Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Alte discutii Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 30-01-11, 14:24   #6001
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by NWZeu View Post
... N46B20 pe Z4 e85 nu prea am vazut iar rotile spuse de tine ....

..... spre exemplu 205/50 r16 ... 205mm sunt calea de rulare (latimea), 50 reprezinta procentajul pe inaltime a anvelopei calculat la latimea pneului, asadar anvelopa are 102.5 mm inaltime (sidewall) pana la nivelul jantei .... iar Rul nu cred ca are rost sa il mai explic ...

Tehnologie, estetica ...

Categoria SUV - pune o janta de 15/16 pe un X5 si ai sa descoperi ca nu va intra ... e mai mica decat ansamblul de frana.
Informatia cu dimensiunea aia de roti era data revista AUTOCAR din martie 2007.Si mie mi s-au parut exagerate rotile alea pt un motor de 150cp. Posibil sa fi fost o eroare din partea publicatiei...

Da, dimensiunea de rulare este prima cifra din cota pneului (195,205,etc), dar sunt dimensiuni in general echivalente daca vrei sa alegi jante mai mari si cauciucuri mai late (am pomenit de 185/70/13=195/55/15=215/40/17 pt ca astea am vazut ca au acelasi diametru, diferenta intre ele fiind doar de vreo 5-6mm pe raza, adica nici 2,5% daca mai tin bine minte).

Intradevar, este vorba de tehnologie si estetica.
Firmele de tunung au oferit cauciucuri tot mai late cu jante pe 17-18-19, si pt ca au avut succes au determinat si fabricantii sa vina cu roti 'sport' la optionale...
In plus, fiind mai late au o durabilitate mai mare cu cateva mii de km in aceleasi conditii de exploatare. Pt un cauciuc de 185/70/13 se consuma materie prima mai multa decat pe unul de 215/40/17, si in felul asta se face mai putina risipa si doar datorita faptului ca le schimbi mai rar pe durata de exploatare a masinii.

Si pe langa toate astea, rotile late cu talon mic mai ofera avantajele de care am mai spus deja, asa ca nu se limiteaza totul numai la estetica...

Pt mai multe informatii se poate accesa Tyres Bible si Weels Bible de catre curiosi
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 00:33   #6002
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by NWZeu View Post
... N46B20 pe Z4 e85 nu prea am vazut iar rotile spuse de tine sigur nu erau standard cu acest motor, sunt dotare optionala si standard cu motorizare mare (variantele de top cu 6 cilindrii)!

Ce spui tu aici nu are nici o treaba, ca sa iti faci o idee .... diametrul rotii are legatura directa cu talonul (balonul) si cu latimea de rulare.
Acum sa explic putin cum e cu dimensiunile ..... spre exemplu 205/50 r16 ... 205mm sunt calea de rulare (latimea), 50 reprezinta procentajul pe inaltime a anvelopei calculat la latimea pneului, asadar anvelopa are 102.5 mm inaltime (sidewall) pana la nivelul jantei .... iar Rul nu cred ca are rost sa il mai explic ...

Tehnologie, estetica ... porsche folosea roti late pe 16 iar acum foloseste 18/19, din motivele enumerate anterior.

Categoria SUV - pune o janta de 15/16 pe un X5 si ai sa descoperi ca nu va intra ... e mai mica decat ansamblul de frana.

Daca se ajunge pe teren accidentat/greu, rotile cu R mic sunt avantajate in primul rand datorita rezistentei jantei in sine, acolo nu se tine cont de aspect ci de performanta/randament (daca am dat X5 exemplu mai sus - ei bine aici nu are ce cauta ).
Corect

@capricosti, dimensiunile astea sunt alese din fabrica poate in ultimul rand pt viteza masinii, in primul rand pt detaliile enumerate mai sus de NWZeu si pt ca ofera stabilitate si siguranta mai mare, pt DRAG RACE sigur nu vor avea succes
Daca se gandea vre-un fabricant sa faca masina in special pt viteza/demaraj, inaintea sigurantei, sunt sigur ca nu limitau nici un motor, astfel incat cu 150Eu minim fiecare nou proprietar sa mai aiba de unde scoate niste zeci de cai si Nm in plus si unele firme de tuning cu cateva mii de euro sa extraga si ultima resursa de putere din powerplantul respectiv.
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 20:11   #6003
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by florin_cars View Post
Corect

