Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 27-01-09, 22:19   #46
webcathos

Stage 5
 
webcathos's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,335
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Atat mi-a fost recomandat..merge la Cielo 8v maxim 0.4 dar la turatii mari risti sa indoi supapele,cel putin asha mi sa zis la vremea respectiva.Benzina tot de 95 pun de la OMV,si cand bugetul imi permite bag de 100!!!Din cate imi aduc aminte compresia la mine a crescut la 14,7 parca!!!
webcathos is offline   Reply With Quote
Old 27-01-09, 22:23   #47
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Scuzee .. da ce e aia segmentare?? Si ce sunt alea semeringurile la supape??:-"
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 27-01-09, 22:39   #48
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

Pentru Dannyromdan, topicul asta e o curba a invataturii
Segmentarea inseamna...schimbarea segmentilor pistoanelor, acele inele care fac etansarea pe cilindru. Simeringurile nu lasa uleiul sa ajunga pe ghidurile supapelor in jos spre camera de ardere. Daca simeringurile sunt uzate, motorul consuma ulei
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-09, 23:35   #49
ag80bik

Stage 3
 
ag80bik's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 155
Default Re: Comprimare chiulasa....

scuze ca intervin si eu in discutie pt ca dannyromdan a vazut ca am comprimat chiuloasa la logan si era curios ce inseamna.sunt sigur ca a inteles ce inseamna mai ales ca a avut si desen in fata si multi baieti care au habar de procedeu.spre norocu meu cunosc cativa baieti care se mai dau prin cnr si care m-au ajutat.chiar si boby gsi m-a ajutat cu sfaturi bune.in fine.am luat,mai exact mecanicii lu dudu senghea(campion cupa nova)0,5 din chiuloasa.si se putea mai mult, aproape de 1.eu sunt multumit si asa.am dat aproape 7 mil pe :comprimare(cam 1 mil)vreo 3mil supape si garnitura(e bine sa ai si relatii)cam 1 mil pe scaunele supapelor,si restu manopera.in 3 zile a fost gata.surpriza a venit acum dupa rodaj.masina rupe asfaltu,cu soft,evacuare,filtru si evacuare,plus chiuloasa.insa n-am apucat sa fac prea multi km ca a inceput sa mearga in 3.am schimbat bujii,fise injectoare.azi am demontat motoru.buba:scaunu de la pistonu 2 ,admisie.
concluzie:merita pentru performante dar poti sa fii ca mine ghinionist.oricum nu ma asteptam sa urce la 7000rpm instantaneu,si sa ia 100km imediat.conteaza foarte mult sa stii ce vrei sa faci cu masina ,ce poti sa`scoti din ea, si daca te tin buzunarele sa o intretii.pt ca neaparat tre benzina buna.o sa revin dupa ce o fac(max 3zile)si cu alte detalii,poze si poate un filmulet.scuze de dearanj
ag80bik is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 09:24   #50
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

Haideti sa o luam ca la scoala:
1.Dannyrodman, sa nu crezi ca din cateva intrebari puse pe forum si cateva raspunsuri vei reusi sa iti faci singur chiulasa, mai ales ca a mvazut ca nu ai macar cunostinte elementare de mecanica auto. Iti sugerez, daca vrei sa te apuci de meseria asta sa stai cu google in brate cateva luni si sa studiezi functionarea motoarelor (gasesti cursuri, gasesti simulari, etc.). NU O SPUN CA SA TE descurajez, ba chiar apreciez faptul ca vrei sa inveti, dar trebuie sa fii realist si sa stii ce te asteapta. Repet, multi mecanici de meserie habar nu au.
2.orice CP se castiga procentual functie de motor. Orice modificare la motor aduce CP in plus, functie de motor si nu un aport fix de CP
3.comprmarea chiulasei, facuta ca la carte, trebuie combinata cu modificari ale supapelor, axei cu came, si evfentual alimentare. Du[pa comprimarea chiulasei, se modifca supapele.In cazul in care la masian respectiva exista motoare mai mari decat cel de pe masina, se pot lua supape de la ele. EXEMPLU : dacia de 1.4 cu chiulasa de 1.3 se iau supape admisie de 1.4 si evacuare de 1.3 (frezarea scaunelor). Se pune axa "racing ", pe tacheti potriviti (preferabili mecanici).O axa sport cere de obicei raport de comprimare mai mare.Si apoi se lucreaza la alimentare, prin cresterea debitului si/sau presiunii de admisie. Si de aici rezulta % CP +.
Aaaaaaaaaa era sa uit, arcuri mai tari la spupape.

+ mul;te alte chestii care deja sunt prezentate pe forum. Ca urmare, o simpla comprimare (nici pe departe la preturile astronomice pe care le-am auzit aici) aduce ceva numia bun de folosit in oras .... masina mai sprintena. Pt sportivitate, se merge pe ce am descris mai sus


Bobby ... buna aia cu "atinge numai la turatii mari". La mine atige numai la turatii medii
Tot pt Bobby Gsi : eu cred ca pun o chiulasa de 1.6 pe 2.0E CIH. Sper sa nu imi sara prin capota la prima forja
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 09:46   #51
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Stiu chestile generale .... da le-am invatzat de pe in site in limba engleza si mie greu cu denumirile ... de exemplu tacheti sunt aceia in care impinge axa cu came ca sa deschida supapa ... da nu stiam ca se numesc asa , mi-am dat seama din contezt ....

Io am invatat tot ce am putut de pe net , da chestia cu chiulasa comprimata nu e o lege scrisa ... la alti apar detonori(daca ai ca nebuni cu barda ) , la alti atig supapele ...


PS : Ag80BIK ... pui si tu o poza cu chiulasa cand o aveai desfacuta , daca ai facut :P
__________________
Niciodata Infrant, Niciodata Plangand, Mereu Optimist, Todeauna Stelist !!!
62 Ne Vrem Clubul Inapoi !!!

http://www.fcsteaua.ro/index/section...s/article/6640
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 09:49   #52
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Preturile difera in functie de oras... Bucurestiul e cam scump. Preturile pe care le-am dat eu sunt fix ce mi s-a cerut mie, cu toate operatiunile incluse. Duc masina, dau ~900-1000ron, iau masina... nu am sculele necesare, garaj si nici atata pricepere si experienta incat sa o desfac singur si sa o si pun la loc cum trebuie
In alte orase preturile sunt mai mici, mi s-a mai spus... asta e, Bucurestiul...
p.s: chiulasa poate fi comprimata si fara sa umblii la alimentare, axa cu came, arcuri supape etc. Normal, cu cat modifici mai multe (in bine), cu atat castigi mai mult.
p.p.s: apar detonari din cauza raportului de compresie prea mare. Amestecul aer-benzina se auto-aprinde din cauza compresiei. De asta e bine sa se faca compresia nu chiar la maxim, cu o cota mai putin.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 10:04   #53
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Comprimare chiulasa....

Stii ca asta cu atinsul la turatii mari am auzit-o si de la altii de pe forumurile straine. Cica ii apuca pe tacheti batzaiala si nu stiu ce se intampla pe-acolo
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 13:17   #54
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

Daca e sa atinga, atinge si la 750rpm si la 7500rpm. SUupapa nu coboara mai mult la turatii mari decat la turatii mici. Recomandarea pt turatii mari este sa se motneze tacheti mecanici (followers) pt ca urmaresc mai bine profilul camelor de pe axa.
Gradu lde compriamre maxima difera de la masina la masina. In functie de profilul si dimensiuena camerei de ardere se paote calcula raportul de comprimare.
Si, cu mla majoritatea masinilor exista mai multe tipuri de motoare pe aceeasi caroserie, se paote merge, pt simplificarea operatiei pe o chiulasa de la motorul imediat mai mic (de la 1.6 la 1.4, sau de la 2.0 la 1. .... dar vei avea supape mai mici.
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 13:24   #55
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Pai si ce afacere faci daca pui chiulasa cu supape mai mici ? Cat castigi la comprimare pierzi din cauza supapelor, cel putin asta e parerea mea personala. Eu caut sa pun supape mai mari si tu le micsorezi? . Sincer....nu cred ca se merita.....daca vrei sa castigi mai bine pui pistoane de cilindree mai mare, alezezi blocul, comprimi chiulasa, schimba axa/axele cu came, arcuri tari la supape, admisie....evacuare, volanta usurata si eu zic ca iesi multmai bine. Teoretic ar trebui sa mearga schimbul....asta daca se potrivesc prinderile...
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 13:44   #56
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

da mai, stiu ca se pierde la supape eu incercam sa dau o solutie de compromis pt uzul de oras in cazul meu e ceva mai complicat pt ca masian sufera pe admisie mia mult decat pe evacuare, deci vor veni supape diferite, ax came sport .....bla bla ... ma rog, tot tacamul. Eram curios daca la un asemenea nivel nu ridic raportul de comprimare mai mult decat trebuie si face bum mai ma cateva motoare de astea, dar nici sa il stric de la prima incercare.
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 13:49   #57
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Comprimare chiulasa....

In ce sens sufera pe evacuare? Pune evacuare...cel putin serpi si nu o sa mai sufere.....sau las-o libera....dar pierzi cuplu. In incercarea ta de a creste caii....poate pierzi cuplu si nu faci nici o treaba. Eu am achizitionat o piesa care costa mai mult de jumatate de cat as da pe un motor stock ca al meu....si castigul este de 7-8 cai...oare se incumeta cineva sa investeasca? Eu cred ca nu...insa sper sa castig mai mult la capitolul cuplu.Ramane de vazut dupa ce se urca pe masina
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 14:34   #58
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

man, masina trebuia sa fie de coasta. Dar nu va fi, din alte considerente. Asa ca, daca la coasta voi apare cu altceva, macar sa ma joc cu piesele pe care le am deja luate. Serpi nu se gasesc...doar sa gasesc pe cineva sa ii faca. liber sa o las sub nici o forma ... cuplu e nevoie de el in orice situatie. O majorare la admisie / evacuare ar ajuta ... dar cand ma gandesc cat ma de flexuit/raspaluit la gaurile alea ... ma apuca raul. Chestii socoteli
Dar hai sa nu mai dam off, ca la urma urmei nu e topicul meu si nu cred ca pe dannyrodman il daore capul de majorare admisii sau ceva de genul.
Lasa un ID pe PM si mai vb.
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 17:16   #59
Dannyromdan

Stage 5
 
Dannyromdan's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 632
Member of:
[DACIA]
Default Re: Comprimare chiulasa....

Ba da vorbiti in continuare ca vad ca imi ziceti chesti noi ... de exemplu ce sunt aia tacheti mecanici , cum functioneaza ?? Aia normali ce au , si care e diferenta dintre ei ?? Ce e aia alezarea blocului ?? Si mai ales pistoanele de cilindree mai mare ??
Dannyromdan is offline   Reply With Quote
Old 28-01-09, 17:52   #60
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Comprimare chiulasa....

tachetii sunt hidraulici sau mecanici (followers in engleza). Cei hidraulici prezinta o anumita "intarziere" in urmarirea profilului axei cu came la turatii mari (mari de tot ) de aia se recomadna i ncazul motoarelor tunate si reglate sa emarga la turatii mari, tacheti mecanici.
Blocul motor e chestia aia mare si urata si grea pe care o vezi sub chiulasa (ca aku stii care e chiulasa ). In chestia aia zac pistoanele.Pistoanele zac si se dau cu capu' in sus si in jos in niste gauri numite cilindri. Alezarea este procesul de prelucrare prin aschiere pri ncare se mareste diametrul unei gauri (exprimare cat mai simpla). cu alte cuvinte, daca ai motor de 1.6 poti mari diametrul cilindrilor pana la cota de 1.8 sa zicem (sau cat permite blocul si pistoanele existente pt respectivul motor) si pui set (pistoane cu tot ce mai e pe acolo......) de 1.8. Si hopa, ca ai motor mai mare Ca urmare este posibila marirea cilindreei (automat marirea puterii) prin pastrarea blocului (in anumite limite insa, limite de care pomeneam mai sus...ma rog, cateva din ele).
Chestiiler astea insa le gasesti desenate si 2D si 3D daca stai oelak pe google.
Cauta si tu motor OTTO sau DIESEL si vei gasi inclusiv lucrari de la diferite univ. tehnice di nromania, unde se prezinta ca si functionare generala sau pe reper. vei pricepe mult mai bine decat explicatiile [pe care ti le dau eu aici.
Dupa ce te elucidezi cum merge motorul si ce e aia bolt, piston, biele, volant, etc....dupa aia vb de reglaje, raport stoichiometric si late nebuni idin astea.


PS : nu tte descuraja. Eu ma terminat poli, studiezzzzz ca pasiune motoarele de ceva ani, incers construirea unei masini de curse, etc. Asta insa dupa ani de studiu, zile petrecute pri nservice ,si ceva ani printre masini (de sterada, de curse, raliuri, etc)....sa nu crezi ca se invata peste noapte. dar totusi iti admir perseverenta.

Ai idee ce vrei sa faci la masina ta?
crywolf is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -