VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: CV manuala sau automata
|
CV manuala
|
  
|
196 |
60.68% |
CV automata
|
  
|
127 |
39.32% |
03-12-09, 13:59
|
#76
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Manuala vs. automata
offf, mah baieti.. ma interesa la modul general, o masina automata vs una manuala.. acelasi motor, aceiasi masina, si fara cutii "automate" gen SMG, dublu-ambreiaj, DSG. automata clasica, care poate veni pe toata gama de masini a unui producator, nu doar pe varful de gama. strict dpdv al perf, 0-100kmh, 0-1000m, si alte repere clare, fara "daca schimbi mai repede" sau "ambreiajul se uzeaza". adica in general, masinile automate snt mai rapide ca cele manuale? fara variabile gen sofer bun pe una vs prost pe cealalta sau mai stiu eu ce..
|
|
|
03-12-09, 14:17
|
#77
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
|
Re: Manuala vs. automata
Depinde de la masina la masina. Nu poti generaliza. Eu am dat un exemplu cu Mercedes. La BMW am observat ca e invers.
|
|
|
03-12-09, 21:44
|
#78
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Manuala vs. automata
nu poate fi mai performanta pt ca exista pierderi de putere in converorul de cuplu. poate sa fie el si din neam de ferrari ca tot nu reuseste eficienta mai mare decat manuala. sa schimbe mai repede poate, dar nu e neaparat mai rapida.
@300zxt
la 1 cred ca nu ai inteles. motoarele alea se gasesc pe mai multe modele de BMW, nu sunt ceva unic si sunt motoare foarte bune, nu nu am zis ca nu sunt. am si avut ocazia.
la 2 exista multe variabile incat nu putem generaliza, dar am explicat ceea ce am observat din experienta. si intre timp am invatat si ce e MAS 
la 3 am si zis ca e mai rapida, dar e mai adaptabila cea manuala si poate fi folosita in orice aplicatie. cu satisfactia nu prea e aceeasi la semi-auto ca la manuala.
la 4 iti garantez ca nu poti face drift cu automata nici daca esti DK. sa dai burn si sa scoti fum e simplu, dar sa faci drift adevarat nu merge.
|
|
|
04-12-09, 01:19
|
#80
|
 Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Manuala vs. automata
Last edited by Bogdan_mb; 04-12-09 at 01:23.
|
|
|
04-12-09, 09:48
|
#81
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by Bogdan_mb
|
Te inseli. E posibil sa fie un C-classe manual cu kit amg, pt ca automata nu poate pleca in drift.
|
|
|
06-12-09, 00:58
|
#82
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Manuala vs. automata
da ai avut drep;tate. se poate face o forma usoara de drift, dar are lag la incepere. rupe mai greu aderenta si odata ca intra se blocheaza convertoru si merge la fel ca la una manuala.
|
|
|
06-12-09, 02:15
|
#83
|
 Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by DarkJEDI
se blocheaza convertoru si merge la fel ca la una manuala.
|
Poti te rog sa detailiezi ?
|
|
|
06-12-09, 02:48
|
#84
|
 Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 882
|
Re: Manuala vs. automata
Pey banuiesc ca e trecuta pe manual...cand face drift...cel putin la mercedes merge sigur 1,2,3,4 manual..astea dupa anu 2000. Cerculetze merge sa faci ssi cu un motor de 2200 bagi picioru la fund volan maxim..si se invarte nu zice nimik
|
|
|
06-12-09, 07:32
|
#85
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 308
|
Re: Manuala vs. automata
Mai oameni buni, omul a intrebat de cutii automate simple, pai cea mai simpla si cea mai rapandula de cutie automata este pe Peugeot 308, ea este semirobotizata, adica fizic simti chiar si cand schimba viteza cum ii scade turatia, 0,2 - 0,4 secunde se afla pe liber pana vine urmatoarea viteza.
Daca vrei sa compari o cutie automata cu una manuala trebuie clar sa te referi la o anumita masina, un caz concret.
Spre exemplu ( va zic ce am condus eu manual si automat ):
Cielo 1.5 clar superior manual dpdv performante si consum. lar superior automat dpdv confort.
Espero 1.8 clar superior manual dpdv performante si consum. lar superior automat dpdv confort.
Mercedes C200 clar superior automat din toate punctele de vedere pt ca ai si varianta secventiala sau cum se cheama de schimbi tu vitezele dar nu omori ambreiajul.
Chrysler 300M clar superior automat din toate punctele de vedere pt ca ai si varianta secventiala sau cum se cheama de schimbi tu vitezele dar nu omori ambreiajul.
Opel Tigra clar superior manual din toate punctele de vedere.
Audi A6, clar superior DSGul
AUdi A3, idem A6.
Aston Martin Vantage sau cum se scrie ( are vre-o 400+ hp la roata ) sincer as fi vrut sa aibe automata pt ca pe manual mi-erea frica mereu sa schimb a II-a dupa ce a I-a vazuse 6500 ture. Oricum cand vorbim de cutii autoamte puse pe masini de 300+, 400+ samd hp/roata e evident ca aia e supercutie ca sa suporte fortele si deci va bate o cutie manuala. Pt ca sa zicem ca pierzi x% din forta cand schimbi viteza. Acea automata sunt convins ca schimba mai bine decat 99,99% dintre noi si va pierde mai putina forta decat pierdem noi.
General vorbind, daca o masina are sub 130-140 cai NU ai ce sa cauti cu automata si sa vrei si performante. Vei avea consum sporit si confort dar atat.
Cand ai sarit de 150 cai poti sa folosesti automata pentru ca daca ai peste 150 cai ori ai turbo ori ai motor mare deci ai cuplu si atunci chiar vrei sa nu f.ti ambreiajul tu cand schimbi in rosu.
Iar despre cerculete : cu aproape orice cutie automata daca ai varianta secventiala ( + - ) poti sa faci cerculete pentru ca o bagi in ce viteza vrei si dai , nu iti iese din viteza respectiva pana nu ajunge in rosu.
Acum ce am scris mai sus e cu dus si intors, la DSG nu poti sa pleci de pe loc decat cu viteza I.
La Chrysler 300M poti sa pleci de pe loc inclusiv cu viteza III. Chestie f buna la plecarea de pe polei sau din zapada. Sau la tractare. Incercati voi pe manuala sa plecati cu viteza III si sa vedem cat va tine ambreiajul.
Dezavantaj ORICE automata, slaba frana de motor.
Ca sa revemin cat mai on topic asa cum a pus omul intrebarea : la ce masina te gandesti ( sau ce masini ) ca sa putem exprima concret un raspuns ?
La unele manuale de exemplu daca esti la peste X km/h NU poti sa bagi I din mers, la altele poti samd. Spre exemplu la Opel Astra daca ai 20 km/h NU poti sa bagi I, la Skoda poti.
Fi concret, pune intrebarea concret si o sa aflii raspuns concret.
Intrebarea asa cum este acum formulata lasa loc prea multor variante existente si deci nu se poate da raspuns.
__________________
Chrysler 300m, 3.5L ( aproape Hemi ) , 250 cai, full.
Last edited by Cumnatu; 06-12-09 at 07:38.
|
|
|
06-12-09, 07:44
|
#86
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 308
|
Re: Manuala vs. automata
Quote:
Originally Posted by mistreku
. strict dpdv al perf, 0-100kmh, 0-1000m, si alte repere clare, fara "daca schimbi mai repede" sau "ambreiajul se uzeaza". adica in general, masinile automate snt mai rapide ca cele manuale? fara variabile gen sofer bun pe una vs prost pe cealalta sau mai stiu eu ce..
|
Exact aici pui problema gresit. O manuala este atat de buna cat este soferul ei si deci clar direct influenteaza soferul timpii de raspuns.
O automata poate compensa un sofer mai .... slab... iar schimbul vitezelor pe clapete la o automata se face CLAR mai rpd decat ar putea ORICE sofer sa faca la manuala si asta 100 % din timp. Adica din cate stiu de exemplu un DSG schimba in 0.1 secunde ( sau ceva de genu' ) . Vreau sa vad si eu soferul care nimereste de 5 ori din 100 timpul asta
Daca de exemplu ai 300 cai la roata si e manuala e foarte usor sa iti iei bataie de la un 300 cai automat pe 0-100. Pentru ca tu trebuie la manual sa : nu pierzi aderenta, sa nu pierzi cuplul samd cand schimbi. Automata face exact asta probabil mai bine decat tine, cel care ai pus intrebarea.
Eu unul dau scart cand intra a in a II-a la 80 km/h cu Chrysler 300M ( masina ia 7.3-7.4 sec la suta cu 1,7 tone, tractiune fata, 200 hp la roata si 340 nm cuplu ). Si asta pentru ca imi permite cutia sa schimb la 6500 ture. Pe manual ( daca ar fi avut ) mi-ar fi fost frica sa tin cutia in 6500 pentru ca va zic sincer, masina aia e lenta pe viraje si curbe stranse ( are cutia gandita spre confort ) dar in linie dreapta daca ai sarit d 3000ture ai o problema in orice viteza ai fi, trebuie sa ai loc in fata, mult. Si acum ma mai surpinde cand dai in ea si retrogradeaza si e la 4k ture ca ma sui pe ala din fata. Mai are si arcurile moi si se ridica de bot si mai e si ditai balena, senzatia e maxima, ai impresia cand dai in ea ca nu se mai opreste. Noroc ca si distanta de franare e satisfacatoare ( 35 metrii de la 100 la 0 )
In plus la utomata sunt si dezavantaje : NU ai voie sa dai in ea cat e uleiul rece in ea. NU poti sa pleci cu scart daca ai sub 140-15 cai/roata ( doar daca ai rotile cabrate poti )
Tinand cont de traficul de oras si nu numai, prefer oricand o cutie automata unei manuale indiferent de timpii 0-100.
Daca masina X are sub 150 cai si e autoamta ma consolez ca am confort. Ca daca are sub 150 cai oricum, nici pe manuala nu are cine stie ce performante. Iar daca are peste 150 cai, cu siguranta are o cutie automata destul de desteapta ca sa nu piarda mult din performante.
Last edited by Cumnatu; 06-12-09 at 07:53.
|
|
|
06-12-09, 08:47
|
#87
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: manuala sau automata:D
Quote:
Originally Posted by UNLORD
Pai automata e mai scumpa, mai putin fiabila, consuma mai mult, e mai scumpa de intretinut si iti da si performante dinamice mai proaste. Asadar fara nicio ezitare prefer manuala.
|
Fara suparare dar ce scri tu aici este o tîmpenie exagerata lipsita de cele mai elementare dovezi, bazat numai pe prejudecati si lipsa de experienta si îti spun si de ce:
1 - Cutiile automate sînt de regula un sistem hidraulic independent cu o rata de defectare aprox cu 70% mai mica ca una manuala expusa la manevrari fortzate a fiintei umane.
2 - Timpul de reactie al unei cutii automate este de 100 de ori mai bun si mai rapid ca reactia unei fiinte umane
3 - Cu cutie automata siguranta în circulatia rutiera este cu 70% mai mare comparativ cu una manuala care-ti sustrage atentia
4 - Consumul care este la automata în medie cu 5% mai mare fata de o masina cu manuala se egalizeaza în fiabilitate si costurile reduse de întretinere în timp
5 - Si la o cutie automata pot fi selectate vitezele în mod manual fara nici o problema. Nu degeaba ai acolo 1, 2, 3, D
6 - Daca cutiile automate de prin anii 60 - 70 erau ceva mai lenese, cele din ziua de azi asistate electronic cu 6 viteze (unele chiar cu 8 ), functii suplimentare precum crusing, sport, city sînt net superioare celora manuale.
Personal conduc automata din 1990 de cînd am venit în Germania. La toate masinile posedate si pe care l-e posed nu am avut la automata nici un defect. Cea mai vechie masina pe care o posed e fabricata în 1989, are cutie automata hidramatic sistem clasic, masina are aprox. 185.000 de MILE (nu km.) Parcursi iar la cutie n-am avut niciodata un defect iar daca e sa aleg, prefer sa platesc putin mai mult la carburant decît sa ma fac periodic ca porcu schimbînd la ambreiaje si aruncînd bani de pomana pt. subansamblele astea. Cei 5 litri de ATF (ulei de automata) nu costa mai mult decît un meniu ECO la Mc'Donalds si un schimb se face o data la 5 ani.
În ceea ce priveste demarajul si plecarea de pe loc în viata de zi cu zi pe la semafoare, n-am atîtea fire de par în cap, pe cîti ia-m lasat la semafoare sa doarma-n post cu manualele lor în ultimii 20 de ani.
Daca scrie careva de automate, ar trebui sa tina cont de toti factorii mai sus mentionati fara sa se lase influentat de prejudecati cum ar fi:
1 - Automata e pt. handicapati
2 - Automata e pt. bosorogi
3 - Automata e pt. cei prea prosti sa conduca
4 - Automata e pt. lenesi
5 - Automata e pt. femei
.......si sa scrie din experienta, parerea lor dupa ce au condus masini automate si nu din AUZITE de la diversi indivizi care dupa ce se urca la volan întreaba unde-i a 3-a pedala.
Last edited by CyberCSX; 06-12-09 at 08:54.
|
|
|
06-12-09, 09:40
|
#88
|
 Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Manuala vs. automata
O mica observatie ->
Quote:
Noroc ca si distanta de franare e satisfacatoare ( 35 metrii de la 100 la 0 )
|
Nu cred ca ai 35M de la 100 la 0 km/h. Asta e distanta de franare de frane carbo ceramice care costa cat o bomba nucleara si sunt de dimensiuni monstruoase (gen RS6, Ferrari-uri, etc). Probabil ai in jur de 40M, poate putin peste.
|
|
|
06-12-09, 12:45
|
#89
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Manuala vs. automata
Eu am avut două automate şi nu o mai vreau pe a treia, mă lipseşte de plăcerea de a conduce şi pentru mine asta e mai important decât toate avantajele enumerate mai sus.
După părerea mea automata se justifică doar în cazul motoarelor atât de puternice încât nu pot fi conduse în condiţii de siguranţă pentru cutie şi motor cu o manuală. Sau dacă eşti un tip de 40 de ani care preferă confortul condusului dinamic şi implicat, iar asta nu e nicio ruşine ,e o chestiune de opţiune personală.
|
|
|
06-12-09, 13:02
|
#90
|
Banned
 Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: Manuala vs. automata
ai uitat sa mentionezi si conditiile de trafic STOP & GO din orase.
Ai numarat de cîte ori cuplezi si decuplezi în oras la mersul bara la bara sau cîte ore însumate mergi cu ambreiajul patinat din cauza distantzelor scurte de 3 - 4 metri dupa care trebuie dinou sa calci frîna ?
Ok. La drumuri lungi asa de ex. de peste 1000 km de autostrada, automata devine monotona iar una manuala îti da ocupatie sa nu te plictisesti.
Asta trebuie sa recunosc ca asa este.
Totusi, find obisnuit de ani de zle cu automata, o prefer, mai ales în combinatie cu un tempomat programabil cu memorie unde o accelerez sau decelerez la buton, tinînd volanul cu genuchiul, stînd lejer fara sa tin permanent piciorul pe acceleratie.
|
|
|
|
|