VERSUS AUTOSUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC
In nici un caz nu as cumpara un diésel la varsta mea....poate sa fie un litru de benzina si 10 lei si sa consume masina 100% si tot nu as da banii pe un diesel...
Depinde foarte mult de anturaju in care au crescut...
Dak de copil ai crescut cu diesel este normal sa iti doresti diesel cand iti ei permisu!
asta asa e. Si mediul in care ai crescut conteaza atat cat si anturajul.
Diesel e cu putin mai slab , dar castiga la consum! Performante SUNT la ambele. !
PS: sa nu uitam si de emisia co2.
Ai putea de asemenea sa pui 118d (nu 123d), asta daca tot compari un diesel turbo cu o benzina aspirat care nu iese cu nimic in evidenta. De banii unui 120i nu iti cumperi 123d, asa ca ramane 118-120d care cu tot turbo-ul lui este ~ egal cu o benzina aspirat, adaugam turbo la benzina si....
Daca vrei motorul ala diesel de 2000 cmc biturbo @ 200CP atunci compara-l cu ceva turbo benzinar care se invarte pe la 265-300CP. Statistica ar spune +40-50% CP pentru benzina, nu prea mi se pare comparabil. La capitolul performanta oricum te-ai da peste cap diesel-ul nu are nicio sansa in situatii similare. Cand exista 1.8T 225CP din 1.9 TDI se scoteau cam 150CP, acum exista diesel de 2.0 si 200CP dar un 2.0 turbo benzina se invarte pe la 265-300CP.
@ bluey - motoare de 2000 cmc benzina am vazut pe la 800 sau chiar 1000cp (era un Lancer). Sau motoarele de F1 care dintr-o cilindree mica scot aproape de mia de cai, motocicletele care au ~200CP / litru, etc. Cand o sa vad asta si la diesel (un fel de 2.0 TDI @ 800 CP sau 400CP de serie). Nu vad cum se poate pune problema fiabilitatii dupa tuning daca un diesel nu e capabil de asa ceva, eventual fiabilitate dupa un chip tuning si o evacuare sport dar nu la nivelul asta ma refeream care oircum nu pun deloc la incercare fiabilitatea unui motor pe benzina la fel cum nu o pun nici la diesel. La benzina daca banii nu sunt o problema practic nu ai limita, cate masini sunt de peste 700-800 pana la 1500 sau mai mult si asta la cilindree mica, 2000-3000+ CMC. Intr-un 2 TDI oricat ai baga nu vad cum ai putea sa scoti 500CP/litru deci da, la capitolul tuning/potential de tuning pierde lejer.
__________________ www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
acuma inca un lucru concret,cati dintre cei care iau parte la topic se gandesc daca sa isi ia o masina noua la 40 mii euro ? La 40 mii euro chiar nu mi-as lua nici un diesel. Diesel isi iau oamenii care sa aiba masina buna cu consum mic. Cine cauta masina de 40 mii euro atunci nu prea cred ca gasesti termendul diesel in vocabularul respectivului,eventual din bancuri cu si despre diesel.
Si cate masini cu valoare de 40.000 Euro ai vazut tu sa fie benzinare?Cate X5-uri ai vazut benzinare? sau alte SUV-uri, pt ca majoritatea (80%) sunt diesel.
Si cate masini cu valoare de 40.000 Euro ai vazut tu sa fie benzinare?Cate X5-uri ai vazut benzinare? sau alte SUV-uri, pt ca majoritatea (80%) sunt diesel.
Nu m-am putut abtine,dar de unde iei statisticile astea? Daca nu vezi tu benzinare nu inseamna ca nu sunt... Eu vad zilnic FX-uri,X6,X5,Q7,RX-uri etc benzinare... CATE MASINI CU VALOAREA 40000 de euro ai vazut sa fie benzinare? Ce intrebare/afirmatie generala/exagerata. Da-ti seama singur. Oricum ar fi,oricine ar zice, BENZINA va fi mereu nr. 1 in ochii si mintea unui fanatic. Poate sa traga un diesel oricat de tare si sa aibe cuplu oricat de mult,nu se compara niciodata din punctul de vedere al fun/performanta cu o unitate V-TEC ,un RB26DETT,un 2JZ GTE, un 4000 V8 de pe BMW,un american muscle,un V12 de Ferrari etc. Acum scoteti-mi ochii,dar nici nu o sa mai citesc threadul ca prea se abereaza)
Ideea filosofica este asta: daca tot ai bani sa iti iei masina de jde mii ce rost are sa te catranesti cu un tractor? De ce sa iti iei masina de lux diesel? Asta e cocleala suprema, masini de 70 000 diesel, iti mananci din cur la 3 4 l la suta dupa ce ai dat jde mii pe masina? Cmmon.
__________________
Understeer is when you hit the wall with the front of the car.Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.Horsepower is how fast you hit the wall.
Torque is how far you take the wall with you.
Ideea filosofica este asta: daca tot ai bani sa iti iei masina de jde mii ce rost are sa te catranesti cu un tractor? De ce sa iti iei masina de lux diesel? Asta e cocleala suprema, masini de 70 000 diesel, iti mananci din cur la 3 4 l la suta dupa ce ai dat jde mii pe masina? Cmmon.
La noi fenomenul asta are amploare mai mare ca in alte tari mai civilizate, romanul grandoman si frustrat isi mananca de sub unghii si face pe dracu un patru sa isi cumpere o masina premium SH de "afara", bineinteles ca nu are cu ce sa o intretina sau sa bage benzina din moment ce un om normal si rational ar tinti mai jos, asa ca se alege cu un E200 CDI...ML 280 CDI si asa mai departe. Pentru o masina de lux cea mai potrivita motorizare este o benzina aspirata, apoi benzina turbo. Diesel pe masini de lux mi se pare prea peste mana, cand vad masini de genu, cu cea mai mica motorizare diesel si eventual troaca la optiuni zambesc ironic. S320 cedei, A8 3.0 "tedy" sau 730DÎ. FTW
cred ca peste 10 ani topicurile de genul acesta se vor transforma in "combustibili fosili sau curent" sau "celula cu hydrogen sau energie nucleara". Dar pot sa bag mana in foc ca nu vor disparea.
Si cate masini cu valoare de 40.000 Euro ai vazut tu sa fie benzinare?Cate X5-uri ai vazut benzinare? sau alte SUV-uri, pt ca majoritatea (80%) sunt diesel.
X5 cred ca e mai mult decat 40 mii . Indiferent cum privesti situatia singura problema sunt banii . Daca banii nu erau primul factor cand te gandesti la o masina pe benzina atunci cred ca dieselul nu ar mai fi avut atatia fani. Si tot cu referire la bani , toti si-ar dori o masina luxoasa care sa para extrem de scumpa si sa aiba un consum de 7% seara prin oras cu un tuareg 2.5 tdi sau cu un 725 TDS . Iar parerea mea cu motoare mari are referire tot la bani , cand la un motor de 4-5000 platesti zeci de milioane impozitul. Pe cand la un motor pana in 3000 de cm platesti 9 milioane pe an. Dai 40 mii pe o masina dar dupa aceea mai e o revizie , un impozit , o asigurare.Poti sa iti iei cu 40 mii dar logic e sa tii cont de toti factorii care apar dupa achizitionarea unei masini.
Ideea filosofica este asta: daca tot ai bani sa iti iei masina de jde mii ce rost are sa te catranesti cu un tractor? De ce sa iti iei masina de lux diesel? Asta e cocleala suprema, masini de 70 000 diesel, iti mananci din cur la 3 4 l la suta dupa ce ai dat jde mii pe masina? Cmmon.
Hai sa nu luam Romania ca si referinta, uite de exemplu in Anglia, Irlanda etc. :
Quote:
"In the UK, Claire McDonnell (Mercedes UK product executive for S-Class)expects the S 320 CDI diesel saloon, priced at £54,975, to take 60 per cent of all S-Class sales. The best selling petrol model is expected to be the £56,720 S 350. The S 500, which costs £69,770, will be the third 'best selling' model from the new range."
Quote:
"BMW’s 3-litre diesel engine has been re-engineered and now packs a 245bhp punch and a mighty 422lb/ft of pulling power.
Thanks to its 39.2mpg and emissions of 192g/km (placing it in £210 tax band F) it looks set to be the UK’s best selling model after its predecessor mopped up 85 per cent of 7-Series sales."
Quote:
"BMW Ireland's biggest selling 7 Series, accounting for approximately 90 per cent of sales, has also been improved for 2009. The BMW 730d now comes ..."
Si cu ce ma incalzeste pe mine ca Englezi isi cumpara masini diesel?
Traiesc in romania nu in Anglia....si nimeni de pe forum nu prea cred k il intereseaza de gradu de poluare al masini si chesti de genu!
Niciodata nu am inteles de ce sau facut astfel de threaduri(benzina vs motorina...opel vs vw si multe altele)pt ca nu se va ajunge la un inteles!
Unii iubesc motorina si alti benzina.
Nu ai cum sa schimbi conceptiile unei persoane indiferent de ce ai spune!
Eu spun sa lasa-ti masinile si sa va luati biciclete ca sa salvam stratu de ozon!
Ideea filosofica este asta: daca tot ai bani sa iti iei masina de jde mii ce rost are sa te catranesti cu un tractor? De ce sa iti iei masina de lux diesel? Asta e cocleala suprema, masini de 70 000 diesel, iti mananci din cur la 3 4 l la suta dupa ce ai dat jde mii pe masina? Cmmon.
f putini dau 70.000 cash pe o masina,majoritatea sunt leasing .Un om normal chiar daca ar avea bani sa o achite cash ,tot nu o face si prefera leasing .Multi au firme si alimenteaza in masina de 70k euro dupa card si au pret mic la motorina , pt ca o firma are multe masini diesel .sau masina respectiva face multi km pe an 50-60000 km si nu arunca nimeni cu banii pe benzina ,posibil ,cine stie sa fi muncit pt bani .Cred ,da nu sunt sigur ca la noi mai sunt si oameni care nu dau atentie unei masini de 70 k diesel .este doar o masina cu un confort sporit ,spatioasa , dotari care iti fac condusu mai usor etc , nu lux ,nu limuzina ci cumparata pt nevoile personale nu pt a creste in grade in societate.
Quote:
Originally Posted by _anaconda_
La noi fenomenul asta are amploare mai mare ca in alte tari mai civilizate, romanul grandoman si frustrat isi mananca de sub unghii si face pe dracu un patru sa isi cumpere o masina premium SH de "afara", bineinteles ca nu are cu ce sa o intretina sau sa bage benzina din moment ce un om normal si rational ar tinti mai jos, asa ca se alege cu un E200 CDI...ML 280 CDI si asa mai departe. Pentru o masina de lux cea mai potrivita motorizare este o benzina aspirata, apoi benzina turbo. Diesel pe masini de lux mi se pare prea peste mana, cand vad masini de genu, cu cea mai mica motorizare diesel si eventual troaca la optiuni zambesc ironic. S320 cedei, A8 3.0 "tedy" sau 730DÎ. FTW