29-07-14, 20:39
|
#4846
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,despre carcasa axei cu came nu imi mai amintesc,dar acuma cind spui tu miam amintit ca axa pe care am aduso de la prietenii mei a fost impreuna cu carcasa,sar putea ca ei sa fi facut ceva,eu numai am montato impreuna cu carcasa
joc culbutori asta a fost inventia mea,am sa incerc sa descriu,daca nu intelegi am sa fac un desen
piesa cu filet exterior si filet interior,care era fix insurubata in chiulasa a primit prin strunjire un conus in partea de sus 45 grade,latime 1 mm
contrapiulita am strunjit din hexagon o piulita care avea intro parte un conus,cu 4 crestaturi,cind stringeai piulita conusul piulitei se fixa pe parte fixa din chiulasa si fixa surubul de reglaj,nu sa mai dereglat niciodata
|
|
|
30-07-14, 08:32
|
#4847
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
John,despre carcasa axei cu came nu imi mai amintesc,dar acuma cind spui tu miam amintit ca axa pe care am aduso de la prietenii mei a fost impreuna cu carcasa,sar putea ca ei sa fi facut ceva,eu numai am montato impreuna cu carcasa
joc culbutori asta a fost inventia mea,am sa incerc sa descriu,daca nu intelegi am sa fac un desen
piesa cu filet exterior si filet interior,care era fix insurubata in chiulasa a primit prin strunjire un conus in partea de sus 45 grade,latime 1 mm
contrapiulita am strunjit din hexagon o piulita care avea intro parte un conus,cu 4 crestaturi,cind stringeai piulita conusul piulitei se fixa pe parte fixa din chiulasa si fixa surubul de reglaj,nu sa mai dereglat niciodata
|
TG , pana la urma care era problema , se derenglau jocurile la culbutori in ture mari ale motorului ?????? sau incercati voi sa aduceti ceva imbunatatiri la deschiderea supapelor modificand cumva lungimea parghiilor ansamblului mobil al culbutorului ???
|
|
|
30-07-14, 09:49
|
#4848
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,dupa cum probabil stii,la inceput trebuia sa folosesti la motoru Lada axa cu came originala de serie,fara modificari,deci diagrama de distributie putea fi modificata numai daca modificai profilul culbutoarelor,original cred ca ii spune concav(cu burta)existau cu profil drept grade mai putine,cu profil convex grade mai multe,imaginatia nu avea granitze.Eu am avut 2 seturi coasta si circuit.Si acuma vine partea interesanta,motivul exact nu il cunosc,dar cu culbutorii de circuit se dereglau jocurile,de ce nu stiu,nu corespundea profilul,vibratzii? si ca urmare am "inventat" piulitza cu conus si penseta,altzii foloseau sigurantze din tabla,altzii asigurau piulitzele originale cu sirma,etc
eu am sperat ca,folosind culbutori originali si axa cu came modificata,sa nu mai am probleme,dar si in varianta asta se dereglau jocurile si de aceea am preluat pensetele .Explicatia nu o stiu pina in ziua de azi.
John poate sal intrebe pe Radu cum a rezolvat el problema,dupa cite tin minte in 85 a iesit Radu campion cu Lada cred ca grupa A
|
|
|
30-07-14, 12:23
|
#4849
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
[QUOTE=TG53;5729994]----------------- de aceea am preluat pensetele .Explicatia nu o stiu pina in ziua de azi.
Am inteles TG, cred ca la circuit tineati motorul in turatii ridicate mult timp si de aceea apareau vibratii ciudate , asta din cauza axelor brutale in lovituri ( cu deschide de durata mare si urcare rapida la deschidere si inchidere ) iar la coaste erau doar urcari in ture mari si schimbari mai mari de ritm si turatii . Asta cred eu doar .Si eu am avut niste axe prin mana mea ( nu de LADA , sa nu se inteleaga gresit ) care rupeau arcurile de supapa in nestire si pana nu am dat de un fabricant de arcuri race , dar speciale race , nu am putut folosi acele axe . Si apoi aparuse problema unor supape , la care nu se rupa cozile si tot asa , probleme si probleme . Am inteles acum ce ziceai tu despre pensete , hahaha.
|
|
|
30-07-14, 16:12
|
#4850
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Racer,ceva in genul asta am presupus si eu,sigur nu sint la mine nu sa rupt nici un arc de supapa,nici vreo supapa cu toate ca erau facute de mine(supapele)din supapa mai mari camion SR sau Bucegi,dar jocul se deregla asa de mult clampanea oribil,odata a si sarit un culbutor si normal ca puterea motorului nu mai era cea dinainte
|
|
|
31-07-14, 18:08
|
#4851
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Arcurile de supapa stock nu "agreeaza" axele intepate in primul rand din cauza inaltimii mari de deschidere la care ajung "dop". Altfel nu prea vad ce sa le deranjeze si sa se rupa. Eu am mers cu arcuri stock la prima axa dBilas cu 11.4mm parca deschidere, apoi la Kent care deschide 12.5mm au crapat tachetii - pe langa arcurile care nu ajungeau chiar dop sar nici departe nu erau, Kent a realizat niste "performance cam followers" de tot rahatul, prost prelucrati si cu 10g/buc mai grei decat aia mecanici stravechi de Opel <1975... Dar arcurile nu s-au rupt, chiar daca aveau ~30 ani si a existat interferenta intre spire. Alea "racing" montate ulterior au mai putine spire si sunt mai tari, chiar daca libere sunt mai scurte si parca nici sarma nu e mai groasa decat stock.
La Lada posibil sa se fi rotit "popicii" pe care se reazema culbutorii in varianta de serie si sa deregleze jocul. Stiu insa ca exista practica de a se elimina arcurile interioare pt a prelungi cica viata axei - la masini de strada. Nu stiu la curse cum se facea si nici cum se modificau culbutorii, Radu Dumitrescu pare ca tine secret! Eu stiu ca am preluat de la un coleg dezaxarea carcasei de la axul cu came astfel incat sa calce mai la baza culbutorului si sa mareasca inaltimea de deschidere a supapelor, am ovalizat gaurile de fixare. Colegul @klada zicea de frezat acea carcasa pt a cobora axa (logic, banuiesc ca axele "intepate" au cercul de baza mai mic, camele mai inalte ar fi cam greu si de facut + nu intra pe "tub") si zicea ca nu a gasit unde sa faca operatiunea, de aceea intrebam. Nu mi se pare mare dificultate, cel mult prinderea pe masa frezei ar putea ridica probleme, dar nu am in minte imaginea exacta a acelei carcase ca sa ma pot pronunta.
Quote:
Originally Posted by racerVTM
Megane 2.0 aspirat de care vorbesti ,din 2012 , era o caroserie de megane 1 coupe si un motor de 2.0 16v facut in Brasov .
|
Daca e vb de Megane al lui Dutescu (si ex. Fanaru de la Resita), motorul o avea 2 segmenti pe piston (n-ar fi singurul din campionat), dar Sodemo, preparatorul acelui motor, nu pare a fi in Brasov... Poate vb de unul din celelalte Megane care zaceau la Pitesti la Badoiu (unul ex Luncan, ala a avut intr-adevar candva motor tare, doar ca a sfarsit la Rasnov cu o supapa infipta in piston si posibil sa se fi "reparat" prin zona), cica "perfecte, gata de start dar fara electronica". S-a dus cineva cu ecu Marelli in buzunar si au pornit nu, erau de fapt doar niste carute de fiare vechi.
Last edited by john17; 31-07-14 at 18:18.
|
|
|
31-07-14, 22:16
|
#4852
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
arcurile de supape de la nemti erau exact asa cum ai spus,mai putine spire,pas mai mare si sirma a fost ceva mai groasa,talerul de supapa de otel nu sa mai potrivit,diametrul interior al arcului era mai mic eu am confectionat alte talere,un pic mai intarite ca dimensiuni,dar din duraluminiu,erau foarte usoare
culbutori de cursa eu am incercat sa modific,dar nu am reusit,culbutorul original suprafata care era cu cama in contact era foarte tare,calita,ca sa slefuiesti alt profil,trebuia indepartata partea tare,dupa aceia slefuiai profilul,pina aici nici o problema,dar nu am reusit sa calesc din nou suprafata aici am esuat de aceia am adus doua seturi diferite de la nemti
axa cu came era slefuita din una originala,cu cercul de baza mai mic,probabil ca de aceea trebuia carcasa montata mai jos,sa nu iasa popicii prea mult afara din filet.Problema era ca trebuia sa gasesti o axa cu came originala din otel,fiindca multe axe de Lada si Fiat erau sinterizate si cu alea nu puteai face nimic
|
|
|
01-08-14, 00:00
|
#4853
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
De axe sinterizate nu am stiut, cert e ca suprafetele erau tratate cumva, odata ce "musca" putin din ele era gata, au incercat unii sa rectifice culbutorii uzati de Lada dar se mancau imediat...
Talere de dural am primit si eu in kitul cu arcurile, am luat tot de la dBilas pt ca pe Kent m-am suparat rau, le-am trimis poze si masuratori cu tachetii lor "minunati" si au dat-o in diverse... Axa de la ei insa e brici, nici nu a suferit deteriorari si e "harnica", mi-a soptit cineva ca axele le-ar face in Anglia pe masinile cnc cu care se lauda,.dar culbutorii si tachetii i-ar produce in China...
Last edited by john17; 01-08-14 at 00:06.
|
|
|
01-08-14, 11:57
|
#4854
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
productia in China posibil este,bani nu au miros si transportul pe mare este ieftin,in orice caz calitatea lasa de dorit
asa cum am spus cu motorul 1300 am fost in faza ca a fost montat in cadru,am folosit galeria de admisie originala,bineinteles prelucrata,am confectionat di otel flanschele pentru esapament.Asa cum am spus undeva mai sus,am avut dimensiunile esapamentului,diametrul+lungimea tevilor,am facut citeva sabloane din sirma,la sectia motoare Diesel dela UCMR era un sector,numit "tevarii"care faceau din teava si pe dracu,daca era nevoie,cu ajutorul citorva fiole "doi ochi albastrii"am primit un esapament care nu lasa nici o dorinta deschisa pe atunci se putea
un capitol special carburatorul,de folosit puteau fi numai 2 2101 1107010-2 sau2121 1107010-03 diametru 23 ambele corpuri,clapeta 32 pentru revizia tehnica era important sa fie clapetele originale si sa poata fi citit ce era scris pe ele,diametrul nu la masurat nimeni niciodata,daca ciocanai clapetele pe margine,dde la 32 se putea face 34-35,trebuia marita si gaura in flanscha,ambele clapete deschideau sincron,plus suprafata 32 80 mmpatrati,34 90mm era ceva,sau?
|
|
|
01-08-14, 13:04
|
#4855
|
Stage 2
Join Date: Oct 2012
Posts: 44
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Diesel dela UCMR era un sector,numit "tevarii"care faceau din teava si pe dracu,daca era nevoie,cu ajutorul citorva fiole "doi ochi albastrii"am primit un esapament care nu lasa nici o dorinta deschisa pe atunci se putea
Ha ha ha "doi ochi albastrii" = tuica doua prune.
Dar vodka poloneza cum se numea?
Scuze de offtopic dar nu m-am putut abtine.
|
|
|
01-08-14, 19:03
|
#4856
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
2 prune sau "ochii lui Dobrin"!
|
|
|
01-08-14, 22:47
|
#4857
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
se pare ca fiolele cu licoarea magica au fost bine cunoscute,important ca siau atins scopul,un esapament excelent,care avea si posibiltatea sal fac mai lung sau mai scurt,fixate cu arcuri si eu ma bucuram deja,caci ziua in care puteam testa pentru prima data motrul se apropia cu pasi mari,de rezolvat mai erau citeva mici detalii,o masina de curse nu este gata niciodata
|
|
|
02-08-14, 02:16
|
#4858
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
Quote:
Originally Posted by TG53
o masina de curse nu este gata niciodata
|
Maaare adevar! Sa inteleg ca motoarele ajungeau la 100cp/litru folosind pistoane si biele stock? Mi-ar placea si la harbul meu vreo 200cp, dar s-au topit matzele in el la ~150...
|
|
|
02-08-14, 09:19
|
#4859
|
Stage 5
Join Date: Feb 2012
Posts: 325
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
[QUOTE=john17;5730846]...... motoarele ajungeau la 100cp/litru folosind pistoane si biele stock?
pistoane cu fusta taiata si capul frezat sa incapa supapale , bolturi scurtate si largite pe interior, bielele usurate pe laterale ( subtiate ), arborele , sa nu mai vorbim , ??? , nu cred ca se mai pot numi stock . Iar pistoanele nu mai erau de LADA < erau de FIAT , deci le putem numi custom . Fiatul stock avea cam aproape de 60 de cp pe litru , asa ca , nu se mai numeste LADA Stock , ci se numea FIAT upgraded . Cum la fel nici motorul de Dacia nu sarea de 75 de cai( nu pe litru) , puterea toata stock , puteai sa si ii faci vraji , si nimic nimicutza cu piese stock ( neatinse adica de mana omului cu modificari ) nu sarea de 75 cai. sorry daca supar pe aici , dar vorbim vorbe , ca sa urci un motor din epoca de piatra la 100 cai pe litru se faceau modificari TOTALE si abia abia se ajungea la valoarea acea
Last edited by racerVTM; 02-08-14 at 09:23.
|
|
|
02-08-14, 11:46
|
#4860
|
Stage 5
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
|
Re: Cand au inceput circuitele in Romania?
John,este exact asa cum spune Racer,pistoanele erau Fiat,daca nu ma insel produse la Mahle
motorul Lada era supradimensionat,bielele puteau fi mult usurate important cu cantar de biele,daca erau noi,nefiind obosite tineau o vesnicie,distributia cu lanz dublu supradimensionat,trebuia numai scos o pereche de zale,altfel era prea lung din cauza planarii chiulasei si carcasei axa came
eu personal piesele importante si pe care nu le puteam modifica leam procurat vilbrochen usurat,pistoane,arcuri supapa,axa came,pompa de ulei foarte important,restul am modificat sau confectionat supape,volanta,biele usurate,,samd
eu nu inteleg de ce motorul tau nu a tinut,poate ne spui aici ce si cum ai modificat,poate gasim cauza
in orice caz motorul 1300 a invartit usor 8500 si nu sa intamplat nimic
|
|
|
|
|