@capricosti, dimensiunile astea sunt alese din fabrica poate in ultimul rand pt viteza masinii, in primul rand pt detaliile enumerate mai sus de NWZeu si pt ca ofera stabilitate si siguranta mai mare,.............pt DRAG RACE sigur nu vor avea succes
....
Dimensiunile astea de care zici tu, s-au generalizat la majoritatea automobilelor fabricate in prezent, si faptul ca se folosesc cauciucuri tot mai late nu inseamna automat ca sunt destinate neaparat obtinerii unor viteze mari (desi nici aspectul asta nu e de neglijat), ci si altor avantaje de care am spus deja: o stabilitate mai mare, aderenta mai buna si franari mai scurte datorita faptului ca suprafata de contact cu solul este mai mare. Cum am mai zis, in prezent si masinile cu motoare mici pleaca din fabrica cu roti de 195, 205 sau chiar mai late, pe jante de 16-17 toli.
Nu e vorba doar de estetica.
Stii care sunt in prezent standardele de franare la autoturisme de la 100km/h la 0 ? Distanta de oprire este de 30-40 m. Stii cat erau standardele in anii '70-'80 ? Erau mai mult decat duble : 70-80m !!!
In prezent datorita sistemelor de franare cu discuri si pe fata si pe spate, precum si cauciucurilor mai late, distanta de franare este mult mai mica, indiferent ca e vorba de bolizi de 500cp sau un Lupo, Aveo, Logan, Astra, etc.
Pune pe masinile respective roti inguste de 155, 165, sau 175 pe 13 sau 14 cum se foloseau pe 99% din autoturisme in urma cu 20 de ani si vezi daca mai le poti opri in cei 30-40 de m....

La DRAG RACE nu ma bag,
dar in ce priveste fabricantii de masini te asigur ca ei dau mare importanta si vitezei maxime si acceleratiei la majoritatea modelelor pe care le fabrica, si in mod special celor sport,tocmai ca sa atraga clientii. De la o generatie la alta apar motoare mai sofisticate, mai performante dinamic si mai economice, bineinteles cu roti tot mai late si cu talon tot mai mic
Iar stelele obtinute la testele de impact arata ca sunt si mult mai sigure de la an la an, lucru care n-ar fi posibil daca nu ar ave.....
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 31-01-11, 22:02   #6004
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Club Ford Capri

Tot nu vrei sa intelegi
Noi vorbeam de faptul ca talonul mic pe roti mari produce invartirea rotii in gol la demaraj de pe loc, mai mult decat la rotile cu talon mai mare(pe jante mai mici), si acum vii cu argumente legate de distanta franare, stabilitate...
Pai nu am zis ca e NORMAL sa ai aceste avantaje cu roti mari si taloane mici?
Era vorba de derapaj, ceea ce ai patit tu, nu de altceva

Iar daca nu te bagi la DRAG RACE, atunci de ce contesti aceste fapte, cand noi aici acest aspect il dezbatem?
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 01-02-11, 19:47   #6005
NWZeu

Stage 5
 
NWZeu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 3,034
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[DAEWOO]
[FORD]
[BMW]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Dimensiunile astea de care zici tu, s-au generalizat la majoritatea automobilelor fabricate in prezent, si faptul ca se folosesc cauciucuri tot mai late nu inseamna automat ca sunt destinate neaparat obtinerii unor viteze mari (desi nici aspectul asta nu e de neglijat), ci si altor avantaje de care am spus deja: o stabilitate mai mare, aderenta mai buna si franari mai scurte datorita faptului ca suprafata de contact cu solul este mai mare. Cum am mai zis, in prezent si masinile cu motoare mici pleaca din fabrica cu roti de 195, 205 sau chiar mai late, pe jante de 16-17 toli.
Un caucuic lat nu iti da top speed, ci aderenta, degeaba ai roti pe 350mm si 40 de cai si degeaba Bugatti are 1000 si ar avea roti pe 145. Cu distanta de franare sunt de acord, avelopa in cazul unui sistem de franare identic va face diferenta .... dimensiunile dar si continutul ei, gradul de duritate etc.
PS: nu am vazut Citro C1 cu motor de 1L cu roti pe 17 din fabrica sau roti pe 205 latime ..... raspunsul e simplu .... sunt inutile in acest caz.
Quote:
Nu e vorba doar de estetica.
Pune roti pe 14 unui E60 M5 sa vezi ce comic ar arata
Quote:
In prezent datorita sistemelor de franare cu discuri si pe fata si pe spate, precum si cauciucurilor mai late, distanta de franare este mult mai mica, indiferent ca e vorba de bolizi de 500cp sau un Lupo, Aveo, Logan, Astra, etc.
Pune pe masinile respective roti inguste de 155, 165, sau 175 pe 13 sau 14 cum se foloseau pe 99% din autoturisme in urma cu 20 de ani si vezi daca mai le poti opri in cei 30-40 de m....
In afara de discuri (care spre deosebire de clasicul otel, trec pe ceramica in cazul unor aplicatii) mai sunt etrierii dpdv mecanic, repartitia fortei de franare, electronica deja isi joaca un rol foarte important.
__________________
Ford Mondeo MK3 DuratecHE --- BMW E46 FL 320D --- Daewoo Cielo Executive DOHC 16V
uita-te bine in oglinda, aparentele insala
NWZeu is offline   Reply With Quote
Old 01-02-11, 20:26   #6006
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by NWZeu View Post
...Un caucuic lat nu iti da top speed........
Nici nu am zis asa ceva, ci doar ca te ajuta mai mult la viteze mari (sunt mai sigure pt ca asigura aderenta si stabilitate mai buna decat cele inguste)...
In rest cam acelasi lucru spuneam si eu...
C1 cu roti de 205 si roti pe 17 sta sa vina in curand, deocamdata e mai timid, si la motor de 1L se rusineaza cu roti late

ps: Ziceai ca sidewall se masoara la nivelul jantei dar gresesti. Se masoara la inaltimea laterala a cauciucului (a talonului). In exemplul dat de tine din cei 102 mm se scad 20-25mm si inaltimea la nivelul jantei ramane de vreo 75-80mm...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 03-02-11, 19:07   #6007
Zakk

Stage 5
 
Zakk's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 664
Default Re: Club Ford Capri

Daca nu putem lucra la caroserie din cauza frigului,macar sa mai pornim motorul.scuzati calitatea dar nu am avut altceva la indemana.
Attached Files
File Type: 3gp Video1.3gp (4.41 MB, 46 views)
Zakk is offline   Reply With Quote
Old 03-02-11, 23:20   #6008
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Club Ford Capri

las ca arata(si se Audi) foarte ok
Ia uite ce merge micu' Kent, vezi sa nu-i dai foc masinii cu ziarele alea si lipsa saxafonului
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 00:06   #6009
Zakk

Stage 5
 
Zakk's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 664
Default Re: Club Ford Capri

Ti-a placut ? ziarele alea au ramas de cand s-a sprituit fata, nu are ce sa i-a foc stai linistit.
Zakk is offline   Reply With Quote
Old 09-02-11, 21:05   #6010
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Zakk, faina masinuta ta si simpatic motorasul de pe ea.

Uite cum arata fratele mai solid a lui Capri din 1969
Este o masina in varsta de vreo 40 de anisori ajunsa pe mainile unor 'mecanici' americani care au reconstruit-o: au pastrat sasiul original si ce era sanatos din tablarie, dupa care au montat motor nou de 550 cp, suspensii, tren de rulare si frane de ultima generatie, punte spate independenta, tapiterii si bord noi-noute dar in stilul clasic original, i-au facut un tuning exterior gen Eleonor, si a iesit Mustang GT 500 CR care costa cam 120 000 dolari (sau 120 000 euro pt piata europeana).
Nu este un model singular, sunt mai multe Mustanguri reconstruite dupa reteta asta, dar sunt alese numai Fastbak-uri lansate in 1967 care pot fi tunate in stilul Eleonor.

Si mai este varianta de 780 cp la pret de 150 000 dolari. Iar un Mustang 500 Shelby fabricatie 2011 costa cam 50 000 dolari........
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	GT 500 CR.jpeg
Views:	66
Size:	46.4 KB
ID:	1865538   Click image for larger version

Name:	GT 500 CR s.jpeg
Views:	50
Size:	37.5 KB
ID:	1865539  

Last edited by capricosti; 09-02-11 at 21:34.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 01:16   #6011
Zakk

Stage 5
 
Zakk's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 664
Default Re: Club Ford Capri

Domnu CapriCosti,vise si iar vise.multumesc ptr aceste informatii,nu mai pune si tu sare pe rana ca deja am destule.eu unul am aruncat prea multi bani pe niste vise care au disparut pur si simplu.acum tot ceea ce imi doresc este sa termin Capriul,mai departe vom vedea ce se va mai intampla.numai bine!
Zakk is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 07:56   #6012
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Club Ford Capri

din fericire pt proprietarii de masini clasice ORIGINALE, acesti mecanici sunt adevarati magicieni, fac posibila pe viitor cresterea cu foarte mult, a cotatiilor fastback-urilor din 67.
din pacate pt pasionatii cu mai putina dare de mana, sunt niste casapitori si le dorim tot "binele" din lume. De asemenea, acelasi lucru il doresc eu personal si tuturor ticnitilor care modifica radical(in bine sau rau, dupa parerea fiecaruia) o masina clasica(recuperabila/restaurabila) care deja are o anumita valoare

exista destule masini vechi fara valoare prea mare, fara prea multe calitati care pot fi mult mai usor modificate, transformate in lup in blana de oaie, care ar face mai mare senzatie, parerea mea, dar fiecare are capul sau sa judece aceste aspecte...poate unii nu-l au.
Deh, progresul
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 08:38   #6013
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by florin_cars View Post
din fericire pt proprietarii de masini clasice ORIGINALE, acesti mecanici sunt adevarati magicieni, fac posibila pe viitor cresterea cu foarte mult, a cotatiilor fastback-urilor din 67..

.....,........ transformate in lup in blana de oaie, care ar face mai mare senzatie, parerea mea, dar fiecare are capul sau sa judece aceste aspecte...poate unii nu-l au.
Deh, progresul
Da, e vorba de sume mari de bani, de ordinul zecilor de mii pt reconstructia unor asfel de masini clasice, dar cine isi permite poate avea un Mustang, Camaro, Nova, Challanger, etc vechi de peste 40 de ani dar la care sa nu-i mai derapeze spatele in primul viraj abordat in forta si nici nu mai face ca barca pe valuri la manevrele de schimbare a benzilor de pe sosea . In plus franeaza decent si in siguranta, iar motoarele de ultima generatie puse pe ele consuma mai putina benzina ca cele vechi si au performante la nivelul 'sportivelor' actuale.

Chestia cu reconstructia a 'prins' si in Europa. Un Jaguar E-type de la mijlocul anilor '60 reconstruit se vinde in GB cu peste 90 000 lire (iar unul restaurat costa 'doar' 60 000 lire); pt Aston Martin DB5 tot din vremea aia costa 200 000 lire numai reconstructia . O firma din Germania se ocupa de reconstructia Porsche din anii '60-'70.........

Noi, astia cu Capri facem ce putem fiecare, dupa stiinta personala, buget si posibilitati tehnice... ...Da , si dupa gust bineinteles, care cum ii place, mai cu sare , piper si alte condimente ...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 08:52   #6014
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by Zakk View Post
........,vise si iar vise.multumesc ptr aceste informatii,nu mai pune si tu sare pe rana ca deja am destule.eu unul am aruncat prea multi bani pe niste vise care au disparut pur si simplu......
......numai bine!
Stai linistit, nu am vrut sa pun sare pe rana, ci doar sa arat ce pot face unii care au bani destui, imaginatie si sansa de a colabora cu mecanici buni (de fapt firme de tuning tari). E doar un exemplu de urmat
Nu trebuie sa renunti la vise, nu te lasa descurajat, cu rabdare si noroc poate pui masina pe roti anul asta si ai o bijuterie restaurata care este oricum o raritate in ziua de azi, si de care o sa fii foarte incantat cand iesi la plimbare cu ea...

Si daca o sa mai ai chef, fonduri materiale (bani si piesele necesare) si mecanici buni o sa poti urma exemplul GT 500 CR in viitor !

Bafta si mult noroc !

Last edited by capricosti; 10-02-11 at 08:55.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 14:55   #6015
Silencer Power

Stage 5
 
Silencer Power's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Default Re: Club Ford Capri

Quote:
Originally Posted by florin_cars View Post
din fericire pt proprietarii de masini clasice ORIGINALE, acesti mecanici sunt adevarati magicieni, fac posibila pe viitor cresterea cu foarte mult, a cotatiilor fastback-urilor din 67.
din pacate pt pasionatii cu mai putina dare de mana, sunt niste casapitori si le dorim tot "binele" din lume. De asemenea, acelasi lucru il doresc eu personal si tuturor ticnitilor care modifica radical(in bine sau rau, dupa parerea fiecaruia) o masina clasica(recuperabila/restaurabila) care deja are o anumita valoare

exista destule masini vechi fara valoare prea mare, fara prea multe calitati care pot fi mult mai usor modificate, transformate in lup in blana de oaie, care ar face mai mare senzatie, parerea mea, dar fiecare are capul sau sa judece aceste aspecte...poate unii nu-l au.
Deh, progresul
Lup (cu adevarat lup) in blana de oaie poti sa faci doar cu foarte multi bani, nu am nici cel mai mic dubiu in privinta asta, iar daca vrei sa renunti la blana, te mai costa doar "ceva bani", in comparatie cu cat ai bagat.
Silencer Power is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -