Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: AMG vs M vs RS
AMG 493 30.45%
M 759 46.88%
RS 367 22.67%
Voters: 1619. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 08-05-12, 11:23   #2536
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by ELODIA GHINESCU View Post
sincer, chiar mi-am dorit sa iasa asa si asa a iesit.
pana la urma acest motor m550d nu e mare sfaraiala.

bineinteles ca din 3 teste facute pana acum cel mai bun timp pana la 100km/h a fost in 5 secunde si probabil pt un diesel cu atat de multe kg, ar fi trebuit sa aiba minim 420 cp pt a avea rezultatul estimat de fabrica , adica 4.7 secunde.

m550d:

0 - 40 kph-1.3 s
0 - 80 kph-3.5 s
0 - 100 kph-5.0 s
0 - 130 kph-8.1 s
0 - 180 kph-15.7 s
0 - 200 kph-19.2 s
0 - 100 mph-12.2 s


550i:

0 - 50 kph-2.1 s
0 - 100 kph-5.0 s
0 - 200 kph-16.7 s
0 - 100 mph-10.7 s
1/4 mile-13.1 s @ 109 mph


tre' sa ai o problema la cap sa cumperi m550d in fata lui 550i sau 550xi mai ales ca cele doua din urma sunt mai usoara, mai echilibrate intre punti si cu niste optionale de rand le faci racheta si mai ramai si cu bani.

apoi, nu pot sa nu observ ca A6 Avant cu doar 313 cp adica 68 cp si 90 nm in minus poate cam asa:


0 - 40 kph-1.4 s
0 - 80 kph-3.7 s
0 - 100 kph-5.3 s
0 - 180 kph-16.4 s
0 - 200 kph-20.9 s


probabil a6 sedan pana la 80km/h sau chiar 100km/h este la fel cu m550d multumita tractiunii superioare cu tot cu caii lipsa, insa de la 100 la 200 ar pierde ceva din cauza ca lipsind caii putere, tractiunea integrala superioara la audi, nu poate sa isi puna amprenta la peste 100km/h.

pe bani pun pariu ca A6 sedan 3.0tdi-313 cp poate cam asa:

0 - 40 kph-1.3 s
0 - 80 kph-3.5 s
0 - 100 kph-5.0 s
0 - 180 kph-16.0 s
0 - 200 kph-20.0 s

astept primele teste.

dupa cum anterior s-a vazut, la cai putere similari, A6 pe circuit ii da lui seria 5 aproximativ 2 secunde(pe circuitul autozeitung care este circuit de handling, 3.0tfsi-300 cp i-a dat lui 535i-306 cp chiar 3.2 secunde) si nu cred ca a6 3.0tdi 313 cp nu poate fi echivalent cu seria 5 m550d cu tot handicapul de putere. de fapt, ma astept ca 3.0tdi 313 cp sa fie mai rapid pe circuit ca m550d folosind regula de 3 simpla: a6 3.0tdi-245 cp i-a dat cu 535d-300cp 1.7 secunde.

sursa: fastestlaps.com care citeaza publicatiile germane, englezesti si americane de profil.
Generatia actuala de serie 5 dezamageste adevaratii pasionati Bmw ( si eu ma numar printe ei ) dar castiga clienti la nivel de vanzari (ceea ce i-a si interesat pe corporatistii de la BMW), si cred ca se vinde si mai bine decat A6-le pt ca fata de generatia trecuta care avea un sasiu mai sportiv, era mai usoara si mai simpla, avea directie hidraulica nu porcaria din prezent (e valabil si pt A6 care are cam acelasi tip de directie), generatia asta e mai sofisticata, mult mai confortabila, fitze, gadgeturi blah blah... insa se vinde f. bine pt cam asta vrea clientela (deobicei media de varsta trece de 40-45 de ani), iar BMW nu are nimic impotriva. Si mai e chestie esentiala pe care se construieste marketingul in ultima vreme si anume consumul de carburant si emisiile poluante si pe care tu o ignori vadit si cum nu te poti abtine, mai suferi un pic de la cifre, regula de 3 simple (m-ai amuzat) si alte chestii. Strambi din nas la 5.0 s (eu cred ca o sa mai apara si teste cu cifre mai bune) dar nu pomenesti nimic de consum (si emisii, ca si astea se taxeaza) care este excelent, raportat la performantele astea si pt o masina awd de 1900 kg cu motor de 3.0l diesel, mai ales ca la bani, taxe si cheltuieli se reduce treaba si care este si f. comfortabila si oricum ai da-o, tot cea mai rapida dintre dizelari este. Asadar cele mai bune performante dintre dizelarii de pe piata, tot in ograda Bmw se gasesc iar despre benzina, varful de gama este domnul M5 care i-a suta in 3.9 secunde si sfertul in 11.9 secunde plus ca face legea pe la fastestlaps.com si cam pe toate circuitele etc, de el de ce nu vb. mai ales ca ai fi chiar on-topic. Deocamdata, defileaza nestingherit de nimeni, pt ca deobicei RS6-le se lasa asteptat si eventual se asteapta ca A6-le sa se apropie de sfarsit de generatie.

Scurt pe doi din cifrele tale: Cel mai rapid diesel din clasa: BMW, cel mai rapid overall din clasa: Bmw (M5) ! Spor la treaba cu sapaturile dupa noi cifre, ca astea sunt clare.

P.s. Totusi M550d nu e un M veritabil ci mai mult un kit de performanta al motorului de 3.0l diesel, (ii lipsesc multe chestii de performanta, sa nu mai zic de cutia cu dublu ambreiaj care evident ar fi imbunatatit performantele), asadar propun sa vorbim la celalalt topic de acum inainte ...

Last edited by UNLORD; 08-05-12 at 11:32.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 08-05-12, 12:39   #2537
ELODIA GHINESCU
Banned

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 252
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Ai anumite lacune pt ca vad ca nu iti poti explica de ce M550d nu are cutie cu dublu ambreiaj.

probabil stii ca aceste cutii nu-s facute de producatorii auto ci de un furnizor extern si toata toata chestia cu masinile ce primesc diverse cutii cu dublu ambreiaj are legatura cu limita superioara de cumplu ce o poate gestiona o astfel de cutie.

cel mai mic dispozitiv cu dublu ambreiaj poate gestiona maxim 250NM si asta este motivul pt care, daca te uiti in curtea celor de la VAG, motoarele mici nu depasesc 250NM. nu pt ca nu ar putea, ci pt a fi cuplate la o astfel de cutie. aceasta cutie mica are avantajul ca nu necesita racire cu ulei si ca atare, frecarile in interior sunt mai mici si consuma mai putin.
urmatorul nivel gestioneaza pe la 350-380NM.
nivelul urmator a fost limitat pana acum vreo jumatate de an la 500NM. asta este motivul pt care 3.0tdi de la audi cuplate la s-tronic a avut intotdeauna maxim 500NM. q7 si a8 ce au avut tot timpul tiptronic(fiind si masini mai grele- cutia cu ambreiaj dublu nici nu poate cara multe kg in spate) au de multi ani 3.0tdi cu 550NM.
recent, limita a fost crescuta la acest esalon de cutii la 600NM si deja q5 facelift ce abia s-a lansat are motor cu 580NM dintr-o singura turbina.
peste acest nivel de 600nm costul pt o astfel de cutie este exorbitant si mi se pare ca limita superioara pe care o cutie cu dublu ambreiaj o poate tine in frau este de 700NM.
dupa cum stii M550D are 740NM.
a6 3.0tdi 313 cp ce are cuplu de 650NM a primit tot tiptronic ce este de fapt o cutie ZF ce echipeaza si pe M550d pt ca diferenta de pret pt cea mai scumpa cutie cu dublu ambreiaj era prea mare si sareau mult cu pretul.

RS6 mai are maxim un an pana la lansare, testele incepand din toamna anului trecut. stai fara grija, ca nu va avea ce alege din M5 daca va avea minim 520CP. pe circuit treaba va fi si mai simpla, mai ales ca sasiul de baza din care va fi derivat RS6 este mai rapid fata de sasiul de baza din care este derivat M5 cu aproximativ 2-3 secunde, iar asta la motorizari echivalente. si la Colibasi de mergi sa construiesti RS6-le, cand pleci de la un sasiu ce are un avantaj de 3 secunde din start pe un circuit, nu ai cum sa dai gres.

mi se pare funny cum pui tu problema: gasesti doua motorizari la seria 5(M550d si M5), motorizari la care audi nu joaca deocamdata(de fapt echivalent pt M550D nici nu este necesar si nu vor avea niciodata) si tragi o concluzie generala pt toata gama, gama care este praf la aproape orice alta motorizare in parte in raport cu A6. seria 5 nu exceleaza in raport cu concurenta decat la 525d si 528i. punct.

sa fim seriosi, cine se uita la consum, noxe samd cand da 90000 euro pe un M550d? si consumul nu este mic ci a fost 11.2% pe perioada testului.
cel mai rapid diesel de pe piata, e drept, insa cu ce cost? cu 25.000-30.000 euro in plus fata de altceva fata de care primesti performante insesisabile in plus. ok, cu M550d primesti mult in plus in raport cu 535d insa nu in raport cu 3.0tdi 313cp.

Last edited by ELODIA GHINESCU; 08-05-12 at 12:53.
ELODIA GHINESCU is offline   Reply With Quote
Old 08-05-12, 15:56   #2538
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by ELODIA GHINESCU View Post
mi se pare funny cum pui tu problema: gasesti doua motorizari la seria 5(M550d si M5), motorizari la care audi nu joaca deocamdata(de fapt echivalent pt M550D nici nu este necesar si nu vor avea niciodata) si tragi o concluzie generala pt toata gama, gama care este praf la aproape orice alta motorizare in parte in raport cu A6. seria 5 nu exceleaza in raport cu concurenta decat la 525d si 528i. punct.
Fiecare isi face marketingul propriu si cum considera, deocamdata BMW e leader, deci nu prea s-a intepat cu mici exceptii (5 GT) ... Asta cu "praf la aproape orice alta motorizare in parte" iti tradeaza conditia de hater, oricat te-ai stradui sa nu o arati si sa te dai impartial. In primul rand ca pana acuma Audi, nu s-a remarcat in mod special vreun motor, au cateva recent scoase care promit, dar nu am vazut sa domine vreu Engine of the Years, oricum mult s-au mai cacait sa le scoata si ei dupa ce le-au scos primii BMW. In al doilea rand, am mai postat teste cu A6 si Seria 5 in care iesea invingator Seria 5, avea consumul si emisile cele mai mici, iar la motoare mici (astea care se vand cel mai mult), Audi cu tractiune fata chiar nu prea e mare smecherie. Si ca tot ai pomenit de 525d si 528i, mai gandesc ca si motorul de pe 520d cred ca e net superior mult mai putin fiabilului 2.0 TDI (toata lumea stie ca nu e chiar cel mai reusit motor, cred ca de asta te-ai facut ca uiti) asadar asteptam sa comfirme si proapspetele intrate de la Audi de 3.0, 4.0 etc. ca marketingul lor e la aceleasi cote ridicate, mai raman faptele ca pana sa ajunga la notorietatea pe care o are BMW la motoare (sa nu uitam ca a facut legea atata timp in clasamentul Engine of the Year) mai au mult si bine. Si inca o chestie pe care ar fi trebuit sa o stii, nu motoarele sunt de "praf" ci masa de porc pe care o au seria 5 si seria 7 ! Daca vrei sa imi dai reply, poate o faci pe topicul Merc vs. BMW vs. Audi ... numai bine
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 08-05-12, 16:07   #2539
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Avem aici 3 fani:

Unlord cu BMW
Elodia cu Audi
Bogdan cu Mercedes

Unlord, cateodata scrii prea repede, si nu faci sinapsa bine.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines

Daca stai bine cu statistica, iti va fi OK. Daca nu, numara de cate ori apare AUDI, BMW si Mercedes acolo.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 09-05-12, 10:51   #2540
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Eu vorbeam de distintia Engine of the Year, tu ai postat Ward , asa ca nu inteleg treaba cu sinapsa ... graba strica treaba !

Btw: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html

Last edited by UNLORD; 09-05-12 at 10:55.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 09-05-12, 11:22   #2541
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Distinctie ?

Uite-te si tu cine o face:

The International Engine of the Year Awards 2012 are presented by UKIP Media & Events Automotive Magazines, Britain's largest group of technical motoring publications

E fix acelasi lucru cu WARD. Una in US, una in UK.

Se aduna jurnalistii si dezbat acelasi lucru. Fix pix.

Nema piloti, nema mecanici, doar batatori in tastatura.

"SCORING
In every category, the panelists judged each shortlisted engine using their subjective driving impressions and technical knowledge, and took into account characteristics such as fuel economy, smoothness, performance, noise and drivability."

Asta-s fac si eu cu orisicine. Ei practic compara masini, nu motoare.

Last edited by Predator; 09-05-12 at 11:25.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 09-05-12, 12:28   #2542
ELODIA GHINESCU
Banned

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 252
Default Re: AMG vs. M vs. RS

si compara la nivel subiectiv. am mai spus, e ca la miss world. ca unuia ii plac blondele iar altuia ii plac tzatele mari si ochii negri e chiar neimportant.

eu ce stiu, este ca cel putin in ultima vreme, la puteri echivalente, masinile produse de audi se misca mai bine ca cele produse de bmw. mi se rupe cine si ce premii ia.
ELODIA GHINESCU is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 00:17   #2543
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by ELODIA GHINESCU View Post
probabil stii ca aceste cutii nu-s facute de producatorii auto ci de un furnizor extern si toata toata chestia cu masinile ce primesc diverse cutii cu dublu ambreiaj are legatura cu limita superioara de cumplu ce o poate gestiona o astfel de cutie.
Cutiile sunt produse de ZF (de exemplu), conceprea lor este insa facuta de inginerii producatorului auto impreuna cu inginerii ZF.

Adica cutia de pe BMW este facuta de inginerii BMW impreuna cu inginerii ZF, cutia de AUDI este facuta de inginerii AUDI impreuna cu inginerii ZF, etc., dar baza conceptiei cutiei este a producatorului.

Daca concepea doar ZF cutii pentru ei nu mai erau diferente inte cutiile AUDI, BMW, etc. si clar nu mai existau diferente de fiabilitate, performanta, etc..

In testul din 2011 a cutiilor automate (de larga folosinta) cea de Audi a iesit cea mai rapida dar castigatoare/total a fost cutia de BMW.

Cea mai proasta cutie de viteze a fost cea de pe Smart, normal.
O zi buna!
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)

Last edited by GTR; 10-05-12 at 00:20.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 00:52   #2544
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Inginerii de la BMW le trimit specificatiile celor de la ZF cu rapoartele, numar de trepte, cum se efectueaza lock-up si cam atat.

Mecanic sunt identice. Difera doar rapoartele.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 01:43   #2545
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Inginerii de la BMW le trimit specificatiile celor de la ZF cu rapoartele, numar de trepte, cum se efectueaza lock-up si cam atat.

Mecanic sunt identice. Difera doar rapoartele.
Mai mare aberatie ca asta nu am vazut. ))

Atunci de ce difera atat de mult fiabilitatea, de ce difera asa de mult timpul de schimbare al treptelor, etc.?

E cam greu sa gasesc fix filmuletul celor de la ZF (care l-am vazut acum cativa ani la TV) dar o sa caut macar un articol.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 01:55   #2546
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Cauta ce vrei. Nu ma intereseaza. Altii cauta Graal-ul si degeaba.

Difera din cauza diferentelor de materiale, cine face primul cutia, ala o si testeaza. Se imbunatatesc pe parcurs etc.

BMW pe E46 foloseste fie cutie GM mai veche decat toata compania BMW, sau dupa 2001 un ZF in 5 rapoarte gasit si pe Porsche Tiptronic.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 09:32   #2547
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Cauta ce vrei. Nu ma intereseaza. Altii cauta Graal-ul si degeaba.

Difera din cauza diferentelor de materiale, cine face primul cutia, ala o si testeaza. Se imbunatatesc pe parcurs etc.

BMW pe E46 foloseste fie cutie GM mai veche decat toata compania BMW, sau dupa 2001 un ZF in 5 rapoarte gasit si pe Porsche Tiptronic.
Alooo, suntem in 2012 ))

E46 a aparut in 1998, intre timp si BMW si Audi au mai rulat 3, 4 tipuri de cutii de viteza.

Graal-ul ti-l las tie, esti fix pe target.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 11:04   #2548
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: AMG vs. M vs. RS

Pai vezi ca nu stii.

Eu ti-am dat un aperitiv. Pentru toata portia, platesti.

BMW a mai rulat fix 2 cutii, dupa cea de pe E46.
E46 ZF 5HP19
E90 ZF 6HP19
F30 ZF 8HP**

Si toate astea inca se folosesc pe diferite masini.
Mecanic sunt 90% la fel, cu mici imbunatatiri.

Nu ma crezi ? Da-le mail-ul celor de la ZF pentru un studiu de caz.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 11:10   #2549
ELODIA GHINESCU
Banned

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 252
Default Re: AMG vs. M vs. RS

sigur 100% cutiile sunt identice din punct de vedere al materialelor, al absolut orice.
rapoartele sunt trimise de producator asa cum spunea predator.

tiptronicul de 8 trepte produs de ZF schimba in 0.2 secunde indiferent pe ce masina este montata.
pe site la zf gasesti aceste informatii.
in plus de asta, ei nu spun ca asta e cutia pt audi, aia e pt jaguar si aia e pt bmw.

spun simplu: cutie de viteze in 8 rapoarte. singura si unica dezvoltata de ei.
folosita de x, y si z.
ELODIA GHINESCU is offline   Reply With Quote
Old 10-05-12, 13:20   #2550
ELODIA GHINESCU
Banned

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 252
Default Re: AMG vs. M vs. RS

bmw m5 anyone ?

http://www.caranddriver.com/reviews/...s6-test-review

daca cu 420 cp S6 a facut pe 0-60mph ce face M5 cu 560cp(3.7secunde), imi imiaginez ce ciuruiala va fi la rectul lui M5 cand va fi pe piata RS6 cu ceva intre 520 si 580cp.
1/4mile 12.1 secunde pt S6 fata de 11.9 pt M5

bineinteles, fiind un audi s6 care de fapt este un audi a6 cu un bodykit si un motor mai puternic(deci nimic special), franeaza si mai bine ca M5: 157 picioare fata de 165 picioare sunt necesare pt a opri de la 70mph.

http://www.caranddriver.com/reviews/...ad-test-review
ELODIA GHINESCU is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -