa aceea.

Cred ca e un pas inainte in marirea puterii motoarelor
cat despre modificarea CV stiu ca Claudiu DNC, Killpacient si ZAF-ul fac aceste lucruri. Si mai sunt si altii.. am dat doar 2 exemple
oricum la un motor turbo e bine sa ai o cutie cu alte rapoarte, ca ptr turbo..
Deja ZAF-ul studiaza acest lucru..
  Reply With Quote
Old 21-01-07, 02:49   #35
alexjackal

Stage 2
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 68
Default Re: Intrebari ax cu came

respect zbuciumus sunt anul II la inginerie auto si din informatiile absolut minuscule pe care le am in leg cu motorul cu combustie interna iti dau dreptate, (de cand am inceput materiile de specialitate auto si am mai invatat despre toate maruntaiele unei masini mi-a cam schimbat perspectiva asupra unui motor---e absolut mai complicat decat shiar putea imagina orice pasionat\doritor de tunning)
alexjackal is offline   Reply With Quote
Old 24-01-07, 17:14   #36
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Intrebari ax cu came

Eu asi pune axa cu came asimetric (ex. 283/285 sau 310/315 sau ce e mortal 333/32
Dar tre calculat pentru fiecare motor aparte.
Se calculeaza cu ajutirul diagramei Gauss
Si al doilea derivat va fi ~marimea arcului de la supapa (evident din asta se poate calcula si materialul si prelucrarea supapei
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 24-01-07, 17:39   #37
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Vibrochenul nou este echilibrat din fabrica.
Pistoanele in set ,au echilibrarea maselor.Bielele la fel.
Deci pt. un motor uzual ce functioneaza in regim normal la 2500 rpm (diesel) si 3500 (benzina) nu vor fi probleme de echilibrari.La utilizari tip racing,altfel sta situatia.Sint curios si eu ,unde se echilibreaza in RO toate aceste elemente impreuna :vibrochen,biele,pistoane,volanta,montate pe un motor.
In primul rand nu este echilibrat asa fin...mai ales pistoanele, biela si volanta
Nici de VW, mercedes, BMW (modele de strada, motoare cele mici)
Al doilea ca nu se echilibreaza impreuna, separat totul.
In primul rand ca NU se poate echilibra la perfectiune!!! de asta nu merg motoarele le paste, sa zic 30.000 rot/min

Am vazut motor de Lada care a mers la 9000rot/min aproape constant...se poate echilibra.
Am vazut diferente considerabil de greutate la un Eclipse

Asta spun din experienta, proiectam si noi la facultate motoare, dar asa incat la 6000 intre electronica si nu merge peste (daca ar face o echilibrare asa de fine costurile ar ridica mult prea mult, un motor ar costa cam +30-40% dacat acuma, inseaman +20% la pretul masini...) Credetima ca un inginer auto face asa incat si lu magar sa fie bina si sa mai ramana ceva din varza...-+20%
Eu nu am vazut motor perfect scos din fabrica la un model obisnuit (nu ma refer la M sau AMG sau unele GT) cam tot restul este facut incat sa fie ~bun la ce iti tre zi cu zi.
Ce iese pe poara fabrici nu este zeu, tabu sau orice de gen, este un amarat motor, care merge cat poate (nu de aia ca n-ar putea mai mult, nu era prelucrat in acest fel mai mult...si sa fie cat mai ieftin)
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 18-06-07, 19:56   #38
alexandru_20052003

Stage 3
 
alexandru_20052003's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 90
Member of:
[4Rally]
Default Re: Intrebari ax cu came

sal all!!!!Am si yo o intrebare:Face cineva comenzi pe dincolo sau prin tara de una bucata ax cu came+supape sport pentru opel astra f din 92?????????????
10x
__________________
alexandru_20052003 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-07, 22:55   #39
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Intrebari ax cu came

Interesante discutiile de pe aici...pacat ca nu se face ceva mai constructiv. Sunt si eu interesat de un ax pt un Pinto de 1600 (as vrea sa stiu ce putere imi aduce....si pe langa ax ce mai trebuie cumparat)???
__________________
Ford Power
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-07, 20:37   #40
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Intrebari ax cu came

am si eu o nelamurire sau mai degraba o curiozitate.
daca schimb axele cu came si arcurile supapelor , trebuie sa merg cu masina sa faca un rodaj sau ... se poate merge din secunda 1 cu ea cum doreste inima mea.
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 16-08-07, 23:49   #41
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
am si eu o nelamurire sau mai degraba o curiozitate.
daca schimb axele cu came si arcurile supapelor , trebuie sa merg cu masina sa faca un rodaj sau ... se poate merge din secunda 1 cu ea cum doreste inima mea.
Nu chear, dar in mod normal ar trebuia, cam 5-600km fara sa intri peste 3000.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-08-07, 01:42   #42
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: Intrebari ax cu came

sal...sunt nou p-aici asa ca daca nu am nimerit topicul si astea pe-aici sry...aaa,sunt fan bmw...si vreau sa-mi cumpar un 318i de dupa 95,cu un motor de 1.6 nush inca catzi cai...de asemenea ma pasioneaza tuningul la motor...si sper sa invatz mai multe p-aici...intrebarea mea ii urmatoarea(mai degraba intrebarile):care ar fi diferentza dintre un turbo pe viitoarea masina cu toate auxiliarele care vin cu un turbo si o axa cu came sport cu toate auxiliarele...ash vrea sa stiu c aport de putere aduc fiecare si c costuri implica fiecare...daca se poate cat mai detaliat va rog...se multzumeste frumos anticipat...
santo is offline   Reply With Quote
Old 28-08-07, 14:04   #43
slimfast99_us

Stage 1
 
slimfast99_us's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 11
Default Re: Intrebari ax cu came

sal, am si eu o intrebare: fabrica cineva axe cu came modificate gen sport? sau imi poate modifica o axa cu came noua dupa calcule si schite noi ca sa faca o axa sport?
slimfast99_us is offline   Reply With Quote
Old 28-08-07, 15:09   #44
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by slimfast99_us View Post
sal, am si eu o intrebare: fabrica cineva axe cu came modificate gen sport? sau imi poate modifica o axa cu came noua dupa calcule si schite noi ca sa faca o axa sport?
http://www.kentcams.com/

http://www.dbilas-dynamic.de/

http://www.pipercams.co.uk/

http://www.tomei-p.co.jp/

etc etc

www.google.com
200SX is offline   Reply With Quote
Old 30-08-07, 11:45   #45
tristan

Presedinte RACING SYNDICATE

Stage 5
 
tristan's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,358
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Racing Syndicate]
[VW]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by Eagleee View Post
Se calculeaza cu ajutirul diagramei Gauss
Care diagrama a lui Gauss? Clopotul lui Gauss? Cum faci calcule cu el?
tristan is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -