Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
20-06-08, 16:24
|
#91
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
merge si la motoarele de VW 1,8 8valve asa ceva? unde gasesc de cumparat?
|
|
|
20-06-08, 23:40
|
#92
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Intrebari ax cu came
Se gasesc de cumparat, dar nu stiu dc sunt si pentru modelul tau. Eu m-i l-am facut singur.....nu e mare lucru.
|
|
|
21-06-08, 01:13
|
#93
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
|
Re: Intrebari ax cu came
poti pune un tutorial te rog?
|
|
|
23-06-08, 21:47
|
#94
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
Am gasit axa cu came cu unghiuri de deschidere diferite pe evacuare si admisie. Care ar fi avantajele si dezavantajele ?
Un tutorial ar fi minunat pt roata dintata reglabila la axul cu came.
__________________
|
|
|
24-06-08, 08:25
|
#95
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by MaxX_82
Am gasit axa cu came cu unghiuri de deschidere diferite pe evacuare si admisie. Care ar fi avantajele si dezavantajele ?
Un tutorial ar fi minunat pt roata dintata reglabila la axul cu came.
|
La axele sport, profilul camelor este diferita de cele stock, deoarece la admisie tine supapele deschise mai mult timp ca sa intre intre cat mai mult amestec benzina-aer, iar la evacuare, supapele se ridica mai sus pt. ca evacuarea gazelor arse sa fie ca mai rapida.
Dezavantaje.....consum putin mai mare decat in mod normal (dc nu ii faci si alte modificari), dar...........cine vrea tuning....si puterea si cuplul o sa le simti doar la turatii ridicate (asta in functie de unghiul axei)
|
|
|
24-06-08, 10:12
|
#96
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Intrebari ax cu came
Quote:
Originally Posted by MaxX_82
Am gasit axa cu came cu unghiuri de deschidere diferite pe evacuare si admisie. Care ar fi avantajele si dezavantajele ?
Un tutorial ar fi minunat pt roata dintata reglabila la axul cu came.
|
Cred ca ai gandit la axe cu came asimetrice, ex. 270/280
E greu de spus avantajele sau dezavantajele, unii tuneri folosesc simetrice, ceilalti asimetrice...se spune ca la asimetrice ai cuplu mai uniform la puterea maxima, deci daca te uiti la diagrama de dzno nu e ca o munte, mai de graba ca un deal...
|
|
|
24-06-08, 10:53
|
#97
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Intrebari ax cu came
Eu am avut axa de 296 de grade, schrick.....dar se pare ca era prea "agresiva"...in sensul ca nu aveam relanti......imi tremura capota ca la balamuc, ca sa nu mai zic ce socuri luau suportii motorului, iar ca putere....pana in 2000-2500 era cam moarta....simteam cum da masina "in nas".....insa dupa 2500 era o placere. Avea un hop de putere pe la 4000 de ture....si mai avea unu sus la 6000....dar totusi tragea destul de uniform......asta imi place la aspirat. Eventual daca vrea cineva axe....sa imi dea un pm cu tipul motorului si vb cu baiatul care aduce. Tot schrick sunt.
__________________
2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
|
|
|
30-06-08, 11:16
|
#98
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Intrebari ax cu came
rotile acelea reglabile am impresia ca se numesc cam gears sau ceva de genul acesta.
spuneti-mi si mie ... daca imi cumpar un set din acela cum il pot regla ca sa fie treaba "mai buna" ?
in alta ordine de idei ... chiar daca l-as regla corect ... ar fi o crestere de putere ceva ? sau ..... frectie la picior de lemn.
__________________
Honda
|
|
|
30-06-08, 13:34
|
#99
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
...si reglajul asta defapt la ce se refera? poti influenta cumva diagrama de cuplu, adica sa obtii un cuplu mai bun la o turatie mai joasa?
|
|
|
30-06-08, 14:59
|
#100
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Intrebari ax cu came
imi imaginez ca .. da .. dar pe noi care ne dam ne intereseaza la ture mari
|
|
|
30-06-08, 18:38
|
#101
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
pai nu ar fi mai bine sa aveti voi care va dati cuplu putin mai mare (putere medie mai mare) pe toata plaja de turatie?
|
|
|
30-06-08, 20:05
|
#102
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Honda]
|
Re: Intrebari ax cu came
pai cred ca logic ar fi sa fie uniforma cresterea pentru ca reglezi unghiul camelor care ramane asa tot timpul nu doar de la 5000 rpm in sus ...
|
|
|
30-06-08, 20:16
|
#103
|
Stage 4
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
|
Re: Intrebari ax cu came
unghiul camei e fix, asta hotarasti tu cand cumperi axa ce unghi doresti...
chiar nu-mi dau seama ce poate regla roata aia dintoasa, poate explica totusi cineva care are asa ceva
|
|
|
01-07-08, 00:19
|
#104
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Intrebari ax cu came
Din roata respectiva poti regla plaja de turatii pe care sa se simta puterea. Eu de exemplu, pentru mersul de zi cu zi, il reglez sa am putere la turatii mai scazute, iar pt linii la turatii mai mari.
Ce se regleaza de fapt prin roata asta este avansul.
|
|
|
01-07-08, 00:24
|
#105
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Intrebari ax cu came
roata aia poate sa regleze deschiderea supapelor de evauare si admisie, nu mai la DOHC face o diferenta remarcabila (la masinile de strada pana la 20-30% crestere), sau daca faci masina turbo...
Sa nu uitam, cati cai are unb motor este determinat de Nm si turatie....deci cuplul e mult, mult mai important. Cu aceste roti poti regla unde sa ai maximul de cumplu (evident intre limite).
|
|
|
|
|