Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: CV manuala sau automata
CV manuala 196 60.68%
CV automata 127 39.32%
Voters: 323. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 16-02-10, 09:03   #106
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Vj_AlecS View Post
am mers si eu cu cateva automate chiar si cu dsg dupa ultimul model de octavia 1.4 tsi dar as alege in orice moment o cutie automata...parca nu are farmec...bine probabil daca as fi nevoit sa fac 50-100km pe zi as alege si eu automata
Deci, ca sa aiba farmec, ai alege automata. In schimb, daca ai merge 50-100 km / zilnic ai alege automata.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 12:45   #107
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

Probabil s-a incurcat, cred ca a vrut sa spuna ca ar alege in orice moment o cutie manuala, dar daca ar conduce 50-100 km zilnic ar alege una automata.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 19:42   #108
Vj_AlecS

Stage 5
 
Vj_AlecS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 917
Member of:
[Fiat]
Default Re: Manuala vs. automata

srry my bad ms eMH pt ajutor :P...
Vj_AlecS is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 20:15   #109
sergini0

Stage 5
 
sergini0's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Colectionar Machete]
Default Re: Manuala vs. automata

Cutia Automata (in cazul meu tiptronic) ne-a salvat de multe ori cand mergeam pe zapada, mai ales iarna asta cand am avut nevoie de o frana brusca pentru ca cineva intrase prea in fata (din dreapta) intr-o intersectie. Din fericire cutia era pe secvential in acel moment si a putut da doua trepte inferioare, iar masina a franat si din motor deoarece acesta nu statea supraturat, ABS-ul n-ar fi putut face aceste lucruri destul de repede. Manevre ca acestea nu te salveaza cu o manuala pentru ca pana dai tu treapta inferioara trebuie sa tii ceva timp ambreajul apasat, timp in care rotile stau "libere", manevra ar dura mai mult, timp in care franele nu te pot salva mereu. Nu stiu daca acest avantaj este destul de semnificativ pentru a compensa o cutie manuala dar cred ca pentru o masina de familie e mai mult decat suficienta. Ca sa nu mai vorbesc de confort si eleganta cu care treptele sunt schimbate, respectiv faptul ca aceasta cutie protejeaza motorul in timp, tinandu-l turat numai intr-un interval ideal pentru putere/cuplu/fiabilitate.

Last edited by sergini0; 16-02-10 at 20:23.
sergini0 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 20:18   #110
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
iar masina a franat din motor deoarece acesta nu statea supraturat
Frana de motor este mai accentuata o data cu cresterea turatiei (una e sa ai 100 km/h si sa dai tr4, alta e sa ai 100 km/h si sa dai tr3, frana de motor o sa fie mai puternica in a doua situatie) deci ori ai vrut sa zici subturat ori motorul tau are un principiu ciudat de functionare si frana de motor este mai eficienta la turatie mica.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 20:24   #111
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Frana de motor este mai accentuata o data cu cresterea turatiei (una e sa ai 100 km/h si sa dai tr4, alta e sa ai 100 km/h si sa dai tr3, frana de motor o sa fie mai puternica in a doua situatie) deci ori ai vrut sa zici subturat ori motorul tau are un principiu ciudat de functionare si frana de motor este mai eficienta la turatie mica.
In cazul tau si din cauza roportului diferit de la a 4-a la a 3-a.
La turatie mai mare este normal sa ai frana de motor mai mare dar din alte motive ceva mai complicate.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 20:27   #112
sergini0

Stage 5
 
sergini0's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Colectionar Machete]
Default Re: Manuala vs. automata

Probabil m-am exprimat gresit, eu la asta ma referisem, i-a dat 2 trepte inferioare si a luat piciorul de pe acceleratie , din 2-3 mii de ture cat avea initial acesta a urcat direct la 4 mii ture si a inceput sa incetineasca singur (bineinteles ca si frana putin).
La asta m-am referit si eu prin nu statea supraturat, adica prin schimbarea in treapta inferioara acesta a ajuns supraturat si nu a mai stat supraturat franand.
sergini0 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 20:28   #113
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Manuala vs. automata

Pai este evident ca difera raportul la tr3 cu tr4 sau la oricare doua trepte, la toate cutiile de viteza s-ar intampla asta (treapta mai mica => turatie mai mare). Cel putin pana acum nu am intalnit o masina care sa aiba niste rapoarte la treptele de viteza astfel incat o treapta de viteza superioara sa iti creasca turatia .

Quote:
a ajuns supraturat si nu a mai stat supraturat franand.
Cred ca te-ai exprimat gresit si continui sa o faci, nu se intelege mare lucru din postul tau. Ai retrogradat, turatia a crescut (eventual prea mult - supraturare), frana de motor. Daca nu retrogradai, motorul era eventual SUBturat nu SUPRAturat. Daca ai 40 km/h in tr 5/6 o sa ai sub 1500 RPM sau cat o sa ai acolo, aia e subturare nu supraturare (prea multa turatie).

Last edited by _anaconda_; 16-02-10 at 20:32.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 16-02-10, 20:31   #114
sergini0

Stage 5
 
sergini0's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Colectionar Machete]
Default Re: Manuala vs. automata

anaconda, pai asta am vrut sa zic si eu(doar nu ziceam ca au scazut turatiile cand ii dadea treapta inferioara), doar ca folosind o manuala aceasta frana de motor dureaza mai mult si odata cu apasarea ambreajului pe zapada rotile devin libere si poate fi destul de periculos, cel putin asta am inteles din ce-am vazut la tata. Acum 3-4 ani cand aveam un Audi 100 nu putea frana atat de eficient cu manuala in conditii similare.

Edit: Cred ca ma exprim eu gresit? ca sa iti explic mai clar ceea ce vreau sa iti spun, din momentul in care dai treapta inferioara, din 2500 ture, motorul a ajuns la 4000 ture, si fara sa faca nimic soferul, se franeaza din frana de motor pentru ca acesta a ajuns supraturat si nu se mai apasa acceleratia ca sa se mentina supraturat. Sigur orbim despre acelasi lucru dar nu ma exprim eu prin cei mai adecvati termeni.... Incerc sa fiu mai atent.

Last edited by sergini0; 16-02-10 at 20:52.
sergini0 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-10, 14:18   #115
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by sergini0 View Post
anaconda, pai asta am vrut sa zic si eu(doar nu ziceam ca au scazut turatiile cand ii dadea treapta inferioara), doar ca folosind o manuala aceasta frana de motor dureaza mai mult si odata cu apasarea ambreajului pe zapada rotile devin libere si poate fi destul de periculos, cel putin asta am inteles din ce-am vazut la tata. Acum 3-4 ani cand aveam un Audi 100 nu putea frana atat de eficient cu manuala in conditii similare.

Edit: Cred ca ma exprim eu gresit? ca sa iti explic mai clar ceea ce vreau sa iti spun, din momentul in care dai treapta inferioara, din 2500 ture, motorul a ajuns la 4000 ture, si fara sa faca nimic soferul, se franeaza din frana de motor pentru ca acesta a ajuns supraturat si nu se mai apasa acceleratia ca sa se mentina supraturat. Sigur orbim despre acelasi lucru dar nu ma exprim eu prin cei mai adecvati termeni.... Incerc sa fiu mai atent.
asta nu este frana de motor. frana de motor se poate face in 2 feluri,

1 , se schimba inferioara si ambreiajul se tine SEMI debraiat (daca ati debraiat de tot nu mai se face frana de motor eficienta)

2. schimbi 2 sau 3 trepte in jos si debraiezi violent. e fun pe masini cu tractiune spate si motociclete

nu am intilnit cutii automate sa stie de frana de motor, probabil ca exista
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 00:03   #116
Gixer
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 913
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Manuala vs. automata

Daca e sa fie strict automata atunci prefer numai de la Mercedes, si orice model de dutie automata inafara de ultimul care jungla asta concurentiala l-a facut prea ieftin, si deci mai slab.Eventual as mai prefera automata si americana sau de la BMW, in rest manuala.
Gixer is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 16:31   #117
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
jungla asta concurentiala l-a facut prea ieftin, si deci mai slab.
Nu intotdeauna ce e ieftin e si slab.
Si nu intotdeauna ce e scump isi merita banii!
eMH is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 17:48   #118
MariusFastBoy

Stage 2
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 37
Talking Re: Manuala vs. automata

Referitor la aceasta tema ...eu personal prefer cutia manuala deoarece e distractia mai mare nu cred ca sa conteze foarte mult dar este doar parerea mea

Last edited by MariusFastBoy; 24-02-10 at 17:50.
MariusFastBoy is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 18:56   #119
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by sergini0 View Post
Probabil m-am exprimat gresit, eu la asta ma referisem, i-a dat 2 trepte inferioare si a luat piciorul de pe acceleratie , din 2-3 mii de ture cat avea initial acesta a urcat direct la 4 mii ture si a inceput sa incetineasca singur (bineinteles ca si frana putin).
La asta m-am referit si eu prin nu statea supraturat, adica prin schimbarea in treapta inferioara acesta a ajuns supraturat si nu a mai stat supraturat franand.
Farna de motor nu poate sa faca cat un ABS bun niciodata, e buna cand nu exista ABS sau cand ABS-ul este de generatie veche.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 20:09   #120
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: Manuala vs. automata

Quote:
Originally Posted by Gixer View Post
Daca e sa fie strict automata atunci prefer numai de la Mercedes, si orice model de dutie automata inafara de ultimul care jungla asta concurentiala l-a facut prea ieftin, si deci mai slab.Eventual as mai prefera automata si americana sau de la BMW, in rest manuala.
Gixer sa inteleg ca automatele oferite de Mercedes sunt mai bune decat DSG / PDK, nu aduc in discutie cele dupa Ferrari & Co.?

Quote:
Originally Posted by MariusFastBoy View Post
Referitor la aceasta tema ...eu personal prefer cutia manuala deoarece e distractia mai mare nu cred ca sa conteze foarte mult dar este doar parerea mea
Adevarul ca la varsta ta ai condus toate tipurile de automata si ai reusit sa te joci cu manula mai mult decat cu cea robotizata, esti zeu
__________________
INFINTI G37 S ====>>> https://forum.4tuning.ro/115-masina-mea-nissan-infiniti/97760-infiniti-g37s.html
TRANSPORT CONTAINERIZAT INTERN SI INTERNATIONAL
IMPORT AUTOTURISME USA

Last edited by The_Mask; 24-02-10 at 20:12.
The_Mask is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -