Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
10-04-09, 21:41
|
#91
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Comprimare chiulasa....
cosmin nu ma refeream la motoare supraalimentate
|
|
|
10-04-09, 23:25
|
#92
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Comprimare chiulasa....
atunci ai informatii gresite
|
|
|
11-04-09, 09:05
|
#93
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,153
Member of: [Opel] [Oltcit]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by Spark
stiu ce face comprimarea chiuloasei, si stiu si cum se face,
intrebarea mea e : creste consumul? si daca da cam cu cat % ?
|
tu vrei si popa si hot.. daca vrei performante de ce te gandesti la consum?
|
|
|
11-04-09, 10:20
|
#94
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Rally] [Suzuki]
|
Re: Comprimare chiulasa....
da .. stiu ca asta e povestea.
dar ma gandesc pentru ca nu totzi avem 2 masini, una de zi cu zi si alta de distractii
asa ca un compropis intre a fi practica de zi cu zi si cu ceva performante in plus ar fi scopul
|
|
|
11-04-09, 10:48
|
#95
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Cu cat modifici mai mult un motor, cu atat vei avea un consum mai ridicat... in afara de eco-tuning (acel soft facut pt scaderea consumului), orice alta modificare presupune mai multa putere... mai multa putere nu se poate fara benzina mai multa. Nu ai de unde sa scoti puterea aia daca nu-i dai aer si benzina.
Comprimarea se poate face la cote mai mici sau mai mari. Nu putem sa vorbim de fix 1-4mm luat din chiulasa pt orice masina aspirata... fiindca fiecare motor e diferit, chiar si de alte motoare de acelasi fel. Poti sa spui ca il comprimi intre un minim si maxim de N mm si de aici poti sa alegi... mergi spre minim cu comprimarea sau spre maxim. Vrei performante maxime, nu te mai uiti la consum si fiabilitate. Vrei fiabilitate si consum bun... comprimi foarte putin, dar nu vei avea mari rezultate.
Si apropos, ca s-a tot vorbit de comprimarea chiulasei... se poate face comprimare si prin modificarea/schimbarea pistoanelor.
Sper ca nu m-am exprimat prea aiurea, e inca matinal pt mine
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
|
|
|
13-04-09, 18:58
|
#96
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
atunci ai informatii gresite
|
daca cartea greseste gresesc si eu.
iti fac poza daca vrei despre raportul de compresie cu tot cu grafice si tabele
|
|
|
13-04-09, 19:02
|
#97
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA
Cu cat modifici mai mult un motor, cu atat vei avea un consum mai ridicat... in afara de eco-tuning (acel soft facut pt scaderea consumului), orice alta modificare presupune mai multa putere... mai multa putere nu se poate fara benzina mai multa. Nu ai de unde sa scoti puterea aia daca nu-i dai aer si benzina.
Comprimarea se poate face la cote mai mici sau mai mari. Nu putem sa vorbim de fix 1-4mm luat din chiulasa pt orice masina aspirata... fiindca fiecare motor e diferit, chiar si de alte motoare de acelasi fel. Poti sa spui ca il comprimi intre un minim si maxim de N mm si de aici poti sa alegi... mergi spre minim cu comprimarea sau spre maxim. Vrei performante maxime, nu te mai uiti la consum si fiabilitate. Vrei fiabilitate si consum bun... comprimi foarte putin, dar nu vei avea mari rezultate.
Si apropos, ca s-a tot vorbit de comprimarea chiulasei... se poate face comprimare si prin modificarea/schimbarea pistoanelor.
Sper ca nu m-am exprimat prea aiurea, e inca matinal pt mine
|
o data ce ai modificat raportul de compresie se duce draq toata fiabilitatea GARANTAT!!!
|
|
|
13-04-09, 21:18
|
#98
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Comprimare chiulasa....
din ce an e cartea?
|
|
|
13-04-09, 21:36
|
#99
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of: [Honda]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Da frate..motorul se poate comprima si din pistoane..dar trebuie gandit proiectul..majoritatea motoarelor au din fabrica pistoane scobite si se pot schimba cu pistoane bombate ( de compresie ) dar nu prea bombate pentru ca exista riscul ca la turatii mari pistoanele sa atinga supapele si nu cred ca acesta e scopul tuningului...si inca ceva daka un motor consuma 8 % in oras cu o camera de ardere de 40 ( exemplu ) daka se planeaza chiuloasa si camera de ardere scade la 35 consumul v-a fi aceelasi dar motorul v-a fi mai puternic...si fiabilitatea ramane daka se face doar asta la un motor stock.. Dar daka se schimba admisia , o evacuare marita cu tobe goale , regulatoare de presiune benzina si injectoare mai mari atunci creste consumul si se duce d**** fiabilitatea ..dar se schimba situatia la ture mari....
__________________
back to my love...
|
|
|
13-04-09, 21:38
|
#100
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
|
Re: Comprimare chiulasa....
eu pe un anume motor de vw 8v am mers cu presiune pe cilindr 15 si mergea minunat.pe langa asta aveam si consum bun
|
|
|
14-04-09, 08:07
|
#101
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by CarteluL
Da frate..motorul se poate comprima si din pistoane..dar trebuie gandit proiectul..majoritatea motoarelor au din fabrica pistoane scobite si se pot schimba cu pistoane bombate ( de compresie ) dar nu prea bombate pentru ca exista riscul ca la turatii mari pistoanele sa atinga supapele si nu cred ca acesta e scopul tuningului...si inca ceva daka un motor consuma 8 % in oras cu o camera de ardere de 40 ( exemplu ) daka se planeaza chiuloasa si camera de ardere scade la 35 consumul v-a fi aceelasi dar motorul v-a fi mai puternic...si fiabilitatea ramane daka se face doar asta la un motor stock.. Dar daka se schimba admisia , o evacuare marita cu tobe goale , regulatoare de presiune benzina si injectoare mai mari atunci creste consumul si se duce d**** fiabilitatea ..dar se schimba situatia la ture mari....
|
Eu tot nu inteleg fraza "la turatii mari exista riscu sa iti atinga supapele in pistoane".......oare daca e sa atinga.....ating si la 1000 de ture si la 6000....este aceeasi miscare.....si axa are jumatate din rotatiile vibrochenului.
Iar faza cu fiabilitatea gresiti.....daca totul e facut cu cap motorul rezista fara probleme. Normal ca daca fortezi norocul bubuie, masina mea am modificat-o treptat.....si de 2 ani si ceva vede numai cox si nu am avut niciodata probleme cu fiabilitatea.....decat o singura data cand mi-a "cazut" fisa centrala )
__________________
2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
|
|
|
14-04-09, 08:23
|
#102
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
|
Re: Comprimare chiulasa....
La turatii mari, daca nu ai arcuri intarite la supape, acestea nu mai apuca sa se inchida si POC !
|
|
|
14-04-09, 08:28
|
#103
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Comprimare chiulasa....
S-a adus in discutie comprimarea chiulasei......nu s-a discutat de axa , supape si arcuri, e logic ca la schimbarea axei trebuie si arcuri tari.
|
|
|
14-04-09, 16:52
|
#104
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
din ce an e cartea?
|
1995
|
|
|
14-04-09, 17:01
|
#105
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Comprimare chiulasa....
Quote:
Originally Posted by CarteluL
Da frate..motorul se poate comprima si din pistoane..dar trebuie gandit proiectul..majoritatea motoarelor au din fabrica pistoane scobite si se pot schimba cu pistoane bombate ( de compresie ) dar nu prea bombate pentru ca exista riscul ca la turatii mari pistoanele sa atinga supapele si nu cred ca acesta e scopul tuningului...si inca ceva daka un motor consuma 8 % in oras cu o camera de ardere de 40 ( exemplu ) daka se planeaza chiuloasa si camera de ardere scade la 35 consumul v-a fi aceelasi dar motorul v-a fi mai puternic...si fiabilitatea ramane daka se face doar asta la un motor stock.. Dar daka se schimba admisia , o evacuare marita cu tobe goale , regulatoare de presiune benzina si injectoare mai mari atunci creste consumul si se duce d**** fiabilitatea ..dar se schimba situatia la ture mari....
|
nu stiu cum zici tu pistoane bombate dar scobitura de care zici tu are un rol bine definit, sa nu loveasca supapele si daca se "bombeaza pistonul in sus" loveste supapa daca se "bombeaza in jos" nu mai se comprima(ceea ce vrem noi). referitor la consum ma indoiesc ca o sa fie acelasi din moment creste puterea motorului dar poate poate, insa CATEGORIC nu o sa mai aiba aceasi fiabilitate . (prin fiabilitate sa nu se inteleaga mers rotund sau alte chestii luate de prin targurile de masini)
|
|
|
|
|