Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 13-11-12, 02:17   #5011
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

As intelege la un motor mai special , ceva care sa aiba jocuri mari la rece, la care producatorul sa zica un 20w la -20C, sau cu alt design (poate wankel), altfel nu vad cum.
Daca ma insel , da te rog detalii despre asta.

Last edited by RVL 2000; 13-11-12 at 02:24.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 02:28   #5012
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Gresesti, recomandarile legate de uleiuri sunt in functie si de temperatura.
Vezi mai jos:

http://forum.club4x4.ro/showthread.p...tiv-ulei-motor

Si uite si un grafic:
Poti sa citesti in prpriul tau link, e vorba pentru cazurile in care motorul nu ajunge la temperatura normala de functionare, eu nu am intalnit in realitate motoare de genul asta.

Quote:
Originally Posted by Tibylica View Post
Sunteti penibili copilasi! Nu exista cai una mai buna ca aialalta fiecare cu cei place!

Mi se pare un topic total inutil numa cu certuri!

Benzina = viteza
Motorina= putere

ataaaaaaat!
Cu tot respectul, penibil este sa separi viteza de putere. P=f*v

Last edited by RVL 2000; 13-11-12 at 02:40.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 08:39   #5013
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
As intelege la un motor mai special , ceva care sa aiba jocuri mari la rece, la care producatorul sa zica un 20w la -20C, sau cu alt design (poate wankel), altfel nu vad cum.
Daca ma insel , da te rog detalii despre asta.
Chiar daca sunt superioare uleiurile 0W si 5W ele nu sunt pt toate motoarele. Cel mai important lucru este sa folosesti uleiul pe care il recomanda fabricantul autoturismului.

RUXANDRA intrebase ceva de uleiurile de vara comparativ cu cele de iarna, si eu am dat exemple de uleiuri in functie de vascozitate si temperatura. La conditiile de iarna cu temperaturi care nu scad la noi in tara sub minus 20-25 de grade C se pot folosi lejer uleiuri 10W30 sau 10W40 care fac fata atat iarna cat si vara, (bineinteles daca ele se afla pe lista recomandata de fabricantul masinii).
Mai multe detalii despre uleiuri recomandate in functie de temperaturi (sezon iarna-vara) se pot gasi mai jos.

...http://www.castrol.com/castrol/gener...tentId=7063235

ps: Cu vreo 10 ani in urma un amic isi luase o Dacie 1310 noua si a avut probleme cu ea inca din primele 2-3000 km pt ca ''ii manca pe ulei'' desi era noua-nouta. Incepuse sa fie disperat ca i se intampla asa ceva, si dupa mai multe vizite pe la service, dupa mai multe verificari situatia era aceeiasi: motorul papa ulei... Pana cand un mecanic s-a gandit sa-l intrebe ce ulei are in motor, iar amicul meu i-a raspuns ca imediat dupa ce a luat masina a bagat ulei sintetic ca sa fie sigur ca motorul va fi mai bine protejat contra uzurilor. Mecanicul i-a spus ca asta e problema fiindca uleiul ala era prea fin pt un motor conceput pe la sfarsitul anilor ''60 si i-a pus ulei cu vascozitate recomandata de Dacia dupa care motorul n-a mai papat ulei ...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 10:29   #5014
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Deocamdata nu exista ulei auto prea putin vascos la rece.
Eu am incercat 0-30 si era foarte fluid la -15'C. Parerea mea e ca asigura o ungere excelenta la temperaturi joase fara a fi necesara o incalzire (decongelare) a uleiului.

Quote:
Originally Posted by RUXANDRA View Post
ce specificatie trebuie sa aiba un ulei bun iarna vs vara? 5w 40,30..?
Daca ne uitam la ce recomanda in ultima vreme diversi producatori, ei deja se axeaza pe 0 sau 5w40. Indiferent de anul masinii, eu asta vad cel mai bun compromis.

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
indicat este sa folosesti ce au pus aia in masina din fabrica.
Corect, dar mai trebuie o adaugare. La modele mai vechi, fabrica folosea uleiuri minerale pt ca tehnica prelucrarii uleiurilor sintetice nu era avansata precum este acum. Acum 20-25 de ani, nu prea se auzise de 10w60 sau 0-40.
Un simplu exemplu: Nissan recomanda pt 300zx twin turbo 10w40. Acela era uleiul cu ce venea din fabrica si ea recomandat la schimbul de ulei. Oare cine mai pune asa ceva in motoare de turatie in ziua de azi?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Prima cifra poate sa fie cat de mica, nu daunaeaza niciodata. Eu merg mereu pe 0w full sintetic.
E cel mai bun ulei recomandat. Asta daca nu ai nici consum mare de ulei.

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
cred ca se poate folosi si la cele mai vechi, dar sigur completezi la el toata ziua.)
Un ulei de calitate nu e ars asa de rapid decat daca nu ai uzuri la segmenti sau semeringuile de supapa. La cele sintetice, temperatura de ardere e mai ridicata decat la cele minerale.

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Prima cifra mai mica, chiar zero, nu este in nici un caz daunator, arunci banii in sensul ca pui un ulei mai scump decat e minim necesar, atata tot.
Daca de e producatorul zice 5w40, mult mai repede va fi consumat un 5w30 decat un 0w40.
Daca un motor "mananca" din ulei, e o gresala sa-i pui mai vascos, daca manaca mai putin nu inseamna ca e mai bun pentru motorul respectiv..
Perfect adevarat.Consumul de ulei e influentat si de calitatea lui.

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
A doua cifra e mult mai putin influentata de climat, mai mult de particularitatile motorului.
Exact, dar totusi e cam relativa treaba. Un motor cam tot la acelasi regim de temperatura functioneaza si iarna si vara. Asta daca ai si instalatia de racire in parametri. Dar totusi, vara atinge tempearturi mai ridicate comparativ cu iarna cand racirea e foarte eficienta si temperatura nu urca mai mult de cea in care deschide termostatul.

Quote:
Originally Posted by RUXANDRA View Post
asa stiu si eu 0W 30, 40... se pune la masina care au sub 100 km.
Nu neaparat. Daca folosesti un ulei bun, 100.000km nici nu se cunosc ca si uzura. Varul meu are o Octavia 2 cu 400.000km si tot cu 0-40 merge. Si nu are consum de ulei.

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
unii pun in motorina si ulei ca sa nu fie asa uscata si sa unga mai bine motorul
Daca foloseai motorina proasta, asta era recomandarea diversilor ''pompagii''. In diverse pecouri, in loc de motorina pura, se foloea un alt derivat al motorinei cu propietati oarecum asemanatoare dar nu era asa de uleios.

Quote:
Originally Posted by eMH View Post
Pai vezi, tocmai asta e problema, ca mai nou exista masini pe motorina care sunt foarte rapide!
Unele din ele matura cu benzinarele pe jos. Un simplu exemplu ar fi un 530d remapat vs 545i . Cel din 545i a stat destul de bine in spatele dieselului. Alt 320d matura pe jos cu 320i. Chiar si cu 325i.

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Consum redus, da, este .
Pai hai sa vedem daca-i chiar asa cu puterea si viteza !?

Un exemplu la intamplare.

v max............210 km/h.....................................208 km/h

Mai jos puteti vedea datele tehnice:
...........
Deci, avantaje evidente in afara de consum nu exista, asa ca pana la urma e vorba de preferinta fiecaruia ...
Sa nu mai adaugam si faptul ca la un tempo foarte rapid pe drumuri virajate, un MAC e mai rapid si cu mult mai economic decat omologul de la MAS. Iar daca mai si remapam.....aleluia.......
p.s. La o viteza constanta de 180km/h pe autostrada, oare care e mai economica? Si cu cat?

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
. Cel mai important lucru este sa folosesti uleiul pe care il recomanda fabricantul autoturismului..
Depinde in ce era a recomandat asta fabricantul. Ar mai fi de luat in seama si costurile reviziilor, la care fabricantul le dorea mai reduse exact si din asta cauza recomanda un ulei mai ieftin.


Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
ps: Cu vreo 10 ani in urma un amic isi luase o Dacie 1310 noua si a avut probleme cu ea inca din primele 2-3000 km pt ca ''ii manca pe ulei'' desi era noua-nouta. Incepuse sa fie disperat ca i se intampla asa ceva, si dupa mai multe vizite pe la service, dupa mai multe verificari situatia era aceeiasi: motorul papa ulei... Pana cand un mecanic s-a gandit sa-l intrebe ce ulei are in motor, iar amicul meu i-a raspuns ca imediat dupa ce a luat masina a bagat ulei sintetic ca sa fie sigur ca motorul va fi mai bine protejat contra uzurilor. Mecanicul i-a spus ca asta e problema fiindca uleiul ala era prea fin pt un motor conceput pe la sfarsitul anilor ''60 si i-a pus ulei cu vascozitate recomandata de Dacia dupa care motorul n-a mai papat ulei ..
Depinde, sunt cazuri cu taximetristi ce au folosit uleiuri sintetice fara probleme. Ajungeau la rulaje de 300-350.000km utopice pt o Dacia. Referitor la amicul tau, poate era si in perioada de rodaj, iar pana se aliniaza segmentii motoarele Dacia cam ciupeau ulei. Dupa vreo 5.000km motorul era in parametrii lui. Au existat multe exemple in service-urile Dacia.

Last edited by 300zxtt; 13-11-12 at 10:35.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 11:33   #5015
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
As intelege la un motor mai special , ceva care sa aiba jocuri mari la rece, la care producatorul sa zica un 20w la -20C, sau cu alt design (poate wankel), altfel nu vad cum.
Daca ma insel , da te rog detalii despre asta.
Pai uite, de exemplu, nu am auzit pe nimeni sa recomande sau sa foloseasca 0W** pe Impreza STI si cica cei care ar fi incercat sa-l foloseasca au terminat motorul.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 23:42   #5016
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Sincer habar-nam cu ce se mananca STI, dar in primul forum gasit de google la cautarea
"0w30 subaru impreza sti" gasesc cu totul alte povesti
http://www.iwsti.com/forums/2-5-lite...l-0w-30-a.html
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 00:16   #5017
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Sincer habar-nam cu ce se mananca STI, dar in primul forum gasit de google la cautarea
"0w30 subaru impreza sti" gasesc cu totul alte povesti
http://www.iwsti.com/forums/2-5-lite...l-0w-30-a.html
Alea americane sunt STI-uri cu motoare EJ25, adica motoare de 2500cmc, adica un gunoi de motor orice ulei ar folosi. Dealtfel nici la motociclete nu se foloseste 0W**. Se spune ca este un ulei prea subtire pentru anumite motoare.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 00:28   #5018
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Benzina sau motorina ?

multe americance merg cu 0w20..e vorba de cum e proiectat motorul..n-o mai rasuciti!

fratilor, chiar nu stiti ca dizelarul are randament mai bun ca benzinarul? ce-i comparatia asta, mai ales aspirat vs turbo?

cel mai bun e gpl, eu am superb2 170 cp si deja ma uit s-o schimb cu ceva pe gpl...
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 08:25   #5019
omaigadlol

Stage 3
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Sa nu mai adaugam si faptul ca la un tempo foarte rapid pe drumuri virajate, un MAC e mai rapid si cu mult mai economic decat omologul de la MAS. Iar daca mai si remapam.....aleluia.......
p.s. La o viteza constanta de 180km/h pe autostrada, oare care e mai economica? Si cu cat?
1) Uiti ca motoarele diesel despre care vorbim noi aici au totusi o turbina, hai s-o punem si pe ea in balanta + diferentele la kit ambreiaj + volanta + distributie + calitatea motorinei (injectoare?) atunci cand vb de "economie". Cati km trebuie parcursi anual ca sa ajungi la o diferenta palpabila?

S-a impamantenit ideea ca ce e diesel e mai bun pt absolut orice mod de exploatare, orice nr de kilometri parcursi anual si orice fel de asteptari ai avea de la masina.

Economia la 180km/h in ce context o calculezi? in Romania? eu spre exemplu nu rulez pe cele cateva sute de km de autostrazi mereu in lucru, ma lasa rece ce consum are la o viteza la care oricum n-am pe unde sa o ating (si mai e si ilegal??).
Un alt aspect e ca la noi se impoziteaza in functie de capacitatea cilindrica, nu putere, nu pot sa-mi iau motor aspirat mai mare, mult mai trainic si ieftin de intretinut pe termen lung decat un diesel din cauza impozitelor.

Daca te refereai strict la consumul afisat in bord la 180km/h, da, e mai mic la diesel.

2) Practic, m-am gandit la urmatoarele:
- 530d la 120km/h afiseaza consum instant 6.5L: https://www.youtube.com/watch?v=SvzkNtkWahA la 1:31
- pt 530i n-am gasit un clip asemanator, doar datele de aici: (http://www.automobile-catalog.com/ca...teptronic.html) care arata un consum extraurban de 6L/100km, sa zicem 8L/100km sau corectati-ma daca nu e realist la 120km/h.

Sa presupunem ca masina trebuie sa faca 30.000km pe an:
- 530d: 6.5L/100km * 30.000 = 1950 litri * 1.5 euro/litru = 2.925 E
- 530i: 8L/100km * 30.000 = 2.400 litri = 3.600 E.

Felicitari, economia fabuloasa e de 6-700 euro pe an.. hai sa zicem totusi ca ar fi si 1.500 E la o masina de 45.000 E, fara sa mai luam in calcul reviziile + riscurile + pretul de achizitie la diesel.

In afara de autonomie nu vad sincer nici un avantaj notabil (financiar sau de alta natura). Economia la care ai putea ajunge e infima raportata la pretul masinii.
omaigadlol is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 09:47   #5020
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
...........
..................................

Corect, dar mai trebuie o adaugare. La modele mai vechi, fabrica folosea uleiuri minerale pt ca tehnica prelucrarii uleiurilor sintetice nu era avansata precum este acum. Acum 20-25 de ani, nu prea se auzise de 10w60 sau 0-40.
Un simplu exemplu: Nissan recomanda pt 300zx twin turbo 10w40. Acela era uleiul cu ce venea din fabrica si ea recomandat la schimbul de ulei. Oare cine mai pune asa ceva in motoare de turatie in ziua de azi?

......................

Depinde in ce era a recomandat asta fabricantul. Ar mai fi de luat in seama si costurile reviziilor, la care fabricantul le dorea mai reduse exact si din asta cauza recomanda un ulei mai ieftin.

.
Nu conteaza in ce era a recomandat fabricantul ce tip de ulei sa folosesti.
Conteaza ca daca el recomanda 10w40 sa mergi pe 10w40.
Si cine vrea ulei mai special poate pune 10w40 syntetic, cine crede ca e prea scump poate pune 10w40 mineral.
Ce rost are sa pui 0w sau 5w daca fabicantul recomanda 10w, mai ales daca e vorba de motoare 1.3-1.6-2.0-etc, la masini care abia au 60-150cp si rulaj de 150-200-250 000 ???
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 12:06   #5021
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by omaigadlol View Post
1)
2) Practic, m-am gandit la urmatoarele:
- 530d la 120km/h afiseaza consum instant 6.5L: https://www.youtube.com/watch?v=SvzkNtkWahA la 1:31
- pt 530i n-am gasit un clip asemanator, doar datele de aici: (http://www.automobile-catalog.com/ca...teptronic.html) care arata un consum extraurban de 6L/100km, sa zicem 8L/100km sau corectati-ma daca nu e realist la 120km/h.

Sa presupunem ca masina trebuie sa faca 30.000km pe an:
- 530d: 6.5L/100km * 30.000 = 1950 litri * 1.5 euro/litru = 2.925 E
- 530i: 8L/100km * 30.000 = 2.400 litri = 3.600 E.

Felicitari, economia fabuloasa e de 6-700 euro pe an.. hai sa zicem totusi ca ar fi si 1.500 E la o masina de 45.000 E, fara sa mai luam in calcul reviziile + riscurile + pretul de achizitie la diesel.

In afara de autonomie nu vad sincer nici un avantaj notabil (financiar sau de alta natura). Economia la care ai putea ajunge e infima raportata la pretul masinii.
Uiti de niste aspecte:
1.pretul la revanzare este mai bun la diesel
2.daca le forjezi zi de zi pe ambele dieselul probabil va consuma maxim 10 iar cea pe benzina 15
3.ai uitat sa treci si consumul in oras, daca cumva din aia 30k, 25 ii faci in oras? ce mai zici?
4. de ce sa compari bmw 530d va 530i cand poti compara corsa 1.3cdti cu opel corsa 1.4 sau alte variante, ia sa vezi acolo diferenta de consum in oras si diferenta la revanzare +ca intretinerea la motoarele mici e doar cu putin mai scumpa la diesel.
5.la o masina cu motor mic cateva sute de Euro/an * 5ani (sa zicem) da o suma frumusica aproape cat valoreaza jumate de masina SH.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 14:00   #5022
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by omaigadlol View Post
1) Uiti ca motoarele diesel despre care vorbim noi aici au totusi o turbina, hai s-o punem si pe ea in balanta + diferentele la kit ambreiaj + volanta + distributie + calitatea motorinei (injectoare?) atunci cand vb de "economie". Cati km trebuie parcursi anual ca sa ajungi la o diferenta palpabila?

S-a impamantenit ideea ca ce e diesel e mai bun pt absolut orice mod de exploatare, orice nr de kilometri parcursi anual si orice fel de asteptari ai avea de la masina.

Economia la 180km/h in ce context o calculezi? in Romania? eu spre exemplu nu rulez pe cele cateva sute de km de autostrazi mereu in lucru, ma lasa rece ce consum are la o viteza la care oricum n-am pe unde sa o ating (si mai e si ilegal??).
Un alt aspect e ca la noi se impoziteaza in functie de capacitatea cilindrica, nu putere, nu pot sa-mi iau motor aspirat mai mare, mult mai trainic si ieftin de intretinut pe termen lung decat un diesel din cauza impozitelor.

Daca te refereai strict la consumul afisat in bord la 180km/h, da, e mai mic la diesel.

2) Practic, m-am gandit la urmatoarele:
- 530d la 120km/h afiseaza consum instant 6.5L: https://www.youtube.com/watch?v=SvzkNtkWahA la 1:31
- pt 530i n-am gasit un clip asemanator, doar datele de aici: (http://www.automobile-catalog.com/ca...teptronic.html) care arata un consum extraurban de 6L/100km, sa zicem 8L/100km sau corectati-ma daca nu e realist la 120km/h.

Sa presupunem ca masina trebuie sa faca 30.000km pe an:
- 530d: 6.5L/100km * 30.000 = 1950 litri * 1.5 euro/litru = 2.925 E
- 530i: 8L/100km * 30.000 = 2.400 litri = 3.600 E.

Felicitari, economia fabuloasa e de 6-700 euro pe an.. hai sa zicem totusi ca ar fi si 1.500 E la o masina de 45.000 E, fara sa mai luam in calcul reviziile + riscurile + pretul de achizitie la diesel.

In afara de autonomie nu vad sincer nici un avantaj notabil (financiar sau de alta natura). Economia la care ai putea ajunge e infima raportata la pretul masinii.
Pai hai sa comparam niste masini:

535d E60 vs 535i E60 cu performante foarte apropiate

Consumuri reale:
Bucuresti: 13.5 vs >18.0
la 120 km/h: 6.5 vs ~8.0
la 200 km/h: 10.0 vs ~15.0
la 260 km/h: 14.5 vs >20.0
Da, economia este fabuloasa, mai ales la un parcurs de ~2500 de km pe luna (~500 eur la 10000 de km, ~10k de eur la 200k de km, adica cam 70% din valoarea masinii la km respectivi).

Nissan Pathfinder 2.5d - 174 CP - 2300kg
Bucuresti: 13.5%
90 km/h: 7%
140 km/h 10%
Ce concurenta as avea la consumul asta, la un "dulap".

Intretinerea este un ***, nici in BMW nici in Nissan, nu au intrat in reparatii de motor (accesorii) mai mult de 1000 de eur pana la 190k repectiv 150k de km.

Sunt masini si masini, la unele se preteaza si este MULT mai avantajos dieselul, la altele merita mai mult benzina, nu este o regula.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 14-11-12, 14:04   #5023
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by omaigadlol View Post
1) In afara de autonomie nu vad sincer nici un avantaj notabil (financiar sau de alta natura). Economia la care ai putea ajunge e infima raportata la pretul masinii.
ai uitat sa spui si cazul in care iti fura unii masina sau o faci dauna totala si atunci clar se da peste cap calculul cu cei 700 sau 1400 de euro.

nu cred ca poti face un calcul strict pe fiecare masina cand vorbim de economie, deoarece unii nu schimb nimic niciodata ca asa de buna e masina lui fie ca diesel sau benzina ca nu au de ce sa schimbe nimic, nici un bec nici o placuta de frana, rulment, capat de bara, varf antena iar altii din prima dubleaza valoarea masinii cu un kit exterior, suspensii, vopsea si upgrade motor si schimba orice la cel mai mic semn de uzura.
eu zic ca aici sunt costurile unei masini, la consumabile, cat de des le schimbi, ce piese cad si cat costa astea, daca le schimbi sau mergi asa pana cade de tot.
apoi amenzile rutiere si accidentele usoare in trafic, ca daca vin unele peste altele prea putin conteaza economia de la carburant, rca si casco te ingroapa de viu daca esti catastrofa la volan.

in concluzie asta cu economia intre diesel si benzina e mai mult asa de amuzament, ca grosul merge pe taxe la stat, fie ca vorbim de rca, itp, rovignieta, impozite, tva, amenzi, casco, etc.

apoi daca ai masina diesel si platesti casco 700 euro pe an castiga net cel de langa tine cu benzina care refuza sa dea bani la niste hoti si prefera sa se plimbe cu masina cat poate.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?

Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
ondin is offline   Reply With Quote
Old 15-11-12, 00:22   #5024
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by omaigadlol View Post
1) Uiti ca motoarele diesel despre care vorbim noi aici au totusi o turbina, hai s-o punem si pe ea in balanta + diferentele la kit ambreiaj + volanta + distributie + calitatea motorinei (injectoare?) atunci cand vb de "economie". Cati km trebuie parcursi anual ca sa ajungi la o diferenta palpabila?

S-a impamantenit ideea ca ce e diesel e mai bun pt absolut orice mod de exploatare, orice nr de kilometri parcursi anual si orice fel de asteptari ai avea de la masina.

Economia la 180km/h in ce context o calculezi? in Romania? eu spre exemplu nu rulez pe cele cateva sute de km de autostrazi mereu in lucru, ma lasa rece ce consum are la o viteza la care oricum n-am pe unde sa o ating (si mai e si ilegal??).
Un alt aspect e ca la noi se impoziteaza in functie de capacitatea cilindrica, nu putere, nu pot sa-mi iau motor aspirat mai mare, mult mai trainic si ieftin de intretinut pe termen lung decat un diesel din cauza impozitelor.

Daca te refereai strict la consumul afisat in bord la 180km/h, da, e mai mic la diesel.

2) Practic, m-am gandit la urmatoarele:
- 530d la 120km/h afiseaza consum instant 6.5L: https://www.youtube.com/watch?v=SvzkNtkWahA la 1:31
- pt 530i n-am gasit un clip asemanator, doar datele de aici: (http://www.automobile-catalog.com/ca...teptronic.html) care arata un consum extraurban de 6L/100km, sa zicem 8L/100km sau corectati-ma daca nu e realist la 120km/h.

Sa presupunem ca masina trebuie sa faca 30.000km pe an:
- 530d: 6.5L/100km * 30.000 = 1950 litri * 1.5 euro/litru = 2.925 E
- 530i: 8L/100km * 30.000 = 2.400 litri = 3.600 E.

Felicitari, economia fabuloasa e de 6-700 euro pe an.. hai sa zicem totusi ca ar fi si 1.500 E la o masina de 45.000 E, fara sa mai luam in calcul reviziile + riscurile + pretul de achizitie la diesel.

In afara de autonomie nu vad sincer nici un avantaj notabil (financiar sau de alta natura). Economia la care ai putea ajunge e infima raportata la pretul masinii.
1. Cu turbina s-a mai discutat in acest roman fara sfarsit -este ~1000ron o reconditionare la un 2.0d
2.Dau exemplu e46-le pt ca aici ma intereseaza -diferenta intre cel mai scum kit d si cel mai ieftin 320i este sub 300ron dar la aceeasi firma sunt sub 200.
http://www.kitambreiaj.ro/56-bmw-ser...id_category=56
http://www.kitambreiaj.ro/51-bmw-seria-3-e46-320i
1,2 masina mea le are originale la 200kkm si inca sunt ok.
3.Economia la viteze relativ mari este reala, nu merg r cu 160 merg pe autostrada, apropo eu merg pe a1 si a2 si imi scurteaza drumul foarte mult, chiar ultima data am facut 6 ore alba-ct, relaxat, legal alba-pitesti, pe pilot cu 160 pe autostrazi, cu 2-3 varfuri acolo, consumul a fost mai maricel decat ma asteptam, dar intangibil pentru orice otto in conditiile date - 6.5.

Nu stiu de ce calculezi tu la 120 constant, n-are sens un 3.0d sa-l folosesti asa, eu foarte rar rezist sa merg "sub radar" (la 13 si am un 2.0d de aproape 9 ani vechime.
La ritmul meu diferentele sunt mai mari, un prieten cu 325i e46 a consumat pe elvetia-ro 8.5 mergand legal, eu 6.2 mergand tare in Germania
Apropo de valoarea masinii, a mea mai valoareaza probabil 5, hai 6.000, pai cum suna 6-700/an? raportat la valoarea masinii?

Si pana la urma am trecut de la otto la diesel, iar ca mine majoritatea care au diesel acum, nu ma opreste nimeni sa trec inapoi, dar deocamdata nu am motive, nu conduc diesel de nebun, ci pentru ca pentrumine e mai avanatajos.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-12, 02:14   #5025
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

iar revenim la o discutie la care am tras concluziile: dieselul se merita daca este unul modern si daca faci peste 20-25 000 km pe an, punct! celelalte discutii deja nu isi au rostul. cand spunem diesel modern intelegem ca se incalzeste ok, ca are putere, ca nu ii pica la fiecare luna cate o piesa scumpa.
__________________
Ford Focus ST170
steffan is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -