Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 30-08-07, 13:09   #46
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by tristan View Post
Care diagrama a lui Gauss? Clopotul lui Gauss? Cum faci calcule cu el?
Diagrama gauss determina deschidrea valvelor (sti cum se arata) so prin integrala poti defini forma camelor, volumul. Dar asta nu se poate explica fiind 50 de pagini intr-un carte pentru proiectarea motoarelor.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 22-09-07, 12:55   #47
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: Intrebari ax cu came

Adica in fotografie ar arata cam asa(tot kit-ul): Se spune ca ar ridica HP cu vre-o 30
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	attachment.jpg
Views:	272
Size:	27.9 KB
ID:	350846  
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 07:29   #48
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

[QUOTE=SpeedFreak;258816]Majoritatea siturilor care vand axe cu came il cer pe cel vechi in schimb. Deci logic si cel \"nou\" este unul vechi prelucrat. [QUOTE]

trebuie sa fie o chestie europeana, n-am auzit pana acuma la vreun producator american sa-ti ceara alea originale cand cumperi noi... chiar cu asta se lauda producatorii reputabili, ca fabrica numai din metal nou
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 07:34   #49
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Vibrochenul nou este echilibrat din fabrica.
Pistoanele in set ,au echilibrarea maselor.Bielele la fel.
Deci pt. un motor uzual ce functioneaza in regim normal la 2500 rpm (diesel) si 3500 (benzina) nu vor fi probleme de echilibrari.La utilizari tip racing,altfel sta situatia.Sint curios si eu ,unde se echilibreaza in RO toate aceste elemente impreuna :vibrochen,biele,pistoane,volanta,montate pe un motor.
nah, multe AR TREBUI sa vina echilibrate din fabrica, dar mai ales la masini cu volum de productie mare, poti sa fi sigur ca nu se omoara cu asta... asa e, la motoare de zi cu zi, conteaza mult prea putin, dar dupa mine daca dai banii sa-ti reconstruiesti un motor, cat de noi ar fi piesele, TREBUIE echilibrate... cand mi-am reconstruit motorul la masina veche acum cativa ani, toate au trebuit sa fie echilibrate, inclusiv arborele (invartit pe centrifuga sau cum naiba ii zice.... aia anali de tot zic sa echilibrezi si injectoarele, dar cu asta nu m-am obosit....

Last edited by AlliedComposites; 23-09-07 at 07:37.
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 07:41   #50
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came



crane cams sunt grozavi, si de asemenea crower...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 07:42   #51
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by Eagleee View Post
In primul rand nu este echilibrat asa fin...mai ales pistoanele, biela si volanta
Nici de VW, mercedes, BMW (modele de strada, motoare cele mici)
Al doilea ca nu se echilibreaza impreuna, separat totul.
In primul rand ca NU se poate echilibra la perfectiune!!! de asta nu merg motoarele le paste, sa zic 30.000 rot/min

Am vazut motor de Lada care a mers la 9000rot/min aproape constant...se poate echilibra.
Am vazut diferente considerabil de greutate la un Eclipse

Asta spun din experienta, proiectam si noi la facultate motoare, dar asa incat la 6000 intre electronica si nu merge peste (daca ar face o echilibrare asa de fine costurile ar ridica mult prea mult, un motor ar costa cam +30-40% dacat acuma, inseaman +20% la pretul masini...) Credetima ca un inginer auto face asa incat si lu magar sa fie bina si sa mai ramana ceva din varza...-+20%
Eu nu am vazut motor perfect scos din fabrica la un model obisnuit (nu ma refer la M sau AMG sau unele GT) cam tot restul este facut incat sa fie ~bun la ce iti tre zi cu zi.
Ce iese pe poara fabrici nu este zeu, tabu sau orice de gen, este un amarat motor, care merge cat poate (nu de aia ca n-ar putea mai mult, nu era prelucrat in acest fel mai mult...si sa fie cat mai ieftin)
PERFECT explicat! exact ce vroiam sa zic in mesajul de mai sus... daca citeam toate raspunsurile, l-as fi vazut si pe asta si n-as mai fi raspuns...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 07:46   #52
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
am si eu o nelamurire sau mai degraba o curiozitate.
daca schimb axele cu came si arcurile supapelor , trebuie sa merg cu masina sa faca un rodaj sau ... se poate merge din secunda 1 cu ea cum doreste inima mea.
nu, cum a zis hexer, vreo 500-1000 de km nu ar trebui sa o turezi tare... ideea e ca atunci cand le bagi in motor, trebuie sa le ungi cu unsura... unsura aia nu ar trebui sa afecteze cu nimic, dar n-ai cum sa garantezi ca n-o sa ai ghinion si n-o sa blocheze un pasaj de ulei sau sa intre pe unde nu trebuie, etc... deci e recomandat sa schimbi uleiul dupa 100-200 de km, si din nou dupa ce termini rodarea, ca sa scoti afara cat mai mult din unsura... deci cand vine timpul, cumpara cel mai ieftin ulei posibil, mergi cu ea nitel, schimbal, baga din nou ulei ieftin, fa rodarea pana te simti comfortabil, si dupa schimba din nou uleiul si filtrul...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 21:34   #53
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

[QUOTE=bloodfart;1114240][QUOTE=SpeedFreak;258816]Majoritatea siturilor care vand axe cu came il cer pe cel vechi in schimb. Deci logic si cel \"nou\" este unul vechi prelucrat.
Quote:

trebuie sa fie o chestie europeana, n-am auzit pana acuma la vreun producator american sa-ti ceara alea originale cand cumperi noi... chiar cu asta se lauda producatorii reputabili, ca fabrica numai din metal nou


Cma asa fac din orig axa cu cama sport.
Mai este o optiune, sa sudezi coamele sa deschida mai larg...relativ bun, optiune buna dar trebue aparat care sa faca cum trebue, mai ales cine opereaza la el.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	19.jpg
Views:	361
Size:	46.3 KB
ID:	352001  
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-11-07, 10:36   #54
WALKER

Stage 2
 
WALKER's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 52
Default Re: Intrebari ax cu came

Sa punctam cateva probleme referitor la axele cu came sport , sigur orice asemenea disputa trebuie sa se desfasoare pe un teren amiabil departe de jigniri sau replici tendentioase :

-PRO -Deci pentru a obtine o putere mai mare , este necesar ca intarzierea la inchiderea supapei de admisie sa fie mai mare asa incat sa se produca fenomenul de post umplere .CONTRA - O intarziere mare la inchiderea supapei de admisie duce la o pierdere de cuplu la turatii joase deoarece apare o curgere inversa . Adica --> la turatii mari am o inertie mai mare a fluidului din admisie asa incat cilindrul se umple chiar pe faza de ridicare a pistonului ( pe intarzierea la inchidere a supapei de admisie ) , la turatii joase insa inertia fluidului fiind mica (viteza mica in galeria si in canalizatiile de admisie ) pe ridicarea pistonului apare o curgere a fluidului din cilindru in exterior cu diminuarea umplerii acestuia . Deci cu cat am o intarziere mai mare a inchiderii supapei de admisie cu atat motorul va functiona mai bine la turatii mari (postumplere) si mai prost la turatii joase (curgere inversa) . problema este ca nu pot sa ma duc foarte mult in turatii mari fiind limitat mecanic si gazodinamic ( dezechilibre , forte de inartie mari , limitarea curgerii gazodinamice in galeria de admisie si in poarta supapei) . In acest caz trebuie sa ma limitez la o gama de turatii pe care doresc sa folosesc motorul , adica in functie de configuratia traseului pe care vreau sa evoluez ( a se citi sa CASTIG) imi stabilesc gama de turatii pe care motorul trebuie sa dezvolte o putere mare functie si de etajarea cutiei de viteze . Pentru reglaje de gama de turatie pot folosi discuri de calare reglabile ale axei cu came fata de punctul mort interior . Doriti sa mai continui .................. Ultima observatie , foarte multi baieti destepti tuneaza motoare in Romania , punand axe cu came , carburatoare , galerii , etc, etc, insa din aceste motoare doar 1- 15 % sunt armonizate suficient pentru a da puterea maxima ........Tuning-ul nu inseamna numai a arunca piesele in motor cu ghiotura , implica in primul rand , armonizare ....................... My one cent advice .
WALKER is offline   Reply With Quote
Old 03-11-07, 11:47   #55
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Thx

In sfarsit vine cineva si explica ce eu nu pot, din ca nu ma pot exprima in romana.
Daca doresti si esti plictisit poti continua (eu asta fac cand trebuie sa proiectez porcarii si iau pauze...in ultima vreme cam multe ) poate vor fi catva care au ambitia si nu numai citesc ce scrii.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 06-11-07, 08:16   #56
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Intrebari ax cu came

suna bine , imi palce ce aud.
acum o itnrebare care deviaza de la subiect dar vreau sa va folosesc la maxim.
volanta usurata , creste puterea care ajunge de la motor la roti ?
conteaza cum usurezi volanta ? adica spre centru , pe margine sau uniform .
care credeti ca vor fi efectele unui vibrochen usurat ?
dar efectele unor pistoane+biele forjate care maresc compresia motorului.
unii ar fi de parere ca , castigul din compresia motorului nu este atat de mare ca si cai putere, mai degraba castigul constand in a avea un raspuns mai prompt al motorului la atingerea pedalei de acceleratie.
voi ce parere aveti ?
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 06-11-07, 09:49   #57
alecsutu1

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 687
Default Re: Intrebari ax cu came

volanta usurata-creste raspunsul motorului-accelereaza si deccelereaza mai bine,volanta cred ca uniform e cel mai bine sa o usurezi.
efectele unui vibrochen usurat nu stiu care vor fi dar nu cred ca e indicat sa faci asta
cresterea compresiei=ceva cai in plus atat tin eu minte
alecsutu1 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-07, 11:43   #58
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Intrebari ax cu came

viborchenul nu il usurez eu pentru ca am de gand sa folosesc motorul nu sa il fac pilaf
ma refeream la cumpararea unui vibrochen aftermarket , facut de cineva care stie ce face , de la 0.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 06-11-07, 12:31   #59
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
viborchenul nu il usurez eu pentru ca am de gand sa folosesc motorul nu sa il fac pilaf
ma refeream la cumpararea unui vibrochen aftermarket , facut de cineva care stie ce face , de la 0.
Un raspuns mai bun a motorului.
Cu pistoanele si biele...mai trebuie multe sa aiba efect.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 10:11   #60
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Intrebari ax cu came

ca sa nu mai sictiresc producatorul de axe cu intrebari de genul , o sa va intreb pe voi.
cu axe cu came aftermarket montate masina functioneaza si cu varianta de soft original avand performante mai bune decat stock dar totusi nu la potential maxim ... am inteles corect ?
shadowro is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -