Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Alte discutii Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 15-03-11, 19:25   #6106
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by costybanica View Post
.................... poate aveti vreunul bun de 1.6 si vreti sa-l vindeti.
Eu am un carburator simplu corp pt motor 1.6, dar nu stiu daca ar merge pe Capri. E Solex 34 PICT-4, l-am avut pe Transporter, e in stare foarte buna; motorul a fost boxer de 1,6 dar a cedat fiindca n-am avut grija sa-l menajez cand circulam cu masina incarcata tocmai pt ca nu-mi dadeam seama ca motorul sufera... Motorul boxer a ajuns la fier vechi insa carburatorul l-am pastrat fiindca functiona impecabil.

@ Bil,
stii cumva daca corespunde carbul de VW cu carburile folosite de Ford ?
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 19:25   #6107
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Club Ford Capri

"Gatul de lebada" e dublu ? Daca e dublu' nu il lasa asa si schimba-l cu unul de dacie.
Carburator de 1,6...decat sa mai dai banii pe un carburator monocorp (care are 150 de ani si 250.000 de maini umblate prin el) iti recomand calduros un carburator de dacie (iti faci flansa pt el si il montezi). Daca ai galerie de monocorp, poti pili din talpa de prindere a carb'ului de dacie cate 1mm si va intra la fix pe galeria de ford.
__________________
Ford Power
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 07:11   #6108
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Am vazut si eu masini straine (Audi, Sierra, Taunus, Golf, etc) cu carb de Dacie; proprietarii lor erau multumiti ca masina mergea ( pornea la cheie, v max 60-70 km/h, cand vroiau sa intre in intersectie nesemaforizata trebuia sa astepte mult si bine pt ca aveau demaraj foarte slab si nu puteau intra rapid in trafic, consumul nu era mic, motorul functiona chinuit...). Daca asa ceva e acceptabil la o berlina rablagita nu inseamna ca merita acelasi tratament si o masina cu pretentii sport

Mai bine incearca sa vezi cum merge cu alta bobina, pune condensator nou, verifica daca functioneaza vacuumul de la delcou pt ca asta influenteaza mult mersul in sarcina, si pune-i alte bujii (cand am cumparat Capri avea bujii NGK noi-noute luate de fostul proprietar, dar motorul nu pornea, si abia dupa multe-multe incercari am verificat scanteia si am vazut ca era anemica, asa ca le-am pus pe cele vechi care erau aruncate in portbagaj si motorul a pornit imediat ). Ti-a zis si Baga ca a avut necazuri cu NGK...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 20:35   #6109
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Club Ford Capri

Eh...hai sa fim seriosi ca nu avea cum sa vie vit maxima 60-70...si nici demaraj "f slab" nu are (nu se compara demarajul cu un dublucorp) dar asta numai in cazul motoarelor de 2L sau V6..... Diferenta de la un monocorp original la monocorp de dacie pe motoarele de 1,3 si 1,6....nu este foarte mare.
Cat despre Capri "masina sport" e cale lunga.
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 21:39   #6110
baga

Stage 5
 
baga's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 383
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Club Ford Capri

Deci carbu de dacie in ultima instanta.
NGK nu is pentru motoare pe carb is pentru injectie de obicei,mie pe capri nu mi-au mers si apoi si-o cumparat un prieten pentru kadett si cum le-am pus pe masina n-o mai pornit.... si eu cand le aveam pornea dupa ce descarcam vreo 3 baterii si mergea rau ...
Carb decat sa pui de dacie mai bine cauti unul din dezmembrari de 1.6 este de opel de exemplu de pe kadett si nici nu se compara cu cel de dacie la mers si nici la consum si mai sunt si alte carburi in dezmembrari si daca il cumperi si nu merge masina cu el il duci inapoi si sa ti-l schimbe.
baga is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 22:54   #6111
Silencer Power

Stage 5
 
Silencer Power's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by baga View Post
Deci carbu de dacie in ultima instanta.
NGK nu is pentru motoare pe carb is pentru injectie de obicei,mie pe capri nu mi-au mers si apoi si-o cumparat un prieten pentru kadett si cum le-am pus pe masina n-o mai pornit.... si eu cand le aveam pornea dupa ce descarcam vreo 3 baterii si mergea rau ...
Carb decat sa pui de dacie mai bine cauti unul din dezmembrari de 1.6 este de opel de exemplu de pe kadett si nici nu se compara cu cel de dacie la mers si nici la consum si mai sunt si alte carburi in dezmembrari si daca il cumperi si nu merge masina cu el il duci inapoi si sa ti-l schimbe.
Ce legatura are tipul bujiei cu sistemul de alimentare?

In alegerea bujiilor se tine cont de materialul din care e facut electrodul, grosimea lui, amestec (indiferent cine-l face, injectia sau carbul), fise, distribuitor, sistem de aprindere, bobina.

ps: NGK produce foarte multe tipuri de bujii

Last edited by Silencer Power; 18-03-11 at 23:07.
Silencer Power is offline   Reply With Quote
Old 19-03-11, 07:19   #6112
costybanica
Opel Driver

Stage 5
 
costybanica's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 328
Member of:
[Opel]
[Old School Cars]
Default Re: Club Ford Capri

Apropo de bujii, va spun sigur ca astea mi le-au recomandat cei de la piese auto cum ca ar fi speciale pentru masina (ma gandesc ca au si astea niste coduri care le diferentiaza pe cele pentru carburatie de cele pentru injectie); iar acum sa revin la problema mea, din ce i-mi aduc aminte parca a mai facut asa dar era la electrician in atelier si i-a dat de cap (avea niste relee din blocul de sigurante care nu mai lucrau si le-a schimbat cu unele asemanatoare de la un bmw); acum ma gandesc sa nu fie aceeasi treaba si sa dau eu ture pe langa ea pana la toamna ca sa porneasca. Ar trebui sa pun un electrician sa-mi simplifice instalatia asta de sierra ca sa nu mai am treaba cu relee, calculator sau dracu stie ce se mai poate strica si sa nu-i dau de cap.
Dezmembrari de harburi unde sa gasesc carburatoare sau orice piese de astea vechi nu sunt pe aici ca lumea s-a ajuns, poate am vreo sansa cu programul rabla, sa merg la remat sa vad poate au primit vreun lighean care sa mai fi mers pornit nu tras.
__________________
costybanica is offline   Reply With Quote
Old 19-03-11, 08:19   #6113
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default

Quote:
Originally Posted by costybanica View Post
Apropo de bujii, va spun sigur ca astea mi le-au recomandat cei de la piese auto ...

....sa-mi simplifice instalatia asta de sierra ca sa nu mai am treaba cu relee, calculator sau dracu stie ce se mai poate strica si sa nu-i dau de cap....

...... sa gasesc carburatoare .........
Da, bujiile au niste coduri care le diferentiaza. Asta nu inseamna ca daca sunt de Ford Sierra 2.0i o sa fie bune si pt Ford Sierra 1,6i sau Ford Capri 1.6 sau 2.0 Se intampla ca vanzatorii de la piese auto sa fie mai comozi si sa-ti ofere modelul de bujii la nimereala, ca ''daca-i Ford sunt bune astea'' Am vazut cand cautam eu bujii pt motorul de Sierra, si a trebuit sa identific eu bujiile corecte din tabel fiindca respectivul imi oferea bujiile dupa anul de fabricatie si cilindreea motorului, nu si dupa varianta de putere Iar bujiile difereau la motorul 2.0 de 108cp, 115cp, 120cp, 125cp.... Fiecare avea alt cod

Se pare ca la tine e cam 'salata' 'varza' 'ciorba' () instalatia electrica !!! Cum naiba vrei sa-ti functioneze bine un motor cu bujii si bobina de Ford Sierra2.0i si motor 1,6carb ? si alte combinatii dubioase ...
Daca nu faci ordine in instalatia electrica ai toate sansele sa nu-ti mearga motorul ala indiferent ce carb ii pui .

In orice caz, nu pune carb de Dacie.
Carbul de 1.6 care il am eu e in perfecta stare (inca are sigil de vopsea la surubul de reglaj pompa de sprit in carburator), dar din pacate nu cred ca ar functiona corect pe motorul tau pt ca la carbul asta trebuie delcou cu capsula vacuumatica mare (cu doua iesiri).
Poate ca de fapt sunt destul de bune si carburile tale, dar problema sa fie din cauza 'ciorbei' electrice

Quote:
Originally Posted by bil1706 View Post
.........
Cat despre Capri "masina sport" e cale lunga.
Eu am zis ''masina cu pretentii sport''
In orice caz, decat carb de Dacie mai bine cu 'sportiva' in garaj

Cand aveam Audi fratele meu inca nu se ocupa de mecanica, si a trebuit sa ajung la diversi 'meseriasi' pt reglajul carbului (umblasem ca prostul la el fiindca motorul mergea rau; de fapt fusese de vina ceva mizerie pe furtunul de alimentare, insa asta am descoperit dupa ce dereglasem carbul ). Dar ,a dracului treaba , tot rau mergea motorul si unii imi indicau sa pun carb de Dacie.
Nu am avut chef de prostii de-astea, am cautat prin anticariate si pe la obor reviste auto vechi din perioada de glorie a motoarelor cu carburator, si din ce am citit acolo am incercat de unul singur pe carbul proprietate personala , si dupa vreo 3-4 saptamani de probe (alimentam din bidon de 4l ca sa pot calcula consumul),reglaje la rece (pozitie clapeta pt soc, capsula vacuumatica de dezinecare), reglaje la cald (amestec benz-aer, distanta platine-pozitie delcou-avans, debit pompa sprit, etc) am reusit sa fiu multumit pe deplin...Daca e sa caut cred ca mai am si acum cateva reviste de atunci (Autoturism din anii '70-'80). Erau foarte instructive revistele alea, dar aveau putine poze cu masini

Asa ca repet, carbul de Dacie nu are ce cauta pe o masina cu pretentii de masina buna cu atat mai putin pe un coup-eu cu pretentii sportive (ma refer la Capri )

Last edited by NWZeu; 21-03-11 at 19:29.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 19-03-11, 19:09   #6114
costybanica
Opel Driver

Stage 5
 
costybanica's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 328
Member of:
[Opel]
[Old School Cars]
Default Re: Club Ford Capri

Am inteles. Eu am si delcoul cu platina dar l-am lasat pe asta daca am vazut ca merge; acum naiba stie ce pot face cu instalatia asta; ar fi frumos daca as gasi una originala de capri intreaga nu cum am avut eu hibridizata cu dacia. Spuneam eu mai de mult ca nu gasesc electrician sa mute instalatia de pe sierra pe capri si de abia m-am descurcat, darmite acum sa gasesc pe unul sa o corceasca pe asta ; i-mi merit soarta dar nu ma predau cu riscul de a o mai dezmembra odata.
@ capricosti - carburatorul tau daca stii ca merge bine si se potriveste pe galeria mea si vrei sa-l dai astept un semn, poate ti-l dau pe al meu cu dublucorp la schimb sau ti-l cumpar si vad eu ce fac cu instalatia electrica, trebuie sa-l prostesc pe vreunul sa vina sa-si bata capul cu cazanul .
costybanica is offline   Reply With Quote
Old 20-03-11, 07:55   #6115
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default

aceleasi probleme le-am avut si eu cu capra, aceleasi probleme si sincer, acelasi carburator. Dupa cateva luni de nervi si suparare am decis sa incerc altceva...acum puteti rade : mi-am facut o flansa si am montat un carb, de oltcit. Super tare, manca pamant si mergea superb, se accelera nebuneste, am zis ca asta ramane pe viata insa cand am iesit afara cu ea am vazut ca limita la care reusea sa imi duca masinuta era de 90 km/h, m-am razgandit.
Am trait experienta laudatului carb de dacie care, credeti-l pe Bill, nu este chiar atat de rau. Eu reuseam sa ii dau si un pic de scart asta sa para sportiva insa intradevar, demarajul nu parea mai bun ca al unei dacii, ce ajuta mai mult era faptul ca te puteai duce mai mult pe treapta comparativ cu dacia.
dupa toata aceasta zapaceala s-a rezolvat prin demontarea totala a carbului 32/36 si punerea lui in decarburol. Apoi curatarea atenta a fiecarui jiglor, suflarea canalelor cu compresorul, planarea pe geam a celor 3 parti ale carbului, fabricarea din coperti de dosar a garniturilor si ungerea bine cu vaselina. Acum merge mai bine decat orice alta incercare.
Am uitat sa precizez ca odata cu monatarea ultimului carb am schimbat si garnitura galeriei de admisie, pana atunci foloseam siliconul rosu.

Dupa toata afacerea, care a dura cam un an am ramas cu 3 galerii diferite de admisie si 3 carburatoare, daca ma intreaba cineva de le am atatea, le spun ca unu este de consum mic, unu este de consum mediu si unu de viteza. Dupa acest raspuns toti raman gura casca...parca vorbesc despre OZN-uri
__________________
masinuta mea de suflet...

Last edited by NWZeu; 21-03-11 at 19:29.
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 20-03-11, 08:35   #6116
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default

Quote:
Originally Posted by costybanica View Post
.....

@ capricosti - carburatorul tau daca stii ca merge bine si se potriveste pe galeria mea si vrei sa-l dai astept un semn, poate ti-l dau pe al meu cu dublucorp la schimb sau ti-l cumpar si vad eu ce fac cu instalatia electrica, trebuie sa-l prostesc pe vreunul sa vina sa-si bata capul cu cazanul .
Garantez ca merge foarte bine dar nu stiu daca potriveste pe galeria ta.La Transporterul meu (camioneta) accesul la carburator era aproape imposibil pt ca nu am capota de deschidere in 'pardoseala' asa ca singurul loc pe unde puteam umbla la motor este usita din spate care este putin mai mare decat nr de inmatriculare, si trebuie stat in genunchi, prin urmare nimenea nu s-a pus sa se joace la carburator. In mod sigur se poate adapta daca e cazul; o sa-i masor flansa sa vad ce diametru are si ce distanta e intre gaurile de prindere pe galerie. Dupa cum am spus deja, carbul asta are doua furtunase care duc la capsula vacuumatica de la delcou, iar la tine baniuesc ca e delcou cu capsula mica, cu o singura iesire, ceea ce poate fi o problema.
Stii ca eu am motor pe injectie, deci n-as avea ce face cu carburile oferite de tine. Rezolva mai intai problemele electrice si pe urma mai vezi ce e cu carburile tale, intre timp o sa ma interesez sa vad cum se poate -si daca se poate- rezolva chestia cu vacuumurile delcou-carb.

Quote:
Originally Posted by mariuslazarina View Post
...........acum puteti rade : mi-am facut o flansa si am montat un carb, de oltcit. Super tare, manca pamant si mergea superb, se accelera nebuneste,........

Carburile de Oltcit erau superioare ca tehnologie si performante fata de cele de Dacie, insa erau foarte pretentioase si foarte sensibile; alea facute in Romania erau facute prost, dar cei care reuseau sa faca rost de carbul frantuzesc pus pe Citroen Axell eru cu adevarat fericiti. In revistele Autoturism de care vorbeam ieri, am gasit informatii si despre caburile de Oltcit, si de Lada, Scoda, Moskvich, fie simplu corp, fie dublu corp. Chiar daca nu erau de Ford sau Audi, principiul functionare, intretinere si reglare era cam acelasi.
In urma cu 2-3 ani am aruncat revistele alea pt ca nu ma mai interesau. Cateva au scapat.Atasez un articol despre Reglajul carburatorului Solex pus pe unele Dacii si alt articol despre Consumul de combustibil. E duminica si cine are chef sa citeasca mai poate afla ceva nou (''desi vechi is toate'' dupa cum zicea Eminescu )

Quote:
Originally Posted by Silencer Power View Post
Ce legatura are tipul bujiei cu sistemul de alimentare?

In alegerea bujiilor se tine cont de materialul din care e facut electrodul, grosimea lui, amestec (indiferent cine-l face, injectia sau carbul), fise, distribuitor, sistem de aprindere, bobina.

ps: NGK produce foarte multe tipuri de bujii
Baga are dreptate, de obicei bujiile pt motoare cu carb difera de cele pe inj Chiar si la cele de acceiasi cilindree -pe carb --sau inj- pot fi recomandate bujii diferite
De exemplu, bujiile Motorcraft puse si recomandate de Ford:
-Sierra 2.0i OHC 100cp : BRF 32 C
-Sierra 2.0 DOHC carb 109cp : AGPR 32 CD
-Sierra 2.0i DOHC 120 si 125cp : AGPR 22 CD.
Si la cele de Sierra 1,6 carb sau inj se recomanda bujii diferite; chiar si distanta dintre electrozi poate fi diferita intre 0,75 si 1 mm.

Dar fiindca cei mai multi au inca motoare de Capri pe Capri dau mai jos bujiile din brosura Capri mk3. E vorba tot de Motorcraft (dar bineinteles ca exista echivalenta pt ele si la NGK , Champion, Beru, etc. Eu prefer Bosch):

-Capri 1,3 OHV 73cp : AGR 22
-Capri 1,6 OHC 69cp si 74cp : BF 22
-Capri 1,6 OHC 91cp si 2,0 OHC 101cp : BF 32

-Capri V6 OHV 2,0 90cp si 2,3 114cp : AGR 22 C
-Capri V6 OHV 3,0 138cp : AGR 22 (la fel ca cel de 1,3)
(toate motoarele de mai sus sunt pe carb)

Bineinteles ca se pot folosi bujiile si 'la nimereala' dar exista riscul sa pierzi cativa caluti daca nu respecti recomandrea fabricantului; in plus se pot ancrasa mai rapid, pot apare depuneri de calamina si in unele cazuri se pot chiar topi electrozii, ceea ce mai duce iarasi la decesul a catorva caluti, consum mai mare de combustibil, porniri greoaie, etc ...
Attached Files
File Type: pdf IMG_0003.pdf (1.60 MB, 28 views)
File Type: pdf IMG_0006.pdf (1.26 MB, 14 views)

Last edited by NWZeu; 21-03-11 at 19:29.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 06:54   #6117
sile1

Stage 4
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 217
Default Re: Club Ford Capri

DEZMEMBERZ Ford Capri mk3 , masina este fabricata in 1978 , are motorul din acte 1.6 benzina , cutie manuala 4tr , roti de tabla pe "13.

Elementele de caroserie sunt in stare foarte buna (usi , capota , hayon , aripi fata ok) , partea mecanica este si ea in stare foarte buna , electrica este originala si nemodificata.

Masina este inmatriculata pe Bucuresti.

Parbriz fisurat .

Topicul dedicat : https://forum.4tuning.ro/502-anunturi.../new-post.html

0726230874
sile1 is offline   Reply With Quote
Old 25-03-11, 20:26   #6118
sile1

Stage 4
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 217
Default Re: Club Ford Capri

Sunt cat se poate de interesat de achizitionarea unor elemente pt Capri-ul din "ograda" si anume :

Ornamentul de pe capota (cel de deasupra grilei)
2 "capace" care acopera shurubul care prinde flapsurile barilor din lateral
Cotiera originala
Caseta servo eventual cu tot cu furtune
Spalatoare la faruri originale (cu toate ca sunt convins ca sunt rare , am zis ca merita macar sa intreb)
Capacul care vine pe masca de la ceasuri (cel care acopera locasul radio-ului)
Ornamentele de plastic care vin sub bara fata (un fel de grila ingusta demontabila in 2 bucati)
Scaune fata originale (preferabil varianta mai "sport")

Multumiri anticipate celor care cred ca ma pot ajuta sau indruma in vreun fel in achizitia celor de mai sus.

0726230874

Last edited by sile1; 25-03-11 at 20:33.
sile1 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-11, 16:38   #6119
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Adica nu-l mai dezmembrezi ?
Chiar vroiam sa te intreb de starea si pretul stopurilor, dar banuiesc ca nu le mai vinzi.
Altfel, bafta in ce priveste reansamblarea !
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 26-03-11, 18:39   #6120
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

ieri am facut itp-ul masinutei mele.
va arat cateva poze cu babuta in drumul spre verificare
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Imagine265.jpg
Views:	72
Size:	679.0 KB
ID:	1936207   Click image for larger version

Name:	Imagine264.jpg
Views:	93
Size:	822.1 KB
ID:	1936208   Click image for larger version

Name:	Imagine263.jpg
Views:	77
Size:	773.3 KB
ID:	1936211  

mariuslazarina is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -