Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-11-05, 12:46   #1
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Intrebari ax cu came

Caut pareri AVIZATE de la CUNOSCATORI despre cum pot sa-mi modific eu (sau mai bine zis un munciotor care e god in masinarii de alea de prelucrat piese metalice care se ocupa cu rectificari de orice piesa din motor de cand se stie) axul cu came pentru performante mai ridicate, DAR sa mai pot folosi masina in oras.

Ma intereseaza daca stie cineva operatiunile care trebuiesc facute, eventual niste cote sau ceva pentru ca nefiind in domeniu nu cunosc, cat de fiabil ar fi un ax cu came frezat avand in vedere ca a fost facut din fabrica sa reziste la uzura si temperaturi si eu stric acea protectie prin frezare, ce as putea sa fac sa-i maresc fiabilitatea dupa aceasta operatiune.

Va intreb pentru ca nu numai ca sunt scumpe axele cu came de competitie (de la 300 de euro in sus), dar nici nu se gasesc pentru masini mai vechi sau care nu au fost prezente regular epe pista si mi se pare ca modificarea axului cu came este cea mai accesibila si mai practica modalitate de a obtine un surplus considerabil de putere. (impreuna cu marirea compresiei)

Pentru ca am uitat sa va spun motorul este un 1.6 sohc de peugeot carburatie.

Mersi anticipat si scuze daca am folosit fraze lungi si imbarligate.
__________________
Ford Focus TDDi 80CP/tona, Peugeot 205 Rallye Mi16 - 200CP/tona
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 29-11-05, 23:36   #2
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

un ax \"sport\" are cama mai agresiva,mai ascutita si mai inalta ptr. a mari timpul de deskidere la admisie-evacuare.sa modifici axul inseamna sa-l incarci si sa-l reprelucrezi.mai rezista la fel?cine poate?la ce cote?sa zicem la 270 grade....ce inaltime are cama fata de cea originala?.....
din ce am gasit pe net,axele racing sunt gata facute nu reprelucrate si pretule in jur de 150 euro.eu am gasit ptr. un motor din 1979-1982 la pretul de 270 euri cu tot cu transport.cauta un site cu piese doar ptr. peugeot!
__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 29-11-05, 23:53   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

daca vrei sa te tina cumpara gata facute, cat dai pe prelucrare (pe aprate cu precizie foarte buna nu la dalea cu 1mm eroare) si apoi pe tratare iei direct axa/axe noi care sunt facute profesional.

PS: daca nu o sa gasesti sa cumperi gata facut cred ca o sa te coste ceva sa ti faci unul cum vrei tu pe comanda
200SX is offline   Reply With Quote
Old 30-11-05, 13:47   #4
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Majoritatea siturilor care vand axe cu came il cer pe cel vechi in schimb. Deci logic si cel \"nou\" este unul vechi prelucrat.

Ce ma intereseaza pe mine este cu cat cresc acele grade trebuie sa fie mai rotunjite, mai bombate spre varf chestiile alea, sa tina supapa deschisa cat mai mult, nu?

In nici un caz nu cred ca ma costa prelucrarea cat un ax cu came care il iau de pe net cu 300 de euro si e facut tot din unul standard.

Mersi de raspunsuri, mai astept pareri. Poate cineva care se ocupa.
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 01-12-05, 00:43   #5
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

Quote:
un ax \"sport\" are cama mai agresiva,mai ascutita
Nu e adevarat . . . .cama este mai patrata

Aici nu e vorba de \"cu cat cresc gradele\" . . .este vorba de diagrama de distributie cu fazele ei . . .e vorba de calcule matematice serioase.

Terminati cu prostiile astea gen modificari de axe cu came in romania . . . .nimeni nu o sa va faca asa ceva aici si sa mai si mearga . . .

nu vad ce vi se pare asa de scump 300 de euro o axa cu came sport . . .eu am dat 360 pe a mea cu tot cu arcuri si distantiere. . . .
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-05, 09:37   #6
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

a vb profesorul.si daca a zis el ca nu se poate,atunci asa e.
referitor la preturi...300 sunt ceva bani. ptr. ford am gasit in anglia ax la 100 lire+transport+vama....cred ca sare la 300 euro.
si as vrea sa stiu cu cat la % mareste puterea un ax din asta.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-05, 21:35   #7
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

un ax cu came agresiv sa zicem un 292 sau chiar 310 combinat cu o alimentare modificata si o comprimare a motorului aduce cam 25 % in plus.
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 11:09   #8
Crash

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 24
Default

Sal, vezi ca am deschi un topic cu niste programe pt tuning. primul program , se numeste \"Dyno 2003 (complete).rar\" te poate ajuta f mult in cautarea ta. Poti \"desena\" o gramada de axe si dupa aia pui motorul pe dyno si vezi ce ai obtinut, daca iti place iei cotele si te duci la un \"meserias\" , care oricum o sa faca altceva decat ii arati tu, pierzi timp si bani degeaba si dupa aia tot pe mine ma injuri , dar macar merita sa incerci. Bafta
Crash is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 20:11   #9
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Mersi de raspunsuri si de programe. Am renuntat la ideea de a modifica Peugeotul si am gasit o Lancia Delta HF Turbo care as vrea sa o restaurez si care fuge in draci asa cum vine de la mama ei.
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 13-12-05, 00:22   #10
Crash

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 24
Default

Quote:
Mersi de raspunsuri si de programe. Am renuntat la ideea de a modifica Peugeotul si am gasit o Lancia Delta HF Turbo care as vrea sa o restaurez si care fuge in draci asa cum vine de la mama ei.

Asta e cea mai mare vrajala, asa eram si eu: am avut un oltcit si dupa aia mi-am luat o honda prelude si tot la fel, am zis ca fuge si asa 'de la mama ei' si dupa cateva luni m-am apucat s-o modific ca nu mai era de ajuns; dupa aia mi-am luat un mustang de 3,8 L si iar am zis ca o las asa ca fuge si nemodificata; am lasat-o cateva luni si m-am apucat si de ea. Cand ai microbul asta in tine nu mai scapi, poti sa-ti iei cea ma tare masina si nu-ti mai ajunge, tot tre sa modifici ceva la ea. Lasa ca vezi tu . Bafta
Crash is offline   Reply With Quote
Old 12-01-06, 20:23   #11
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Ford_V6\"
Quote:
un ax \"sport\" are cama mai agresiva,mai ascutita
Nu e adevarat . . . .cama este mai patrata

Aici nu e vorba de \"cu cat cresc gradele\" . . .este vorba de diagrama de distributie cu fazele ei . . .e vorba de calcule matematice serioase.

Terminati cu prostiile astea gen modificari de axe cu came in romania . . . .nimeni nu o sa va faca asa ceva aici si sa mai si mearga . . .

nu vad ce vi se pare asa de scump 300 de euro o axa cu came sport . . .eu am dat 360 pe a mea cu tot cu arcuri si distantiere. . . .
Nu mi-o lua in nume de rau, dar nu ai dreptate. Clientul meu cu SLZ de 97 cp care ma lauda si-a facut o \"reprofilare\" a axei originale la un individ care a folosit un profil de la un alt motor de Renault, am impresia ca era o axa sport facuta pentru un 5 turbo. Toate astea in Romania, masina cu axa si un filtru a venit la noi cu 90 cp. E cel pe care l-ai repezit tu ca ne face reclama, traieste si merge cu masina, poti sa te conversezi cu el.

Ca principiu axa perfecta este cea cu cea mai mare deschidere a supapei si cele mai putine grade(stupefiant, nu-i asa!). Noroc ca nu se poate pentru ca ar tb ca acceleratiile supapei sa fie f mari, rezulta forte f mari, rezulta uzuri f mari. Motiv pt care la dragstere se schimba toata distributia dupa 5 secunde de functionare... De aceea axele sport pentru a face deschideri mai mari o fac distribuind asta pe mai multe grade. Limitarea deschiderii tine de spatiu limitat de piston pentru inaltimea supapei, evitarea lovirii intre ele(oare la Dacie se poate?)a supapelor, si de faptul ca pentru toate acestea tb ca timpul in care ambele supape sint deschise sa creasca(unghiul de fapt). Cresterea lui face ca motorul sa nu poate sa aiba un ralanti decent (a se auzi cum fac dragsterele la ralanti). O deschidere mai mare vine de obicei cu o deteriorare a performantelor la sarcini partiale datorita micsorarii turbulentelor din camera de ardere.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 12-01-06, 22:56   #12
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

97 de cai pe ce dyno ???? Daca e pe ala de la mastertuner .....
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-06, 22:57   #13
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

Si sa-ti mai explic o smecherie . . .axa de turbo are cu totul alta geometrie a camelor decat axa de aspirat pentru ca trebuie sa controleze altfel evacuarea si respectiv antrenarea turbinei.
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-06, 23:30   #14
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

Eu nu ii permit nimanui sa vorbeasca despre munca mea asa atata timp cat nu ma cunoste, atat pe mine cat si pe sculele mele. Vino tu cum te-am invitat cu o masina sa o masuram, sa vezi despre ce si cum e vorba, si cunoaste serviciile mele si atunci lanseaza-te in consideratii. Ai in vedere ca sant inginer de autovehicule, considera faptul ca acum 15 am facut primul meu piston care a mers pe strada, ca am 4 ani de cand ma documentez strict despre dyno-uri si ca am vizitat zeci de producatori inainte sa aleg.

Ma fac ca nu conteaza cum ai pus tu problema si iti detaliez cazul in speta.

Toate Daciile Slz stock masurate la mine pe dyno fac 75-78 cp. Dacia cu pricina a venit dupa cum ti-am spus cu 90 de cp cu axa asta facuta cum ti-am spus NU de mine, ci de un oarecare individ care a venit cu clientul lui sa masoare pe dyno masina. Gandeste-te ca axa aia a dat cel putin 10 cp in plus fara nimic altceva. Pentru documentare exista 3 sau 4 profile de cama in general(date de legea matematica de determinare a lui), restul insemnand inaltimi de deschidere si durate de deschidere, precum si avans si overlap(cat stau amandoua intredeschise). Cand se face o reprofilare a unei axe stock se copiaza un profil\"mama\" ca in cazul asta, unul care sa aiba musai o ridicare mai mare. Evident ca durata creste, si asta numai din geometria lucrurilor. Daca stateai sa analizezi cazul, realizai ca avansul ramanea identic, pt ca o reprofilare presupune ca tai din material, deci nu poti sa\"pui\" cama in alta parte decat e ea de fel. Am in acest sens pentru tine niste materiale de la Schrich, ca sa vorbim aceeasi limba.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 13-01-06, 02:05   #15
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default

Florine strici orzu'pe gishte... cum s-ar zice
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -