Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 10-04-09, 21:41   #91
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

cosmin nu ma refeream la motoare supraalimentate
STREET is offline   Reply With Quote
Old 10-04-09, 23:25   #92
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

atunci ai informatii gresite
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-09, 09:05   #93
MihaiS
Opel Driver

Stage 5
 
MihaiS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,153
Member of:
[Opel]
[Oltcit]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by Spark View Post
stiu ce face comprimarea chiuloasei, si stiu si cum se face,
intrebarea mea e : creste consumul? si daca da cam cu cat % ?
tu vrei si popa si hot.. daca vrei performante de ce te gandesti la consum?
MihaiS is offline   Reply With Quote
Old 11-04-09, 10:20   #94
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Comprimare chiulasa....

da .. stiu ca asta e povestea.
dar ma gandesc pentru ca nu totzi avem 2 masini, una de zi cu zi si alta de distractii
asa ca un compropis intre a fi practica de zi cu zi si cu ceva performante in plus ar fi scopul
Spark is offline   Reply With Quote
Old 11-04-09, 10:48   #95
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Cu cat modifici mai mult un motor, cu atat vei avea un consum mai ridicat... in afara de eco-tuning (acel soft facut pt scaderea consumului), orice alta modificare presupune mai multa putere... mai multa putere nu se poate fara benzina mai multa. Nu ai de unde sa scoti puterea aia daca nu-i dai aer si benzina.
Comprimarea se poate face la cote mai mici sau mai mari. Nu putem sa vorbim de fix 1-4mm luat din chiulasa pt orice masina aspirata... fiindca fiecare motor e diferit, chiar si de alte motoare de acelasi fel. Poti sa spui ca il comprimi intre un minim si maxim de N mm si de aici poti sa alegi... mergi spre minim cu comprimarea sau spre maxim. Vrei performante maxime, nu te mai uiti la consum si fiabilitate. Vrei fiabilitate si consum bun... comprimi foarte putin, dar nu vei avea mari rezultate.
Si apropos, ca s-a tot vorbit de comprimarea chiulasei... se poate face comprimare si prin modificarea/schimbarea pistoanelor.
Sper ca nu m-am exprimat prea aiurea, e inca matinal pt mine
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 13-04-09, 18:58   #96
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1 View Post
atunci ai informatii gresite
daca cartea greseste gresesc si eu.
iti fac poza daca vrei despre raportul de compresie cu tot cu grafice si tabele
STREET is offline   Reply With Quote
Old 13-04-09, 19:02   #97
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Cu cat modifici mai mult un motor, cu atat vei avea un consum mai ridicat... in afara de eco-tuning (acel soft facut pt scaderea consumului), orice alta modificare presupune mai multa putere... mai multa putere nu se poate fara benzina mai multa. Nu ai de unde sa scoti puterea aia daca nu-i dai aer si benzina.
Comprimarea se poate face la cote mai mici sau mai mari. Nu putem sa vorbim de fix 1-4mm luat din chiulasa pt orice masina aspirata... fiindca fiecare motor e diferit, chiar si de alte motoare de acelasi fel. Poti sa spui ca il comprimi intre un minim si maxim de N mm si de aici poti sa alegi... mergi spre minim cu comprimarea sau spre maxim. Vrei performante maxime, nu te mai uiti la consum si fiabilitate. Vrei fiabilitate si consum bun... comprimi foarte putin, dar nu vei avea mari rezultate.
Si apropos, ca s-a tot vorbit de comprimarea chiulasei... se poate face comprimare si prin modificarea/schimbarea pistoanelor.
Sper ca nu m-am exprimat prea aiurea, e inca matinal pt mine

o data ce ai modificat raportul de compresie se duce draq toata fiabilitatea GARANTAT!!!
STREET is offline   Reply With Quote
Old 13-04-09, 21:18   #98
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

din ce an e cartea?
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-09, 21:36   #99
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Da frate..motorul se poate comprima si din pistoane..dar trebuie gandit proiectul..majoritatea motoarelor au din fabrica pistoane scobite si se pot schimba cu pistoane bombate ( de compresie ) dar nu prea bombate pentru ca exista riscul ca la turatii mari pistoanele sa atinga supapele si nu cred ca acesta e scopul tuningului...si inca ceva daka un motor consuma 8 % in oras cu o camera de ardere de 40 ( exemplu ) daka se planeaza chiuloasa si camera de ardere scade la 35 consumul v-a fi aceelasi dar motorul v-a fi mai puternic...si fiabilitatea ramane daka se face doar asta la un motor stock.. Dar daka se schimba admisia , o evacuare marita cu tobe goale , regulatoare de presiune benzina si injectoare mai mari atunci creste consumul si se duce d**** fiabilitatea ..dar se schimba situatia la ture mari....
__________________
back to my love...
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 13-04-09, 21:38   #100
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Re: Comprimare chiulasa....

eu pe un anume motor de vw 8v am mers cu presiune pe cilindr 15 si mergea minunat.pe langa asta aveam si consum bun
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 14-04-09, 08:07   #101
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by CarteluL View Post
Da frate..motorul se poate comprima si din pistoane..dar trebuie gandit proiectul..majoritatea motoarelor au din fabrica pistoane scobite si se pot schimba cu pistoane bombate ( de compresie ) dar nu prea bombate pentru ca exista riscul ca la turatii mari pistoanele sa atinga supapele si nu cred ca acesta e scopul tuningului...si inca ceva daka un motor consuma 8 % in oras cu o camera de ardere de 40 ( exemplu ) daka se planeaza chiuloasa si camera de ardere scade la 35 consumul v-a fi aceelasi dar motorul v-a fi mai puternic...si fiabilitatea ramane daka se face doar asta la un motor stock.. Dar daka se schimba admisia , o evacuare marita cu tobe goale , regulatoare de presiune benzina si injectoare mai mari atunci creste consumul si se duce d**** fiabilitatea ..dar se schimba situatia la ture mari....
Eu tot nu inteleg fraza "la turatii mari exista riscu sa iti atinga supapele in pistoane".......oare daca e sa atinga.....ating si la 1000 de ture si la 6000....este aceeasi miscare.....si axa are jumatate din rotatiile vibrochenului.
Iar faza cu fiabilitatea gresiti.....daca totul e facut cu cap motorul rezista fara probleme. Normal ca daca fortezi norocul bubuie, masina mea am modificat-o treptat.....si de 2 ani si ceva vede numai cox si nu am avut niciodata probleme cu fiabilitatea.....decat o singura data cand mi-a "cazut" fisa centrala )
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 14-04-09, 08:23   #102
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default Re: Comprimare chiulasa....

La turatii mari, daca nu ai arcuri intarite la supape, acestea nu mai apuca sa se inchida si POC !
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 14-04-09, 08:28   #103
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Comprimare chiulasa....

S-a adus in discutie comprimarea chiulasei......nu s-a discutat de axa , supape si arcuri, e logic ca la schimbarea axei trebuie si arcuri tari.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 14-04-09, 16:52   #104
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1 View Post
din ce an e cartea?
1995
STREET is offline   Reply With Quote
Old 14-04-09, 17:01   #105
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Quote:
Originally Posted by CarteluL View Post
Da frate..motorul se poate comprima si din pistoane..dar trebuie gandit proiectul..majoritatea motoarelor au din fabrica pistoane scobite si se pot schimba cu pistoane bombate ( de compresie ) dar nu prea bombate pentru ca exista riscul ca la turatii mari pistoanele sa atinga supapele si nu cred ca acesta e scopul tuningului...si inca ceva daka un motor consuma 8 % in oras cu o camera de ardere de 40 ( exemplu ) daka se planeaza chiuloasa si camera de ardere scade la 35 consumul v-a fi aceelasi dar motorul v-a fi mai puternic...si fiabilitatea ramane daka se face doar asta la un motor stock.. Dar daka se schimba admisia , o evacuare marita cu tobe goale , regulatoare de presiune benzina si injectoare mai mari atunci creste consumul si se duce d**** fiabilitatea ..dar se schimba situatia la ture mari....
nu stiu cum zici tu pistoane bombate dar scobitura de care zici tu are un rol bine definit, sa nu loveasca supapele si daca se "bombeaza pistonul in sus" loveste supapa daca se "bombeaza in jos" nu mai se comprima(ceea ce vrem noi). referitor la consum ma indoiesc ca o sa fie acelasi din moment creste puterea motorului dar poate poate, insa CATEGORIC nu o sa mai aiba aceasi fiabilitate . (prin fiabilitate sa nu se inteleaga mers rotund sau alte chestii luate de prin targurile de masini)
__________________

Contact: performancetuning2000@yahoo.com
STREET is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -