Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-11-07, 11:09   #61
Xdriver

Stage 5
 
Xdriver's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[CSR]
[Opel]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Intrebari ax cu came

Orice motor, dc ii pui axa sport merge mai bine in ture mari (in ture mici e f posibil sa nu mearga la fel de bine ca inainte), dar daca ai motor pe injectie, cip-ul chiar face diferenta.
Eu intai mi-am pus doar axa si modificat chiulasa si doar apoi am pus cipul. Diferenta era surprinzatoare.
Xdriver is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 12:44   #62
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Relativ, in general ai un pic plus, se intampla ca pierzi.
Axa cu came ese pune dupa multe modificari deja facute la motor.
Fiecare ax este facut pentru un stagiu a motorului.
Trebue intrebat de la producator ca axa lui cu ce modificari merge buine.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 15:34   #63
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Intrebari ax cu came

singurul motiv pentru care am intrebat este acela ca vreau sa imi comand axe cu came si sa le montez iar modificarea electronica o sa vina si ea ... dar ulterior.
Vreau sa le montez si sa merg cu ele o perioada de timp cu softul stock, de aia intrebam.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 28-11-07, 17:33   #64
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Sa fiu clar, axa cu came modifica comportamentul motorului (asta este cam ultimul lucru ce treue fi facut (impreuna cu electronica).
Un ax cu came mia performant inseamna ca trebue sa ai o compresie mia mare, amestec mia mult (mie multe benzina) si aprindere putin modificata (chip).
Tot restul se poate face inainte de ax si chip.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 05-12-07, 11:52   #65
Madalin Zolti
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Intrebari ax cu came

stie cineva unde se pot face axe cu came sport dupa indicatii si calculele aferente aici in Romania?
  Reply With Quote
Old 06-06-08, 03:14   #66
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: Intrebari ax cu came

parerea mea...ca o galerie de admisie putin marita cu un filtru spor cu niste arcuri mai tari la axul cu came(pt a urmarii cama mai bn in ture) cu pistoane si biele mai usoare decat cele stock(fara arborele cotit si volanta care doar scad din cuplu motorului de la inceput),galerie de evacuare la fel putin marita si cu serpisorii all/1(cee ce aduce o oarecare velocitate/viteza pistonului la plecare din pms/cuplu/Cp)multa atentie la detalii pentru o armonie a functionarii motorului si multe altele pe langa,injectoare,pompa de injectie,bujii,pompa de ulei etc.eu zic ca mie personal mi-ar fi destul si la o honda civic 15i lsi sa nu vb de motoare mai mari.In primu rand admisia marita cu filtru si traseu din inox aduce 15% din puterea motorului cu pistoane si biele iar ceva/habar nu am cat/ cu galeria de evacuare mentionata si traseu din inox iar 15% si un resoftat pt noile caracteristici (fara restu de injectoare si pompe si restu)inca cel putin minimu de 30 de cai la un motor aspirat de 15i pe care potzi sa-l numesti si FIABIL.AX cu came modificat abia apoi cand te hotarasti sa-tzi ucizi masina la curse.
santo is offline   Reply With Quote
Old 06-06-08, 13:12   #67
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by santo View Post
parerea mea...ca o galerie de admisie putin marita cu un filtru spor cu niste arcuri mai tari la axul cu came(pt a urmarii cama mai bn in ture) cu pistoane si biele mai usoare decat cele stock(fara arborele cotit si volanta care doar scad din cuplu motorului de la inceput),galerie de evacuare la fel putin marita si cu serpisorii all/1(cee ce aduce o oarecare velocitate/viteza pistonului la plecare din pms/cuplu/Cp)multa atentie la detalii pentru o armonie a functionarii motorului si multe altele pe langa,injectoare,pompa de injectie,bujii,pompa de ulei etc.eu zic ca mie personal mi-ar fi destul si la o honda civic 15i lsi sa nu vb de motoare mai mari.In primu rand admisia marita cu filtru si traseu din inox aduce 15% din puterea motorului cu pistoane si biele iar ceva/habar nu am cat/ cu galeria de evacuare mentionata si traseu din inox iar 15% si un resoftat pt noile caracteristici (fara restu de injectoare si pompe si restu)inca cel putin minimu de 30 de cai la un motor aspirat de 15i pe care potzi sa-l numesti si FIABIL.AX cu came modificat abia apoi cand te hotarasti sa-tzi ucizi masina la curse.
Esti un pic idealist si optimist.
Daca nu folosesti la o turatie mai mare motorul decat la care era conceput cu axa cu came de la mama ei nu trebue alte arcuri la spupape.
Ca sa cresi simtitor puterea unui honda iti trebue mult, mult mai multe modificari decat scrise mai sus, asta din cauza ca din fabrica au o aerodinaica buna si sunt relativ usoare in comparatie cu cele europene.
Motoarele Honda sunt foarte smechere, daca pui filtru sport mai ales cu un alt trase o sa ai mai putini cai decat ce aveai inainte. Asta e partial adevart si la evacuare, treue sa refaci tot evacuare in functie de: ce turatie vrei sa aiba efect, ce axe folosesti, si cat e compresia efficianta a motorului. Daa nu faci asa 9 din 10 ori o sa scada puterea masinii.

Desi "simti" ca merge mai bine, dar asta e lplcebo, deci sin cauza sunetului crezi ca e mai sportiva. Am intalnit cu multe honda, si stiu ca de mutle ori unul tunat este mai slaba decat cel din salon.

La Honda, si la masinil DOHC in general cu un lucru merita sa joci, fulie raglabila la axele ce came, asta impreuna cu un chip o sa aduce la ce astelti, eventul un polisch in galeriile din chiulasa.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 06-06-08, 17:58   #68
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: Intrebari ax cu came

"Esti un pic idealist si optimist" da putin din amandoua pentru ca nu am honda de mai sus la care sa-i aduc modificarile pe care le-ash dorii...deci ai dreptate in ce privesc obiectile tale...dar in rest nu am vazut nimic interesant in ce ai scris tu..."Ca sa cresi simtitor puterea unui honda iti trebue mult, mult mai multe modificari decat scrise mai sus"-care is acele multe modificari de care vb tu,ca eu am scris ce ash vrea sa fac eu la o masina de genu-printre care daca ai citit tot am mai scris si eu ca inca se mai pot aduce si alte modificari-"si multe altele pe langa,injectoare,pompa de injectie,bujii,pompa de ulei etc." deci treaba cu arcurile la axul cu came eu unul as faceo(pt mine si felul in care imi doresc eu sa-mi modific caracteristicile motorului,asta inseamna tuning,nu ceva iesit in serie pe banda) ca oricum ar trebui...daca nu la primele modificari pe care ash vrea sa le fac la restu...si din nou la partea cu daca o modifici o faci mai puturoasa decat cea din fabrica...de acord cu tine...un tuning prost facut la nea' Gicu care-i bestial in curatzat carburatoare de dacie si atat ca asta a facut o viatza...eu totushi ma refeream la ceva mult mai minutios si migalos pregatit la un asemenea motor...parca am scris ca totul trebuie facut astfel incat sa fie obtinuta o armonie....nu dupa cum suna motoru ala...din nou cum ar faceo nea' Gicu si probabil tu "Desi "simti" ca merge mai bine, dar asta e lplcebo, deci sin cauza sunetului crezi ca e mai sportiva. Am intalnit cu multe honda, si stiu ca de mutle ori unul tunat este mai slaba decat cel din salon." parerea mea ca ce spui tu ii un pic irelevant.Imi cer scuze cu aceste doua posturi pt ca is cam offtopic...si in loc sa-mi spun parerea despre axul cu came am spus cum mi-ash modifica eu motorul...
santo is offline   Reply With Quote
Old 06-06-08, 18:50   #69
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by santo View Post
"Esti un pic idealist si optimist" da putin din amandoua pentru ca nu am honda de mai sus la care sa-i aduc modificarile pe care le-ash dorii...deci ai dreptate in ce privesc obiectile tale...dar in rest nu am vazut nimic interesant in ce ai scris tu..."Ca sa cresi simtitor puterea unui honda iti trebue mult, mult mai multe modificari decat scrise mai sus"-care is acele multe modificari de care vb tu,ca eu am scris ce ash vrea sa fac eu la o masina de genu-printre care daca ai citit tot am mai scris si eu ca inca se mai pot aduce si alte modificari-"si multe altele pe langa,injectoare,pompa de injectie,bujii,pompa de ulei etc." deci treaba cu arcurile la axul cu came eu unul as faceo(pt mine si felul in care imi doresc eu sa-mi modific caracteristicile motorului,asta inseamna tuning,nu ceva iesit in serie pe banda) ca oricum ar trebui...daca nu la primele modificari pe care ash vrea sa le fac la restu...si din nou la partea cu daca o modifici o faci mai puturoasa decat cea din fabrica...de acord cu tine...un tuning prost facut la nea' Gicu care-i bestial in curatzat carburatoare de dacie si atat ca asta a facut o viatza...eu totushi ma refeream la ceva mult mai minutios si migalos pregatit la un asemenea motor...parca am scris ca totul trebuie facut astfel incat sa fie obtinuta o armonie....nu dupa cum suna motoru ala...din nou cum ar faceo nea' Gicu si probabil tu "Desi "simti" ca merge mai bine, dar asta e lplcebo, deci sin cauza sunetului crezi ca e mai sportiva. Am intalnit cu multe honda, si stiu ca de mutle ori unul tunat este mai slaba decat cel din salon." parerea mea ca ce spui tu ii un pic irelevant.Imi cer scuze cu aceste doua posturi pt ca is cam offtopic...si in loc sa-mi spun parerea despre axul cu came am spus cum mi-ash modifica eu motorul...
Deci..daca tot ai scris si copiat ata iti dau o explucatie mai ....lunga.

Injectoare...un prea are sens ca ori cum sunt destule pentur plusul de putere pe care vrem sa obtinem.
Pompa de benzina...de ce, in general au livrare mult mia multa decat ce trebue motorului, la masinile turbo, acolo poate ca merita.
Pompa de ulei...la fel, de ce ai nevoe de o presiune mai mare (ori cum 4-5 bari sunt destui) ca debit nu prea obti, cel putin irelevant.
Bujii...din bujii putere nu obtii, trebue sa maresti foarte mult puterea litrica ca sa trebue cu o cota mai rece.
Ai vazut piston si biela de honda? sunt foarte, foarte subtiri, deci mai usoara nu prea poti pune, cel putin nu o sa fie asa de semnificativ.

Ce mai este...hm


Ce am spus despre axa cu came, e de retinut, mai ales la care au o deschidere relativ mare.
Daca cureti galeria de ramasitele de prelucrare inca mai ajuti motorul ca sa respire. Camera de ardere e bine sa fie curatata, la fel si capul pistonului, ca oglinda totul. Bielele si pistoanele gramate, ca sa aiba aceasi greutate, impreuna cu bolturi, suruburi si tot. volanta, arbore, si tot ansambul cu fulie rectificat ca sa nu vibreze si usurate la limita bunului simt. ECU-ul reprogramat dupa ce puneti o evacuare pe masua si o sa ai satisfactia unui motor mai agresiv si cu cateva cai in plus.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 06-06-08, 22:57   #70
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Daca cureti galeria de ramasitele de prelucrare inca mai ajuti motorul ca sa respire. Camera de ardere e bine sa fie curatata, la fel si capul pistonului, ca oglinda totul. Bielele si pistoanele gramate, ca sa aiba aceasi greutate, impreuna cu bolturi, suruburi si tot. volanta, arbore, si tot ansambul cu fulie rectificat ca sa nu vibreze si usurate la limita bunului simt. ECU-ul reprogramat dupa ce puneti o evacuare pe masua si o sa ai satisfactia unui motor mai agresiv si cu cateva cai in plus.
stiu toata povestea asta,ms oricum.Daca tot te-ai silit si tu sa scrii atat...eo sincer te asigur ca pompa de benzina injectoare ,pompa de ulei,bujii fac ca motorul sa mearga mult mai bn...simtitor...si chiar daca nu se obtin nici un cal putere in plus pe diagrama sau dyno sau ce o fi...te asigur ca macar armonie se obtzine si simte per ansamblu...aaa alaturi de ECU,dupa cum ai mentionat si tu.(si da am vazut biela si piston de honda...am lucrat si la laborator cu o asemenea biela noua si una indoita din cauza solicitarilor si calcule s.a.m.d)
Oricum pt mine ramane in picioare toata treaba aia"idealista si optimista" pe care sper sa o incep cat de curand...piesa de rezistenta o sa fie dupa galeria de admisie si evacuare marita un exhaust manifold all in 1 pe care sper sa-l pot face cu mana mea din inox( aici idealism si optimism/daca nu importat) care facut cum trebuie(eu/firma X) se obtine cuplu la turatzii joase si medii si cica 15%cp in+ din puterea totala a motorului...normal depinde de fiecare motor in parte...care alaturi de ECU resoftat...eu zic ca s-ar baga in seama calutzi aia.


200SX: te rog foloseste quote cand vrei sa citezi pe cineva

Last edited by 200SX; 06-06-08 at 23:59.
santo is offline   Reply With Quote
Old 07-06-08, 01:02   #71
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by santo View Post
stiu toata povestea asta,ms oricum.Daca tot te-ai silit si tu sa scrii atat...eo sincer te asigur ca pompa de benzina injectoare ,pompa de ulei,bujii fac ca motorul sa mearga mult mai bn...simtitor...si chiar daca nu se obtin nici un cal putere in plus pe diagrama sau dyno sau ce o fi...te asigur ca macar armonie se obtzine si simte per ansamblu...aaa alaturi de ECU,dupa cum ai mentionat si tu.(si da am vazut biela si piston de honda...am lucrat si la laborator cu o asemenea biela noua si una indoita din cauza solicitarilor si calcule s.a.m.d)
Oricum pt mine ramane in picioare toata treaba aia"idealista si optimista" pe care sper sa o incep cat de curand...piesa de rezistenta o sa fie dupa galeria de admisie si evacuare marita un exhaust manifold all in 1 pe care sper sa-l pot face cu mana mea din inox( aici idealism si optimism/daca nu importat) care facut cum trebuie(eu/firma X) se obtine cuplu la turatzii joase si medii si cica 15%cp in+ din puterea totala a motorului...normal depinde de fiecare motor in parte...care alaturi de ECU resoftat...eu zic ca s-ar baga in seama calutzi aia.


200SX: te rog foloseste quote cand vrei sa citezi pe cineva

Ok, astept cu rezultate, spor la treaba


Ps. ce laborator? unde?
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-06-08, 10:36   #72
santo
Banned

Stage 2
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 74
Default Re: Intrebari ax cu came

politehnica...laboratorul de rezistenta materialelor...si ms
santo is offline   Reply With Quote
Old 17-06-08, 21:41   #73
Xdriver

Stage 5
 
Xdriver's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[CSR]
[Opel]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Intrebari ax cu came

Fratilor...........eu am facut toate modificarile de care vorbiti voi pe un motor de opel de 2L, 8v 115cai si am scos din el in jur de 170 cai. Pot sa va zic ca este si fiabil.

PS. Nu te mai lauda cu laboratoarele de la Poli, ca si eu am terminat Autovehicule Rutiere si stiu cu ce se mananca.......
Xdriver is offline   Reply With Quote
Old 17-06-08, 21:45   #74
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Intrebari ax cu came

Quote:
Originally Posted by Xdriver View Post
Fratilor...........eu am facut toate modificarile de care vorbiti voi pe un motor de opel de 2L, 8v 115cai si am scos din el in jur de 170 cai. Pot sa va zic ca este si fiabil.

PS. Nu te mai lauda cu laboratoarele de la Poli, ca si eu am terminat Autovehicule Rutiere si stiu cu ce se mananca.......
spor la treaba
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 17-06-08, 21:47   #75
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Re: Intrebari ax cu came

ai proiectat tu axa, sau ai cumparat una si ai schimbat-o?
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -