Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 18-11-12, 15:36   #5071
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Comparati gresit mere cu pere, motoare noi diesel, cu vechi pe benzina, motoare aspirate cu td, etc..
Motorele mici diesel nu prea mai sunt o smecherie, exemplu:cam in toate testele 1.2 si 1.4 tsi a batut 1.6 tdi la placerea de a conduce si performante.

Pe de alta parte, cuplul maxim la 328i F30 pleaca de la 1250 RPM, mai mult decat OK, deci asta demonstreaza ca si tehnologia Otto a avansat foarte mult.

Pot sa compar si
BMW 335d E92 286CP cu 580 Nm la 1750 rpm si turatie maxima 5000 rpm, cu
BMW 335i E92 306CP cu 400 Nm la 1300 Rpm si turatie maxima 7000 rpm.

Deci exista si exemple de motoare pe benzina care ofera cuplu ultra suficient la o turatie foarte mica, care real este exact cum a spus anaconda, ajunge un cuplu la roata aproape identic datorita demultiplicarilor diferite la cele 2 motoare.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 18:59   #5072
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

anaconda a mers si el odata vreo 2m cu un A6 dupa ce l-a spalat acolo unde lucreaza el profitand ca a intrat proprietarul la o cafea si de atunci masinile diesel sunt toate caca maca, in viziunea lui toti romanii au numai logane si bmw-uri cu motoare aspirate de la 3 l in sus, nu exista o armata de 1.2 si 1.4 sau 1.6 care daca ajung sa mearga in 3 pistoane asa fain merg liniar de numa, sau cu apa in benzina, sau cu motorul rece, nu ca dieselul care merge numai in hopuri, plus ca multe dintre astea pe benzina sunt deja obosite la maxim si orice test dyno nu face decat sa arate ca nu a mai ramas mai nimic din caii aia pe care ii vede el pe net si asa mai departe
a mers el oare cu fiecare posesor de tdi, tdci,dci, samd sa vada unde schimba?
una este realitatea cand mergi luni de zile cu masina si alta cand merg 2-3 minute. eu vad zilnic masini pe benzina care incurca masinile diesel pe strada, de frica sa nu le consume 10-12% merg cu ele la limita turatiei, dar daca anaconda vede in Craiova pe strazi numai carrera si cayenne dar musai pe gpl ca sa ramana si de fite, suc, si abonamente telefonice asta este.
bine ca mai are o fisa in buzunar bacsis de la nababii astia cu gpl.
cica mai nou si in dubai stau aia la coada sa puna gpl la rolls royce, bentley ferrari. lambo si cu ce mai merg ei pe la club.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?

Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
ondin is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 19:29   #5073
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by BMnWA View Post
Chiar e mult mai relaxant un diesel la drum,la depasiri,consul.. ce cuplu are benzina cand trebuie sa o tii tot pe inferioare cand faci depasiri? Ideal e sa aibe toata lumea 5-6 masini,una de turatie,alta diesel,una de oras,un jeep de mers la munte,una pe gpl etc , pentru a putea exista o comparatie reala sa iti poti da seama de avantaje si dezavantaje. De ex prefer mai mult passat-ul tdi 116 cai+ soft decat e46 320i de 170 cai pentru ca merg la drum mult mai relaxat
adevarat.....
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 19:46   #5074
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Benzina sau motorina ?

Diferenta este enorma intre motoare si ami ales producatori.

Sunt motoare diesel de aceeasi putere si aceeasi generatie de la producatori diferiti pe masini de acceasi talie, unul este o placere sa-l conduci, celalalt este infect, un gunoi.

Valabil si la benzina.

Deci nu mai incercati sa generalizati, ca nu exista o regula.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 21:10   #5075
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
anaconda a mers si el odata vreo 2m cu un A6 dupa ce l-a spalat acolo unde lucreaza el profitand ca a intrat proprietarul la o cafea si de atunci masinile diesel sunt toate caca maca, in viziunea lui toti romanii au numai logane si bmw-uri cu motoare aspirate de la 3 l in sus, nu exista o armata de 1.2 si 1.4 sau 1.6 care daca ajung sa mearga in 3 pistoane asa fain merg liniar de numa, sau cu apa in benzina, sau cu motorul rece, nu ca dieselul care merge numai in hopuri, plus ca multe dintre astea pe benzina sunt deja obosite la maxim si orice test dyno nu face decat sa arate ca nu a mai ramas mai nimic din caii aia pe care ii vede el pe net si asa mai departe
a mers el oare cu fiecare posesor de tdi, tdci,dci, samd sa vada unde schimba?
una este realitatea cand mergi luni de zile cu masina si alta cand merg 2-3 minute. eu vad zilnic masini pe benzina care incurca masinile diesel pe strada, de frica sa nu le consume 10-12% merg cu ele la limita turatiei, dar daca anaconda vede in Craiova pe strazi numai carrera si cayenne dar musai pe gpl ca sa ramana si de fite, suc, si abonamente telefonice asta este.
bine ca mai are o fisa in buzunar bacsis de la nababii astia cu gpl.
cica mai nou si in dubai stau aia la coada sa puna gpl la rolls royce, bentley ferrari. lambo si cu ce mai merg ei pe la club.
Tipic romanesc, cand esti zero barat si iti lipsesc cu desavarsire argumentele o dai in balcareala. Nu e vina mea ca tu ai un amarat de Golf si eu ma plimb cu A6 sau alte masini premium, nu toti sunt la fel de norocosi. Asta nu inseamna ca trebuie sa vii cu atitudinea asta infantila si sa faci offtopic gratis. Pastreaza-ti frustrarile pentru tine si munceste mai mult ca sa treci si tu la alt nivel.

@ RVL - problema asta o au ~ toate dieselurile, ca la unele e mai accentuat decat la altele e partea a doua. Apropo de retrogradari, daca vrei sa scoti tot dintr-un motor, la diesel trebuie sa schimbi treptele mai des ca la benzina.

Eu nu compar cifrele ca la clasa a doua, tu exagerezi sa faci sa para asa. Uita-te la RS6 (turbo, ca la diesel) de exemplu cum arata curba de cuplu si pe ce plaja il gasesti, sau la un M3 care e aspirat.

Din ce am vazut pana acum, motoarele turbo benzina cu injectie directa sunt foarte reusite, departe de stadiul de "experiment".

La instalatiile GPL moderne pierderea de putere este insesizabila pe drum, nu faci fise dyno zi de zi.

Cat despre placerea condusului, normal ca iau ca baza cilindreea/puterea, asta cu criteriul consumului mi se pare amuzanta. Ideea e simpla - pentru o economie la consum (comparand motoare similare) sacrifici orice altceva la masina respectiva.

Intre un 330i si 330d care crezi ca e mai fain de condus ? Ghici ciuperca ce-i ? La o masina de 60 000 euro mie sincer mi se rupe ca imi consuma 4L in plus la 100 km. Sau sa comparam 320i cu 335d sa reiasa ca e mai fun de condus un mac ?

@ bluey - avand in vedere ca un diesel are rpm max ~ 5000 iar la benzina ai minim 2000 in plus, trebuie sa fii prea fan ca sa faci o comparatie de putere la aceeasi turatie. Pe principiul asta, cam cati CP ai la diesel pe la 6500 RPM ?
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 21:54   #5076
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Condu si tu un diesel si vezi cat de des e necesar sa schimbi vitezele.
Este normal sa ai ca baza de comparatie consumul, de fapt costurile, de ce as lua ca baza cilindreea? Mai ales in RO masina se alege si pe criterii economice.
Imi permit si consumul unui otto echivalent (nu am arici in buzunar, in 4 luni am bagat recent 4000 de ron in frane/telescoape/bucsi, manopera la o reprezentanta mercedes, pt ca mi-era la indemana, intr-o masina de 5000 de euro) dar in principiu nu inteleg de ce as plati mai mult pentru aceleasi performante, pentru faimosul sunet (care isi pierde farmecul cu cresterea vitezei)? In loc sa trec la otto echivalent, prefer aceeasi diferenta de consum pentru un diesel de 3.0d.
Nu pot sa iau ca numitor comun cilindreea, cu tot respectul este stupid, important este raportul "ce dau"/"ce primesc". Daca am vorbi te motoare mari la cre impozitul e foarte mare, ar fi ok si ar fi de preferat (ma rfere la SH) 4.0 i decat 5.0d DACA ar fi vorba de aceleasi performante.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 22:02   #5077
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

La masinile noi, cu motoare mici (chiar noul logan turbo 0.9 ) pe la 6.000 cam iti taie alimentarea si la benzina.
La diesel nici nu trebuie sa ajungi la peste 4200-4500 unde se plafoneaza pt. ca deja la ~4.000 ai schimbat alta treapta superioara ce cade intr-o zona de cuplu maxim.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 18-11-12, 22:38   #5078
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
@ bluey - avand in vedere ca un diesel are rpm max ~ 5000 iar la benzina ai minim 2000 in plus, trebuie sa fii prea fan ca sa faci o comparatie de putere la aceeasi turatie. Pe principiul asta, cam cati CP ai la diesel pe la 6500 RPM ?
La benzina incepi sa ai putere dupa aia 5000 rpm abia.
Stim cu totii ca tu schimbi numai in zona de putere maxima la aspirate ca sa pici in zona de cuplu maxim si iti consuma un pic mai mult ca la diesele.
De aia ziceam sa inveti sa citesti o fisa dyno. O masina turbo in general are cam 70-80% din puterea totala disponibila brusc cand intra turbina. Frumos nu? Adica aia care schimba la 2000Rpm intr-un diesel de 100cp merg de fapt cu vreo 70-80cp.
Stii cati cai are un benzinar aspirat de 100cp la 2000rpm???
Si panarama aia de diesel are prostul obicei (datorita turbinei e adevarat) sa stea peste aia 80% din putere pe toata zona turometrului de cand intra turbina pana aproape de rosu.
Bineinteles ca avantajele astea le ai si la un otto turbo. Dar cu ce consumuri????
Si bineinteles ca si noi am vazut la topgear si am auzit despre placerea condusului de aspirate. Crede-ma ca nu se refereau la masini pana in 2000cc. Pentru placerea aia iti trebuie un v8 sau un v6 serios si gurmand.
Si nu aduceti vtec-ul in discutie ca nu are rost. Comparat cu turbo e apa de ploaie.
Si aici ma refeream la masini stock, ca sa nu mai ziceti ca zic de masina mea.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 00:08   #5079
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post

@ RVL - problema asta o au ~ toate dieselurile, ca la unele e mai accentuat decat la altele e partea a doua. Apropo de retrogradari, daca vrei sa scoti tot dintr-un motor, la diesel trebuie sa schimbi treptele mai des ca la benzina.
Nu vreau sa te jignesc dar poti sa intelegi ca mai exista si alte dieseluri decat P.D.-urile Vag de acum 10 ani?
Cum sa-ti zic mai clar de atat: motorul meu care bate in 9 ani de existenta, 11 de la introducere are 83% din cuplu maxim la 4000rpm are 60% din putere disponibila la 2000rpm, 75% la 2500rpm, eu merg regulat cu 2300- 2500rpm turatie de croaziera, si nu simt la consum, cat consuma un otto ca sa stea la turatia corespunzatoare a 70-75% din putere.
Intelegi ca daca am 2000rpm nu trebuie sa retrogradez NICIODATA din cauza unei rampe?
N-am condus decat un turbo otto de 1.4/120cp/1200kg, acelasi raport putere/masa ca si mine doar ca era nou nout, nu am fost impresionat, in plus consumul la vieze mari este astronomic - la 180km/h indica 16 instant.
Nu ca nu mi-as permite, dar de ce as plati atat cand pot sa platesc mult mai putin?
Am mai mers si in tsi-ul de 1.4/140cp pe o Jetta, (in 2008 cand era noua) da mi-a placut, dar nu as trece din motivul de mai inainte, de ce sa dau mai mult pe combustibil, asumandu-mi acelasi set de riscuri cu un motor relativ nou si care conform unor detinatori are ceva bubite:
http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=5673.0

COntrar folclorului conform caruia iti iei diesel ca esti sarac, eu ezac invers, mi-am luat diesel cand mi-am putut asuma riscurile dar daca vrei masina de generatie mai noua riscurile sunt aceleasi in principiu, turbo si pompe inalta/injectoare.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 01:35   #5080
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

vad ca discutia a ajuns in alta parte. este chiar necesar la un benzinar sa retrogradezi ca sa depasesti? mai degraba daca o dai in latura de racing pe strada. in conditii normale de mers poti sa te misti comod fara sa mesteci non stop in cutie. daca se intampla 1 data pe luna sa te grabesti, asta e, dai si inferioara, o turezi, tot drumul o sa te coste probabil 15 lei in plus (un pachet de tigari) la 100 km parcursi. vorbesc aici de masini normale cu care iti faci treaba. deci cu ce e asa incomoda o benzinara? eu nu vad deloc dezavantajul.

daca faci drumuri lungi si multe, peste 25 000 km pe an, da, e foarte corect sa alegi un diesel decent (nu petarde) ca sa scoti profit din costurile cu carburantul.

ca tot am citit mai sus fiecare la cat are puterea si tot asa, sunt foarte curios cati dintre voi a reusit sa foloseasca masina constant la 75% din ce poate ea si mai ales pt cati km, pe drumurile patriei (fara autostrazi)!! Pe o distanta de 100km legati eu zic ca majoritatea nici 50% nu au depasit
__________________
Ford Focus ST170
steffan is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 07:53   #5081
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

'Motorina vs benzina' e un subiect care e discutat si la 'altii'.
Cei de la Fifth Gear au facut un test cu doua Mini, unul diesel altul benzina. Masinile au fost alergate pe circuit si pe urma s-a facut o proba de ''jaloane''...
Rezultatul in ce priveste consumul se poate vedea mai jos la momentul 11'25'':
-benzina: 18 mpg (cam 15,2 l/100km)
-motorina: 19,2 mpg (cam 14,8 l/100km) Adica diferenta ar cam de 0,5 l/100km
Concluzia: cei doi prezentataori spun ca ei aleg benzinarul pt ca este mai rapid
http://www.streetfire.net/video/240-...rol_178151.htm

E adevarat ca in realitate nimeni nu-si supune masina personala la exploatare atat de dura iar consumul in trafic civilizat este clar mai mic la motorina, dar asta nu inseamna automat ca toata lumea viseaza la diesel...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 08:18   #5082
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

anaconda sunt multi tarani care merg cu masini premium prin sat dupa ce au vandut si ei niste vite, branza sau niste pamant pentru autostrazile patriei insa asta nu inseamna neaparat ca sunt destepti sau ca au trecut la alt nivel, ei tot acolo sunt, niste tarani cu bani, doar ca au impresia falsa ca lumea ii vede altfel.
un om inteligent alege masina fie pe benzina sau motorina dupa gustul lui si dupa necesitati, un om prost o alege dupa ce crede ca spun altii despre el.
poate ii pui si tu la A6 gpl, ca sa fii la moda, ca motorina dupa tine nu e deloc placuta la condus iar benzina la un 2.5 costa cam mult.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 10:05   #5083
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Sunt si eu curios, voi cu dieselul, cu ce treapta depasiti un TIR care merge cu 80?
Ca eu cu 1.4 75 de cai depasesc lejer cu a 4-a, daca e vreo depasire kamikaze dau a 3-a, dar asta se intampla extrrrrem de rar.
Intreb pentru ca ziceti ca la benzina mesteci mai mult in cutie.
Din cate am vazut la un prieten cu 525d e39, la 80 in a 5-a ai cam 1700 de ture, poate mai putin.
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 11:20   #5084
BMnWA

Stage 5
 
BMnWA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Sunt si eu curios, voi cu dieselul, cu ce treapta depasiti un TIR care merge cu 80?
Ca eu cu 1.4 75 de cai depasesc lejer cu a 4-a, daca e vreo depasire kamikaze dau a 3-a, dar asta se intampla extrrrrem de rar.
Intreb pentru ca ziceti ca la benzina mesteci mai mult in cutie.
Din cate am vazut la un prieten cu 525d e39, la 80 in a 5-a ai cam 1700 de ture, poate mai putin.
Cu 1.9 tdi 116 + soft chiar depasesc linistit,oricum nici o benzina de 75 cai nu trece clasa prea repede.
BMnWA is offline   Reply With Quote
Old 19-11-12, 11:22   #5085
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pai cred ca depasesti lejer, dar cu a 5-a la 80?
Giully4u is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -